Hirdetés

A1 B jogosítvánnyal (B125)

A mai felgyorsult forgalomba nem elég a 4KW teljesítményre korlátozott segédmotorkerékpár kategória. Mindezek mellett ehhez a teljesítményhez a motorunknak általában kétüteműnek kell lennie, aminek az üzemeltetése drága és büdös. Ezért az A1 kismotor kategória mentőövként szólgálhat sokaknak, akik szeretnék a forgalom ritmusát tartani, megtartva a segédmotorok kedvező fogyasztását de elhagyva drága üzemeltetésüket.

SMKP:
Előnyök:
-Minimális kötelező biztosítás.
-Átiratási költség és műszaki vizsga, ezzel együtt rendszám hiánya.

Hátrányok:
-Gyakran kétütemű: drága 2T olaj, rövidebb élettartam, nagyobb rázkódás és zajkibocsájtás.

Kismotor:
Előnyök:
-Nagyobb teljesítmény.
-2 személy szállítása
-Nagyobb kényelem és biztonság

Hátrányok:
-Átiratás, műszaki vizsga, rendszám
-Drágább kötelező biztosítás

A képzés ára:
Általában a képzés díja 45.000 forint + a mindenkor érvényben lévő vizsgadíjak és az új jogosítvány igénylésésének ára. (KRESZ 4500ft, forgalmi vizsga 11000ft, új jogosítvány 4500ft.)

A képzésről általánosságban:
A képzés nagyon gyors, de csak azoknak ajánlom akik már rendelkeznek motoros háttértudással és biztonsággal kezelnek nagyobb motort. Én 1 év alatt 6000 kilométert motoroztam egy Simson Starral és lehetőségem volt vele az összes rutinpályát begyakorolni.

A képzés menete:
-Keresni kell egy autósiskolát, ott a beiratkozásnál szükség van minden iratunkra és a képzés árára. A beiratkozás után azonnal megkapjuk az E-Titán belépési kódunkat e-mailben.
-Az E-Titánon egy nagyon gyors KRESZ oktatást kell végigcsinálni online. Ebben egy teljesértékü kresz, motoros műszaki és vezetési ismeretek vannak. Összesen 4 fejezet és fejezetenként 6,7,6,5 modul.
Ahogy a képen is látszik 1 nap alatt teljesíthető a képzés jó esetben másnapra igényelhetünk KRESZ vizsga időpontot.
-A KRESZ vizsgán 75 pontból 65 pontot kell elérnünk. Itt a 15.000 kérdés közül random válogat a rendszer. Szerencsére van más program amiben az összes kérdés elérhető, de erre nincs szükség. Még a 3 pontos kérdések is könnyen kikövetkeztethetőek (3 pontos kérdések a forgalmi szituációk és videók).
-A sikeres KRESZ vizsga után 1 forgalmi és 1 rutin órát kell vennünk, ezt általában 1 napra teszik. De itt már nem tanulunk semmit, vagy ha igen akkor felesleges ezt a képzést választanunk, a plusz órák végére ugyan ott leszünk mintha A2-t csináltunk volna.
-A forgalmi vizsgán 2 pályát, egy megfordulást és egy megállást kell csinálnunk. Mivel 1 órába van sűrítve a papírmunka a pálya és a forgalom, nem egy nagy truváj.
-Másnap mehetünk az okmányirodába, leadjuk a régi jogsinkat és 8-10 nap múlva kapunk egy újat.

Egyszerű mint az 1x1.


Milyen motort keresek?
Én a nemrég kezdődött simsonos karrierem alatt rengeteg problémával találtam szembe magam. Odáig jutottunk, hogy ismerősöknek komplett motorgenerált vállalok legyen lassan az bármilyen motor is. Tisztában vagyok minden hézaggal, keverékképzéssel, megszakítózárásszögekkel, ellenállásokkal, furatokkal, löketekkel, tűgörgőkkel, csapágyakkal, szimeringekkel, fékekkel, kuplungokkal. Nyilván nagy segítség, hogy édesapám gépészmérnök és még azokat a dolgokat is itthon eltudjuk végezni ami máshol lehetetlen, blokkszéthúzás (mindenhez gyártunk széthúzót), főtengely centírozás és köszörülés, hengerfej síkolás és henger fúrás. Szóval elhatároztam, hogy kicsit gyorsabb kétkerekű kétüteműt szeretnék, amivel már kilehet merészkedni főútra, a bibi csak az volt, hogy olyan évjáratot szeretnék mint a Simson (1974). Így csak az MZ-k jöhetnek szóba. Szóval most projektmotort keresek, egy rendezett papíros 1974-es MZ TS125 képében. Az a baj, hogy lassan még a papír nélküliek is 200.000 forintért mennek, pedig egy lejárt műszakis használható példánynak az ára valahol 100 ezer környékén van.
Simsonból és MZ-ből rengeteg van, nem értem miért ment fel ennyire az áruk, ha alkatrészenként a motorok legfeljebb 60 ezer forintot érnek.

Hirdetés

Még van hozzászólás! Tovább