"Ray Castingot akartad RayTracingnek beallitani, de a ketto nem ugyanaz, szerintem sem es a szakma szerint sem. Ennyit kell tudni a tortenethez."
a PT-t meg ki is hagytad... A fő gond az, hogy amit te realtime RT-nek gondolsz, az nem az, a szakma szerint sem, viszont ezt a gondot a marketingesek megoldották.
"Neten elerhetoek az RT-s jatekok listaja a mai napig,"
nem, a neten azok játékok listája érhető el, amik használják az RTX és hasonló gyorsítókat.
Attól, hogy használsz egy gyorsítót egy sík/sugár metszéspont meghatározására, még nem lesz realtime raytrace.
A frostbite 3 path tracinget a használ fényekhez, ráadásul nem pixelre, hanem texelre.
Tehát se nem RT, se nem per pixel raytrace.. mondjuk legalább realtime. Pontosan azt tették, amit lentebb írtam. Régen a procira bízták a realtime GI map frissítést, ezt vette most át a GPU RTX magja, de ez fényévekre van a valós perpixel realtime RT-től.
nvidia el is magyarázza, hogy hogy működik a hibrid render, azt is elmondják, hogy jobb esetben fele felbontással renderelik az RT-s effecteket, és azt is, hogy szinte bármely lépés szabadon cserélhető a régi és az új módszer közt.
https://www.youtube.com/watch?v=J0raLnXvHl0
bár első és legfontosabb pont a microsoft DXR beharangozójából:
"3D Graphics is a Lie"
Mind csaláson alapul, hogy gyors legyen. Nem lényeges, hogy pontos legyen a játékoknál, ezért nincs is szükség teljese RT-re, elég ha hasonlít, ami nem baj.
Szóval még mindig áll a kérdésem: minden hibrid játszik (ahogy a hivatalos videókban és előadásokban is promózták), vagy csak a valódi RT? mert attól még fényévekre vagyunk, de ha tudsz egy valódi RT-s játékot a nintendo-son kívül amit linkeltem, ami nem hibrid, arra kíváncsi lennék.
A Ray Trace lett jelenleg a marketing szó, hogy tágabban vagy szűkebben értelmezzük, az a kérdés. Ha teljesen szűken, akkor marad a filmes felhasználás, ha meg tágabban, akkor minden hibrid megoldás játszik.
Mivel az egyszerű felhasználót nem akarták összezavarni, és mind az RC mind PT csak azért létezik mert jóval gyorsabb, mint a valódi RT, de valójában az elv ugyanaz, ezért RT-nek hívják az összes ilyen megoldást a sajtóanyagokban, a szakmaiakban meg már megy a PT, RT, RC, és a raszterizálás.
A valódi RT-hez kb 20-30x gyorsabb HW kellene(a jelenlegi grafikai minőség mellett), mint ami most van, hogy megoldható legyen és lehet keveset mondtam, de felesleges lenne, a csalás teljesen elfogadott.
"AT runtime, nem runtime."
és jelenleg itt még mindig nincs értelme, mivel CPU-n már egy évtizede van realtime GI és radiosity, amit számolt folyamatosan a játék alatt.
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok