Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) velizare


velizare
nagyúr

"...Az említett videojáték-motor az első rajzolási parancs végrehajtása előtt 517 darab erőforrás-áthelyezést csinált..."

Hellо, I am a compiler.

I just scanned thousands of lines of code while you were reading this sentence. I browsed through millions of possibilities of optimizing a single line of yours using hundreds of different optimization techniques based on a vast amount of academic research that you would spend years getting at. I won't feel any embarrassment, not even a slight ick, when I convert a three-line loop to thousands of instructions just to make it faster. I have no shame to go to great lengths of optimization or to do the dirtiest tricks. And if you don't want me to, maybe for a day or two, I'll behave and do it the way you like. I can transform the methods I'm using whenever you want, without even changing a single line of your code. I can even show you how your code would look in assembly, on different processor architectures and different operating systems and in different assembly conventions if you'd like. Yes, all in seconds. Because, you know, I can; and you know, you can't.

P.S. Oh, by the way you weren't using half of the code you wrote. I did you a favor and threw it away.

[ Szerkesztve ]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#2) Blazs120gl


Blazs120gl
aktív tag

Van akadálya/értelme, hogy a Radeon GPU Profiler-t NV GPU-n használjam? :U

(#3) #45185024 válasza velizare (#1) üzenetére


#45185024
törölt tag

"or to do the dirtiest tricks"
gyorsítótárak 517-szer való egymás utáni ürítése az új föld alatti óceán ;)

(#4) Petykemano


Petykemano
veterán

Lesz ennek olyan jellegű eredménye, hogy az AMD gpu-ira így jobban lesznek optimalizálva a játékok?
Vagy ez a Radeon Profiler is olyan L'art pour L'art, mint a korábbiak. Ezt is majd arra használják, hogy valahogy kiokoskodják, hoyg lenne jó az nvidiának és legföljebb nem annyira rossz az AMD-nek?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#5) Abu85 válasza Blazs120gl (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Van akadály. A profilozó a hardverbe épített nyomkövetőt használja. Amelyik GPU nem rendelkezik ezzel, az nem tud információt gyűjteni a szoftver számára. Ezért cserélte le az Epic a saját GeForce gépparkját Radeonra, mert másképp nem működik a profilozó.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#6) velizare válasza #45185024 (#3) üzenetére


velizare
nagyúr

ez igazából egy iskolapéldája annak, hogy a fejlesztők mennyire nem tudják, egészen pontosan mit is csinál az a kód, amit ők írtak.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#7) Abu85 válasza velizare (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Honnan is tudnák, ha nincs olyan profilozó, ami elmondja nekik... Ők is emberek, azt látják, amit a használt profilozó kidob. Ha aszerint jó, akkor nincs okuk feltételezni, hogy nem az. Ez igazából nem az Epic hibája volt, hanem az iparágé, hogy ennyit kellett várni a hardveres nyomkövetés bevetésére.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8) Blazs120gl válasza Abu85 (#5) üzenetére


Blazs120gl
aktív tag

"Van akadály."

Köszönöm szépen választ. :R
RX 4xx v 5xx, R9 vagy Vega-k kellenek hozzá. :(

Vajon relevánsak lehetnek egy adott dx/vulkan folyamatban (memória kezelésben, parancs pufferekben v. pl. pipeline-okban) AMD-n feltárt finding-ok NV kártyákon? Magyarul, az így feltárt elvi/szemantikai dx/vulkan finding-ok általános, vagy jó eséllyel csak gyártó/termék specifikus javulást hoznak? :F

(#9) Blazs120gl válasza velizare (#6) üzenetére


Blazs120gl
aktív tag

"ez igazából egy iskolapéldája annak, hogy a fejlesztők mennyire nem tudják, egészen pontosan mit is csinál az a kód, amit ők írtak."

Ez GPU-k esetében nem feltétlen az Ő hibájuk. A korábbi DX11, OpenGL implementációk vagy zárt forrású fekete/szürke dobozok voltak ill. az OpenGL esetében egy gigantikus state machine (amire csak hatni lehet, de direkt irányítás nincs). Az ára a lehetségeshez képes alacsonyabb teljesítmény, cserébe nem kellett a gyártó specifikussággal sokat foglalkozni (már ameddig ez a gyártóknak és fejlesztőknek nem volt érdeke).

A sokféle PC hardver miatt minden gépen máshogy fut ugyanaz, ezért meghúzzák a vonalat.
Az új alacsony szintű DX12 és vulkan API-k több kontrollt adnak, cserébe több a feladat, felelősség.

És bizony az is megesik, hogy ha már van kép és nem fagy a progi, ott megállnak és nem kockáztatják a stabilitást vagy a plusz költségeket.

(#10) velizare válasza Blazs120gl (#9) üzenetére


velizare
nagyúr

nem mondtam, hogy az ő hibájuk. azt sem, hogy bárkinek a hibája.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.