Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Redneck


Redneck
veterán

Szerintem jó vétel volt, legalábbis a magyar piacot tekintve. Megnéztem használtautón mi a felhozatal ebben a műfajban és nagyjából ennyiért. Háát elég sok véleményes verdát láttam. :K

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#2) Luck Dragon

Remélem sokáig szolgál még téged Opel társ. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#3) wody21


wody21
tag

Félig off:
Az nem "zavar", hogy németországi tevékenységed során jelentős távolságokat jársz be magyar rendszámos gépjárművel?

Btw, köszi a financiális fejtágítást, sokak számára hasznos lehet, ha tételesen, ily egyértelműen prezentálják a kocsival kapcsolatos kiadásokat - hátha ezt követően nem csak az ad hoc jurókkal történő vagdalkozás marad.

A saját példám (jóval egyszerűbb, felé űrtartalmú, kevésbé spéci típus - bár megbízhatóság szempontjából valószínűleg rendszeresen kétesebb kimenetet produkáló kocsi XD) esetében is összevethető az eddigi szervizelésre fordított összeg a Tiéddel, szóval bizonyos esetekben ez a nagykobcenti para eltúlzott, általános karbantartásra fordított kiadások között nincs szignifikáns különbség (ésszerűen) nagy vs átlagköbcenti esetében.

(#4) Mad_Wolf válasza wody21 (#3) üzenetére


Mad_Wolf
aktív tag

miért lenne magyar rendszámos? kint vásárolta, ott rendszámoztatta

(#5) Redneck válasza wody21 (#3) üzenetére


Redneck
veterán

Ezt én sem értem honnan jött. :N

"ehhez hozzácsaptunk egy ideiglenes német rendszámot( ez a sárga szélü ) 75€ körüli összegért, hogy haza tudjam vinni az autót a saját "tartományba", ahol aztán a csúnya gonosz okmányiroda summa 80€ körüli összeggel (~50€ ügyintézési díj, és ~30€ a két plakett ) könnyített meg."

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#6) wody21


wody21
tag

bocsi, visszaszívtam, korán volt még, és félálomban olvastam a posztot. :D

(#7) Szada85 válasza Redneck (#1) üzenetére


Szada85
aktív tag

Kíváncsiságból én is korábban nézegettem az otthoni használt piacot is, önmagában nem egy gyakori autó - bár a Fb-os Vectra csoportban már láttam pár tagnál -, amik felkerültek azok 800 Ezer - 1 millió Forint körüli áron várták az új tulajt.
A németeknél is elég nagy szórás van, a lelakott, apróbb hibákkal küzdö darabok 600 Ezer Ft-nyi € árától egészen a 1,5 - 2 millió Ft-nyi €-s darabokig, én igyekeztem nagyjából a középsö ársávból választani, természetesen belekalkulálva, hogy mivel használt autó, bármi jöhet késöbb.

(#8) Redneck válasza Szada85 (#7) üzenetére


Redneck
veterán

Durván néztem csak a kategóriát. Beállítottam nagyobb benzines motort, 2000 utáni modelleket és 1,4-1,5M ársávot. Nem konkrétan az Opelt kerestem, ez itt kis piac a némethez képest, pláne ebben a kategóriában.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#9) Szada85 válasza wody21 (#3) üzenetére


Szada85
aktív tag

Így van, az elsö kérdés idöközben megválaszolta magát, de az elsö, nagyjából fél évet még a magyar rendszámos Gsi-vel jártam én is, azt így nem mondanám, hogy zavart, mert a "kényszer" szülte, viszont az alap pontok között volt, hogy a lehetö leghamarabb "beilleszkedni", és német rendszámra váltani.

Én azt gondolom, hogy ide sodort az élet, akkor az itteni szabályok szerint játszom, az én értékrendem szerint ez volt a korrekt, de ugye minden ember más. :)

Erröl is elég sok cikk, legenda kering, hogy hivatalosan 6 hónap az, ameddig szankciók nélkül lehet nem német rendszámos autóval életvitelszerüen Németországban közlekedni ( mivel ugye így nem a német államnak fizeted az adókat, ezért ezt érthetö okokból nem szeretik, ugyanez igaz visszafele is ), de természetesen a legtöbb csoportban, fórumon vannak " Hösök", akik a mellüket verve hírdetik, hogy ök X éve jaszkariznak a magyar rendszámmal idekint, de még semmi gondjuk sem volt, mert hat Ök mégis Ök.... :)

Nyilván mindenki magának eldönti, hogy Ö melyik utat járja, attól mondjuk fel tud szaladni a hütövizem, amikor ugyanezen mentalitású emberek késöbb fennhangon anyázzák a rendszert, ha mégis megfogják öket, és kapják a levelet, hogy akkor lesznek szívesek a 2-es ablakhoz fáradni az elmaradt összeggel... :)

Ilyesmi is volt a poszt célja, nyilván nem vagyok látnok, nem is feltétlen lesz igaz ez a lista minden ilyen Vectrára, ha valaki kifog egy lestrapáltabbat, akkor biztosan ennek a többszörösét is rá kell majd, hogy költse, én a saját, konkrét darabom költségeit tudom ideírni, mintegy iránymutatásként.

Egyébként a hajam tépem a legnagyobb online autós portál használtautós cikkeinél is, amiknél mit ad Isten, mindig egy igazi, megvigyázott, elsö/max második tulajos, gondosan karbantartott autókat próbálnak ki, majd írnak róla, hogy milyen megbízható, faszányos autó is az.
Sokkal érdekesebb lenne, ha a kínálat aljáról, közép-aljáról ( fújj de rondán hangzik ) választanának egyet, és azt néznék meg, milyen állapotú, és milyen összegböl lehetne újra jó állapotúvá tenni, sokkal valóságosabb lenne. Szerintem.

(#10) Redneck válasza Szada85 (#9) üzenetére


Redneck
veterán

Ha a Totalcarra gondolsz, szoktak ott levetett fosokról is írni. Jót szoktam nevetni a nagy autós újságíró okoskákon, mert jellemzően a sajátjuk.... :C
Főleg akkor röhögök, mikor már beleborítottak egy csomó pénzt, de még mindig egy nettó fos a gép. De azért okoskodnak másoknak!

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#11) Szada85 válasza Redneck (#8) üzenetére


Szada85
aktív tag

Valóban, most gyorsan rápillantottam én is, valóban nem könnyü egy 2,5 Liter+-os benzines autót választani 1 millió körül otthon. :K

Nekem a peremfeltételek miatt sokáig kalapban volt az E46 330i is, szigorúan kézivel, limuzin vagy touring változatban,a sor6 hangja is varázslatos, hátul hajt, biztos lenne benne boogie, csak a propelleres árai eléggé magasak - idekint biztosan, otthon bevallom nem néztem-, és a 3000€-s sávtól indulnak a rozsdálló, kiült, leélt darabok, egy szebb, és vélhetöen jobb müszaki állapotú darabért pedig inkább 5-8000€ közötti összeget kérnek, vagy akár még többet is, ergo szinte a duplája lett volna a Vectra árának.

Nyilván nem is szeretném a kettöt összehasonlítani, mindkettönek megvan elönye-hátránya, a 330i is biztosan megéri az árát, de picit több, mint 1 év kintlét után nem szerettem volna az addig megspórolt összeg jelentös részét beletolni egy használt autóba, s mivel a Vectra is hozza azt, amit kerestem, mind méretben, mind élményben, ezért egyértelmü volt az út innen. :)

(#12) Redneck válasza Szada85 (#11) üzenetére


Redneck
veterán

Alkatrész árban sem ugyanaz a műfaj. Jellemzően BMW-k alkották a keresés találatait, de a legtöbbnél az volt az érzésem hogy gázos, tekert, berhelt valami. A 3-as széria ráadásul nem túl nagy, legalábbis egy Vectrához képest. Ettől függetlenül az E46 a kedvencem és én is imádom a sorhat hangját!

