Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- Rap, Hip-hop 90'
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- tordaitibi: Chatcontrol
Új hozzászólás Aktív témák
-
Most találtam rá erre a sorozatra, tök jók, el is kezdtem őket olvasni.
Ha jól értem, akkor majd ezekből akarsz összerakni egy gigacikket, szóval gondoltam pár észrevételt megosztok:
"Nem tartott sokáig és megérkeztek a floppy meghajtók is. Nem csak megbízhatóbbak és gyorsabbak voltak, de az adatokat menet közben is lehetett menteni, illetve dinamikusan betölteni a lemezről."
Mivel ma mindenki "lemezeket" használ, ezért ezek annyira magától értetődő dolgok, hogy inkább azt kellene pár szóval vázolni, hogy mekkora szopás volt a kazetta (már simán a töltésnél is a pozicionálás, de mentésnél ráadásul a pontatlan pozícionálás mellett az is bejött, hogy effektíve csak a szalag végére lehetett menteni, hogy az ember biztosan ne írjon felül mást)
"1kB memóriával 8192 képpontot lehet ábrázolni, ami 4:3 képaránynál 105x78-as felbontásra elég."
Ez meg a modern, tespedt, pazarló szemlélet
A kortárs konzoloknál az Atari 2600-nak 128 byte RAM-ja volt + 20 bit(!) video RAM-ja, a Magnavox Odyssey²-nek 64 byte általános + 128 byte video RAM-ja, aztán mégis kihoztak ebből 160x192-es ill. 160x200-as felbontást - mert menet közben generálták a képet, nem simán egy framebuffert nyomtak ki. Persze ehhez viszonylag bonyolult videochip kellett, ehhez képest pl. az Apple-II videokimenetét kb. egy fél konzervdobozból meg egy rozsdás drótból hekkelte össze Woz.
-
UGyanarról beszélünk. A felbontást nem megapixelben szoktuk megadni a gépeknél, ellentétben a fényképezőgépekkel. Általában csak egy számot használunk. 720p vagy 1080p, mert a másikat már tudjuk belőle az esetek nagy százalékában. Érdekes, hogy régen inkább az első számot használtuk 640-ben vagy 1024-ben futott a játék. Szóval ha 640 ről 800-ra tetted fel a COD-ot. Akkor a felbontásod 25%-kal, de a pixelek száma 56%-kal nőtt.
-
Őőőő, szerintem nem nő exponenciálisan:
640x480 felbontásban 640x480 bitre van szükség monokróm módban. 800x600-ban pedig 800x600-ra.Nem a memóriaigény nő a felbontás növekedésével exponenciálisan, hanem valójában a pixelek száma nő hatványozottan a sorok és az oszlopok számának együttes növelésével és ez jár együtt a memórianövekedéssel. De a pixelek száma és a memóriaigény között mindig egyenes az arányosság (azonos szín/mód esetén).
-
Gondold újra. A felbontást növelésénél tartod a képarányt. Legalábis ez a szokás, bár lehetne 640x100-as felbontás is, de nem ez a megszokott. Szóval ha a sorok és a sorba lévő képpontok számát is kétszeresére növeled, akkor 2x2=4-szer annyi lesz a képpontok száma. Tehát pont második hatvánnyal nő a memória szükséglet. Persze megteheted azt, hogy eltérsz ettől, de a megszokott 160, 320, 640 sor volt. PC-nél is a 4x3 (640x480, 800x600, 1024x768) terjedt el.
Igazítás javítva, köszi szépen.
-
Második képen kicsit sok a középre igazítás.
Nagyobb felbontáshoz hatványozottan több memória kell - dehogy kell hatványozottan több memória. Pont egyenes arányban van a pixelek száma, és a szükséges memória mértéke. Persze az tény, hogy az elérhető memóriának jelentős részét be kellett áldozni, ha "nagy" felbontású képet akartak akkoriban.
Ja, amúgy tetszenek eddig a cikkek, igényes munka
-
Emlékeztem, hogy olvastam már valahol. Megtaláltam, csak lassú a "háttértárolóm" már. Peddlenek gondot okozott a billentyűzet, ami nem fért be a házba. Végül megkérdezték a főnököt. Arra kérdésre, hogy meg tudja-e mondani, hogy biztosan kell-e a fullos keyboard nem volt egyértelmű a válasz. Így Tramiel döntése az lett, hogy a kéznél lévő készletekből dolgozzanak. Amúgyis a policy az volt, hogy ahol csak lehet házon belül legyen a gyártás. A MOS-t is ezért vették meg, Peddle is így került a Commodore-hoz.
"Tramiel clearly wanted to use Commodore's vertical integration to supply a keyboard, rather than purchasing a professional keyboard from another supplier."
forrás: Brian Bagnall: Commodore A company on the edge
Máshol ism egnyilvánult ez a mentalitás. A monitor fejlesztés úgy zajlott, hogy leballagtak a közeli üzletbe és megvették a legolcsóbb/legkisebb (9") fekete-fehér TV-t. Szétkapták és átalakították az elektronikáját. Mondjuk a TRS-nél is ugyanez történt
-
Weareus
addikt
-
Rive
veterán
RAM-ból mind a három gépnél 4kB volt az alap. Kb. ez volt az a mennyiség amivel már értelmes munkát lehetett végezni.
4kB - ma ez ~ három ikon a desktopomon
-
Syl
nagyúr
>A Commodore ugyan ismerte a kis és nagybetűket is, de számológépből vették át a gombokat. El sem tudom képzelni, hogy ez hogyan mehetett át bármilyen belső teszten.
Egyrészt nem nagyon volt mihez hasonlítani, elvégre a boltokban akkor még nem lehetett számítógépeket kapni. Másrészt a Commodore abban az időben számológépeket gyártott, tehát logikus volt nekik a meglévő alkatrészek használata.
Pár évre rá kialakult a home/micro computer "kinézete", és a VIC20 (Németországban VC20) már nagyon jó billentyűzetet kapott.
De ezt te is tudod -
Megtörtént a frissítés, képekkel dúsítottam és ráeresztettem egy helyesírás ellenőrzőt is.
-
Amirol en beszeltem kesobb volt. A jobb felso sarkot celoztak. "high-power high-cost machines in the upper right" Ez azt jelenti, hogy a premium, draga nagy hasznot hozo gepeket. Végül az akkori CEO lemondása után kijött a MAC classic, ami már megjelenésekor is gyengének számított. Majdnem bele is buktak, vegul ha jol emlekszem visszahívták Jobsot.
Classicom van és elég jól működik. De egy korabeli Amigához/PC-hez viszonyítva katasztofális az ár/érték viszonya.
-
Syl
nagyúr
Az Apple-nek már akkor is vastagon fogott a ceruzája
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- sziku69: Szólánc.
- Milyen videókártyát?
- Óvodások homokozója
- Elektromos autók - motorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP ZBook 14 G8 - i7-1165G7 I 16GB I 512SSD I Nvidia 4GB I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP ProBook 640 G8 - i7-1165G7 I 32GB I 512GB SSD I 14" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 7 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G7 - i5-10G I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65G4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Mini 256GB Red-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen MS2213 ,96% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- HP 15-dw0101nl - i5 8275U - 15,6" FHD - 8 GB DDR4 RAM - 512 GB NVMe SSD - billentyűzet hibás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest