- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fooler89
őstag
"A vezető rámutatott: az elmúlt négy évben a cég által elköltött 1,2 milliárd eurós beruházási összeg nagyobb annál, amit a Daimler Benz ígér befektetni magyarországi üzemébe. „Mi további beruházásokat tervezünk, hiszen a távközlési ágazat még nem ért fejlődésének a végére. Beruházásaink volumene azonban az üzleti haszon függvénye, ez pedig jelentősen csökkent” – fogalmazott."
Szóval nem fog befektetni a T-com mert kisebb lett a haszna mo.-n.
Ez mekkora b*llshit. Értem, akkor nem fogja a konkurencia elnyomni és még az eddig befektetett pénze se fog elveszni. Ezen a mondatrészen csavarni kellett volna, hogy egyet tudjunk vele érteni.
Mellesleg ettől akkor félnék ha monopol helyzetbe lenne de uraim kérem. -
Brutális eb
addikt
Nagyon helyes.
Semmi gondom nem lenne ha a különadó fejlesztésre ment volna.
De az elhibázott gazdaságpolitika lyuktömögetésére használni felháborító.(#13) UnSkilleD
Aha aztán az ilyen emberkék sírnának a legjobban amikor puszta gsm lenne az egyedüli igaz hun szolgáltató és olyan árakat produkálnának amilyet akarnak.
Most is ez van persze mármint árak tekintetében lehúznak minket nyugathoz képest sok esetben de azért van választás.Köszönöm nem kérek a pártállami monopólból. -
Rive
veterán
Izé, a fejleményekről lesz külön hir
Ui.: vagy csak én vagyok túl naprakész és ideges?
-
kraftxld
félisten
Ide is idézném F99 okosságát a témában amin jót mulattam, bár sajnos tényleg ez irányban haladnak a dolgok
Ha már itt tartunk, mármint az újonnan bevezetett törvényeknél, én a bankokra (távközlési, energetikai) kivetett különadót olybá veszem, hogy ez egy érdekes gondolat a közteherviselésre. Ugye aki veszteséges vállalkozó, áfavisszaigénylő kisiparos stb. az nem fizet adót. Az APEH-nek legalábbis. De ő is telefonál, villanyt/gázt fogyaszt, netán van bankszámlája, bankbetétje is. Mondhatjuk, hogy a kormány az adóbeszedést tulajdonképpen részben rábízza ezekre a cégekre, nekik van megfelelő nyilvántartásuk, infrastruktúrájuk, a kormány helyett szépen kiszámolják a mennyiazannyit, aztán azt az ügyfélkörben szépen szétterítik, itt egy kis kezelési költség, ott egy kis akármihozzájárulás, faszomkajárulék, a sok sűrű fillérből meg majd bejönnek százmilliárdok. Ekkor aztán mindenki fizet. Gondoljunk például bele, hány élő SIM-kártya lehet kint, szerintem több, mint jelenlegi adófizető. Mindegyikről csak egy 300 Ft-os SMS-t havonta. Ugyan nem matematikailag jövedelemarányosan lesz a fizetés, de ha valakinek sok pénze van, az talán többet is telefonál, a gyereke is, nagyobb a háza, ezért több energiát is fogyaszt ésatöbbi. Ráadásul dupla haszon, mert mivel nem közvetlenül a kormány adóztat, a cégeket fogja szidni mindenki, hogy mekkora rablók. Előbb-utóbb az APEH-et be is lehetne csukni, majd a bankok elintézik az adószedést is valami jutalékért.
-
shev7
veterán
"olyan alapvető dolgokra másznak rá, amit mindenki felhasznál. "
Szolgaltato emel, te meg valtasz kisebb csomagra. Mar irtam, nem letszukseglet a 100mbites net...
"Az, hogy többszörösen, különadókkal is, már nem annyira normális"
Mert az dolgozokat tobbszorosen megadoztatni az normalis?
Rive: nem ragaszkodom semmilyen zart gazdasaghoz. Nagyon jol tudom, hogy a DT az itt megtermelt profitot hol fekteti be...
-
bambano
titán
"akkor az eddig fizetett adot miert nem haritjak at?": miért, nem hárítják át? a főnökség dobja össze zsebből vagy mi van?
"En nem azt mondom, hogy nem fogjuk erezni, de nekem ebben a formaban ez meg mindig jobb, mintha alapbol az egeszet nekem kene fizetnem...": alapból az egészet te fogod fizetni, csak annyi a kérdés, hogy 1x vagy többször.
őszintén: ki más fizetné? a vállalat (tetszőleges vállalat) azért alakul, hogy az ügyfelektől pénzt beszedve profitot termeljen. Ehhez kényszerűségből csinál is valamit, szolgáltat vagy terméket (alapanyagot) állít elő.
A különadó (mint már sokszor kitárgyaltuk) ott üt vissza, hogy olyan alapvető dolgokra másznak rá, amit mindenki felhasznál. Pontosan az a helyzet, mint amikor felemelik a gázolaj árát és a média sír, hogy minden drágább lesz, mert gázolajat mindenhez használnak. Csak itt nagyobb a részarány, amit emelnek, nem úgy, mint a gázolaj esetén.
#61: az, hogy megadóztatják a cégeket, egy normális folyamat. Az, hogy többszörösen, különadókkal is, már nem annyira normális, az meg, hogy visszamenőleges hatállyal, az ostobaság csimborasszója. Hát ezért.
-
shev7
veterán
"Lol, eddig is áthárították az összes adót az ügyfelekre."
Akkor all tovabbra is a kerdes. HA ugyis atharitanak midnent, akkor miert is adoztatjuk meg oket?
Rive: de ha nincs fizetokepes kereslet, akkor nincs beruhazas sem, szoval ugyanugy doglenek a munkahelyek. Tovabbra sem latom a kulonbseget...
-
Rive
veterán
En nem azt mondom, hogy nem fogjuk erezni, de nekem ebben a formaban ez meg mindig jobb, mintha alapbol az egeszet nekem kene fizetnem...
Valahol tkp. vicces (Hofi legalábbis viccet csinálna belőle) azon rágózni, kitől szedjék be a pénzt.Az nincs képbe', hogy esetleg nem kéne annyit költeni?
Egyébbiránt figyelembe ajánlanám az a roppant eccerű, régóta ismert, jól működő megfigyelést, miszerint beruházni az tud, akinek van pénze. Nomost pl. neked akár csökkentik az adódat, akár növelik, gazdasági szempontból pontosan ugyanannyi pénzed marad: bolhaf@sznyi. Az általad végrehajtott beruházások munkahelyteremtő vagy gazdasági súlya egy bolh@fasznyi pénzzel meg két bolh@fasznyi, de akár három bolh@fasznyi pénzzel is pontosan ugyanolyan mértékű marad.
-
shev7
veterán
válasz
Gregorius #53 üzenetére
lass mar tovabb az atharitjak dolgon...
"a bank kevesebb hitelt fog folyósítani, mert helyette adóra megy el a bevétel és nem tudja visszaforgatni. Az ügyfélkör emiatt csökken, a kisebb ügyfélkört pedig kevesebb ügyintéző is ki tudja szolgálni" + "Ugyanez van a hipermarketeknél, ahol az áremelések miatt (egyes becslések szerint 30%-át fogják az adónak áthárítani) visszaesik az áruforgalom"
Mert ha nem bankokra meg a hipermarketekre vetik ki a kulonadot, hanem rad, ram, meg a tobbiekre, akkor nem fog csokkeni az ugyfelkor? nem fog visszaesni az aruforgalom?
bambano: ha a tavkozlesi cegek ugyis atharitjak az adot, akkor az eddig fizetett adot miert nem haritjak at? Miert vetunk ki rajuk egyaltalan akarmilyen adot, ha "ugyis atharitjak"...
En nem azt mondom, hogy nem fogjuk erezni, de nekem ebben a formaban ez meg mindig jobb, mintha alapbol az egeszet nekem kene fizetnem...
-
Gregorius
őstag
Nem tudom, ez mit változtat azon állításodon, miszerint a bankok nem tudnak "csak úgy" leépíteni. Itt az Erste például: még idén elintézi az ügyet.
Szoval ha azokra az emberekre tenyleg szukseg lenne, akkor maradtak volna. Szomoru, de ez van...
Mintha egy korábbi topicban már kitárgyaltuk volna, hogy ez egyáltalán nem biztos. Lehet, hogy azokra az emberekre pont a kivetett adók miatt nincs további szükség. Pl. a bank kevesebb hitelt fog folyósítani, mert helyette adóra megy el a bevétel és nem tudja visszaforgatni. Az ügyfélkör emiatt csökken, a kisebb ügyfélkört pedig kevesebb ügyintéző is ki tudja szolgálni, akiket esetleg még jobban kizsigerelnek. A különbözetet elküldik, de nem azért, mert előtte sem volt rájuk szükség, hanem mert a különadó által kialakított helyzetben váltak feleslegessé. Ugyanez van a hipermarketeknél, ahol az áremelések miatt (egyes becslések szerint 30%-át fogják az adónak áthárítani) visszaesik az áruforgalom, amit már kevesebb beszállítóval és kiszolgáló személyzettel is meg tudnak oldani, stb. -
Gregorius
őstag
Ellenben nem én bírálom ezt a kormányzatot, hanem olyan személyek, akiknek a szakértelmét elismerem és a véleményére adok
Ha most elvonatkoztatunk attól, hogy Kedves Kormányunk fél év alatt elérte, hogy az istenadta nép bizonyos rétegei kivételével mindenki minimum furcsán néz rá - legyen az jogi intézmény, gazdasági szervezet, politikai elemző, pedagógus, magánnyugdíjpénztáras vagy devecseri károsult - ott kezd a dolog sírnivalóvá válni, amikor a kormányzati kommunikációnak illetve a miniszternek nem csak az úgynevezett szakértők, hanem már a saját minisztériuma is ellent mond. -
GuMipOkE
senior tag
A hiszti és hőbörgéssel szemben én meg a konstruktív kritikát tartom értékesnek. Aki csak köpködni tud, az nem tud semmit, és a véleménye annyit ér, mint amit a retyón produkál. Bocsának az erős fogalmazásért, de nem lennék őszinte, ha finomítgatnám.
Az alkotmányjogászoktól meg nem vagyok hanyatt esve. Annyi ideológiailag beállított jogásszal más tanszékeken nem lehet találkozni, mint az alkotmányjogi tanszékeken. Ez kis sarkítással mindegyik egyetemre igaz kis hazánkban.
Nem véletlen, hogy a jelenleg az Alkotmánybíróság elnöke Prof. Paczolay Péter, aki nem alkotmányjogi tanszékről került az alkotmánybírósághoz, mégis a szakértelme véleményem szerint simán veri a legtöbb alkotmányjogász hozzáértését és tudományos munkáját.
Mellesleg nála vizsgáztam államelméletből, és hallgattam az előadásait. Üde színfolt volt az IQ betyárok között.Viszont ennek ellenére nem vagyok elfogult az ő szakmai véleményével szemben, csak azért mert többre tartom. Ember ő is, és simán tévedhet is. Bár az alkotmánybíróság esetében inkább a politikai befolyás az ami bekavar, mintsem szakmai hozzá nem értés.
-
Rabbitf_24
addikt
válasz
Wolverine #47 üzenetére
Minden évben meg lesznek sarcolva a cégek? Ennél nagyobb hülyeséget...
