- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- Sundesz: 20 éve a PH!-n
- bambano: Bambanő háza tája
- ldave: New Game Blitz - 2025
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
Új hozzászólás Aktív témák
-
PTM
aktív tag
De GAI vajon azóta se vett robotváltós kocsit?
-
Paxker315
veterán
válasz
Blindmouse #6 üzenetére
fogyasztásügyileg teljesen rendben vannak a DSG-k és a ZF8 megoldása is, hibrid toyotából meg soha nem létezett "nem automata" váltós. Sőt, mai váltóprogramok amúgy a kézi váltós sofőrök túlnyomó részétől takarékosabban tudnak menni. Szvl a fogyasztás pont nem releváns immáron (kivéve a régebbi típusoknál).
szerk: csak fyi, az "ős-dsg" DQ-250-el szerelt csipszelt 2.0 crtdi-s bódém rendszeresen 48-55 liter gázolajat nyakal be 1000 km-en. Szerintem, ez nem egy katasztrofális érték
Szerk 2: ha most kellene elsőautót vadászni, 2007-2008 körüli Toyota Camry HSD. 2M alatt megáll a mutatvány, és egész korrekt a fenntarthatósága.
ami figyelemre méltó: 700ezer km után megkérdezte a tulaj, kell-e váltóolajat cserélni. Nem tudta a szerelő, megcsinálta.
pár cella halt meg az akkupakkban, de cellánként cserélhető, és van belőle dögivel, így néhány tízezer ft-os tétel
ha hozzávesszük, hogy 250-350ezer km-esen 2M alatt megáll. Ideális még kezdőként is, bár a 4.8m hossz, 1.82m szélesség miatt városban sz.r, az átlagos fiat 126-ra méretezett garázsajtón meg nem jut át -
danih
veterán
A magyar 3F szabály helyesen: fordot, fiatot, franciát ne...
Igazi múltszázadi autós-vérpista gondolkodásmód, kimondottan jellemző a nyugdíjkorhatár küszöbén lévő, jellemzően suzuki swift-ekkel és rohadó asztrákkal csámborgó urakra.Egy Citroen C4 GP tulaj, aki imádja a robotváltót és 100k km felett sincs semmi gondja (és ismerőseinek sem, ami, mint tudjuk, mindenkinél marhára reprezentatív minta.)
-
VS461
tag
Főnököm a 4.2-es, V8-as turbódízel Land Cruiser, "céges" verda után döntött úgy, hogy a következő Passatja automata lesz. DSG-t vett, és csak dicséri.
Azóta én is kipróbáltam pár amerikai automatát, Mercitől a Charger Hellcat-en át a Fusion-ig (otthon Mondeo lenne). A legnagyobb ajándék a kúszás, amit már egy Szolnok méretű város dugóiban is mérhetetlen könnyebbség. Viszont a Chargert (a simát is) kivéve lomhák a kézihez szokott embernek, még kézi üzemmódban is. Bennem folyamatosan ott van egy zavaró érzés, hogy "mi lesz már", pedig semmi versenyszitu, csak a megszokott reakciót hiányolom. A Peugeot-m kézi váltója kéne, de nagyon, pedig az ő váltóikat mindenki szidja.
Mindamellett családi/városi autónak automatát vennék mai ésszel, mellé meg egy Mustangot, hatgangos kézivel, csak az íze miatt
-
DEJVID
őstag
Lassan 14 éves lesz a Selespeed 156-osunk, soha, semmi baj nem volt a váltóval.
-
válasz
Mulderpapa #19 üzenetére
Igen, sajnos ezek mind nagy autók, ezért a hossz limit miatt nem férnének be... én is tudnék a nagy szedánok közül találni olyat ami tetszik, pl a felsoroltak közül a cápa orrú Galant szerintem gyönyörű, de sajnos a fizikai határokat nem lehet átlépni
-
Mulderpapa
aktív tag
Nekem már az első autóm is automata váltós volt és annyira megszerettem, hogy azóta is kivétel nélkül mindegyik az.
Opel Kadettal kezdtem, utána volt 2 db B Vectrám, Daewoo Leganza, Mitsubishi Galant, most meg egy Audi A6.
-
-
Viszlát
addikt
Köszönhetően a meglebegtetett luxusadónak, az Accord ára is meredeket zuhant pár éve, azóta se tért magához, de nem kisautó az biztos.
Amúgy a tiédhez hasonló csodához lehetett szerencsém egyszer egy ismerősnek tesztvezetett Astrában, írtad is a bejegyzésben az Easytronic váltókat, szóval meg tudom érteni a kínodat. Én csak negyed órát vezettem, de bőven elég is volt.
-
-
Viszlát
addikt
A hagyományos automata váltók között is van ám olyan, aminek nem ilyen hosszú a reakcióideje, csak nyilván nem ebben az árkategóriában. Nem arcoskodni szándékozék a kijelentéssel, de mivel 2006 nyarán én is eldöntöttem, hogy a következő automata lesz (ami két év múlva meg is valósult), rengeteget kipróbáltam vásárlás előtt. A választott Accordban végül olyan váltóra találtam, amivel semmiben nem kell kompromisszumot kötnöm a hagyományoshoz képest.
-
-
myteve
tag
furcsa egy szerkezet ez a Stilo.
Amúgy, ha jól tudom, pont az általad leírt lejtős problémára megoldás a pl. újabb Renault-okban megtalálható automata kézifék, amit az autó mindig behúzva tart, és indításkor automatikusan felengedi... Fura, hogy erre nem gondoltak a Fiat szakemberei, gondolom annyira nem lehet nehéz kivitelezni.
-
-
-
-
Blindmouse
senior tag
Én egy Nissan Altimát vezetgettem kint az usákoknál. Először nagyon fura volt, folyton satufékeztem, de igazából rá kellett jönnöm, hogy sokkal kényelmesebb vezetni. Már csak a fogyasztásukon kellene faragni, illetve jó lenne ha nem kellene böhöm motor hozzá. Jó lenne egy full hibrid autómatát kipróbálni egyszer, az biztos más élményt adna.
-
zoo8800
veterán
Örülj neki, hogy még működik a váltó. A Selespeedről jót még nem hallottam.
A Stilot viszont annál jobban szeretem -
Tálydi
senior tag
A DSG-t és a hasonló dupla kuplungos váltókat még ne szídd, ha csak nem vezettél egyet és az alapján állítod, mert egyébként borzasztó fejlett, és kényelmes váltók.
-
lapa
veterán
vicces volt, odaadták a céges automatás hondát, hogy menjél el innen oda. az első 10 kereszteződésben elég hülyén éreztem magam, akkorra leesett, hogy nem bal lábbal kell (satu)fékezgetni.
-
bambano
titán
F-est soha...
én vezettem próbaképpen automata váltós opelt, ami papíron 15 lóval erősebb, mint az enyém, csak azért nem röhögtem ki vonyítva, mert rokoné volt és nem akartam családi belháborút... ráadásul abban még turbó is lassította a haladást...
egyébként lehet, hogy egy jobb dsg/pdk váltót meg lehetne szokni (a duplakuplungosokat), nem tudom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Series 9 45mm GPS 2026.04.19.-ig Garancia!
- iPhone 16 Pro Max 256GB Fekete Titanium használt, gyárilag független, csere nem érdekel.
- HP Z32 31.5-inch 4K UHD Display - karcok a képen de így is gyönyörű!
- Dell 27" 2K 2db kisebb karc a képen! P2723D 27" IPS panel 2560x1440 QHD Pivot HDMI
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- BESZÁMÍTÁS! Asus H110M i5 7400 8GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB ZALMAN S3 TG Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP Victus 16 - 16,1"FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7640HS - 16GB - 512GB - RTX 3050 - Win11 - 1,5 év gari
- Iphone 16E 128GB Fekete Bontatlan 24 Hónap Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest