> ugye 1 hét és jön az intel arc,
mindig lesz mire várni ..
az AMD oldaláról meg az RDNA3 várható.
Remélem az is kijön a tesztekben,
hogy a PCIe Gen5 alacsonyabb latency-je mennyire segít rá a teljesítményre.
( vagy tett-e az AMD valamilyen InfinityFabric kapcsolatot a Gen5 felé, hasonlóan mint a CXL)
de igazából majd a tavaszi GDC -ből lehet kikövetkeztetni,
hogy melyiknek lesz nagyobb sikere.
Akkor már lesznek Gen5-ös M.2 SSD -k is
a Smart Access Storage -hez ami az MS DirectStorage hardveres támogatása,
és akkor a konzolos programok jobban futnak desktopon is.
[1] https://prohardver.hu/hir/amd_specialis_directstorage_implementacio.html
persze az AMD csomagban akarja majd eladni:
[1] Abu85 "Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy az egész rendszer egy platformszintű képesség, tehát nem úgy fog működni, mint a Smart Access Memory, hogy a kellően friss BIOS-ban engedélyezni kell, és máris látható lesz a jótékony hatása. Ehhez az újításhoz konkrétan AMD platformot kell vásárolni, Radeon GPU-val és Ryzen CPU-val, illetve magát a képességet egy DirectStorage API-t eleve támogató játékokhoz, az AMD szervizkönyvtárán keresztül kell beépíteni." [1]
Vagyis jövőbeli igéret az AMD oldaláról is van. és szerintem technikailag ígéretes is.
A költői kérdés, hogy megéri-e "most" a felárat ..
és az Microsoft DirectStorage API mennyire gyorsan fog elterjedni.
( de ezt már mindenkinek magának kell eldöntenie. )
én azért optimista vagyok .. Ami a konzolon bizonyított - az végre átkerül a PC-re is.
és jelenleg Gen5 SSD főleg az új ZEN4-es lapokban támogatott.
( mivel abban van +4 Gen5 sáv )
érdemes újraolvasni Abu85 - 2021 -es beharangozóját:
https://prohardver.hu/hir/reszletezte_pc_directstorage_api_microsoft.html [2]
[2] Abu85: "Ezen az új rendszer két módon változtatna. Egyrészt az adatok rendszermemóriába való beolvasása hatékonyabb formában történne, amit az új I/O API biztosítanak, majd innen rögtön másolható az adat a GPU memóriájába, és a DirectStorage szabványosított GPU-s dekódolási eljárásával maga a grafikus vezérlő oldaná meg a kitömörítést.
Az újítások tekintetében két tényezőt vett figyelembe a Microsoft. Az új I/O API reagál az NVMe protokollt használó SSD-k működésére. Konkrétan ezekhez van igazítva, így képes kihasználni többek között az NVMe parancslistákat, illetve az I/O műveletek kiadása jóval kevesebb lépcsőből valósítható meg az aktuális I/O API-hoz viszonyítva. A változás jelentősen csökkenti a többletterhelést, így maga az API akár több tízezer I/O műveletet is képes kezelni másodpercenként. Az adattárolóra vonatkozó minimum követelmények szintjén a redmondiak a PCI Express 3.0-t használó NVMe SSD-ket jelölték meg, de nyilván a nagyobb sebesség jobb teljesítményt jelent majd, így érdemes lehet a PCI Express 4.0-s opciók felé venni az irányt."
....
"A DirectStorage API része egyébként egy CPU-s kitömörítő is, ami akkor hasznos, ha az adatot a fejlesztő a rendszermemóriába szánja, ilyenkor az extra memóriamásolás elkerülése érdekében jobb, ha nem a GPU végzi el a dekódolást.
Végül kiemelendő, hogy a DirectStorage API hatékonyabb lesz a DirectX 12 Ultimate-tel, ezen belül is az azt támogató, sampler feedback funkciót kezelő hardverekkel. Ennek segítségével nem csak a sebesség kap kulcsszerepet, hanem a GPU memóriájába is főleg olyan adatok kerülnek, amelyekre az adott képkocka számítása szempontjából mindenképpen szükség van, így a meglévő VRAM-mal hatékonyabban lehet bánni."
----------------
Én a fentiekből az olvasom ki, hogy az AMD a konzolos tapasztalatait felhasználva már a PC-s gaming hw-ben is dominálni akar. ( ZEN4-es AMD platform )
És ha nem csinálnak nagy hibát, akkor ez sikerülni is fog nekik.
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"