Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Natív ARM Android appok futtatása emulátoron
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#41133696
törölt tag
-
csabi94
őstag
Én elolvastam a könyvet. Nem írja annyira részletesen le az ütközést, de tetszett. Egy irodalom 5-öst megért, mert bemutattam az osztálynak, ezért kaptam érte jegyet, mint szorgalmira (2 ének órán olvastam el )
-
félisten
válasz CoolBoy323 #239 üzenetére
Halihó!
Ugyan nem olvastam a könyvet, de ez azon, a Titanickal kapcsolatos érdekességek közé tartozik, amit nagyon-nagyon sok hiteles helyen lehet olvasni, de cáfolatot még sehol nem láttam rá.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz CoolBoy323 #237 üzenetére
Nem az. A regény létezik. Hiábavalóság (Futility) a címe, Morgan Robertson írta 1898-ban. A hajó neve Titan. A Titanicot az élsülyedésekor a magyar lapok is Titán illetve Titánia névre "keresztelték"...
-
Eastman
addikt
...közben megszereztem pdf-ben Robertson írását (inkább novella mint regény). A bevezetőjét bemásolom:
"Eri kiadó
1998
Ez a kisregény arról szól, hogy megépül a világ
legnagyobb óceánjárója, egy – vízkamrarendszerének
köszönhetően – elsüllyeszthetetlennek tartott pompás
luxushajó. Hossza nyolcszáz láb, befogadóképessége
háromezer ember, legnagyobb sebessége 25 csomó. A
gőzös végzetes útján meg akarja dönteni az atlanti
átkelési rekordidőt, de egy áprilisi éjszakán, nem
messze Amerika partjaitól jéghegynek ütközik, elülső
vízzáró rekeszei jobboldalt megsérülnek, és elsüllyed.
A mentőcsónakokban (az előírásoknak ugyan
megfelelően) csupán az utasok kisebbik része számára
van elegendő hely, így a legtöbben odavesznek.
S a hajó neve: Titan.
Hát persze, hogy ismerősek az adatok, a tények. Ez
a Titanic igaz története.
Csak akkor fut végig a borzongás a hátunkon,
amikor megtudjuk, hogy Morgan Robertson műve
1898-ban jelent meg először.
Tizennégy évvel a Titanic katasztrófája előtt."https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
#41133696
törölt tag
Frederick Fleetnek viszont tuti vége lett volna a pályafutásának...
Az egészben az a szörnyű, hogyha belegondolunk, a hajó megmenekült volna, 1500 ember megmenekült volna...
Viszont - márcsak azért is, mert a Titanic-ot elsüllyeszthetetlennek hitték - ha Fleet nem veszi észre, és a hajó neki ütközik szemből két rekeszt rongálva meg, nem azt mondták volna, hogy jaj de jó, hogy nem oldalt mentünk neki, és senki sem halt meg, nem lett volna ünnepelt hős aki megmentette 1500 ember életét, hanem azt, hogy Fleet hatalmasat hibázott, mert nem sikerült elkerülni az ütközést, ezáltal a White Star Line-nak tetemes kárt okozott stb... A Titanic sohasem lett volna ilyen híres hajó valószínűleg, és ez az út kb annyira maradt volna emlékezetes mint a Norwegian Dream-é...
-
#41133696
törölt tag
-
Recon666
Közösségépítő
-
Naveno
tag
A korabeli szabályokhoz képest még több mentőcsónak is volt rajta, mint a minimum szükséges..
-
félisten
válasz Razermazer #221 üzenetére
Halihó!
Igen, ez az utólag könnyű okosnak lenni tipikus esete. De érdekes lenne végiggondolni, hogy egyáltalán milyen lehetőségeik lettek volna.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Keeperv85
nagyúr
Én nem csak a szinkron hibát írtam ám Nem az baj! Oké, hogy jobbra fordulás hallatszik el és balra mennek, de basszus... elsőre balra dőlve süllyed orral előre a modell, a végén viszont jobbra van az orr és a bal oldalt emelik, ami a vége, mert ott a hajócsavar
-
Recon666
Közösségépítő
válasz Razermazer #225 üzenetére
Egy ilyen modell nekem is kéne. Olyan nincs amit nem kell festeni? Nem vagyok egy Picasso.
Még összerakni sem kell? Az való nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #224 üzenetére
Igen ez így van menne a börtönbe. Lásd a Britannic kapitánya aki csak akkor hagyta el a hajót, amikor a víz betört a kormányhídra. Találtam egy nekem való modellt 30k -értékben fa és fotómaratott alkatrészekkel csak rendelésre hozzák Titanic premium edition[link] azért meggondolom, hogy ennyit kiadja e érte dehát a hobbi az már csak ilyen nagyon korrekt részletes modell, academy az tud, japán minőség kínai gyártás
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #223 üzenetére
Azok a tiszteletreméltó Úriemberek - direkt nagy betűvel, mert megérdemlik hiszen nem féltek a jeges óceánba fulladni és feláldozták magukat - mentették meg a Titanic-on dagonyázó arisztokráciát a végső megbélyegzéstől... Mert ha a történet az lett volna, hogy minden első osztályon helyet kapó utas megmenekült csak sajna a másod és harmadosztály utasainak nem jutott hely, akkor rosszabb lenne...
Amúgy ilyen igazi bátor ember tényleg ritka, hasonló esetben 100-ból 80 ember mindenen gázolna keresztül csak túlélje, lenne vagy 15 amelyik beletörődne a sorsába, és Brandyt inna, és lenne kb 5 aki még akkor is aktívan segédkezne. Mint ugye a Costa Concordián a magyar hegedűművész.
Most nem tudom, hogy 97-es filmben vagy valamelyik másikban hallottam egy olyan mondatot, amiben az egyik tiszt a kapitányt arra biztatja, hogy mivel nincs már mit tenni, hagyja el a hajót, mert a törvény szerint ezt megteheti. Nos ez nekem megütötte a fülemet, és hát nem nagyon hiszem, hogy valóban megengedte volna, ma sem engedi meg, a kapitány utolsóként hagyhatja el a hajót, addig amíg polgári személyek vannak rajta, nem teheti meg, vagy ha megteszi, megy a börtönbe.
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #222 üzenetére
Remélem álmatlanul nap mint nap hallotta az acél sírását, és az emberek jajveszékelését mert szerintem igen. Egyébként ezt tudtam hogy ő csodálatos módon megmenekült volt még pár ilyen bátor milliomos biztos mint ő .
De az az ember aki a filmben is leült egy Brandy-vel, és várta a véget, mert egy angol úr nem fut el a halál elől, hanem a képébe nevet hát le a kalappal(mondjuk ő is mint hogy leült egy karosszékbe, menthetett volna addig amíg tud, de hát jól van ez így is).Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #221 üzenetére
J. Bruce Ismay A brit White Star Line hajótársaság igazgatója, teljesen véletlenül belepottyant a mentőcsónakban, és túl élte a történetet, amíg más milliárdosok, elmerültek a hajóval... és a fickó 25 és félévvel élte túl a balsorsú hajót...
-
Razermazer
őstag
Blokkolt az agyuk ott mindenkinek, nem volt gyakorlat egyértelmű(nem volt elég hajó amit már megbeszéltünk, szerintem a tisztek ezt közölték az urakkal, és hölgyekkel az első osztályról, ezért is ők menekültek meg a legtöbb számban, kivéve az urakat mert azok az úri becsület szerint mentettek amíg tehették, had éljek ebben a hitben ), az urak meg gentlemenek voltak, ma azért megnéznék egy ilyen helyzetet, hogy reagálnak le a férfiak, simán mindenkin keresztül, legyen az nő vagy gyerek beugranának a csónakba, hogy a saját életüket mentsék.
Nem véletlen a filmben is, hogy visszatartották a 3. osztály utasait.Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
félisten
Halihó!
Igen, erre én is gondoltam, és én sem igazán értem, hogy a hajóácsok vezetésével miért nem készítettek tutajt -- hiszen azt is tudhatták, hogy a segítség órákon belül érkezik, a tenger pedig kivételesen nyugodt volt.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#41133696
törölt tag
Szerinted hány ember volt ott tisztában főleg a fel nem engedett fedőköz lakókból, hogy hány ember van a fedélzeten pontosan, hogy egy csónakba mennyi ember fél bele optimálisan, és mennyi maximálisan, valamint süllyedés közben, hányan kezdték el számolgatni, hogy mennyi csónak is van a hajón?
Nyilván az értelmesebbje illetve a jó kapcsolatokkal rendelkező urak, összeadták a dolgokat, és rendre közülük kerültek ki azok, akik megmenekültek. Kevés férfi volt köztük viszonylag, mert kevés volt az aki pofátlanul beült csónakba, olyan meg főleg aki nőnek öltözött.
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
Így késleltették azt a pánikot, ami már az első perctől komoly problémát okozott volna abban az esetben, ha mindenki számára ismertté válik, hogy ennek a hajónak annyi, hogy az egyik közeli hajóval nem tudnak kapcsolatba lépni, hogy a Carpathia bár teljes gőzzel elindult feléjük, de még 4 óra mire odaér, hogy akkor a Titanic, már több mint egy órája ellesz merülve, hogy a víz olyan hideg amiben pár percnél tovább nem maradnak életben, és hogy messze nincs elegendő mentőcsónak.
-
Findzs
addikt
köszi a cikket remek volt
hasonló esetben ha tudnám, hogy elsüllyed a hajó amin utazom és nem jut mentőhajó de van majd 3 órám én tuti csináltam volna egy tutajszerűséget a fellelhető anyagokból
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
#41133696
törölt tag
válasz Napfénysüti #200 üzenetére
Pontosan 1/9 része áll ki a vízből, és tényleg alulra jóval terjedelmesebb.
Az előbbi posztomat meg pontosítanám: A jéghely pont a Titanic előtt volt, a fordulást követően, került a jobb oldalára, hiszen ha eleve ott lett volna, akkor vagy nem szükséges korrigálni, vagy ha igen, akkor jó eséllyel elkerülhető lett volna az ütközést, hiszen lett volna idő, a jéghegynek a nem látható vízalatti szélesebb szegélyének is a kikerülésére. Murdoch nyilván abba az irányba fordult, amelyiket rövidebbnek ítélte meg a hajó orrától számítva.
-
#41133696
törölt tag
Ezzel én is így vagyok
Ami szerintem pénz kidobás az kb ez volt:
Egyszerűen nem élethű, apró az eredetihez képest, és ránézésre is olyan gagyi, hogy még a Cameron filmjében sem állná meg a helyét díszletként , és ugye első fele megvan, de minek nincs meg az az érzés amit Charles Lightoller így ír le:
"Nagyon nehéz leírni, milyen érzés egy ekkora hajón szolgálni, ahol mérföldeket sétálhat az ember a fedélzeteken és a folyosókon anélkül, hogy kétszer ugyanarra járjon... Tizennégy napomba telt, míg biztonsággal odataláltam a hajó egyik végéből a másikba a legrövidebb úton."
Charles Lightoller másodtiszt beszámolójaEzek a félig kész hajó replikáció múzeumok ezt nem tudják visszadni, és valószínű, hogy a szintbeli különbségek sincsenek megoldva.
Nincs megépítve a kazánház, csak a csillogó nagy Aula és esetleg a parancsnoki híd, de biztos sokan vágynának megnézni a kevésbé csicsás, ám hatalmas kazánházat a sok kazánnal, és óriási géppel.Ami a hajócsavarok külön szabályozhatóságát illeti:
"A szolgálatos tiszt (William Murdoch első tiszt) utasítást adott a hajó balra fordítására, és a bal oldali hajócsavar hátramenetbe kapcsolásra. "
Forrás: Wikipedia
[ Szerkesztve ]
-
Recon666
Közösségépítő
Nem. A filmben a Queen Mary van 4 kéménnyel elég gagyin kivizelve.
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz Keeperv85 #202 üzenetére
Az AURORA fenntartása talán olyan óriási összegekbe kerül? Az, hogy ott állna a Southamptoni kikötőben sekély vízben - nehogy már megint elsüllyedjen, mert akkor semmi nem mossa le róla, hogy ez egy elátkozott hajó - szerintem még profitot is hozna a kötelező kiadási költségeken felül, bőségesen. Persze tévedhetek, csak azt írtam le amit gondolok, és ami konzekvenciát levontam az AURORA sikeréből.
Azért az AURORA híres hajó, de én úgy gondolom a Titanic-ot nagyobb érdeklődés, és miszticizmus lengi körül, főleg úgy, hogy már 100 éve víz alatt van. Sőt azon sem lepődtem volna meg, ha teljes titokban megépítették volna, és a 100. évfordulóra akár még a biztonsági megoldásokat korszerűsítve is - radar, vízalatti sonar, GPS, korszerű, fedett és motoros mentőcsónakok stb - , maga a mása hajózott volna ki az elsüllyedésének színhelyére, az ütős lett volna.
Na és ugye nem feltétlen magán cégekben kell gondolkodni, akár a Britt állam is megépíthette volna. Egyébként mai áron számítva egy óceánjáró megépítése 570 millió $ ami kb 450 millió €-nak felel meg.
Hány olyan gazdag Arab sejk van, aki dollár milliárdokkal bír? Na és nem csak arab dollár milliárdosok vannak... ezeknek lenne pénzük, ha nem jönne be sem érné őket nagy katasztrófa... Bill Gates-nek egykoron 100 milliárd $-ja volt, aztán az anti-tröszt perek miatt , illetve a válságos idők miatt megfeleződött, ma körülbelül 50 milliárd $-ja van, és lényegében úgy szállt el a pénz nagy része, hogy nem hogy nem hajóra verte el, hanem csak sodródott az eseményekkel, a részvények zuhantak meg.
Ami a filmes bakikat illeti, nekem speciel nem szoktak feltűnni az ilyesmik...már csak azért sem mert néha a szövegre nem is nagyon figyelek, ha olyan esemény zajlik ami vizuálisan is tökéletesen elmondja mi történik... a Gladiátorban is egyik haverom mutatta a gázpalackot
Kate Winslet szeme tényleg kékes, bár nem világos kék.
Itt azért világosabb kéknek tűnik.
A mama szemszínét nem néztem, de a 90-es években már voltak kontaktlencsék, szóval még akár védhető is
Természetes szemszínek I.
Amúgy az relatíve nem olyan nehezen eldönthető, hogy félre szinkronról van e szó, vagy a film defektes e gyárilag, ami a szöveg környezet és a vizuális effektek látszólagos szinkronját, vagy aszinkronját illeti
Egyébként a jéghegy a valóságban a hajótól jobbra volt, tehát a parancs az volt, hogy forduljon el balra, amikor neki ment, akkor Murdoch ellentétes irányba kormányoztatta a hajót, hogy a hajócsavarok már ne sérüljenek. Ennek az utóbbi műveletnek csak akkor lett volna jelentősége, ha a hajó nem süllyed el. Jobbról kapta a léket, és a jobb oldala is merült alá, hiszen a beömlő vízsúlya előre, és srégen jobbra húzta lefelé a hajótestet.
-
bambano
titán
válasz Keeperv85 #202 üzenetére
smallwille-ben volt, hogy a thursday-t keddnek fordították, ami azért is kínos, mert írott szöveg (plakát) volt...
a végső visszaszámlálás c. nagy kedvencben pedig nem az a tomcat lőtte le a zérót rakétával, amelyik benne volt a kötelékben, a bevillanó oldalszámokból kiderül...
filmtévedésből van dögivel.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Keeperv85
nagyúr
Mihez kezdenél vele? Óriási összegekbe kerülne a fenntartása. Amúgy a filmben csak nekem tűnik fel a kis apró bakikon kívül egy fatálisan nagy melléfogás?
Nem olyasmire gondolok, hogy a csaj szeme fiatalon kék, az idős hölgyé barna...
Meglátják a jéghegyet. Kiadják a parancsot, hogy "hátramenet és élesen jobbra fordulni!" Tekerik a kormányt, mint az őrült jobbra. Következő jelenet: balra fordul a hajó orra. Oké. Balra kormányoztak, mondom rossz a szinkron... Látjuk a hajó jobb oldalán végigcsúszni, illetve a víz felett is a jeget. Orral balra elkezd süllyedni. Közben mennek a belső tereken felvett jelenetek. Következő kép: a hajó jobbra fordulva, balra a vége, rajta a Titanic felirattal. A bal oldal emelkedik, a jobb oldal süllyed. Menekülnek balra fel...Tehát jobb fordulás és bal oldal ütközés. Erre Leo (khm... elnézést Jack) megjegyzi a hajó végében, hogy "itt találkoztunk először!" pedig az hajó elején volt...
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz #41133696 #196 üzenetére
Mondjuk a jéghegyeknek asszem csak 10%-a látszik ki a vízből a maradék 90% a víz alatt van és az sokkal nagyobb is lehet mint 28m. Az a baj ha meg is látod a víz alatt nem olyan kicsi mint fölötte és ugye egy ekkora hajónak van merülése is rendesen ahol már a jéghegy is szélesebb és más alakú.
Més que un club!
-
#41133696
törölt tag
Helló, igen az a rész
A Titanic meghajtását én sem ismerem, csak amit a filmben láttam, én úgy láttam, hogy a hídon egyenként állították át hátramenetbe a hajócsavarokat, de aztán gyorsan mutatta a kazánházat is, és mintha ott külön is meg csinálták volna a műveletet. Persze lehet, hogy rosszul láttam
-
félisten
válasz #41133696 #197 üzenetére
Halihó!
A filmbe most nem tudok beletekerni -- ez az a jelenet, amikor a sziklafal és a torpedó közül fordulnak ki?
A Titanic hajtását nem ismerem, csak tippelek: volt ugye két dugattyús gép és egy turbina. Az én logikám szerint ez annyit tesz, hogy a két nagy külső, háromtollú csigát hajtották a dugattyús gépek (áttétel ugye nincs), a középső kisebb, négyágút pedig a turbina.
A tengeralattjárón a propeller forgásirányát megfordítani viszonylag egyszerű, mivel villanymotor pörgeti. Egy dugattyús gőzgépet reverzbe tenni viszont már nehézkesebb művelet, hatalmas tehetetlenséget kell leküzdeni (ez a filmben szerintem baromi jól volt megcsinálva).
Meg aztán könnyen lehet, hogy a Vörös Október manővere is hatalmas baromság. Ezek hosszú hajótestek, a csavarok meg elég közel vannak egymáshoz. Nekem érzésre hatékonyabbnak tűnik a kormánylap elfordítása -- ami a filmmel ellentétben nem volt alulméretezett a Titanicon.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#41133696
törölt tag
válasz #41133696 #196 üzenetére
Itt egy példa erre: Vadászat a Vörös Októberre 1:06-nál, hogy aztán filmen kívül működne e az érdekes kérdés
-
#41133696
törölt tag
válasz Vigilante #195 üzenetére
A Titanic 28 méter volt ott ahol a legnagyobb a szélessége. Ez azt jelenti, hogy az útvonala egy 28 méter széles sáv...
Azért az elég nagy pech, hogy egy 28 méteres sávban egyszer csak megjelenjen egy jéghegy a több ezer kilométer széles Atlanti óceánban. Az meg pláne, hogyha már ott van, akkor neki oldalazik... Sőt sokkal eredményesebb lett volna a fordulat, ha eközben a hajó folyamatosan előrefelé halad.
Esetleg a három propellerből a bal hátramenetbe kapcsol... na most ezt nem tudom, hogy meglehetett volna e csinálni, illetve ilyenkor óriási ellentétes turbulens erő lépett volna fel.
[ Szerkesztve ]
-
Vigilante
őstag
Elvileg jobban jártak, volna, ha csak belerontanak a jéghegybe és akkor a hajó eleje roncsolódik, nem pedig ilyen szerencsétlenül baromi hosszan végig nyesi a teknőt a jéghegy...
[ Szerkesztve ]
△ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1965 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △
-
Prego
senior tag
Autóval megy az ember, hirtelen előtte terem egy tárgy, két reakció történik:
-Fék, kormányelrántás, lesz ami lesz alapon (gondolom hasonló történt a Titanic-on
-Egy "úramisten" és frontálisan belecsapódik az akadályba
Talán egy sokat látott és tapasztalt pilóta tudná csak hideg fejjel kezelni a helyzetet. Namost ilyen tapasztalatot csak úgy szerez az ember ha már csattant egy párszor ... és túlélteAki másnak vermet ás az a Stack Pointer
-
Srodney
senior tag
válasz callmeakos #3 üzenetére
egyetértek!nekem nagy titanic funnak ez kötelező!
-
félisten
válasz Razermazer #188 üzenetére
Pláne, hogy a marketingesek megtalálták volna a módját annak, hogy a tisztelt nagyérdemű ne az Olympicot, hanem a majdnem Titanicot lássa benne.
Persze egy ilyen hajó fenntartása is bődületes összegeket emészt fel, de talán lett volna rá elég kereslet. Az Aurorán teltház van.
Üdv: MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Halihó!
Persze. Utólag, kívülállóként mindig baromi könnyű. Sőt, megkockáztatom, hogy kívülállóként real-time-ban is sokkal könnyebb. A "telefonos segítség" nem csak azért jó, mert a segítő feltétlenül nagyobb tudású, jobb adatokhoz fér hozzá, hanem azért is, mert nincs abban a beszűkült tudatállapotban, amitől a rossz döntések születnek.
Gyakran azért igazságtalanok az utólagos elmarasztalások is: egy íróasztal mögül, következmények nélkül, hideg fejjel, a következményeket ismerve baromi könnyű kimondani, hogy mit kellett volna csinálni, és hogy aki mégsem azt tette, hibás.
Csakhogy az emberi agy másképp működik. Stresszhelyzetben (pláne, ha az teljesen váratlanul és valószínűtlenül következik be), még a legrátermettebb ember is le tud blokkolni, és a legjobbak közül is szinte csak randomra és nagyon kevesen vannak, akik az optimális megoldást találják meg -- különösen, ha az kellőképpen komplex.Ezért ilyen helyzetekre tehermentesíteni kell a döntéshozókat, mégpedig azzal, hogy minél kevesebb döntést kelljen meghozniuk, azaz minél készebb megoldásaik legyenek.
Ehhez viszont tudás kell és előre összeállított protokollok, amiket nem szabad emlékezetből alkalmazni. Ezek pedig sajnos mindenképpen nagyon nagy részben támaszkodnak a megelőző események tapasztalataira.
(Smith kapitány hiába volt jó parancsnok, saját bevallása szerint még enyhe vészhelyzetben sem kellett helytállnia -- szimulátorok pedig még nem voltak.)
És persze nem tudhatjuk, hogy az, ami a Titanickal történt, és amilyen világszenzáció lett belőle (azaz részleteiben köztudomásúvá vált), esetleg hány ember életét mentette meg.
Annak az 1500 embernek a halála talán nem volt teljesen értelmetlen.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #187 üzenetére
ÁÁÁ mentek volna, volt az olyan fényűző mint Titanic, és nagyobb nevet szerzet magának mint a Testvére. De hát kellett a pénz belőle, meg az acél sok kicsi hajóhoz biztos, mindig ez a vége. A hajókhoz kell mindig a legtöbb acél, tán még a vonathoz, de egy ilyen hajóból jó pár vonat kijön, automobil meg rengeteg.
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #186 üzenetére
Igen, két ilyen vezéregyéniség nem fér meg egymás mellett, mert a maga módján mind a kettő csak magát szeretné fő főnek látni...
"De azért annak örülök, hogy a legelső hölgy az Olympic ilyen sokáig, és dicsően szelte a vizeket."
Az Olympic-et kár volt szétvágni, ott lett volna az alkalom egy olyan múzeum kialakítására mely nem is került volna sokba, csak gondolom az volt a gond, hogy az nem járja, hogy átnevezzük titanic-é, ha meg nem az a neve, akkor az emberek arra sem mennek...
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #185 üzenetére
Hát Ballard elég karakán fickó az tuti, neki ne mondja meg senki, mit hogy csináljon, láttam pár dokumentumfilmet tőle. Két ilyen egy csárdában nehezen fér meg.
Hát ha sikerült volna megegyezniük, a film bevételéből Ballard nem kevés ideig fedezte volna a kutatásait.
De lehet hogy volt is egy ilyen rész, ha kötöttek egyáltalán szerződést. Ezt nem fogják nekünk az orrunkra kötni.
Reagálva a jéghegyes mentésre, vagyis inkább táblás, mi van ha van rajta jegesmedve na ez abszurd tudom, de az is az volt ahogy a hajó elsüllyedt.
A legjobb tényleg az lett volna, hogy odaeveznek harci sebességgel (mint az ókorban egy dobos segítségével, aki az ütemet üti) a legerősebb fűtő, és matróz legények a California-hoz, az meg szépen lavírozva a jégtáblák, hegyek között odakúszik a Titanichoz, és kiment mindenkit.
Okosnak lenni utólag jó, de még azt sem hitték el ugye az ütközéskor, hogy egyáltalán elsüllyednek. Én is megnéztem tegnap a filmet, és aki kitalálta a reklámblokkokat, azt ütném laposra. Félóránként, ha nem negyed, jöttek a 10, 15 perces reklámok és ajánlók . De azért annak örülök, hogy a legelső hölgy az Olympic ilyen sokáig, és dicsően szelte a vizeket.Recon666: A letűnt koros cikket meg nagyon szomorúan olvastam, ilyen sorsra jutni mint ezek a szépségek hát szörnyű az ember.Lásd ellenpélda nagyon nem ide, de az is hajó az Enterprise csillaghajó hányszor újjáépítették, Kirk kapitány fel is robbantotta, de újraépítették, modernizálták, a csillagflottánál nagyon sok öreg hajó szolgált egészen a domínium konfliktusok ott sajnos az öreg hajók 70 százaléka odaveszett.
Pláne nekem akinek az Ajpa az Óbudai hajógyárba dolgozott mint gépészmérnök imádom a hajókat, mire felnőttem és gondolkodtam, hogy én is odamegyek, mert szép szakma a hajóépítés, minden hajógyárat megszüntettek. Így lettem rendszergazda, de az álom, és a rajongás marad töretlen.
A sóján még mindig ott van egy kerekes gőzös ami sose lesz kész, azt kezdték el felújítani amikor a gyárnak kaput lett. Széthordták az egész gyárat szétgyilkolván a gépeket stb, és szórakoztató központot akarnak a helyére, kaszinót meg wellnesscentert.
No abbahagy siránkozás.[ Szerkesztve ]
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
Amúgy vajon Bob Ballard miért nem kapott szerepet a James Cameron féle tényfeltáró bizottságban? Hiszen 85'-ben Ő találta meg a roncsot...
Nem kapott meghívót, vagy nem fogadta el?
Esetleg nem szimpatizál Cameronnal, hiszen azért Cameron ezen a tragédián nem gyengén anyagi hasznot is szerzett, a filmen keresztül.
Amúgy érdekes és mennél többször látjuk a 2 órás Cameron vezette dokumentum és tényfeltáró filmet annál szembetűnőbb, hogy az egész Cameron körül forog. A középpontban ő van, a másik 7 ember csak alárendelt szerepet kap. Lehet Ballard ebbe nem ment volna bele.
-
#41133696
törölt tag
Ami az utas listát illeti, én úgy tudom, hogy négy Osztrák-Magyar Monarchiabeli állampolgárt tartottak nyilván a hajó utaslistája alapján, de nemzetiségüket tekintve Horvátok voltak. A személyzet.
A Wikipédiából:
"Magyar személyek [szerkesztés]
Legendák, vagy vitatható információk [szerkesztés]
Több forrásban is szerepel, hogy a Titanic fedélzetén magyarok is voltak. Például a tragédiát túlélő Reischl Mátyás, az egyik első osztályú étterem magyar pincére.[16] Azonban Reischl Mátyás neve nem szerepel sem az üzletszerűen működő éttermek alkalmazottainak,[17] sem a hajó kiszolgáló személyzetének listáján.[18]
Reischl Mátyáshoz hasonlóan kétséges, hogy a megmenekültként feltüntetett, soproni származású Hoffer Lujza valamint a szintén megmenekültnek megjelölt, harmadosztályon utazó Kisik Antal és felesége, továbbá a tengerbe fulladt Kisik Vince és a tizennyolc éves Kisik Mária valóban a hajón tartózkodtak-e.[19] Az ő nevük nincs feltüntetve az utasok névsorán. Azonban fel van tüntetve hét olyan személy, akik az akkor az Osztrák-Magyar Monarchiához tartozó településekről származtak.[20]" -
Napfénysüti
nagyúr
Remek kis írás lett.
Més que un club!
-
félisten
Halihó!
A két katasztrófa "másról szólt".
A Wilhelm Gustloff esete az emberi kegyetlenség példája volt, a Titanic története viszont (a kétségtelenül bulváros, de azért érdekes részleteken túl is) meghatározó szerepet játszott a hajózás fejlődésének történetében -- technikai és biztonsági vonalon egyaránt.
Ebben pedig komoly szerepe volt a szenzációnak -- így lett elég nagy visszhangot kiváltó a katasztrófa ahhoz, hogy gyorsan és hatásosan változzanak a hajóépítési, -üzemeltetési és egyéb biztonsági előírások.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Halihó!
Egy érdekesség: a katasztrófa egyik technikai oka állítólag a max. hátramenet + kormányzás alkalmazása volt. A menetáramlattal szembeforgó hajócsavarok ugyanis olyan turbulenciát okoztak, ami jelentősen rontotta a kormánylapát hatásosságát. Ha csak leállítják a gépeket, a hajó ugyan gyorsabban, de a hatásos kormányzás miatt erősebben fordulva elhaladt volna a jéghegy mellett. Ha pedig csak hátramenetet alkalmaznak, a hajóorr roncsolódott volna szépen, amikor frontálisan találkozik a jégheggyel, de nem sérül meg öt rekesz.
Még a jó múltkorában beszélgettem a Titanic-katasztrófáról egy tengeren, nagy hajón szolgáló főtiszttel. Szerinte az 1912-es tudásanyag szerint a 22 csomós sebesség biztonságosnak számított, és brutális pech kellett az ütközéshez, és külön ahhoz, hogy az ilyen végzetes legyen.
Volt szerencsém egyébként Titanic-stílusú hajón utazni (Fedor Saljapin) -- fantasztikus élmény volt!
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
MaciG
addikt
A cikk nagyon szuper lett, bár szerintem ez az egész Titanic dolog már nagyon túl van lihegve. Mint ahogy te is írtad a Wilhelm Gustloff elsüllyedése sokkal több emberéletet követelt, én még is most hallottam róla elsőnek, és szerintem ezzel még sokan vannak így.
BANZAII
-
Eastman
addikt
Számomra a leghátborzongatóbb az egész történetben Morgan Robertson 1898-ban kiadott Hiábavalóság című regénye amely előképe az 1912-es katasztrófának. Nagyon ráérzett.
...erre és még más dolgokra is.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
love
tag
Tegnap tudtam meg, hogy az egyik pincér a fedélzeten magyar volt Csobánkáról Sajnos interjút nem csináltak vele,mert aki csinálta volna, annak el kellett utaznia külföldre és mire vissza jött meghalt.:S 100éves volt.
Csak a Funky ;)
-
Prego
senior tag
Azt hittem hogy a hétvégén kikerült index cikkek lesznek összevágva, de nem
GratuliAki másnak vermet ás az a Stack Pointer
-
Matthu
aktív tag
Nagyon szuper és olvasmányos cikk. Rengeteg, számomra ismeretlen információt tudtam meg belőle. Gratulálok és köszönöm! Üdv!
-
#41133696
törölt tag
Amúgy A cikk kultúra lapjáról jutott eszembe:
Ha az eredeti tervek megvannak, miért nem építik meg egy az egyben újra? Ebből adódóan soha nem futna ki a tengerre, mert a mai biztonsági előírásoknak nem felelne meg, de lehetne egy kiállítási hajó mint az Auróra cirkáló. Szerintem lenne annyi látogatója, hogy pár éven belül megtérülne, ha már ilyen jó kis drága múzeumokat építettek, amik mellesleg csak imitálni tudják a dolgot
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #165 üzenetére
A jéghegy:
1. Ha nem lettél vizes, és sikerült felmászni rá túl élheted, feltéve, hogy ugye megtalálnak. Felmászni igen, rizikós, meg nem is könnyű ha egyáltalán lehetséges. Ez egy leginkább meredek képződmény, és arra is nagy esély van, hogy sokan lecsúsztak volna a vízbe, ha onnan ki is mászik, tényleg halálra fagy.
2.Abba az egy csónakba, erős, edzett matrózokat kellett volna bepakolni, a Titanic 2 óra 20 perc vagy 2 óra 40 perc alatt süllyedt el, szerintem 1 óra alatt átkellet volna jutni a Californian-ig, hogy legyen idő átszállítani az embereket is. A Californian én úgy tudom, hogy nem mozgott, a kapitánya épp a jéghegyek miatt, úgy döntött ,hogy éjszakára megállnak. A rádiósuk aludt, az őrszem pedig a délibáb miatt nem látta rendesen a Titanic fényjeleit.
"Legjobb megoldás a szakszerű mentés felkészült legénységgel, ami nem volt, mindenki megmenekült volna, azért 160 perc alatt simán kimentették volna az embereket. Én így gondolom."
Nem volt elég hely a mentőcsónakokban, akármilyen frankó legénység van, ha jó esetben telepakolják a mentőcsónakokat 70 fővel akkor is csak kereken 1400 ember menekülhetett volna meg.
20 mentőcsónak volt 64 helyett. 64 esetében 40-vel számolva 2560 embert lehetett volna evakuálni.
@ Recon666: Ja, hát írni is tudnak
[ Szerkesztve ]
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #161 üzenetére
1. Hát az első lenne talán a legjárhatóbb bár ott is megfagytak volna, se csákány se szöges cipő nem volt anélkül jéghegyre mászni? nem fog menni.
2. 15 km-t evezni jó erőben kell lenni, abban a rohadt hidegben még nehezebb. Aztán még meg is kellett volna találni a Californiát. Ha eleve tojt rájuk akkor nem várta volna meg őket.
3 Hátramenet hát jéghegyek között hátramenet elvben valamennyire csökkentette volna biztos a víz beáramlását, de lehet hogy csak rontott volna a helyzeten.
4 Inkább jégtáblák felé, de itt meg az előremenet tolta volna a vizet be szerintem.
5 meg nincs vélemény
Legjobb megoldás a szakszerű mentés felkészült legénységgel, ami nem volt, mindenki megmenekült volna, azért 160 perc alatt simán kimentették volna az embereket. Én így gondolom.
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #162 üzenetére
Ja és az Olympic ja linkeljem is be RMS Olympic volt az egyetlen a három testvér hajóból mely nem süllyedt el, hanem 1935-ben nyugdíjazták, de ahogy írtad ez sem úszta meg ütközés nélkül
Az RMS Olympic 1911-ben - 1 évvel a Titanic elsüllyedése előtt
Ezt pedig ma vagy tegnap olvastam:
-
Razermazer
őstag
válasz Recon666 #158 üzenetére
Ahogy olvasom az Olympic meg ilyen zúzó hajó volt mindennek nekiment és nem lett baja összeütközöt pályafutása alatt elég sok mindennel. Hogy a tengeralattjárót lerohanta az kész.
Itt derült ki hogy az orral való ütközés mindent megoldott volna.
Persze az Olympic-ont, már áttervezték a Titanic hibájából tanulva, magasabb rekeszfalak at kapott több mentőcsónakot, talán dupla szegecselést ő is megkapta a Britannic-hoz hasonlóan.
1953-ig nyomta nem semmi, és erre szétbontják, nem lehetett volna múzeumként kikötni, vagy étteremként használni.
Vagy úszó szállodának.
Egy világháborút, ütközéseket túlélt hajót ilyen dicstelenül szétvágni barbár tett.[ Szerkesztve ]
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
Igen, ezzel én is így vagyok. A Film-et meg megint megnéztem...
Amúgy ki mit szól ahhoz, amiket James Cameron felvetetett az NGC-n, mint például:
1. Átkellet volna szállítani az embereket a jéghegyre
2. A Titanic egyik csónakjával átkellet volna csónakázni a 15 km -re lévő Californian-ig?
3. Magával a Titaniccal kellett volna oda hajózni esetleg hátramenetben
4. A 7-8 km re húzódó jégmezőhöz kellett volna a Titanic-ot kormányozni
5. A réseket matracokkal kellett volna eltorlaszolni, kívülről - na ez szerintem a legéletszerűtlenebb.
-
nicu71
addikt
köszönjük a cikket.Engem mindig meghat ez a történet,egy valódi 20.századi tragédia.../a sok közül/
"-Te jó ég,mindjárt 8 óra!!! - Amilyen éjszakám volt,még jó hogy nem 9 !?"
-
#41133696
törölt tag
válasz Recon666 #158 üzenetére
Ja és még be is linkeli : RMS Oceanic (1899)
Amúgy most nézem a Brittanic 53 000 T-s vízkiszorítással bírt, tehát nagyobb volt mint a Titanic.
-
#41133696
törölt tag
Ja, és ja...
Na és van egy érdekes indexes cikk...
Tűz, víz, cápák avagy hajókatasztrófák áldozati sorrendbe rendezve
A cikk érdekessége, hogy csupán baleseti eseteket vesz számba, tehát a Wilheim Gustloff, kimarad... sőt még a Titanic testvérhajója az HMHS Britannic is...
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz Recon666 #150 üzenetére
Amúgy azt bírom, amikor Cameron bejelenti az elején meg közben is, hogy majd ezt meg ezt kijavítja és a hibás részeket újra forgatja, aztán a végén meg benyögi, hogy hát a CGI animációt megcsinálta, azt közzé teszi, a kérdéses részeket meg nem fogja újra forgatni - például a 23 fokos szögben kiemelkedő Titanic-ot - mert az amúgyis a világon kb 8 embert zavar és ebből az egyik ő, ő meg tud ezzel együtt élni, viszont kiadja a Titanic-ot 3D-ben amiről az index így ír:
3d-ben fáj igazán a Titanic katasztrófája
"Eddig azt hittük, hogy James Cameron tud csak térhatású filmet készíteni. De ő sem."
-
basaja
senior tag
nagyon jó a cikk,tetszett....ilyen jöhet még több is:-)
EDC: Xiaomi13,Leatherman Wave,T-rex,Giantmouse Ace Riv
-
#41133696
törölt tag
válasz Recon666 #147 üzenetére
Igen, a héten kb hatodjára adják
A Végén úgy járnak mint az Apokalipszis - A II. Világháború-val, amit ugye a 70. évfordulóra csináltak, és ami nagyon jó is lett, a zenéjét is imádom, respect Kenji Kawai-nak , de már tuti leadták 50+-szor 2009 óta
-
catroot
veterán
Köszönöm, jó volt olvasni!
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
Recon666
Közösségépítő
Titanic a Natgeon.
catroot: Örülök, hogy tetszett!
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz Integrale #141 üzenetére
Illetve ha már katasztrófáról van szó a Wilhelm Gustloff 10600 utasából 9400 halt meg.
Inkább úgy helyes, hogy a jéghegy okozta katasztrófák esetében lehet a legtöbb halálos áldozatot követelő hajó szerencsétlenség.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Nem tudom írták-e már, de ez nem igaz!
"amely katasztrófa a legtöbb emberáldozatot követelő baleset volt."
Hajószerencsétlenségként igen, de egyébként nem! Mivel a balesetekbe beletartoznak vegyi, légi, szárazföldi, nukleáris stb!
"Bad reklám is reklám too"
-
CoolBoy323
nagyúr
-
Recon666
Közösségépítő
válasz #41133696 #137 üzenetére
Köszönöm!
Kiemelni valóban elég esélytelen. Ráadásul a tulajdonos társaság engedélye is kellene hozzá és lenne egy pár ellenző is, mint Robert Ballard a megtaláló.
A Concordia anyiban más tészta, hogy ott óvatosan kell kidolgozni a tervet, nehogy teljesen elmerüljön. Ráadásul 3x nehezebb mint a Titanic volt. Egy évet jósoltak mire kiemelésre kerülhet a sor.
dave666:
[ Szerkesztve ]
-
dave666
aktív tag
Köszi az írást
Nagyon tetszett.
GratDave666
-
#41133696
törölt tag
Helló, először is gratula a cikkhez, én magam is aktívan foglalkoztam a Titanic témával - a napokban is - , például itt
"A hajóról sokáig azt gondolták, hogy egy darabban süllyedt el. A hajóroncsot már 1914-ben egy mentőakció keretében ki akarták emelni a mélyből, ám az túl költséges lett volna. A terv szerint elektromágnesekkel hozták volna a félszínre a Titanicot. 1953 és 54-ben is próbálkoztak a roncs megtalálásával ám nem jártak sikerrel. Az 1960 és 1970-es években is voltak próbálkozások, de ezek általában pénz hiányában befuccsoltak. Az egyik legígéretesebb 1978-ban volt, mikor is a Walt Disney Company és a National Geographic magazin egy közös expedíció során akarták megkeresni a Titanic roncsait egy Aluminaut nevezetű mini tengeralattjáróval. A technika adott volt csak a pénz ismét közbeszólt így elvetették a tervet."
Még nem olvastam teljesen a cikket, de folyamatban van..
Szóval a fentebbi idézethez pár gondolat.
1914-ben a kiemelésének a legfőbb akadálya nem a pénz volt, hanem alapvetően két dolog:
1. 1985-ig nem tudták pontosan, hogy hol található, de ha tudták volna is, még le sem bírtak volna hozzá merülni, nem hogy ki emelni... a 80-as években már letudtak, még korábban is, de kiemelni technológiai lehetetlenség lenne, főleg elektromágnessel, egy 45 000 tonnás hajóról beszélünk, amely ráadásul még tele van vízzel is.
2. Ma már olyan gyenge szerkezetileg, hogy valószínűleg szétmállna...
3. A pénz szerintem nem igazán gond, ha kilehetne emelni, még a bankok is meghiteleznék, hiszen valószínűleg behozná az árát, az emberek özönlenének megnézni, ha nagyjából egyben lenne... viszont a tat rész lényegében felismerhetetlen, az orra is elég súlyosan roncsolódott, de több minden látható.
Kegyeleti okokat a kiemelése szerintem nem sértene, hiszen a tenger élővilága az emberi maradványokat már eltüntette.
Szerk: Még egy gondolat...
2012: Costa Concordia
A Costa Concordia még csak pár hónapja fekszik oldalára dőlve, nem hogy 3000 méteren nincs, de még teljesen el sincs süllyedve, elrozsdásodva meg kettétörve pláne nincs, mégsem bírják egyelőre meg sem mozdítani... és persze partközelben van...
[ Szerkesztve ]
-
enginev3.0
félisten
Bocsánat, dupla
[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
enginev3.0
félisten
Apró hiba
Titanic széteső darabja-i betű lemaradt
[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
baluka26
nagyúr
A 20. század eleji standardhez képest jó, egyébként egy nagyon rideg acél volt, nem emlékszem pontosan az ütőmunkájára, de gyenge volt.
asdxv: 0 fok körül minden acél rideg lesz? Menj el pár any.ism. előadásra.[ Szerkesztve ]
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
lowzor
veterán
-
-
Okoska2
aktív tag
Egy szoval sem mondtam, hogy felhasadt. Viszont az anyaga olyan rideg volt, hogy nem tudott nyulni. Osszerakod a tobbit?
Recovered pieces of Titanic's hull plates appear to have shattered on impact with the iceberg, without bending.
[ Szerkesztve ]
Milyen operációs rendszert használsz? - Lidocaint és szikét.
-
MIFtIli
aktív tag
"Súlya 46 328 tonna volt, amely 66 000 tonna vizet szorított ki. "
Ennek így szerintem nincs értelme. -
lowzor
veterán
-
Recon666
Közösségépítő
Én nem a film alapján írtam a cikket. De amit te írsz nincs megalapozva sem tényként kezelve így én sem fogom annak kezelni. Akik erről tudtak volna nyilatkozni, azok a hajóval elvesztek. Így csak egy teória maradt amire annyi az esély, mint arra hogy az igazgató utasította a hajó sebességének növelését.
[ Szerkesztve ]
-
Okoska2
aktív tag
válasz Recon666 #108 üzenetére
Meg mindig nem erted mi? Akkora tuz volt, hogy a New Yorki tuzolto hajokat is ertesitettek.
Itt nem az a lenyeg, hogy gyengitette a hajo szerkezetet a tuz hanem az a teny, hogy emiatt kellett teljes sebbesseggel haladniuk veszelyes helyen. Masodlagos legenda? Nem fer bele a csokolozos kepbe mi? Ugyan igy alakittotta ki ezt a szep romantikus imidzset a mainsteam media. Mikozben egyszeruen szarhazi volt az egesz banda. Nem lett volna szabad kifutniuk amig el nem oltjak a tuzet es akkor nem 22 hanem 15 el mentek volna. De vegul is ez nem lenyeg szerinted...A hajo anyaga annyira rideg volt, hogy a modern hajlitasi tesztekben tort. Nem hajlott hanem egyszeruen eltort. Mondhatjuk, hogy a kulso boritas anyaga egyszeruen nem volt alkalmas arra a feladatra amire szantak. Arrol a tervezesi hibarol ne is beszeljunk, hogy a vizzaro ajtok nem is zartak tokeletesen mert senki nem gondolt arrra, hogy a test megbillenhet.
Itt tipukus peldajat lathatjuk az emberi mohosagnak, tudatlansagnak es hulyesegnek.
De a filmben milyen aranyosak voltak a szerelmesek...Milyen operációs rendszert használsz? - Lidocaint és szikét.
-
Zotwooo
csendes tag
Én például mindig szivesen elolvasom a legújabb, Titanicról szóló cikkeket.
Szerintem ez a tragédián kivűl egyeseknél egyfajta rajongást is jelent. -
Recon666
Közösségépítő
Lenne az hidd el, sírgyalázásnak vennék sokan.Hiszen sok ember nagyszülei feküdtek a roncs körül vagy esetleg a roncsban. Ezért kérték is többen, hogy ne bolygassák a roncsot. Sőt most már védelem alá is került, mint a világörökség része.
tajcsi: Ha sikerülni fel is hozni egészben, mivel szállítanák el, hogy ne hulljon darabokra? Esélytelen, hogy olyan állapotba, ahogy most van eljusson egy múzeumba.
[ Szerkesztve ]
-
Recon666
Közösségépítő
-
tajcsi
őstag
Szedjék már ki a roncsokat!!!
MAXIMUS VI Extreme, Z87-WS, 3970X és sok más fimomság nálam...
-
Cyberpunk
félisten
válasz Recon666 #110 üzenetére
De azért egy ilyen monstrumnál elég durva az a 15Km/h is. Ez olyan mint a vonat annak sem kell nagyon gyorsan mennie, hogy komoly kár keletkezzen benne, mert akkora tömeg nem tud csak úgy hirtelen megállni. Tiszta fizika.
Hope was the right choice, and it always will be.
-
Recon666
Közösségépítő
válasz Razermazer #105 üzenetére
Nagy valószínűséggel túlélte volna. Olyan gyorsan nem ment hogy 5 zárórekesz sérüljön meg az ütközés miatt.
-
Recon666
Közösségépítő
Nem készülök újságírónak, a személyeskedést hanyagoljuk. Ha írsz egy cikket abba azt rakod amit akarsz, ebbe ami ami lényeges és valósnak tekinthető belekerült.
Hogy miért nem került bele a cikkbe a kazántűz?
"Egyes nézetek szerint egy kazánházi tűz is hozzájárult a Titanic elsüllyedéséhez. Széntüzelésű hajókon néha spontán módon kialakult egy-egy kisebb parázslás a szénraktárakban. Habár ezeket "széntűznek" hívták nagyon ritkán származott belőlük veszélyes tűz, inkább egy grillparti izzó faszenéhez hasonlítottak. Az ilyen "tüzeket" inkább bosszantónak tartották, mintsem veszélyesnek, és a gépészek rendszeresen hagyták parázslani, míg a tűz fészke feletti szén elfogyott, és hozzá tudtak férni, hogy eloltsák.
Volt egy néhány napig tartó kisebb széntűz a Titanicon, azonban semmi bizonyíték nincs arra, hogy ez károsította volna a hajó szerkezetét, vagy hozzájárult volna a tragédiájához."Ernyi erővel minden teóriát belerakhatnék.
[ Szerkesztve ]
-
lowzor
veterán
válasz Razermazer #105 üzenetére
Valószínűleg akkor túlélte volna. Murdoch nagyot hibázott, mikor kiadta a parancsot a jobbrafordulásra és a hátramenetre.
-
lowzor
veterán
Az acél minősége megfelelő volt (sőt nagyon jó), még fagyos vízben sem vált különösebben rideggé. A hajó testén egy hatalmas szegecselőgéppel illesztették be a szegecseket. A hajó elejéhez azonban ezzel nem fértek hozzá, tehát ott salakkal kevert fém szegecseket használtak (a salaktól elvileg ugyanolyan erős lesz, mint az acél, de nem szabad hozzá túl sokat keverni, mert akkor gyengébb lesz), mert azzal könnyebb volt dolgozni. Megvizsgálták a hajóról felhozott szegecseket és kiderült, hogy túl sok salakot kevertek bele, ezért gyenge volt (ismeretlen beszállítóktól szerezték be őket). 9000 tonnás terhelést kellett volna kibírniuk, de 4000-nél már elpattantak. A jéghegy kb 8000 tonnást adott a hajónak. Valószínűleg ezért keletkezett rajta ekkora hasadás.
-
Razermazer
őstag
Azt szeretném tőletek megkérdezni hogy az igaz lenne, mert hallottam ilyen legendát, pletykát, hogy ha a hajó orral megy a jéghegynek túlélte volna a katasztrófát?
Roncsolódott volna az tény de lehet hogy túléli?Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
30z.Samu
félisten
Tetszik a cikk, köszönöm!
Sic Parvis Magna
-
baluka26
nagyúr
válasz Keeperv85 #101 üzenetére
Nem a szegecselés, maga az acél minősége.
Akkoriban az acélok nem tűrték jól a hideget, és ott jelentősen lecsökkent az ütőmunkájuk, ezért eléggé könnyen törik. A Titanic anyaga ma egy alsókategóriás acél lenne.They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
Keeperv85
nagyúr
Hát igen, az tört... nem is kicsit. Vagyis inkább szakadt. Szétpattogtak a szegecselések az illesztéseket szabadjára engedve. Egyszerűen szétesett az egész vagy...
Részletesebben:
22 csomó, az 40,7 Km/h. (22,3 csomó pontosan, ami 41,3 Km/h, ez a csúcssebességtől alig marad el, ami 23 csomó volt) Normált tehetetlenség körülmények között erről a sebességről az RMS osztályú hajók, kb 1000 m-es féktávon tudtak megállni, átlag 200 mp alatt. A Titanic az írországi tesztje alatt, úgy hogy hajócsavarokat teljes gőzzel hátramenetbe kapcsolták 195 mp alatt állt meg teljesen, 780 méteres féktávval. Nincs feljegyzés arról mekkora rakományra és utasterhelésre készült a teszt. A jéghegyet 485 m-ről látta meg az őrszem, aki azonnal kiadta a parancsot a teljes hátramenetbe kapcsolásra és a kormányossal élesen balra fordíttatták a hajót. Ha a terhelés is figyelembe vesszük, akkor kb. fele féktáv állt rendelkezésükre megállni, tehát még ha nem fordulnak, akkor is nagyjából a sebességük felére csökkent volna vissza a sebesség, ami kb. 20 Km/h. A fordulást is belevéve kb. 15 Km/h sebességgel sodródtak a jéghegynek oldalazva. Ennek tudható be, hogy sok utas fel sem ébredt!
Logikusan végiggondolva: egy acélozott, dupla fenekű hajótest mégis hogy szakad át vajon, ha minőségi acélból van? Sehogy. Innen ered a legenda, hogy bizony nem a jéghegy volt a bűnös, hanem az említett tűz, ami odáig fajult, hogy felrobbant az egész...
Majd kiderül, ha egyáltalán meg tudják mozdítani az orr részt is, hogy végre látható legyen, milyen sérülés vitte a sírba...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Megvan a tizedik Redmi Note 12 is
- OLED TV topic
- Path of Exile 2
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- BestBuy topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest