- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- Rák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
Új hozzászólás Aktív témák
-
Igen.
Meg van a végzettségem, hogy autószerelőként dolgozzak. Tavaly kaptam állásajánlatot. Az előző cégnél ahol dolgoztam a nyakamba tolták a teljes autó flották. A közeli Ford szervizzel napi kapcsolatban voltam. Amikor céget váltottam, mehettem volna hozzájuk dolgozni.
Az autóm javítását csak akkor végzi szerviz, ha speciális szerszámra van szükség.
De nincs szerelési gyakorlatom. Ami a szerelőnek rutin, azt nekem ki kell találni, ha először találkozok a problémával. Szóval számomra nem pálya a szerelő szakma. -
Hengerfej, henger, motorblokk
Hőtágulása minden anyagnak van. Az acél hőtágulásának kb duplája az alumínium tágulása.
Ezt a problémát kezelik a két anyag közé rakott tömítések.A motorbontás után hitelesített nyomatékkulccsal kell meghúzni a csavarokat, a gyárilag megadott Nm értékkel.
A gyárban nem gond, mert az összes csavart egyszerre húzza meg az automata.A műhelyben AS szabvány szerint húzza meg a szerelő. (AS - ahogyan sikerül) Ez okozhat problémát a motor működésében. Ez a probléma.
A motor összerakás problémája két részből áll. A műhely tisztasága meg sem közelíti a gyári összeszerelési környezetet. Bármilyen szennyeződés kerülhet az alkatrészek csatlakozó felületeihez.A csavarok meghúzásának is van szabálya. Minden csavar után a vele szemben lévőt kell meghúzni. Ha az már meg van húzva, akkor az óramutató járásával azonos irányban, a következőt. Amikor már feszesnek tűnik az összes csavar, nyomatékkulccsal meghúzni a csavart a végleges állapotába. (Ha már korábban erősebbre sikerült meghúzni, mint az előírt nyomaték a csavart/anyát cserélni kellene.
Csak így biztosítható a hengerfej, henger és dugattyú út tökéletes párhuzamossága, a "vetemedés" mentesség.
-
"A visszahűtésnek akkor is van értelme, ha nem egyforma anyagból van a motorblokk és a hengerfej."
Ha a motor és a henger közötti hőtágulás eltérésre gondolsz, azt a közé tett tömítés hidalja át. Aminek a hőtágulása amúgy is más.
Ekkora méretben amúgy sem nagy probléma a hőtágulás. A vasúti sínek esetében vagy drága hőtágulás kiegyenlítése vagy zakatol a vonat.
-
válasz
Krugszvele #151 üzenetére
Ha turbónak hűtésre van szüksége, vagy a saját kenőolaját vagy vizet használnak a hűtéséhez. Azokban az autókban, amiket mi használunk, nem nagyon kell extra hűtés a turbóra.
Elfogadható ötletnek tűnik a turbó kímélésére, ha az autópálya vége után visszafogottabb fordulatszámon használjuk a járművet. Valamennyi országúti és városi útszakaszon közlekedni kell még a célig. A pályán megállás előtt is van egy rövid lassú szakasz. Ez tetszés szerint meghosszabbítható, ha hamarabb kezd a vezető lassítani.
Nem jár feltétlenül nagy előnnyel, de legalább nem káros.Azzal, hogy a megállás után percekig még alapjáratban járatják a motort, annyit segítenek a turbónak, mint amennyit a halotton segít a beöntés. Viszont feleslegesen szennyezi a környezet az alapjáraton járó motor.
Mi hűti vissza a motort?
A továbbra is forró kipufogó gáz vagy az alapjáraton minimális mennyiségben átáramló levegő? Ilyenkor a légszabályzó szelep majdnem teljesen zárva van.A turbó hibáinak korai felismerése pénztárca kímélő.
A jelei.
csökkenő olajnyomás
olaj fogyás
teljesítmény vesztés
füstölő kipufogógáz (részecske szűrő esetében nem lesz nagy füstölés)
szokatlan zajok, például fütyülésAz okai
Szennyezett motorolaj.
Lerakódások (szén) és idegen testek a turbinában és/vagy a kompresszorban.
Rossz olajellátás a szennyezett szűrőrendszer miatt.
Hibás befecskendezési vagy gyújtási rendszer miatti túl magas kipufogógáz-hőmérséklet.
Az egyes alkatrészek kopása a turbón belül.
A hideg motort a maximális teljesítményre terhelése.
Szakszerűtlen és/vagy helytelen beállítás.A megelőzés.
Maga a turbó általában nagyon kevés karbantartást és gondozást igényel.
Évente egyszer érdemes a járművet átnézetni. Ilyenkor a turbóra is érdemes ránézni a szerelőnek.Az olaj- és légszűrő valamint a motorolaj rendszeres cseréje mellet az olajnyomást is ellenőrizni kell. Ez a teljes motor élettartalmát növeli, nem csak a turbóét.
-
-
"A példából ítélve a gyereknek nincs koncepcója a vinyót átrakni az egyik gépből a másikba, vagy érteni, hogy mi az a háttértár annak ellenére, hogy bele van gyógyulva a számítógépébe és a játékaiba."
És?
A televízió megjelenésétől máig, a nézők csekély százaléka értette pontosan a rendszer és a készülékek működését. Alkatrészt cserélni a készülékekben még kevesebben tudtak. Akik képesek voltak rá, nem feltétlenül értették a készülék pontos működését.
De ez semmit sem vont le a jó műsorok élvezeti értékéből.Az autótulajdonosok döntő többsége nem autószerelő. Nem ismerik a motor működési elméletét, de legalább nem is érdekli őket. Van egy réteg, akiknek alapképzettségük nincs a témában. De legalább hatalmas baromságokban hisznek.
Ahhoz, hogy valaki pécével játszón nem szükséges informatikai ismeret. Jó perifériákra viszont szüksége van a játékosnak.
Egy programozó nem attól jó, hogy ismeri a hardvert amire programot készít. Attól jó. hogy az adott programnyelvet és a programozási megoldásokat ismeri.
Például a Windows esetében egy app, melyik processzoron fog futni, érdektelen az app készítője számára. -
-
válasz
MasterDeeJay #63 üzenetére
A TPM egyrészt az identitás védelemhez biztosít segítséget. A Windows Hello aktívan használja. Másrészt az adatvédelemhez szükséges a bitlocker esetében.
Ezen kívül a programok is használhatják a szolgáltatását a felhasználók védelmében. Ez a történet még elég kezdetleges állapotban van. -
"Linux kernelre épülő rendszert használnak, ami a legjobb megoldás, és el is mondom, hogy miért."
Nyilván otthoni felhasználóknak megoldás lehet.
Ha csak egyetlen olyan programot kell használni, aminek nincs használható Linux alternatívája, akkor már bukik az elmélet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Köztudott, hogy 2025 nyarán megszűnik a Windows 10 támogatása, és már csak Windows 11-et lehet használni. Természetesen...
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független 2026.11.09. Apple jótállás
- FÓLIÁS! LG UltraFine 32UN88A-W Ergo IPS Monitor! 3840x2160
- FÓLIÁS! LG UltraGear 27GS85Q-B Gamer IPS Monitor! 2560x1440 / 200Hz / 1ms / FreeSync
- Thinkpad T14 Gen4 14" FHD+ IPS i7-1355U 16GB DDR5 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Spirit of Gamer ELITE K70 Gaming Billentyűzet
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Samsung Galaxy A23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 7 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest