Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • buherton

    őstag

    válasz Hieronymus #25 üzenetére

    Ezek szerint neked mérhető és reprodukálható eredményeid vannak arról, hogy milyen rosszak a fogyasztási és fékezési adatok? :P

  • buherton

    őstag

    válasz Hieronymus #7 üzenetére

    Gondolom érthető miért MZ és Simson a vágy tárgya. Mert ezek annak idején jók voltak. Örökös értéket képviseltek. Az, hogy ma már mindegyik életveszélyesnek tekinthető, nem számít. A gyenge fékekhez magas fogyasztás társul. De legalább büdös is, mert a környezetvédelem még nem volt lényeges a gyártás éveiben.

    Egyszerűbbek, mint a mai motorok és kevesebb dolog is mehet tönkre. Ráadásul olcsóbb az alkatrész, mondjuk a minőség is erősen változó.

    Egy rendben tartott dobfék is nagyon jól tud ám fékezni. A fogyasztás is szerintem teljesen jó. A Schwalbe-nake 2,5 liter körül volt a fogyasztása, addig az TS 125-ömnek 3-3.2. Jó, a hasonló méretű 4T motorok kb 1 literrel esznek keveset, de ezek az értékek önmagunkban sem számítanak soknak.

    Neked büdös, nekem illat. ;)

    Ami viszont nagyon nem hiányzik, azaz olajjal való bajlódás.

  • buherton

    őstag

    válasz Somatom #1 üzenetére

    Nekem nem folyt soha az olaj.

    Nem ajánlom a 74’ sorozatot, de a hasonlóakat sem, mert simplex lánccal van a főtengely a kuplunggal összekötve és ha jól emlékszem, akkor azon az oldalon egy csapágy van.

    Ha jól emlékszem, akkor nekem 83’-as van. 3-3,2 literes fogyasztással jártam. Amire készülj fel és erősen ajánlott ezek javítása:
    - bimetál villógó. Lassan melegszik fel, ezért már kiérsz a kereszteződésből mire igazából elkezdett villogni. Csere elektronikusra.
    - töltés. Ez úgy szar ahogy van. Néhány dolog amit érdemes megtenni:
    - a blokk és a fesszab közötti kábelt ki kell dobni és helyére 1,5-es erű kábelt kell tenni. A pozitív és a testet _forrasztani_ kell. 0,75-ös réz és a saru nevetséges ilyen helyen.
    - a mechanikus fesszabot ki kell dobni és elektronikust kell a helyére rakni. A mechanikssal vagy nem fog normálisan tölteni vagy forralja az akkumulátort. Felejtsd el, mert évente cserélheted az akksit.
    - a forgrórész és szénkefe. Ha a forgórészen már látható a váll, akkor csere! Szénkeféből pedig az M5 bevezetőn kaptam jó minőségűeket, amik nem koptak el 100 km alatt.
    - első lámpaizzót egy H4 150/100-asra cseréld ki. Vicces egy 6 V-os rendszerben 12 V-os izzó, de a matek kijön. A biluxot kb 1000 kmeneként kellett cserélni, addig a H4-t nem us tudom mikor cseréltem már. Kb soha nem megy tönkre.

    Ha ezeket megcsinálod persze egy jó motorgenerál mellett, akkor nem lesz gondod a motorral. Tapasztalat. Még ami eszembe jutott, hogy az első teleszkópba mehet sűrűbb olaj is, ha szeret koppanni. Nekem fékezésnél sikerült egyszer egyszer, amikor még a kátyú is nagy volt.

Új hozzászólás Aktív témák