Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • buherton

    őstag

    válasz Somatom #1 üzenetére

    Nekem nem folyt soha az olaj.

    Nem ajánlom a 74’ sorozatot, de a hasonlóakat sem, mert simplex lánccal van a főtengely a kuplunggal összekötve és ha jól emlékszem, akkor azon az oldalon egy csapágy van.

    Ha jól emlékszem, akkor nekem 83’-as van. 3-3,2 literes fogyasztással jártam. Amire készülj fel és erősen ajánlott ezek javítása:
    - bimetál villógó. Lassan melegszik fel, ezért már kiérsz a kereszteződésből mire igazából elkezdett villogni. Csere elektronikusra.
    - töltés. Ez úgy szar ahogy van. Néhány dolog amit érdemes megtenni:
    - a blokk és a fesszab közötti kábelt ki kell dobni és helyére 1,5-es erű kábelt kell tenni. A pozitív és a testet _forrasztani_ kell. 0,75-ös réz és a saru nevetséges ilyen helyen.
    - a mechanikus fesszabot ki kell dobni és elektronikust kell a helyére rakni. A mechanikssal vagy nem fog normálisan tölteni vagy forralja az akkumulátort. Felejtsd el, mert évente cserélheted az akksit.
    - a forgrórész és szénkefe. Ha a forgórészen már látható a váll, akkor csere! Szénkeféből pedig az M5 bevezetőn kaptam jó minőségűeket, amik nem koptak el 100 km alatt.
    - első lámpaizzót egy H4 150/100-asra cseréld ki. Vicces egy 6 V-os rendszerben 12 V-os izzó, de a matek kijön. A biluxot kb 1000 kmeneként kellett cserélni, addig a H4-t nem us tudom mikor cseréltem már. Kb soha nem megy tönkre.

    Ha ezeket megcsinálod persze egy jó motorgenerál mellett, akkor nem lesz gondod a motorral. Tapasztalat. Még ami eszembe jutott, hogy az első teleszkópba mehet sűrűbb olaj is, ha szeret koppanni. Nekem fékezésnél sikerült egyszer egyszer, amikor még a kátyú is nagy volt.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz Hieronymus #7 üzenetére

    Gondolom érthető miért MZ és Simson a vágy tárgya. Mert ezek annak idején jók voltak. Örökös értéket képviseltek. Az, hogy ma már mindegyik életveszélyesnek tekinthető, nem számít. A gyenge fékekhez magas fogyasztás társul. De legalább büdös is, mert a környezetvédelem még nem volt lényeges a gyártás éveiben.

    Egyszerűbbek, mint a mai motorok és kevesebb dolog is mehet tönkre. Ráadásul olcsóbb az alkatrész, mondjuk a minőség is erősen változó.

    Egy rendben tartott dobfék is nagyon jól tud ám fékezni. A fogyasztás is szerintem teljesen jó. A Schwalbe-nake 2,5 liter körül volt a fogyasztása, addig az TS 125-ömnek 3-3.2. Jó, a hasonló méretű 4T motorok kb 1 literrel esznek keveset, de ezek az értékek önmagunkban sem számítanak soknak.

    Neked büdös, nekem illat. ;)

    Ami viszont nagyon nem hiányzik, azaz olajjal való bajlódás.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz Hieronymus #25 üzenetére

    Ezek szerint neked mérhető és reprodukálható eredményeid vannak arról, hogy milyen rosszak a fogyasztási és fékezési adatok? :P

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés