> ezért ZEN4 szempontjából indokolt lenne CB23-ban újra engedélyezni az AVX-et.
szerintem ennek esélye csak a következő CB verzióra várható ( R25 ??)
mert ha nem, akkor az eddigi teszteket nehéz lenne újra-reprodukálni..
> Valószínűleg jelentős sebességnövekedést hozna,
> kiindulva más AVX512-t támogató benchek eredményeiből, ahol jelentős az ZEN4-nél
> AVX512 - AVX/2 különbség.
talán 15-20% ( és 30% a max az nT FP32 -nél )
- de ez attól is függ, hogy mennyi időt szánnak az optimalizációra ..
- és melyik fordítóval buildelik .. ( készítik a binárist )
A szoftveres(avx-512) adaptáció sebessége attól is függ, hogy a (szoftver) fejlesztők mennyire hamar kapnak ZEN4-es gépeket.
És ez most nem lesz annyira gyors menet a platform költségek miatt.
Ami viszont jó hír, hogy jövőre a laptopokban is elérhető lesz ..
és a következő generációs konzoloknál is esélyes
( Játékoknál jelenleg a PS3 emulátornál mértek ki +30%-ot. )
Egyes linux distrókban már az UnrealEngine5.0 is kapott erre beállítást:
https://aur.archlinux.org/cgit/aur.git/tree/PKGBUILD?h=unreal-enginepkgdesc='A 3D game engine by Epic Games which can be used non-commercially for free.'
arch=('x86_64' 'x86_64_v2' 'x86_64_v3' 'x86_64_v4' 'aarch64')
az "x86_64_v4"
= x86-64-v4 (AVX-512's general-purpose subset)
https://en.wikipedia.org/wiki/X86-64#Microarchitecture_levels
vagyis én a következő 2-3 évben a játékoknál is ( pl. UE5 alapúak ) is feltételezek jelentős adaptációt ..
Az Intel oldaláról viszont valószínüleg az Intel a meteor-lake (14gen) -je se kap még avx-512 támogatást. "As detailed previously, the Intel 14th Gen Meteor Lake-P CPU sample doesn't feature any support for AVX-512. " ( link )
és emiatt lassú lesz az átmenet ..
Összefoglalva: a ZEN4 AVX-512 Igéretes!
Mottó: "A verseny jó!"