Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Meggyi001: A Lidl Silvercrest kenyérsütő jó?.........Jelentem:Jó!
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
Új hozzászólás Aktív témák
-
Onikage
csendes tag
Üdv!
Az mennyire jó ötlet hogyha az operációs rendszert és a programokat egy 250gb-os SSD-re teszem, a játékokat egy 1tb-os SSD-re teszem, a képek, videók, zenék, filmek pedig egy 1tb-os HDD-n vannak? -
CJ4567
nagyúr
Rocket League volt nálam ami folyton mikrolagolt, most a G4560-al teljesen folyamatos a játék.
-
CJ4567
nagyúr
Vannak játékok ahol simán észreveszem hogy mikrolagol, ebben valamiért nem. A linkelt 1070-es videón ingadozik a frametime, ideális esetben 16.6ms-nek kéne lennie folyamatosan.
Belenéztem, 18-at is láttam 60FPS mellett, ami nem jó. Ezt a videót nézd meg, innen indultam ki még régebben hogy RTSS jó Vsync mellé.
-
Redneck
nagyúr
Jó akkor itt egy másik, 60 fps-t ír de akad, ráadásul még v-sync nélkül is. Azzal még rosszabb lenne.
A lényeg hogy az engineben van valami gebasz, nem folyamatos, mikroszaggatós, a második rész E3-as gameplayében is látszott. -
Redneck
nagyúr
Nehezen hiszem, az a játékmotor egyszerűen nem tolerálja ha nem fix az fps.
Ezen a videón is sok helyen látszik hogy mikroszaggat.
AMD-vel is akad mint az állat.Ettől függetlenül örülök hogy neked jó, csak még sosem láttam rendesen menni.
-
Nem ez számít, hanem az iops, ami a a másodpercenként elvégezhető Input/Output műveletek számát határozza meg
Jó példa erre a sata2-es csatin ülő Samsung 850 Pro 512GB és HDD-im random acces tesztje: [link]
ha tehát az látjuk egy tesztben, hogy egy HDD 270 IOPS-ra képes 4 kB-os véletlenszerű olvasásban, akkor az azt jelenti, hogy az adott merevlemez másodpercenként 270 „darab”, a fájlrendszerben véletlenszerűen elhelyezkedő 4 kB-os adatblokk beolvasására képes.
A hgst ultrastarom tehát másodpercenként 84db a fájlrendszerben véletlenszerűen elhelyezkedő 4 kB-os adatblokk beolvasására képes, ezzel szemben az ssd másodpercenként 10947 a fájlrendszerben véletlenszerűen elhelyezkedő 4 kB-os adatblokk beolvasására képes
-
brd
nagyúr
Szigorúan véve, de. Ha HDD-vel (vagy inkább HDD-re tett lapozófile-lal) megakad a játék, akkor máris kevesebb FPS lesz HDD-vel. Más kérdés, hogy db-ra nem fogja senki számolgatni, de ha fix 60-nal fut egy játék, majd jön pár frame, ami 16.66~ ms-nál több ideig készül, az könnyen észrevehető (ez ugye a micro stuttering).
-
-
Ed3r_X_
nagyúr
Amúgy egy olyan HDD amit tud olvasni a rendszer 160-180 MB/s körül, az nem elég már?
-
brd
nagyúr
Nem tudom, ez milyen teszt, de én gyanítom, hogy a probléma nem is a játék file-jainak a betöltése, hanem a lapozófile elhelyezkedése, mármint, hogy az HDD-n, vagy SSD-n van-e. Nekem az összes játékom HDD-n van, az OS és a lapozófile viszont SSD-n, és ahol mikroakadás van, az nem azért van, mert a játék nem tudja betölteni az adott textúrát, hanem VGA, esetleg CPU oka van (vagy simán szar a program), ezeket ugyanis néha megvizsgálom, hogy SSD-ről futtatva ugyanaz-e a helyzet, és eddig nem találtam olyat, ami ettől akadozott volna. Sokkal jellemzőbb, hogy szélsőséges esetben inkább hiányzik, vagy alacsonyabb felbontású a textúra, de a 3D megjelenítés emiatt nem akad meg. Pl. a GTA V-ben bizonyos látótávolság felett HDD-vel el tudom érni, hogy itt-ott hiányozzon valami kis időre, de akkor is stabil 60 FPS marad akadozás nélkül.
-
Protezis
őstag
Mortal Kombat X pálya betöltésnél, új jelenet indulásánál rendszeresen beakad. Gondolom SSD-n nem tenné, dehát 40GB az a szar...
-
-
Redneck
nagyúr
Rossz motoron semmi sem segít, csak ha dolgoznak a kódon. Ezért félek is a Star Citizentől, de remélem mire megjelenik kikupálják.
Egyébként elég egy sandbox játékot indítani. A dinamikus renderelés, látótávolság, textúra streamelés bőven be tud tenni a HDD-s játéknak. GTA V sem gázos még az ember lassan kocsikázik, vagy gyalogosan nézelődik. Amint 300-zal döngetsz át a térképen, előjön a HDD hátránya. Van hogy nem tudja elég gyorsan a memóriába tölteni a kért adatokat.
-
Redneck
nagyúr
Egyébként valószínűleg ezek a mikroakadásos szarságok a portolásból fakadnak. Ami alapból először PC-re készült, ott csak a betöltési idő rövidül.
A CS:GO-ra is van magyarázat. Elavult motor, sokszor gyenge szerverek, sok játékos, ingadozó pingekkel. Ha 5on5 megy, normális szerveren, és alacsony pinggel, azzal nincs gond.
-
Hát nem tudom, hogy adott probléma a játékkal van e, de könnyen meglehet.
Konfigonként eltérő jelenségek vannak szinte minden játéknál.Nekem semmilyen gondom nincsen, ha hddről vagy ssdről futtatom a játékaim többségét.
Rengeteg játékot kipróbáltam, de aminek tipikusan hosszú a load timeja annál fontos hogy ssdre rakjuk.
Ilyen pl. a Total War játékok, említettétek a F4-et, annál is javít az ssd a betöltési időn.
De ilyen hogy több microstutter, ez csak optimalizálatlan, vagy az adott konfigon rosszalkodó játéknál lehet.Némelyik MMo szintén okoz stuttert, pl Aion crysis motorral készült, amit egyáltalán nem mmokra szántak.
Amikor több játékos van a monitoron, és szaggat, az többnyire abból akad hogy a játék motorja az apró texturákat (ami különböző ugye playerenként, általában) egyenként tölti be, és ezek egy jó teljesítményű hddn, 4Kb-s fájlt figyelembe véve, csak 1 max 2 mbyte/sec sebességgel képes betölteni.
Ebből ered hogy, hogy az ssdk előnye a bő 10-30xos 4kb (apró fájlok) betöltési/írási sebességgel adódik, míg ugye a HDD az író/olvasó fejjel szórakozik egyik pontról a másikra ugrál, ami időigényes. -
Redneck
nagyúr
Ne haragudj de ez baromság, éppen erről szól a bejegyzés. Több játéknál folyamatosabb a játék ha SSD-ről megy, igaz soknál a lapozófájl gyors elérése miatt. Azt mondjuk én sem értem hogy mondjuk CS:GO-ban miért kevesebb a mikroakadás SSD-vel.
Az is meglepett hogy 16GB RAM-nál is számít. Ebből is látszik milyen nagyszerűen programoznak vagy portolnak PC-re.Lenry: A kommenteden egy jót nevettem!
Nekem 8GB RAM mellett több játék is folyamatosabb lett, olyanok is amig 4-6GB RAM között bőven elvannak.
d@vee: 1080p vagy 1080p + DSR
Cucuska2: Na igen, a S.T.A.L.K.E.R.
Ugyan csak a CoP-ot próbáltam, a hülye hibái és a motor elszúrtsága ellenére nagyon nagy játék. Igaz vajsimán valószínűleg semmi nem képes futtatni. Van még egy ilyen játék, a The Crew: Wild Run.
Rakhattam SSD-re, bárhova állíthattam, a motorban van a hiba.
A poén, hogy a második rész gameplay videóiban is látszanak az akadások... -
Vanir
veterán
Nekem csak a map betöltési sebességem gyorsult úgy a két-háromszorosára CoD4 és CS:GO esetén (utóbbinál talán picit kevesebb a microstutter), más játékot még nem raktam rá. Ja, meg a PS telepítés 10 perc helyett 2, az se mindegy.
-
eddig egyedül a Witcher 3-at kellett áttennem az SSD-re, mert egyes nehezebb bossfightnál megesett, hogy továbbtartott újratölteni a mentést, mint ameddig életben voltam
-
nonsen5e
veterán
Black Desert Online
Mezei 7200-as HDD-vel fullHD / minimumon is szinten a játszhatatlan küszöbét súrolta (alig 30-40 fps, sok mikroakadás) az adatlapomon látható konfiggal. SSD-re áttéve maximumon fut vígan. Eszméletlen magas a háttértár-sebesség igénye, a HDD-t indítástól bezárásig 100%-on eszi. Szerencsére a legtöbb játék azért nem ilyen extrém.Overwatch-nál meg tiszta előny, hogy gyorsabban tölti be a játékot, mert nem lopja el más a kedvenc hősödet.
-
Ed3r_X_
nagyúr
1080p mellett eddig még sehol.
-
d@vee
őstag
A DMC érdekes. Én is megvettem, mert anno a virágbolti verzióval toltam és tetszett. Szintén HDD, szintén feltolt grafika de nekem nem volt ilyen hibajelenség. Bár a felbontást nem írtad, de szerintem ez a furcsaság csak FHD felbontás vagy afölött jöhet elő, mert havernál is láttam akadásokat 1080p-ben, míg nálam a notin 1366x768-ban nem volt semmi gond.
-
Fallout 4 szintén, 4x2TB RAID10-es tömbön is küzd a betöltéskor (HD Texture pack ~60G), SSD-n szinte azonnal betölt.
-
Far Cry 4. Olyan szinten, hogy girokopterezve nagyobb táv közben 30-40 másodpercre is kiírta, hogy textúrát tölt, nyugi. Mindez 16 giga RAM + ultra grafika mellett. SSD-n megszűnt a jelenség, 12-3 másodperc elég volt, ha egyáltalán volt ilyen képernyő.
A S.T.A.L.K.E.R. játékokon is sokat segít, bár annak a játékmotorja áldás és átok egyszerre. A játékmotorok MTZ-je. Esztergával is legyárthatod hozzá az alkatrészt, nem bánja, de ne lepődj meg, ha néha arconköp és nehéz a kuplung.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudományos Pandémia Klub
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Házimozi belépő szinten
- Projektor topic
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Kerékpársportok
- Xbox tulajok OFF topicja
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Honor Magic 6 Pro - White - Használt, karcmentes
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-32Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest