Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
szipipeti
tag
http://www.fiat850.hu/index.php/component/content/article/68-hasznos/132-benzin-olommal-vagy-olommentesen.html
Egy link, az ólom hatásáról...
Egyébként a '90-es években az ÁFOR kutakon volt "ólomhelyettesítő adalék" ami segített a kenést javítani...
Vagy helyette ajánlották a keverék kicsit sűrűbbre keverését, pl.: Simsonnál a gyári 1:50-es (olaj/benzin) keverék helyett az 1:40-es keveréket... (javítva a kenést a kieső ólom helyett).
Persze ez az adalék is "kikopott" a mindennapokból... Illetve a '90-es évek kétütemű motorjait már eleve a ólommenteshez tervezték, így ott nem okoz...
A Simson-t cirka 40 évig gyártották, gyakorlatilag minimális változtatásokkal... (már ami a hengert/dugattyú/főtengely kombót illeti) -
Claude Leon
senior tag
Itt nem az oktánszámról lett volna szó, hanem az adalék mellékhatásairól
Mármint, amennyiben a hajdani adalék összeólmozta az érintett felületeket, így beleugatva a súrlódási tulajdonságokba (siklócsapágyak bronzbetéteinél keress), és a valamennyire tapasztalati utas motortervezésbe. Jó lesz az úgy is..szerk: nem olvastam a topicot végig
-
Arról nem is beszélve, hogy az (
idióta) intelligens előző szaki, akinek a munkája atomokra hullott, javasolta neem, hogy fúrassuk nagyobbra a gyári, soha nem fúrt hengert. Ki lett dobva egy jó henger így az ablakon. Az még nagyon sokáig jó lett volna. Nem baj, az már szemétbevaló. -
Na.
A henger gyári, nincs belebővítve sehol. Azt sem tudom, milyen méret most.
Viszont: van egy gyári hengerem ami 39 alatt van kicsivel, és egy másik, amit most vateráztam németből dugóval, hengerfejjel, az még békebeli 37,98-as dugóval van, ami az alapméret (negyedmilinként van túlméretezés 39,5-ig, utána elfúrják már a felületi edzést, ami keményebbé teszi a hengerfalat)
Nem lenne rossz a combosabb henger, nem is vetem meg. Arra viszont lesz egy külön blokk rendszeresítve, ezt a blokkot (mivel "ismerem" az előéletét és kevésszer volt bontva) inkább gyárinak hagyom meg. A másik blokk lehet, hogy rezonátoros rendszert is kap, a diszkrétebbik fajtából. Nagyon eszement tuningot ott sem akarok, az a célom, hogy utcai használat mellett ne legyen élhetetlen a gép, és ne zabáljon sokat, meg ne egye az alkatrészeket (nyomatékosabb, kevésbé forgós rendszer, 75-80 végsebesség környékére, talán)
-
Alpi.
addikt
Gyári a henger, nincs belebővítve kipuff nyílásba ?
Én egyébként egy Soós Anti féle 60-as hengert vettem anno és maximálisan elégedett voltam vele. Minden tekintetben előrelépést jelentett a gyári-hoz képest, kifejezetten kellemes változást adott a motornak !Még valami : ezekhez a régebbi 2 ütemű mocikhoz nem jó a full-full szintetikus olaj ! Szorulnak tőlük, nem erre vannak munkálva a felületek.
-
Freiherr
őstag
Add el ezt a roncsot, kifutottak már ezek rég. Hiába locsolod rá a nehezen megkeresett pénzed, sose lesznek már ezek jók.
-
tescodr
aktív tag
1:40-1:35 keveréket próbálj meg.Ha bejáratós akkor mindenképpen ez az ajánlott, ha nem bejáratós akkor is ajánlott az 1:40es keverék a jobb kenés miatt. Sajnos a mai alkatrészek silányabb anyagminőséggel bírnak ezért szoktunk a gyári 1:50es keverés helyett dúsabb keveréket tankolni. Dugóból gyári az ajánlott. A legjobb lenne ha keresnél egy rendes gépműhelyt ahol ezzel foglalkoznak, pl: kistelek.Sajnos el kell hogy keserítselek nagyon nehéz ma igényes felújítást végezni részben az öreg szakik hiánya miatt másrészt a silany alkatrészek miatt, harmadrészt a neten keringő iszonyatos dezinformáciok miatt is.Ha mindent jól is csináltál akkor is elő fordulhat hogy ciripelni fog.
-
válasz
Hieronymus #13 üzenetére
Kicsit utánaolvastam, hogy mik is a hatásai az alkalmazott ólomvegyületnek. Tényleg volt kenési funkciója, és keverékképzés során az égéstérben stabilizáló funkciója is.
A kenést viszont kétüteműeknél az elmúlt 40 év tribológiai fejlődése miatt megoldottnak érzem.
-
Abus2
tag
A régi motoroknál az üzemanyagban található ólomadaléknak nem csak az általad leírt szerepe volt, hanem kenési feladatokat is ellátott. A szelepeket, szelepülékeket kente elsősorban. Emiatt nem lehetett a régi járművekben az ólommentes benzint adalékolás nélkül használni. Előbb-utóbb a motor elkezdett csörögni, mert a szelepfészkek kiverődtek/elkoptak. A régi faros Skodáknál tuti így volt, mert volt a szüleimnek és még emlékszem rá. Kétütemű motoroknál viszont szerintem ez a kenőhatás nem jelentkezik, mert ott ugye a 2T látja el a feladatot. Bár ennek alaposabban utána kellene olvasni.
-
zotyesz66
őstag
Hadd ciripeljen, ettől nem fog szétesni. Ez sosem lesz japán motor, de nem is baj. A régi 125-ös MZ-k is mindig csörögtek, aztán mégis kimentek a világból. Annyit megtehetsz, hogy a gyűrűk élét reszelővel legömbölyíted, kevésbé akad meg úgy a felömlőkben. A kompressziós nem változtat, olajlehúzó funkció itt ugye nincs. Szerintem ahogy használod, a csörgés csökkenni fog, ahogy az olajokat kezd majd lerakódni.
-
-
Vegyészmérnök hallgatóként az üzemanyagokkal valamilyen mélységben megismerkedhettem. Az ólom a kompressziótűrésért került a benzinbe tetraetil plumbát formájában. Az oktánszám, ami a kompressziótűrést jellemzi, régen csak alacsonyabb volt. Tehát, most a benzin kevésbé hajlamos öngyulladásra, mint a békebeli motorok idején?
Miért is fontos ez, hogyha nem dízel a motorkerékpár, és az a célunk, hogy a gyújtás a gyertya által menjen végbe? Mi köze van az ólomnak mindenhez, ha már nélküle is elérhető ugyanaz a kompressziótűrés? Optimális esetben sem a régi, sem az új üzemanyag nem kopogva égett.
Nem értem a gondolatmeneted, kérlek, fejtsd ki bővebben.
-
-
Ciripelni is fog, mindegy mit raksz bele. Ezeket a motorokat ólmozott benzinre tervezték. Csak ólommentes benzint tudsz venni mindenhol. Az ólom felelt részben a kenésért. Vannak ólompótló adalékok, de nem sokat érnek.
-
Szoszo94
őstag
Gyári, vagy Keystone. Utóbbit inkább tuning blokkokban alkalmazzák, minőségére nem hallottam panaszt, pedig ott 10+ezres fordulaton kínozzák őket. Ezzel a kettővel nem nyúlsz mellé
-
gerii
addikt
A legjobb a gyári dugó. Börzéken is lehet kapni.
Őket ajánlom -
-
Doze
aktív tag
Nem a tűgörgő adta a hangot? Az szokott csörögni
, egyébként ha tartós eredményt akarsz felfúrni a hengert, és ahhoz túlméretes illesztett dugó kell... elmész egy gépmuhelybe megcsinálják...
Új hozzászólás Aktív témák
lo Ciripel a blokkom. Csak bizonyos fordulatokon csinálja, és a hengerből jön a hang. Megfigyeltük a hengert levéve, hogy...
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Xbox Series X|S
- Crypto Trade
- Ömlenek majd az iPhone-ok az indiai futószalagokról
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Suzuki topik
- Háztartási gépek
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- Újszerű Garanciás Macbook Air M1-es (8GB/256GB) 2026.09-ig Garis)
- ÚJ BONTATLAN Apple MacBook Air 15" M2 8GB RAM 256GB Magyar billentyű garancia 1 év Deak t
- Bontatlan ÚJ IPAD PRO M1 M2 M4 11 12,9 Wi-Fi és 5g cellular 128--512GB DEÁK TÉRNÉL Azonnal Átvehető.
- AKCIÓ BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető
- Pioneer SC LX 502 7.2 4K Atmos házimozi erősítő
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- Samsung S23 128GB / normál állapotban / 12 hónap jótállásal
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest