Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Digitális Állampolgárság Program
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz CoolBoy323 #239 üzenetére
Halihó!
Ugyan nem olvastam a könyvet, de ez azon, a Titanickal kapcsolatos érdekességek közé tartozik, amit nagyon-nagyon sok hiteles helyen lehet olvasni, de cáfolatot még sehol nem láttam rá.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Razermazer #221 üzenetére
Halihó!
Igen, ez az utólag könnyű okosnak lenni tipikus esete. De érdekes lenne végiggondolni, hogy egyáltalán milyen lehetőségeik lettek volna.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Halihó!
Igen, erre én is gondoltam, és én sem igazán értem, hogy a hajóácsok vezetésével miért nem készítettek tutajt -- hiszen azt is tudhatták, hogy a segítség órákon belül érkezik, a tenger pedig kivételesen nyugodt volt.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #41133696 #197 üzenetére
Halihó!
A filmbe most nem tudok beletekerni -- ez az a jelenet, amikor a sziklafal és a torpedó közül fordulnak ki?
A Titanic hajtását nem ismerem, csak tippelek: volt ugye két dugattyús gép és egy turbina. Az én logikám szerint ez annyit tesz, hogy a két nagy külső, háromtollú csigát hajtották a dugattyús gépek (áttétel ugye nincs), a középső kisebb, négyágút pedig a turbina.
A tengeralattjárón a propeller forgásirányát megfordítani viszonylag egyszerű, mivel villanymotor pörgeti. Egy dugattyús gőzgépet reverzbe tenni viszont már nehézkesebb művelet, hatalmas tehetetlenséget kell leküzdeni (ez a filmben szerintem baromi jól volt megcsinálva).
Meg aztán könnyen lehet, hogy a Vörös Október manővere is hatalmas baromság. Ezek hosszú hajótestek, a csavarok meg elég közel vannak egymáshoz. Nekem érzésre hatékonyabbnak tűnik a kormánylap elfordítása -- ami a filmmel ellentétben nem volt alulméretezett a Titanicon.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Razermazer #188 üzenetére
Pláne, hogy a marketingesek megtalálták volna a módját annak, hogy a tisztelt nagyérdemű ne az Olympicot, hanem a majdnem Titanicot lássa benne.
Persze egy ilyen hajó fenntartása is bődületes összegeket emészt fel, de talán lett volna rá elég kereslet. Az Aurorán teltház van.
Üdv: MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Halihó!
Persze. Utólag, kívülállóként mindig baromi könnyű. Sőt, megkockáztatom, hogy kívülállóként real-time-ban is sokkal könnyebb. A "telefonos segítség" nem csak azért jó, mert a segítő feltétlenül nagyobb tudású, jobb adatokhoz fér hozzá, hanem azért is, mert nincs abban a beszűkült tudatállapotban, amitől a rossz döntések születnek.
Gyakran azért igazságtalanok az utólagos elmarasztalások is: egy íróasztal mögül, következmények nélkül, hideg fejjel, a következményeket ismerve baromi könnyű kimondani, hogy mit kellett volna csinálni, és hogy aki mégsem azt tette, hibás.
Csakhogy az emberi agy másképp működik. Stresszhelyzetben (pláne, ha az teljesen váratlanul és valószínűtlenül következik be), még a legrátermettebb ember is le tud blokkolni, és a legjobbak közül is szinte csak randomra és nagyon kevesen vannak, akik az optimális megoldást találják meg -- különösen, ha az kellőképpen komplex.Ezért ilyen helyzetekre tehermentesíteni kell a döntéshozókat, mégpedig azzal, hogy minél kevesebb döntést kelljen meghozniuk, azaz minél készebb megoldásaik legyenek.
Ehhez viszont tudás kell és előre összeállított protokollok, amiket nem szabad emlékezetből alkalmazni. Ezek pedig sajnos mindenképpen nagyon nagy részben támaszkodnak a megelőző események tapasztalataira.
(Smith kapitány hiába volt jó parancsnok, saját bevallása szerint még enyhe vészhelyzetben sem kellett helytállnia -- szimulátorok pedig még nem voltak.)
És persze nem tudhatjuk, hogy az, ami a Titanickal történt, és amilyen világszenzáció lett belőle (azaz részleteiben köztudomásúvá vált), esetleg hány ember életét mentette meg.
Annak az 1500 embernek a halála talán nem volt teljesen értelmetlen.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Halihó!
A két katasztrófa "másról szólt".
A Wilhelm Gustloff esete az emberi kegyetlenség példája volt, a Titanic története viszont (a kétségtelenül bulváros, de azért érdekes részleteken túl is) meghatározó szerepet játszott a hajózás fejlődésének történetében -- technikai és biztonsági vonalon egyaránt.
Ebben pedig komoly szerepe volt a szenzációnak -- így lett elég nagy visszhangot kiváltó a katasztrófa ahhoz, hogy gyorsan és hatásosan változzanak a hajóépítési, -üzemeltetési és egyéb biztonsági előírások.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Halihó!
Egy érdekesség: a katasztrófa egyik technikai oka állítólag a max. hátramenet + kormányzás alkalmazása volt. A menetáramlattal szembeforgó hajócsavarok ugyanis olyan turbulenciát okoztak, ami jelentősen rontotta a kormánylapát hatásosságát. Ha csak leállítják a gépeket, a hajó ugyan gyorsabban, de a hatásos kormányzás miatt erősebben fordulva elhaladt volna a jéghegy mellett. Ha pedig csak hátramenetet alkalmaznak, a hajóorr roncsolódott volna szépen, amikor frontálisan találkozik a jégheggyel, de nem sérül meg öt rekesz.
Még a jó múltkorában beszélgettem a Titanic-katasztrófáról egy tengeren, nagy hajón szolgáló főtiszttel. Szerinte az 1912-es tudásanyag szerint a 22 csomós sebesség biztonságosnak számított, és brutális pech kellett az ütközéshez, és külön ahhoz, hogy az ilyen végzetes legyen.
Volt szerencsém egyébként Titanic-stílusú hajón utazni (Fedor Saljapin) -- fantasztikus élmény volt!
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Path of Exile 2
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Projektor topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest