Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#501) b. válasza SindaNarmo (#497) üzenetére


b.
félisten

A Microsoft a kettő( három) nagy játékos GPU fejlesztővel együtt dolgozta ki a DXR alapjait ezt több cikkben részletezték már 2018 ban tehát Microsoft látta hogy az RT felé kellene vinni a grafikai fejlődést és ehhez hardveres gyorsításra van szükség és megfelelő szabványos API-ra. Nvidia erre az API ra hozott hardveres gyorsítást de a szoftveres fejlesztésben már benne voltak a hardver gyártók. Tehát szigorúan nézve az Igaz hogy SW-->HW de az SW itt a hardvergyártókkal lett kidolgozva. Sony RT megoldása nem DXR alapú például, Crytek motorja sem igényel se DXR-t se RT magokat, de itt Crytek átdolgozta a grafikus motort hogy kihasználja az RT magokat így gyorsabban fut Nvidia kártyán tehát itt elöbb volt HW és ahhoz lett optimalizálva az SW

Ha nem DXR-t nézzük, hanem a CUDA alapú RT- rendert is az Nvidia emelte lévekkel ezelött elfogadható szintre szintre a filmstúdiókban és pl Pixar most sem engedte el a hibrid GPu-CPU rendszereit. [link]
Itt pl a Renderman alapból az Nvidia CUDA technológiájához a professzionális kártyákra lett fejlesztve .

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#502) makkmarce válasza b. (#501) üzenetére


makkmarce
őstag

Az amd rx480-on nincs cuda . Mégis fut rajta a crytek demo elfogadható sebességgel. Tehát nem volt itt semmiféle előbb HW. Software volt, ami használja vagy sem, az adott HW gyorsítást. A crytek nem dolgozott át semmit mikor elsőre megjelent. Az, hogy utána használja az RT-s bővítményeket, az csak annyit jelent, mint mikor egy processzorban használod az osztást is, és nem vezetsz mindent vissza összeadásra. Ha van, használod, de nem azért, mert kötelező volt előtte lefejleszteni a HW-t, hogy kész legyen a raytrace, hanem van raytrace, amihez csináltak célhw-t.
Ugyanez igaz a korai 3d-s pc-s játékoknál. Azért mert nem volt S3 trio kártyád, még vígan futott a játék software renderben. A Voodoo3d nem követelménye, hanem következménye volt a megugró 3d-s igényeknek.

okoskodom, tehát vagyok

(#503) b. válasza makkmarce (#502) üzenetére


b.
félisten

mit nem értettél meg elsőre a hozzászólásból hogy leírod cáfolatként azt amit leírtam én is állításként? Optimalizálás?

Ezt írtam
"Crytek motorja sem igényel se DXR-t se RT magokat, de itt Crytek átdolgozta a grafikus motort hogy kihasználja az RT magokat így gyorsabban fut Nvidia kártyán tehát itt elöbb volt HW és ahhoz lett optimalizálva az SW"

Engedd már el ezt a 20-30 éves sztorikat. nem kell meggyőznöd engem arról hogy RT létezett.
Én is 2011 ben Kecskeméten a suliban használtam RT-t Autodesk alapon, több napos réteglefutással. és a mai napig készítek képeket Blenderben,3DS ben bár már nagyon kevés időm van rá..

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#504) makkmarce válasza b. (#503) üzenetére


makkmarce
őstag

"kihasználja az RT magokat így gyorsabban fut Nvidia kártyán tehát itt elöbb volt HW és ahhoz lett optimalizálva az SW"
ennek így semmi értelme, nem az volt a kérdés, hogy használjuk e az adott hw-t vagy sem, hanem az, hogy kellett e RTX hw a realtime raytrace-hez. A válasz az, hogy nem. Az RTX hw nem követelmény, hanem lehetőség. Jelenleg is inkább marketing értéke van, hogy legyen valami új a konzolokba, ne csak annyi, hogy 500.000 tris helyett 1.5m-et számoljon.

[ Szerkesztve ]

okoskodom, tehát vagyok

(#505) b. válasza makkmarce (#504) üzenetére


b.
félisten

Szerintem ez soha nem volt kérdés. Nem kell hozzá. Sőt film stúdióknál már jó ideje CPU és GPU Hibrid render van( lásd Pixar@Renderman) ami amúgy ha átjön ide is tök jól fog jönni a sok magos dizájnoknak, mint ez az AMD csoda is. Azért írtam a fenti kommentet hogy( szerintem ) ez nem fekete vagy fehér.

Attól hogy nem kell hozzá speciális hardver az RT hez , ez csak egy puszta technológia, de ezt integrálni kell és Attól az RT-t használó szoftvert optimalizálni kell hardverre na és az API-ra amin a sugárkövetést levezényled de ezt neked nem kell elmagyarázni.
Ha nem teszed meg, akkor lesz egy olyan szoftvered ami általánosan elmegy mindenen( API nélkül semmin) de semmin nem túl gyors vagy jó vagy teljes értékű. ( ma még).
Ezért született meg az RTX az Nvidiánál hogy a DXR alapú és arra épülő Raytracingot használó játékokat hardveresen gyorsítsa.( ez si messze van még a teljes értékű RT-től )

A Crytek voxel alapú SVOTI eljárást használ, nem háromszögekre épülő grafikus motort (amiből kihagyta az SSR RT alapú megvalósítását).
Mivel nem háromszögekre épül ezért nem kompatibilis a DXR -rel magyarul nem használja az RTX kártyák gyorsítóit.
Mondjuk közel sem olyan összetett mint a Control példáu,l ahol a tükröződés akár háromszoros felületátfedéssel működik. Ezt még egy Blender álló képnél is nehéz megvalósítani.
De a Crytek szerint könnyen módosítható a motor.
Mindenképpen igazad van , hogy konkrétan nem tudjuk, hogy használja e az RT magoka. A Crysis Vulkan API alapon megy Nvidia kártyákkal és állítólag így kerülték meg a DXR-t és használja ki a motor a hardveres gyorsítást. Nem tudom hogy ez igaz e, lehet , hogy nem, de tény ,hogy jól mennek az Nvidia kártyák a remasteredek alatt bekapcsolt RT vel, jobban mint a konkurencia.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#506) Busterftw válasza makkmarce (#492) üzenetére


Busterftw
veterán

Az RDNA2 sem RT-s hardver, mégis megy, teljesen irreleváns hogy fix funkciós vagy sem. A lényegen nem változtat, sem az indulási dátumon. De írtam már ezt, a Godfall is pl AMD-s cím.

"Tehát akkor most mindenkit átvertek?"
Sok az átverés volt ezért is fogalmaztak több helyen hogy RT like meg RT look.
Itt valós időben futó RT-től van szó, ami játékoknál csak akkor jelent meg miután 2018-tól ez a hardverek után lehetséges volt.
Nem azon megy a vita hogy ez valódi RT, hanem az RT az at runtime fut.

"ahogy ezt tette a QuakeRT."
A demó iskolai project. Nem volt az teljes játék megjelenés.
Kísérletezgettek.

"de játékokban valós alkalmazása 2018-ig lehetetlen volt" nem volt az, lásd nvidia 2012-es RT demót."
Melyiket? Az egy renderelt video volt, nem megjelent játék.

A 2018-ban lefutó Star Wars demót én sem hozom fel példaként, hanem a Battlefield V-öt. Az nem játék.

(#507) Busterftw válasza makkmarce (#504) üzenetére


Busterftw
veterán

"nem az volt a kérdés, hogy használjuk e az adott hw-t vagy sem, hanem az, hogy kellett e RTX hw a realtime raytrace-hez. A válasz az, hogy nem. Az RTX hw nem követelmény, hanem lehetőség."

Az Nvidia jött ki elsőre hardverrel ami képest volt utána futtatni a real time RT játékot, de nem ezen és a DXR-on van a hangsúly, tőlem aztán az Intel is hozhatott volna elsőre.
De ez 2018-tól történt, kijöttek a hardverek es jöttek rá a játékok real time RT-vel.
Egy real time RT-s játékot nem tudtál linkelni.
Sem a Kepler demó nem az, se a Quake RT project nem az, a Doomban sem az volt.

(#508) makkmarce válasza Busterftw (#506) üzenetére


makkmarce
őstag

tehát akkor mikor az nvidia bejelentette a minecraft RTX-et, ami path tracinggel megy, akkor az ezek szerint nem realtime RT, csak úgy néz ki?
Mert akkor dobd ki az RTX-es listán található játékok jó részét. Az, hogy sugarat kilősz, és az ütközik valamivel, azt a doom is tudta. Ha meg valódi raytracing kell perpixel, azt meg most se tudja egyik játék se, csak hibridet, az RT az csak egy plusz effect a sok másik mellett. Ha majd a raszterizátor részt nem használja, arra mondhatod , hogy valódi realtime RT. Jelenleg ez egy marketing szó egy új effectnek, amitől szebb lesz a játék.

"Melyiket? Az egy renderelt video volt, nem megjelent játék."
Volt megjelent játék is, márt 199x-ből is, attól, hogy neked nem tetszik a grafikája, még létezik.

okoskodom, tehát vagyok

(#509) makkmarce válasza Busterftw (#507) üzenetére


makkmarce
őstag

"De ez 2018-tól történt, kijöttek a hardverek es jöttek rá a játékok real time RT-vel.
Egy real time RT-s játékot nem tudtál linkelni."
linkeltem többet is 199x-ből, csak neked nem tetszett a grafika.

okoskodom, tehát vagyok

(#510) Interceptor


Interceptor
addikt

Ez most nagyjából egálban lesz a 13. gennel?

Nem kell drága gép, csak játékra kell

(#511) Busterftw válasza makkmarce (#508) üzenetére


Busterftw
veterán

"tehát akkor mikor az nvidia bejelentette a minecraft RTX-et"
2020 áprilisban jött ki a beta csak utána a full release.

"attól, hogy neked nem tetszik a grafikája, még létezik."
Csak nem real time fut.
Kikerestem az összes játékban amit linkeltél miért nem volt at runtime RT. A Quake RT-nél is konkrétan elolvastam az egész projekt publikációt.

(#512) PCProfessor válasza Interceptor (#510) üzenetére


PCProfessor
aktív tag

Játéka válogatja majd, minden másra meg lehet nagyobb lesz a teljesítmény eltérés.

Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

(#513) hokuszpk válasza Interceptor (#510) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

ez egy jó kérdés ; az eddigi leakek alapján egyszálon a 13. gen "P" magjai erősebbek, viszont a top 16/32 tobbszalu terheles alatt kb. ott lesz, ahol a Raptor teteje az "E" megtamogatva.
par nap ( elvileg Szept. 26 jönnek ki a Ryzen tesztek, és akkortajt jelenti be az Intel a 13. gen -t ) és okosabbak leszunk.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#514) makkmarce válasza Busterftw (#511) üzenetére


makkmarce
őstag

"Csak nem real time fut."
volt 2 konzol játék közte, 1 virtual boy-ra 3d-s, és a 2d-s RT-s játék custom chippel, azok nem realtime?

okoskodom, tehát vagyok

(#515) KAMELOT


KAMELOT
titán

Így megint szép és jó, de élesben minden eldől. Hűtés, gyorsaság stb.
Kezdő ár 120k+ egy 6 magos cpu-ért kicsit sokallom, de hát ők csinálják az árcédulát.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#516) Picco válasza KAMELOT (#515) üzenetére


Picco
addikt

hon szeretett kormanyunk aldozatos munkassaga is besegit azert, nem is kicsit :(

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#517) E.Kaufmann válasza Picco (#516) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Na igen, érdemes inkább csak az eurós árat nézni, az hogy alakul. Amúgy pl az 5600G ára valamiért nagyon megzuhant a nyáron a Forint romlásához képest is, vettem is akkor gyorsan egyet.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#518) makkmarce válasza E.Kaufmann (#517) üzenetére


makkmarce
őstag

asszony is vett magának egy 5700G-s komplett gépet(monitor nélkül) 200k körül. Nem mondom, hogy olcsó, de azért megfizethető. Bár az vicc, hogy még 200k lenne egy normális közepes GPU mellé.

okoskodom, tehát vagyok

(#519) PuMbA válasza Busterftw (#506) üzenetére


PuMbA
titán

"Az RDNA2 sem RT-s hardver, mégis megy"

De, RT-s hardver. A hivatalos honlapot ajánlom figyelmedbe: AMD RDNA™ 2 Graphics Architecture :) Aláhúztam a legfontosabb részt.

"Hardware Accelerated Raytracing

New to the AMD RDNA 2 compute unit is the implementation of a high-performance ray tracing acceleration architecture known as the Ray Accelerator. The Ray Accelerator is specialized hardware that handles the intersection of rays providing an order of magnitude increase in intersection performance compared to a software implementation."

[ Szerkesztve ]

(#520) repvez


repvez
addikt

Sajnos nagyon elszálltak az árakkal. De remélem, hogy most majd egy kicsit fordul a kocjka és a softvergyártók is majd elkezdik támogadtni az AMD featuröket, mert eddig hiába volt az AMD fejlettebb technologiában a fejlesztök az intel mellé álltak és a régebbi technologiát és magasabb frekvenciákat preferálták inkább az aMD helyett.

Kiváncsi leszek, hogy a megjelenések után mennyiből lehet kihozni egy komplett konfigot AMD-ből, mert jelenleg egy AM3as gépem van igy mindent IS gcserélnem kellene.
Remélem az AM5 ös foglalat is lesz olyan hosszu életü mint az AM4es volt igy egy jó lappban sok CPU belemehet és a DDR5 ös is. A hosszu fejlesztést olcsobban meguszva , hogy csak a CPU és a VGA-t kelljen cserélgetni egy jó darabig.

(#521) Busterftw válasza makkmarce (#514) üzenetére


Busterftw
veterán

Nem. Ezek futtatasa csak sokkal kesobb valt lehetsegesse az erosebb hardverek miatt.
De azt is ketlem, hogy elotte a szoftver hogy futtott a konzol RT hardver nelkul.
Az is csak a megjelenes utan lett kihasznalva.

PuMbA
"De, RT-s hardver."
Rosszul fogalmaztam. Ugye Nvidianal volt az elejen fixfunkcios, AMD-nel meg nem.
Aztan RDNA2-nel mar igen. (2018-at nezve)

[ Szerkesztve ]

(#522) PuMbA válasza Busterftw (#521) üzenetére


PuMbA
titán

Ja, de az RDNA2 előtt az RT nem is volt támogatott AMD részről :)

[ Szerkesztve ]

(#523) KAMELOT válasza repvez (#520) üzenetére


KAMELOT
titán

Nyersanayag, konténer, szállítás, technológia, munkabér növekedése, infláció, Ft/dodó árfolyam....ezeket mind belékalkuláltad az árba? :)
Ne csodálkozzunk, hogy egy alap cpu 120-150k között fog indítani.

Egész csibe ára viszont nem változott 2012 óta. 3,50€/kg ;]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#524) PCProfessor válasza repvez (#520) üzenetére


PCProfessor
aktív tag

Sokból/jóval több pénzből hozod majd ki mint eddig. Amd már intel szinten van és megteheti, hogy a gyengébb procikat jóval később adják majd. Ddr5 pedig sokkal drágább mint egy csúcs ddr4 kit ami nagyon kevéssel vagy semmivel nem gyengébb(igaz, hogy OC tudás kell hozzá). Jelenleg ami amd mellett szól az, hogy nem 1-2 genrációnként kell cserélni és egy gyengébb lappal is lehet húzni, semmi más.

Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

(#525) PuMbA válasza PCProfessor (#524) üzenetére


PuMbA
titán

(#526) makkmarce válasza Busterftw (#521) üzenetére


makkmarce
őstag

A mostani nem RTX-es raytrace demók kevesebb polygonnal ugyanúgy futottak volna a régi HW-en(hisz a crytek demo is vígan fut 980-on is), és a crytek se pár hét alatt dobta össze a saját RT demóját.
"Az is csak a megjelenes utan lett kihasznalva."
keress rá a brigade engine-re, ami path tracinges realtime RT volt. 2014-ben mutatkozott be, a komplett ipar átvette, de nem a játék, hanem a filmes és ipari vizualizáció. Az, hogy valami nem abba az irányba indult, attól még a lehetőség adott volt.

Nem a sebességgel volt a gond, hanem a PC-s piaccal. A static és CPU RT mellett ami a fényeket számolta, nem volt erre olyan nagy igény, mert szebbet tudtak kihozni(sőt, bizonyos esetekben még most is szebbet tudnak kihozni). Fog még megjelenni a klasszikus lightmap-el /GI mappel működő játék, mert nagyobb a HW lefedettsége, és esetleg utólag belerakják az RT-t, hogy a marketing anyagban ezt is kipipálhassák(nem egy játék van, ahol az újságírók is alig találják meg, mit is csinál az FPS drop-on kívül).
Mivel a HW-ek jó része PC-n még mindig nem RT gyorsított, a gyártó meg minél több játékot szeretne eladni, ezért ami pc-re készül ott nem RT-vel terveznek, hanem arra, hogy menjen akár intel iGPU-n is. Ha megnézed a steam-es HW eloszlást, az RT-s talán ha 20-25% körül lehetnek. Nem engedheti meg egyik studio sem, hogy kizárja a játékosok 75%-át, de erre most még nem is kell figyelniük, mivel a legtöbbjük az elavult game engine-t használ.

okoskodom, tehát vagyok

(#527) makkmarce válasza PuMbA (#525) üzenetére


makkmarce
őstag

Ehhez az AMD-hez 6000-eset írnak, hogy akkor fogja kihozni magából a maximumot. Lemegy a hype, aztán lehet fejleszteni normális áron.

[ Szerkesztve ]

okoskodom, tehát vagyok

(#528) PCProfessor válasza PuMbA (#525) üzenetére


PCProfessor
aktív tag

Vártam, hogy mikor linkeli be valaki ezeket. Igen, elég jó de még mindig drágább és a korai adaptáció miatt nem mindenkinek passzol. Az meg, hogy ő 3200cl16 vagy cl14-es kittel csinálja egy kicsit fura. Arról nem is beszélve, hogy maxolja a grafikát mikor a lehető legkisebben kéne, hogy jól látható legyen mennyi a különbség. Patriot viper kit 4000cl16-on kb.ugyanannyiba fáj mint a ddr5 4800-as és odaveri. Ha pedig jobb ddr5 ram kell az már 50%-al drágább és 20%-al erősebb. Alaplap annyira nem drága de így is többe kerül. Ha valakinek megéri ő tudja.

[ Szerkesztve ]

Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

(#529) PuMbA válasza PCProfessor (#528) üzenetére


PuMbA
titán

Igazad van, de abban is van igazság, hogy egy 3090Ti-vel nem fogsz minimum vagy közepes grafikán játszani, így a tesztnek a valósághoz mérve van értelme :)

makkmarce: Jaja, de nem kötelező azt rakni mellé. A maximum kihozása mindig extra busás pénzbe került, különösen az utolsó 5%-nyi teljesítmény.

[ Szerkesztve ]

(#530) PCProfessor válasza PuMbA (#529) üzenetére


PCProfessor
aktív tag

Persze, hogy van. Ez itt a cél. Ez az első nézőpont így a ddr5-ös verzió jobbnak tűnik ddr4-hez képest. A másik pedig amit én mondok, hogy ha levenné és úgy tesztelné a ddr4 jobbnak tűnne és nagyobb különbség lenne. Amit ugyanannyi ember kihasználna mint a kimaxolt grafikát.

Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

(#531) PuMbA válasza PCProfessor (#530) üzenetére


PuMbA
titán

Egyébként ha végignézed a videót, akkor minden teszt FullHD-n van, tehát a 3090Ti esetén nem fogunk VGA limitbe ütközni és emellett van jó pár játék ami low vagy medium grafikán volt tesztelve és ugye van high és very high is, szóval így nem tudok semennyire belekötni, mert végülis minden tesztelve lett :)

[ Szerkesztve ]

(#532) repvez válasza KAMELOT (#523) üzenetére


repvez
addikt

igen ezekkel számoltam, csak azzal nem , hogy a fizetésünk nem növekszik hozzá, az még mindig valahol 2012 környékén ragadt.

(#533) PCProfessor válasza PuMbA (#531) üzenetére


PCProfessor
aktív tag

Igen volt, siege meg cs:go. Mindkettő annyira jól van optimalizálva, hogy 1-2% különbség van csak a ramok között. A tesztek 70% high vagy afeletti az említett maradék kettőt meg lowra vette, mert nincs eltérés(ami nem hibahatár). Tudom, hogy rengeteg idő amit beleöl és nem lehet az összes beállítást megnézni. Az adott játékok tesztelve lettek csak nem egységesen. A legvégén pedig fel van tüntetve, hogy 6000cl36 azért, hogy jobbnak tűnjön. Okkal nem a 4800-as értékekett tették oda. :C

Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

(#534) Busterftw válasza makkmarce (#526) üzenetére


Busterftw
veterán

"raytrace demók"
Egyik sem megjelent jatek.

"a crytek se pár hét alatt dobta össze a saját RT demóját"
Jah meg ugye nem is 2018-elott erkezett ez a demo valamiert.

"Az, hogy valami nem abba az irányba indult, attól még a lehetőség adott volt."
Pontosan, amit aztan gep parkkal lerendereltek es csokolom.
Nem realtime volt futtatva a dolog. De ismet, nem a RT letezese van megkerdojelezve 2018 elott. Nem tudom miert kanyarodsz ide allandoan vissza.

Arra nem volt lehetoseg, hogy az otthoni gepeden at runtime RT-s jatekokkal jatszal. Mert ezek csak a megfelelo hardverek megjelenese utan jottek ki valtak elerhetove. Legyen az PC vagy konzol.

(#535) makkmarce válasza Busterftw (#534) üzenetére


makkmarce
őstag

Egyik sem megjelent jatek.
lentebb linkeltem több játékot, az hogy neked nem tetszik a grafikája a játéknak, attól még azok léteznek.

"Jah meg ugye nem is 2018-elott erkezett ez a demo valamiert."
brigade engine 2013, nvidia demo 2012. voltak előtte is demók, és játékok is. Az, hogy pc-n nem ez volt a mainstream, nem lényeges.
Érdemes elolvasni a 2013-ban írt fórum bejegyzéseket, ahol már ott reménykednek, hogy csinál valaki dedikált RT gyorsítást HW-re.. szóval melyik is volt előbb? Mégiscsak ott a SW ami működik, és pontosan tudják, mit várnak el a HW gyártóktól, mert az SW és az algoritmusok már készen vannak.

"Pontosan, amit aztan gep parkkal lerendereltek es csokolom."
nem, nem gépparkkal, nézz utána. A végső filmet renderelte a géppark, de nem ez volt a lényege a brigade-nek sem hanem az, hogy valós időben lássa a grafikus amit csinál:
https://www.youtube.com/watch?v=aKqxonOrl4Q

"Mert ezek csak a megfelelo hardverek megjelenese utan jottek ki valtak elerhetove. "
most sem tudsz runtime (ennek a szónak itt semmi értelme, gondolom realtime) RT-s játékkal játszani. Valódi RT-s játék NINCS, csak egy effect a raszterizációra. Épp ezért semeddig se tart az RT-t kikapcsolni, és ha megnézed sok játéknál szinte észrevehetetlen a különbség. Ez egészen addig így is marad, míg a nem RT-s gépek (régi konzolok+PC-s gamerek kb 80%-a) piacot jelentenek, addig marad annyi, hogy szebben tükröződik a pocsolya, meg a realtime GI map pontosabb.

[ Szerkesztve ]

okoskodom, tehát vagyok

(#536) robi4040 válasza Locutus (#2) üzenetére


robi4040
tag

Majdnem Az összes eddigi játékra.
240-360 fps nem könnyű elérni ,
Qhd -én sem és akkor még nem beszéltünk 4 k -ról.

Ha alacsony lennék vagy kisebbségi komplexusom biztos, hogy nagy autóval járnék.Bár nem értem, hogy a multimilliárdos főnökömnek miért van 12 éves Suzuki Ignis-e? Talán talán nem kicsi a farka?!

(#537) Busterftw válasza makkmarce (#535) üzenetére


Busterftw
veterán

"lentebb linkeltem több játékot"
Vagy demot linkeltel, vagy valami modot, vagy jatekot amiben nem real time RT volt.
Kulon meg lettek nezve ez meg lettek cafolva. Ott vannak fenn a linkek, a projekt leirasa, idezetek a fejlesztoktol esatobbi.
Nem hasrautottem, hogy ezek nem at runtime RT-vel futnak.

"brigade engine 2013, nvidia demo 2012 voltak előtte is demók, és játékok is.
Ezek kozul egyik sem jatek, utobbi Kepleren futott, tehat hardver volt elobb es ra a demo.
Ez is ott van fentebb. Ismetled itt a dolgokat mikozben mar 10x megcafoltuk, irrelevans.
Hoztad a QuakeRT-t, az sem jatek volt, iskolai kiserlet project. Hoztal Minecraft modot, az sem volt az. Hoztad a Doom-ot, az sem at runtime RT volt.

"hogy csinál valaki dedikált RT gyorsítást HW-re.. szóval melyik is volt előbb? Mégiscsak ott a SW ami működik"
Tehat papiron kivul nem volt semmi es akkor valt ez lehetsegesse, miutan megjelentek 2018 utan az ezt megvalosito hardverek.

"A végső filmet renderelte a géppark, de nem ez volt a lényege a brigade-nek sem hanem az, hogy valós időben lássa a grafikus amit csinál:"
Tehat teljesen irrelevans a jatek temahoz.

"most sem tudsz runtime (ennek a szónak itt semmi értelme, gondolom realtime) RT-s játékkal játszani."

at runtime
Nem a jatek valos RT, hanem a jatekban a kulonbozo effektek real time futnak ray tracinget hasznalva. Ez nem volt eddig.

"es ha megnézed sok játéknál szinte észrevehetetlen a különbség"
Ez egyszeruen nem igaz. Sajat tapasztalatbol (rtx 3080Ti, Contol, Metro, Dying light 2, CyberPunk, Quake II RTX) es az osszehasonlito videokbol sem ez latszik.

"Valódi RT-s játék NINCS"
Hat akkor mi lett 2018 elotti "peldaiddal"? Most akkor magadat cafolod?

(#538) Busterftw válasza robi4040 (#536) üzenetére


Busterftw
veterán

Azokon a felbontasokon a GPU a bottleneck, nem a CPU.

(#539) PCProfessor válasza Busterftw (#538) üzenetére


PCProfessor
aktív tag

Ahogy a srác írta és minden játékban 240-360 fps-t akar elérni akkor nem lesz bottleneck, mert mindenből a legjobbat kell neki megvenni, hogy elérje azt.

Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

(#540) arabus válasza KAMELOT (#515) üzenetére


arabus
addikt

Inkább lessz az olyan 150-160e,7900x meg 300e,a 7950x pedig 400e.

[ Szerkesztve ]

Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

(#541) KAMELOT válasza arabus (#540) üzenetére


KAMELOT
titán

Akkor alul is méreteztem :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#542) makkmarce válasza KAMELOT (#541) üzenetére


makkmarce
őstag

A kezdő árakból nincs értelme kiindulni szerintem. Lemegy a hype, mert most mindenki vásárolni akar, és pár hónap múlva beállnak az árak. Ez ugyanaz, mint karácsony napján új konzolt vásárolni. Annyiért adják, amennyiért akarják, úgy is elviszik az első nap. Meg az elején kibuknak majd a hibás driverek, lapok, alkatrészek, stb. Amúgy se érdemes megvenni az első héten egyiket se.

okoskodom, tehát vagyok

(#543) Busterftw válasza makkmarce (#542) üzenetére


Busterftw
veterán

Nalam a 12600k megjelenesekor pont forditva volt.
Launchkor 329 eur vettem meg, aztan inkabb 345-350 eur lett par het utan es annyi itt most is.
Persze nem nagy kulonbseg arban.

(#544) makkmarce válasza Busterftw (#537) üzenetére


makkmarce
őstag

"Kulon meg lettek nezve ez meg lettek cafolva."
nem lettek, vagy az lenne a cáfolat, hogy "ne ilyen régi vackokat" linkeljek?
Ott vannak a kiadott konzol játékok is, dedikált RT-s hw-el vagy annélkül.

"10x megcafoltuk"
nem cáfoltál semmit sem, csak azt hajtogatod, hogy RTX nélkül nincs RT, pedig pont ez lett cáfolva a régi konzoloktól a doom-on át a demókig és a filmes/architech programokig.

"Tehat papiron kivul nem volt semmi "
volt, és még most is van, mivel még mindig ezek újabb verziójával dolgoznak.

"hanem a jatekban a kulonbozo effektek real time futnak ray tracinget hasznalva. Ez nem volt eddig."
volt eddig is, a realtime radiosity már a frostbyte 2-ben is van, kb 10 éve használatban van a játékokban.

"osszehasonlito videokbol sem ez latszik"
igen, ha 1 órán keresztül keresel egy flood light-ot akkor látod, hogy az árnyek szöge nem úgy vetül, meg belátsz olyan helyre a tükröződéssel ahova mondjuk egy SSR nem (persze ehelyett lehetne mást is használni, és akkor ugyanazt kapod egy sík tükörnél, mint amit RT-vel, de az lenne is olyan költséges, mint az RT.). Természetesen szebb lesz a kép, hisz azért használják, de nincs akkora különbség, mint amit néhány marketing anyag mutat.
A metro-s RTX demónál szándékos a régi módszer rontása, mert megcsinálhatták volna normálisan, de valamiért kihagyták a régi fényelési módszerek egy jó részét, hogy még véletlen se legyen szórt fény a jelenetben, ami utána RT-nél megjelenik. Holott 2011-ben már tudtak ilyet.
Persze az idő pénz, úgyhogy egy idő után ki fog kopni a nem RT-s megvilágítás, mert senki se szeret duplán dolgozni, és a studiók se fogják kifizetni a plusz munkát. Amint kikopnak a régi konzolok, az új AAA játékok jó része (már amit nem arra terveznek, hogy elfusson a belépős laptopokon is), átállnak fixen az RT-re, ha már mindenben benne van, ami számít.

"Hat akkor mi lett 2018 elotti "peldaiddal"? Most akkor magadat cafolod?"
jelenleg a DOOM is valósabb RT, mint a jelenlegi játékok, mivel minden pixel meghatározására sugárkövetést használ max 1 vagy 2 pattanással. Ott nem fut a raszterizátor a háttérben, ami rábűvöli az RT effectet. Ugyanez igaz a nintendo-s virtualboy-os játékra, az valódi RT, valós per pixel sugárkövetéssel. Szóval a példáimmal nincs semmi gond.
Ha meg hibrid kell, akkor mazsolázhatsz az elmúlt 30 év terméséből.

okoskodom, tehát vagyok

(#545) makkmarce válasza Busterftw (#543) üzenetére


makkmarce
őstag

hát, itt magyarföldön az indulás általában a csillagos ég, mert az ország sokszor kevés HW-t kap. Az nem rossz ötlet, ha az ember kintről berendeli, de nagyobb indulásnál sok esetben kitiltják a boltokból a külföldieket. GPU-t volt, hogy se angliai se német boltból nem tudtam rendelni, de közben a német bolt fent volt az ebay-en, ahonnan kérdés nélkül kiküldte ide. Így lett nekem a nagy bányászláz közepette MSRP áron videokártyám.

okoskodom, tehát vagyok

(#546) hokuszpk válasza Busterftw (#543) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

de amikor te vetted, akkor talán épp a chiphiány felé meneteltunk ( vagy már benne is voltunk ) most meg inkább az erősen csökkentő kereslet irányában áll az előre.

[ Szerkesztve ]

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#547) Komplikato válasza makkmarce (#544) üzenetére


Komplikato
veterán

De azóta a Metroból készült RT Only verzió is. És rengeteg összehasonlító videó a régi verzióval. Senkit nem lep meg, hogy az első generációs RT játékokban alig használták ki vagy nem jól a RayTracinget.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#548) makkmarce válasza Komplikato (#547) üzenetére


makkmarce
őstag

pont ennek az ellenkezőjét írtam

okoskodom, tehát vagyok

(#549) Busterftw válasza makkmarce (#544) üzenetére


Busterftw
veterán

"nem lettek, vagy az lenne a cáfolat, hogy "ne ilyen régi vackokat" linkeljek?"
Utana ezek kulon szet lettek szedve. Fejlesztoi nyilatkozatok, Doom leirasa, a Minecraft RT sem elobb jelent meg, a Minecraft "mod" nem jatek, a demok amit linkeltel sem, ahogy a QuakeRT sem megjelent jatek.
Annak a projekt elemzeseben is azt irtak, hogy a 2018 utani hardverek elott ez nem volt lehetseges at runtime.
Tetelesen mindegyik meg lett cafolva.

"Ott vannak a kiadott konzol játékok is, dedikált RT-s hw-el vagy annélkül."
Jah, a mostani gen.

"nem cáfoltál semmit sem, csak azt hajtogatod, hogy RTX nélkül nincs RT"
Egy szoval nem irtam ilyet. 2018 elott nem volt olyan jatek, ami at runtime, real time RT-vel jelent meg. Ez a te rogeszmed, hogy nalad azt jelenti en tagadom az egesz RT letezeset az univerzumban. Tobben is elmagyaraztuk a kulonbseget.

"volt eddig is, a realtime radiosity"
Ami nem ugyanaz, mint az RT.
"The two most popular methods for calculating realistic images are radiosity and ray tracing. The difference in the simulation is the starting point: Ray tracing follows all rays from the eye of the viewer back to the light sources. Radiosity simulates the diffuse propagation of light starting at the light sources."

"While ray tracing certainly adds dynamic capabilities to the field of computer graphics, it also has it's limitations. Other methods of rendering images that model light are also widely used. Two such methods are ray casting and radiosity. These methods incorporate a process that is similar to the one used in used in ray tracing, however, they vary in technique and capability."
"Radiocity is a technique that offers a short cut to ray tracing."
"The result is a technique that has significantly different capablities than conventional ray tracing."
"This makes it possible to run walkthrough animations in near-real time!"

De majd jon ujra, hogy en nem cafoltam semmit es csak annyit irtam az RT nem letezik. :R

"igen, ha 1 órán keresztül keresel egy flood light-ot akkor látod"
Nekem eleg ha kikapcsolom es bekapcsolom. De barki meglathatja az osszehasonlito teszteken a kulonbseget.
Eleg messze kerultunk attol, hogy szinte alig latszik a kulonbseg.

"Amint kikopnak a régi konzolok, az új AAA játékok jó része (már amit nem arra terveznek, hogy elfusson a belépős laptopokon is), átállnak fixen az RT-re, ha már mindenben benne van, ami számít."
Tehat megvarjak, hogy legyen elobb megfelelo hardver, aztan johetnek a jatekok ra, hiszen akkor jonnenek mostani genre es jonne barmire.

"jelenleg a DOOM is valósabb RT"
A Doomban Ray Casting volt, nem Ray Tracing. A fenti Stanford linken ott a kulonbseg.
De ott is biztos csak tagadjak az RT-t.

(#550) arabus válasza makkmarce (#542) üzenetére


arabus
addikt

Szerintem is kapkodni fogják és hype lesz. ;)

Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.