Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz Jack@l #94 üzenetére

    "Ezért nem nagyon értem ezt a hurráoptimizmust ami körülllengi őket. (meg a mesét se, hogy mantleből született a dx12)"

    Nem érted a mesét? :( Hiszen már ismert a történet, sőt, még te is olvastad, ez egészen biztos! Csak hát, ilyenkor előjön a szelektív memória-effektusod... De hogy frissítsem azokat a fránya cellákat, átismétlem neked:
    Valóban nem közvetlenül a Mantle-ből született a DX12, hanem az AMD kidolgozta a "low level" API koncepciót PC-re és ezt a kezdetleges kódot odaadta a Microsoftnak is. Aztán a későbbiekben erre a kódra építették a Frostbite fejlesztőivel a Mantle-t, míg az Ms (feltehetően továbbra is együtt dolgozva az AMD-vel, már csak az Xbox One-ra szánt DX12 Mono végett is) a DX12-t.

  • gbors

    nagyúr

    válasz Jack@l #94 üzenetére

    Mért lenne az nv erőszakos?

    Ez ugye nem volt komoly kérdés? :)

    Mitől jobb a helytzete az amd-nek, mikor réges rég az nv-vel demóztak először dx12-es játékot? Star swarmban is rendre megalázták a dx12-es portban az amd kártyáit (még mantle-al is)

    Azért jobb a helyzetük, mert a low-level API-s engine-ek kutatásában az ő architektúrájukat használja egy csomó fejlesztő. Ezzel most előnyben vannak. Azt meg egy szóval sem mondtam, hogy ez az előny nem ledolgozható egy év alatt.

    Tények? Azokból nem sok van. Ezek a benchmarkok szart nem számítanak (se a Star Swarm, se a 3DM, se az emlegetett DX12 demo). De mondok azért pár tényt:
    1. Azonos árszintetn az AMD kártyákban több az erőforrás. Opportunity: ezt egy low-level API-val jobban ki lehet használni. Időhorizont: ismeretlen.
    2. Az AMD architektúráját jelenleg jobban ismerik a fejlesztők, jobban tudnak rá optimalizálni. Opportunity: az első néhány DX12-es játékban akár jelentős előnyben lehet az AMD. Risk: ld. #3.
    3. Az nVidia egy tőkeerős, semmitől vissza nem riadó, pozícionálásban igen erős cég, aki birtokolja a diszkrét VGA piac közel 80%-át. A befolyását nyilván meg fogja próbálni több irányból felhasználni arra, hogy a #2-ben leírt hátrányt csökkentsék / megfordítsák. Az eredményt majd meglátjuk.

  • arty

    veterán

    válasz Jack@l #94 üzenetére

    "Mért lenne az nv erőszakos?"

    :D
    nokomment.

    "meg a mesét se, hogy mantleből született a dx12"

    másik topikban volt több link is a mantle vs. dx12 doksijairól, miszerint szórol szóra ugyanazok, ms a kozmetizázásra se vette a fáradtságot

    a hurráoptimizmus arra épül, hogy hátha egy kis ideig legalább nem a vidiás ganékód lesz a jellemző a játékokra... (szerinte is naívak)

    (hogy a star swarm képet meg lehessen magyarázni, ahoz star swarm fejlesztőnek kéne lenni :) ezért is mondtam, hogy ~összevethetetlen a két arhitektura.... totál programfüggő.)

    ---

    (#97) jacint78

    vagy nagyon fiatal vagy vagy nagyon feledékeny :)

Új hozzászólás Aktív témák