Ezek után biztosan lesznek elbocsájtások (lehet, hogy nem most hanem majd 2 év múlva...) meg vissza fogják venni az investet az biztos, amit nyer az állam ezeken az adókon, azt elbukja a cégek befektetési kedvén és hajlandóságán.. -
Wolverine
félisten
válasz
Rabbitf_24 #43 üzenetére
Nem hallottad? Ezek a különadók nem fognak megszűnni 2012 után sem. Más lesz a nevük, de megmaradnak...
-
mepet
addikt
A végkielégítéses témához meg annyit, hogy ki az, akinek jogosan megérdemelt végkielégítése több millió? Annak, aki egy komoly állásban dolgozik egy állami cégnél kb 30 éve. És ha hiszitek, ha nem nem csak a BKV az államé, és lehet komoly felelősségteljes pozíciót betölteni egy állami cégnél is, nem mindenki feleslegesen van ott, mint ahogy sokan hiszik... És miért jönne el valaki egy ilyen fix munkahelyről? Mert kirugják. (pl energiaszektor jelentős hányada jelenleg.) Tehát gondoljuk át: kirug az állam, majd elveszi a végkielégítésedet. Ha ez átmegy, akkor tényleg lehet diszidálni, mert az azt jelenti, hogy a munka itt nem ér pénzt az állam szemében. Szerintem ez nem csak hosszútávon káros, rövidtávon méginkább, hiszen rengeteg 30éves munkaviszonnyal rendelkező becsületes dolgozótól veszik el a jogosan megérdemelt pénzüket. Számoljuk: 30éves munkaviszony: mondjuk 50éves emberekről van szó. Találj munkát 50évesen a pár hónap alatt, amíg tart a végkielégítésed megmaradt hányada. Egyszerűen képtelenek az emberek felfogni, hogy megérdemelten is lehet sok pénzt keresni, az nem bűn...
Mástól elvenni, úgy meggazdagodni: az a bűn. Na ez az állami cégekre nem igazán jellemző, viszont magára az államra...
Nem pártpolitikai vitaindítónak szánom a gondolataimat, félre ne értsetek, nem tudok olyanról, aki sokkal jobban csinálná, de ez gáz. -
GuMipOkE
senior tag
Az 5 évre visszamenő, végkielégítést megadóztató dolgot sztem nem fogják tudni átnyomni. Egy ilyen jogszabály erősen aláásná a jogbiztonságot, és a kiszámíthatóságot. Általánosságban ütközik a visszaható hatály tilalmába.
Persze nyilván etikátlan és pofátlan végkielégítéseket akarják megtámadni vele, ami dicséretes dolog, de jog belső szabályait áthágni beláthatatlan következményekkel jár hosszútávon.
Meg a néhol politikai célokat szolgáló alkotmánybíróság jogkörének megnyirbálása is hosszútávon egy szükséges ellenőrző funkció kiütését eredményezheti.Mindkettőben közös, hogy rövidtávú jó cél érdekében hosszútávú kárt okozhatunk.
-
mepet
addikt
Vagy ami a másik "újdonság": tegyük visszafelé is érvényessé az adót 5 évre!
Aztán meg meg se szólaljunk, amikor jön a csekk az összes volt szolgáltatódtól az elémúlt 5 évből, hogy fizesd be azt az elmaradt havi párezret... (ja azután fizesd be mindezt, miután visszafizetted az államnak a végkielégítésed jelentős hányadát...)
Ezt egy ilyen ország. Az ok, hogy monopolhelyzetbe hozták (inkább tartották) a matávot, de akkor ilyen teljesen alap dolgok, miért nem járnak a párezres vezetékes telefon mellé, mint pl. ingyenes helyi hívás? Én erre kötelezném őket, nem olyan milliárdok "elajándékozására", amiből mi soha nem fogunk látni semmit...Lassan az internetszolgáltatás alapvető emberi jog lesz. Az lesz az igazi. Amikor megszakad a T-dsl, akkor emberi jogi pert fogok indítani a köcsögök ellen!
-
Rabbitf_24
addikt
Ezekkel a különadókkal az a baj, hogy ha pár év múlva elhagyják őket, az utáni évi költségvetésben nem lehet vele számolni, vagyis hiányozni fog. Akkor viszon majd valami mást kell kitalálni, és mivel a multikat kilőtték, a nyugdíjasokhoz nem mer nyúlni senki stb.. akkor marad a dolgozó nép újfent, akiket még lehet fejni...
Az is probléma, hogy a most idetelepülni szándékozó nagyobb cégeknek ez egy elég elrettentő példa. Gondoljatok bele, hogy van egy kormány, aki kénye kedve szerint vet ki adókat.. Ki venné komolyan ezt a populista országot, mert én nem az biztos... -
shev7
veterán
jottok itt azzal, hogy a t-com leepit mert kulonado. A multik csak ugy nem epitenek le. Rengeteg haszontalan embert latok magam korul, szoval ebbol a szempontbol sokkal nem jobb mint az allami tema. Csak az a kerdes mind allami mind multi szinten, hogy leepiteseket ott lepik-e meg ahol kell...
-
Morden24
nagyúr
Ez a "csináld jobban" egy elég végső mentsváras dolog, személy szerint a szándékosan rontott szavazás számolásának bevezetést tartottam volna kizárólag reális dolognak 2010-ben, de ez legyen az én bajom.
Ellenben nem én bírálom ezt a kormányzatot, hanem olyan személyek, akiknek a szakértelmét elismerem és a véleményére adok, mint pl. Kilényi, jópár egyéb nemzetközi- és alkotmányjogász, ellentétben azzal a volt Hökösökből derbuvált dilettáns bagázzsal,aminek sajnos néhány tagját személyesen is ismerem.Egyébként nem tartom hisztinek a kommentjeimet, megállapításnak, esetleg véleménynek igen. Szerencsére még mindig használható a 4 szabadságjog, szóval veszve semmi nincsen. Hisztinek, műbalhénak inkább azt tartom, ahogyan a XX. század szinte teljes hosszában tökélyre fejlesztett felelőskergetős és mutogatós cirkusszal olyan ügyesen fogták be az áldott nép száját-szemét-fülét.
-
GuMipOkE
senior tag
Alapíts pártot, nyerj választást, és akkor megmutathatod, hogy jobban is tudod csinálni.
Egyébként meg szimpla hőbörgés az új kormánnyal szemben, amit itt produkáltok Anuluval meg Olléval egyetemben. Bármit tennének, akkor sem tetszene nektek.
Engem nem érdekel, nem vagyok fideszes, de ez a hiszti eléggé bosszantó.
-
zoli62
addikt
Természtesen most a különadó és a kiadások csökkentése egyszerre szükségszerűség. Csak az utóbbi esetben viszont nem valósulhatna meg maradéktalanul a 10 évr vállalt egymillió új munkahely létrehozása.
-
anulu
félisten
teny? eddig egy olyan dolgot nem olvastam ami TENYeket mutatna. vannak vagdalkozasok, felmondatok, amivel valamire utalni akarnak.
ami kihasznalatlan, azt be kell zarni.
kozigazgatasban dolgozo ismerosom szerint 5 emberbol 3 semmit nem csinal az eg egy adta vilagon. akkor miert vannak ott? vagy lehet, h Micikenek nem lenne meg a 20 percenkent 10 perces kave szunete, hanem orankent 1x tudna ragyujtani, a maradek idoben dolgoznia kellene.versenyszferaban dolgozom, innen nezve a kozigazgatas egy szep nagy udulotelep, ahogy hawaii szoknyas lanyok hozzak a koktelt es palmalevellel husitik korulottem a levegot
-
Nem értem miért gondolkozik itt mindenki bevételnövelésben. A megoldás a kiadáscsökkentésben van. Az állami bürokrácia hatalmas, ott is rendet kell vágni, valamint reformálni kellene a nyugdíj-, a szociális- és a tb rendszert, mert ezeken a területeken is hatalmas pénzek folynak el.