Jó választás az Opel, és kevésbé feltűnő. Egy hétköznapra használt élményautónál nem hátrány! :N

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#13) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

minek cseréltél megint olajat?
ahol a vezérlést cseréltetted, ott volt hozzá a szükséges spéci szerszám vagy kendácsoltak?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14) Szada85 válasza bambano (#13) üzenetére


Szada85
aktív tag

Mert az előző olajcsere óta mentem az autóval közel 10 ezer Km-t, és ahogy eddig minden autómban, úgy ebben is megtartom eme szokásom. :) A gyári intervallum hosszabb, de ártani biztosan nem árt.
Szerszámot pedig - ha minden igaz - a Csergoe-ből kölcsönöztek a srácok, de nem álltam a nyakukon, így ezt látatlanban elhiszem nekik. :)

(#15) bambano válasza Szada85 (#14) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

én is elhittem mindent a munkafelvevőmnek, amíg be nem mentem a szerelőgyerekhez...
azóta másik szervizbe járok...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16) Szada85 válasza bambano (#15) üzenetére


Szada85
aktív tag

Itt a munkafelvevő a szerelő is egyben, ez egy kis, kétszemélyes szervíz, tízenX éve szerelik minden autónkat - meg mások Opeljeit is -, bármikor ottmaradhattam melletük szerelés közben, és sosem volt se gond, se kérdőjel a munkájukkal, szóval nálam bizonyítottak. :)
De valóban nem könnyű ma megbízható, korrekt szerelőket találni, egyetértek.

(#17) bambano válasza Szada85 (#16) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

én eljutottam odáig, hogy itt a környéken (Debrecen) nincs megbízható korrekt szerelő.
van egy halom mekkmester. akikhez most hordtam, ott meg úgy látom, hogy a munkalapra írt cuccok egy részét hajlamosak elfelejteni. amit megcsinálnak, arról még jelenleg azt hiszem, hogy rendesen megcsinálják, csak látom, hogy mi minden nem változott az autóban.

meg a keréknyomáson is állandóan veszekedni kell. de azt gondolom neked is :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#18) Redneck válasza bambano (#17) üzenetére


Redneck
veterán

Szomorú, sokan írják ezt. Én motorral jártam így, amelyik jó volt horror drága, a többi meg amatőr. Végül a tuti autószerelőnk csinálta meg korrektül.

Megkérdezem egy közeli rokonom, ő ott él a környéken, hátha tud jobb szerelőt! :K

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#19) bambano válasza Redneck (#18) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

sajnos akkor se találok normális szerelőt, ha nem érdekel az árszínvonal.

meg azt is szeretném, hogyha beviszem és azt mondom valamire, hogy az szerintem rossz, akkor higgyék el. utálom, hogy félórákat kell vitatkozni, mire elfogadják. legutóbb a gumikkal jártam így, mondom, hogy rossz, nem hiszik el. pedig gumit is árulnak, tehát az lenne az életszerű, hogy tukmálják rám az újat. majd két nap múlva jön a telefon, hogy rossz a gumi cserélni kellene. ilyenkor a falra mászok tőlük.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#20) Redneck válasza bambano (#19) üzenetére


Redneck
veterán

Ezt a típust is ismerem... A miénk szerencsére jó, azt is megcsinálja amit menet közben talál és nem drága. Ha drága felhív.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#21) Szada85 válasza bambano (#17) üzenetére


Szada85
aktív tag

Akkor biztosan piszok nagy szerencsém van a srácokkal, mert az eddigi közös kalandjaink alatt nem nagyon volt semmi ilyen gond velük.
Általában két eshetöség szokott lenni, elsö esetben nagyjából tudom, hogy mi a terv, rendszeres karbantartás címén, elég alaposan át szoktam én is nézni az autómat, hiszen ez a hobbim, ezt-azt meg is szerelek rajta, ha olyan, ezért be tudom löni, ha a fék, futómüben valami cserés, de ilyen pl az olajcsere, vezérlés, stb, ilyenkor telefonban elöre egyeztetjük, hogy " X-Y a gond, ezt és ezt szeretném, ha megcsinálnátok ", ilyenkor célzottan arra mennek, ha közben beleakadnak valami egyébbe, akkor jön a Telefon, hogy "ezt és ezt látjuk még, mi legyen? ", van amikor árral együtt mondja is rögtön, és ez alapján megyünk tovább. :)

A második eset, amikor valami váratlan hibát produkál az autó, aminek nem megyek a mélyére, ilyenkor ezt szintén elöre egyeztetjük, hogy " ilyen-olyan zörej, remegés, töltés gond, stb, pls keressétek meg ", ez esetben szabad kéz, hibafeltárás, majd ugyancsak telefon, hogy " ezt és ezt találtuk, ilyen összeg...", majd megy a javítás.

Plusz, ahogy írtam is, öket az se zavarja, hogy ott vagyok, tudják, hogy érdekelnek az autók, ha már a csáposon van, akkor szeretem én is megnézegetni az alját pl, csak, hogy lássam milyen állapotban van, kipuffot megnézegetni, van amikor ilyenkor együtt végiglessük, és még látunk ezt-azt ( kipuffgumi, bármilyen vezeték, akármi ), akkor az is megy a listára, és csinálják. Közben beszélgetünk, elvagyunk, ök hozzák az alkatrészt és csinálják az autót, ennyi.

Keréknyomást általában én magamnak szoktam nézni, jellemzöen hétvégi szeánsz, ilyenkor autómosás, takarítás, keréknyomást átnézem, olaj- és folyadékszinteket meg szoktam nézni, szóval emiatt se volt még sose hiszti. :)

(#22) Szada85


Szada85
aktív tag

De egyetértek veled, gumisból nincs bejáratott pl nekem Sem otthon, mert akikhez eddig sodort a szél, azok szinte egytöl egyig kókler, nemtörödöm, balfasz népség volt, olyan szintü munkaundorral, hogy még én éreztem rosszul magam, amiért odamegyek, és igénybevenném a szolgáltatást...

Nem egyszer volt szóváltás is, amikor lelkesen recsegtette a légkulcsot a kerékcsavarokon kétszer körbe az összesen emberünk, én pedig jeleztem, hogy ezt esetleg nyomatékkulccsal szokták a rosszabb helyeken, volt is sértödés, hogy mit értek én hozzá... Volt közülük olyan, amit csak a szervízes srácok tudtak leoldani szintén légkulccsal, mert a keresztkulcsom is görbült töle. :F

(#23) bambano válasza Szada85 (#22) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

volt egy jó gumis gyerek ennél a cégnél, ahova járok, azt valamiért kirakták (valami olyasmit hallottam, hogy máshol is dolgozott). ez volt az egyetlen emberük, aki tudott centrírozni. azóta akárhányszor kerékcsere van, sose sikerül elsőre. hiába szólok, hogy ne cseréljék fel az első-hátsó kerekeket, vagy megteszik, vagy legutóbb a jobb oldalon megtették, a balon nem. és akkor szétrázza a kormány az autót.

a másik, hogy felfújja a paraszt 2.2-re az első kerekeket. mikor megkérdezem, hogy miért nem fújta fel rendesen, leáll veszekedni. mondom neki, hogy szóltam, hogy mennyit kérek, de ha sokallod, idesétálsz a tanksapka fedeléhez, megnézed a hivatalos értéket és annyira fújod fel, különben kérem a panaszkönyvet.

a szervizre meg azért rágtam be, mert mondtam, hogy zajos az autó, mintha valahol kifújna a kipufogó, nézzék meg. szerintem nem nézték, mert ez nem olyan munka, hogy megrendelem az alkatrészt, kihajtok 4 csavart, kicserélem, visszahajtom oszt jónapot. ezzel dolgozni kellett volna.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.