-
Morden24
nagyúr
A gond az, hogy a nagy alkotmánymódosításos meg felelőshajkurászós bohóckodás közben senki le nem szarja, hogy kórházakat továbbra is zártak be, osztályokat újfent számoltak fel, főként Kelet-Magyarországon.
A különadóval a probléma az, hogy valójában Ouroboros, főleg annak függvényében, hogy nem ez az egyetlen olyan, szolgáltatókat érintő "drágítás", ami vissza fog fordulni, és seggbe fogja harapni az átlagjózskát.
A népnek fog ez fájni, csak jól van tálalva momentán. Ameddig ki nem pukkan a lufi, bár úgy tűnik, simán elég hülyék az emberek, hogy bekajálják a "nem néven, hanem számon szólítani" marhaságot.
-
GuMipOkE
senior tag
Nézd, lehet sérelmezni a különadót, de tény az, hogy tönkre lett téve a hazai gazdaság az elmúlt 8 évben.
A költségvetési hiányt pedig valahogy ki kell tölteni, mert így is a hitelek fojtogatják az országot. Ha szerinted az SZJA-t kell emelni, meg kórházakat bezárni, akkor valami hibázik nálad.
A legfájdalommentesebb az ilyen különadó, amit a multikkal fizettetnek meg.A lakosság felé az áthárítást nem tudják azonnal megejteni. 1-2 év minimum kell erre nekik, de addigra már a különadó a végét rúgja majd, és a verseny miatt a különadó után az árak mérséklődnek majd.
Szóval valamelyik ujjába bele kell harapnia az embernek, és ez fáj legkevésbé a népnek.
-
GuMipOkE
senior tag
Ez egy folyamatban lévő ügy, és egy elég vitatható kérdés.
Amire hivatkoznak, az a 2002/20/CE irányelv. Az irányelveknek az a jellemzője, hogy a szövegében nem kötelező, hanem a céljaiban kell alkalmaznia a tagállamnak (implementálni). Tehát úgy szabályoz a tagállam ahogy akar, ameddig a célok védhetően megvalósulnak.
A fent nevezett irányelvvel az a nagyobb gáz, hogy az engedélyeztetési/nyilvántartási terhekről szól a 30-31-es cikkekben, és úgy tűnik ezt a Bizottság összemossa az általános, adójellegű terhekkel. Az irányelv magyarul itt olvasható: [link]
A konkrét ügyben a Bizottság az Európai Bírósággal fenyegeti a franciákat és a spanyolokat, viszont bizonyítania kell majd, hogy a külön terhek kikezdik az irányelv céljainak megvalósulását, és ezek a terhek az igazgatási díjjal azonos hatásúak.
A magyar törvénnyel kapcsolatban még nehezebb lesz a Bizottság feladata. Az irányelv igazgatási díjával kapcsolatos célja lényegében egy mondatban benne is van. Idézem:
"Az igazgatási díjak rendszere nem torzíthatja a versenyt, és nem
akadályozhatja a piacra lépést."- A piacra lépést nem akadályozza, mert csak egy bizonyos árbevétel fölött kell megfizetni.
- A versenyhelyzet torzítása sem valósul meg, mert a sávos adóztatás a kisebbeket erősíti a nagyobbakkal szemben. Ezzel erősödik a verseny.
Persze ez lehet vita, viszont a konkrét ügyben a Bizottság nem a versenyhelyzet torzítására, hanem arra hivatkozott, hogy adminisztratív és szabályozási költségeken felüli pénzeket szednek be ezek a tagállamok.Azért kiváncsi vagyok, hogy az Európai Bíróság is az engedélyezéssel kapcsolatos pénzügyi terhek korlátozását általános adózási korlátnak minősíti-e.
Szerintem eléggé kétséges, mert az adózás kérdése az EU-n belül tipikusan belügy. -
GuMipOkE
senior tag
Nem tudom milyen uniós szabályról tudsz, ami alapján meg lehetne támadni a hazai törvény.
Speciel egy adott gazdasági szektor különadóztatása minden - az adott szektor - piaci szereplőjét érinti. Ez nem ütközik a Római szerződésbe sem, mert nem tesz különbséget a hazai és külföldi érdekeltségek között.
Az sem ütközik semmilyen szabályba, hogy egy le nem záródott tárgyévet év közben új adóval sújtsanak. Bár nem feltétlenül etikus - mint ahogy más adók esetében sem volt az - , de jogszabályba nem ütközik.
A sávos adóztatás meg szerintem szintén jól védhető, mert ez egyezik azzal a több 100 éves közteher viselési felfogással, hogy aki többet keres, az több részt vállaljon a közterhekből.
Persze itt van a trükk a dologban, hogy a hazai kereskedelmi áruházláncok, meg nagy telekommunikációs cégek - akiket főként érint a dolog, azok külföldi multik. Ez az így jártak eset.
A gazdasági gyarmatosításnak Magyarország olyan szinten áldozata, hogy egy ilyen adóztatás szinte majdnem hogy csak külföldi érdekeltséget érint. Hazai érdekeltségek - ha voltak is - a tőkeerős külföldi cégekkel szemben elbuktak, felvásárolták őket.Ha megnézed az ominózus jogszabályt a Magyar Közlöny oldalán (2010. október 20-án hirdették ki: [link] ), akkor a sávokból látszik, hogy nincs kivételezés a cégek között (szektoron belül, autógyártást leszámítva), egyedül a kapcsolt cégek árbevétele a meghatározó.
100 illetve 500 millió forint árbevétel arra enged következtetni, hogy csak a legkisebb cégeket nem adóztatják meg (gazdasági öngyilkosság lenne ebben a helyzetben), egyébként mindenki részt vesz a különadóban.
Ha meg a tényleges helyzet az, hogy a külföldi multikon kívül nincs más szereplő, akit érintene az adó, az meg jogi szempontból irreleváns.
Az unió lehet hogy nemtetszését fogja kifejezni (mint a gyarmatosító országok képviselője), de nem fog tudni ellene tenni semmit. -
GuMipOkE
senior tag
A profit kb 50%-át abból matekoltam ki, hogy 2008-ban 160 valamennyi mrd, 2009-ben 149 mrd volt a profitja a Magyar Telekomnak. A kettő együtt 310-en valamennyi mrd. Ez kb 1,1 mrd eurót jelent, ami majdnem fedezi a teljes 4 éves beruházást.
A másik 2 év profit ment ki a Németországba, nem beszélve az offshore bizniszekről, amiről sejtésem sincs, hogy milyen arányú lehet. Mivel a nagy multik mindig sok offshore céggel rendelkeznek "adóoptimalizálási" céllal, ezért tuti, hogy a Trékom is igazít a számokon ezekkel. -
shev7
veterán
Tudod mihez nem kell kozgaz diploma? Azt vegiggondolni, hogy ha at is haritjak valamekkora reszet az adonak, nem fogjak az egeszet, az biztos. Tehat ha kell az allamnak X bevetel, azt kiveti a szolgaltatok profitjara, abbol Y-t a fogyasztok szopnak be, de Z-t meg mindig o fizet ki. Meg mindig jobb mintha az egesz X-et nekunk kene kifizetni, kozben a DT rohog a markaba es a magyarorszagi profitjabol fejlesztgeti szepen a halozatat nemetorszagban...
Nem mellesleg mi tortenik, ha arat emel a szolgaltato, es az emelt arat nem birod/akarod fizetni? Valtasz egyel kisebb csomagba. Persze rosszabbul jartal, mert ugyanazert az arert kisebb csomagot kapsz.. Es? Legfeljebb tobbet varsz mig lejon a porno...
-
mepet
addikt
+adó = +internet-díj
Ha nem is egyből, de hamarosan. Ehhez nemkell közgáz diploma...
Inkább támogatnák meg a teljes 3g lefedettséget pl, mert a kis falukat mindig is le fogják szarni a szolgáltatók állami beavatkozás nélkül.
Amúgy meg a legmegbízhatóbbnak nevezett kedves T minimum hetente ledobál az ADSL-ről, és egy pillanatig se volt még olyan gyors, mint amennyit fizetek. Ja és miért T? Mert lefizette a társasház közös képviselőjét, így nincs más szolgáltató. Tehát nálam jobban kevesen utálják a Tét. Csak nem szeretnék mégtöbbet fizetni... -
Morden24
nagyúr
válasz
WonderCSabo #11 üzenetére
Ezt majd akkor mondd, amikor a legkisebb árréssel rendelkező, de legszámosabb alapszolgáltatások ára másfélszeresére, vagy duplájára emelkedik, ja, meg persze kompenzálnak némi leépítéssel.
Lopni lesz mit, az ország ugyanúgy szar marad. Bocs. -
UnSkilleD
senior tag
nem tetszik nekik? sérelmezik? ki lehet vonulni, senki sem fog utánatok sírni...
-
FireKeeper
nagyúr
Nekem van egy olyan érzésem, hogy (bármit is mondanak a politikusok és cégvezetők) bizony a felhasználók/előfizetők szívják meg, ha tényleg behajtják rajtuk a különadót. vagy kézzel fogható, áremelkedés formájában, vagy a fejlesztések elmaradásában, de nekem egyik sem tetszik.
-
juhig12
tag
magyarország szop keményen, nembaj hogy nem érti meg ez a hülyegyerek, hogy mi folyik itt, és hogy 8 év alatt hova jutottunk, de legalább fogja be a pofáját..
-
Ki van zárva, hogy havonta 660 milliárd Ft legyen a nyereségük, még a legnagyobb banknak, az OTP-nek is csak a töredéke ennek. Ezt a kijelentést nagyon nem gondoltad át.
Az OTP-nek 2009-ben 150 milliárd Ft volt a profitcélja, az havi bontásban 12,5 milliárd.
Idén (egész évre) 55 milliárd Ft nyereséget várnak a Telekomtól, az havi bontásban 4,6 milliárd Ft, ami kevesebb mint 17 millió euró havonta. Ez valamivel több mint a tízezredrésze annak, amit állítottál.
Kb 5 perc guglizás volt utánanézni.
-
GuMipOkE
senior tag
"...az invesztíciók összege az utóbbi négy évben elérte az 1,2 milliárd eurót..."
Kedves tőle, hogy a Magyar Telekom profitjának közel 50%-át befekteti a fejőstehénbe, de szerintem ez a saját érdeke, hogy a versenyképességét fenntartsa.
Szerintem jogilag nem tudják kikezdeni majd a törvényt, uniós és hazai jogszabályok alapján sem. Ez csak egy fölösleges hangulatkeltés.
-
osztraksajt
őstag
Elég egy mondat is nekik:
"beengedem a digit a mobilpiacra, ha sokat ugráltok" -
Rive
veterán
Első fecske. Várható volt.
[ Módosította: ollie ]
-
rdi
veterán
Valóban nem lenne baj. ha perelnének.
A MOL -tól pl.nem nagyon várható, bár ki tudja mit szólnak a részvényesek a Hernádi nyílt színi nyalizásához?)
-
FRENK1988
veterán
Ülj le 1-es
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Sony Xperia 5 IV - házon belüli siker
- iPhone topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Bittorrent topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- További aktív témák...
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia - HUN
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia