Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) vaki


vaki
aktív tag

Üdv!

Ugyan már 4 éve hogy utoljára voltam Boszniában, de én a bosnyák útvonalat javaslom Szerbia kihagyásával. Egyrészt spórolsz 2 határátlépést, ami nem mindegy, másrészt a bosnyák út vezetésileg amúgy is megterhelő, hegyek+szerpentin+nincs autópálya (nem kell ezt még Szerbiával is nehezíteni). Cserébe nagyon szép a táj és olcsó a benya :)
Korábban az index horvát fóruma szerint éjszaka ellenjavallott volt Bosznián át menni, mert sok a rendőr és mérnek folyamatosan, plusz ha zsebpénzt szeretnének akkor találnak valamit amiért lehúzhatnak - most nem tudom ezzel mi a helyzet.
A horvát pálya drága, ráadásul ha váltásnapon (azaz szombaton) mentek, akkor még dugók is vannak...

Esetleg megfontolnám a helyedben 2 nap alatt egy közbenső szállással valahol Boszniában, vagy Mohács-Villány-Siklós környékén. Vagy egy olyan utat, hogy Szeged-Baja-Mohács-Eszék-Gradiska-Banja Luka-Cadavica(R411)-Livno(M15)-Split. Ezen az úton Eszéktől Gradiskáig és Banja Luka környékén van pálya, valamivel gyorsabb leszel. Amikor mi voltunk akkor a Banja Lukai bosnyák pályarész még nem volt fizetős, a horvát részen természetesen fizetni kell.

Hogy a kérdéseidre is válaszoljak: nekem a horvát-bosnyák utakkal nem volt problémám, nem rosszabbak mint az itteniek. Zöldkártya erősen ajánlott, mert azt mindenhol ismerik és elfogadják, míg a biztosítási kötvényedet hiába lobogtatod, még ha van is országok közti elfogadó egyezmény, az a helyi közeget nem biztos h meghatja... Nappali menetfényről nem tudok nyilatkozni (a mi autónkon nem volt), mi végig tompítottal mentünk.

[ Szerkesztve ]

A felhasználóbarát felhasználó

(#2) Speeedfire


Speeedfire
nagyúr

Nem egy Csaba-Split, de mi erre mentünk és jó volt az aszfalt. Mivel 4-en mentünk, így nem volt vészes a horvát pálya díj. :N

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#3) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

A horvát sztrádadíj pofátlanul drága+a bosnyákoknál a benya is olcsóbb, viszont nagyságrendekkel könnyebb autópályán vezetni. Kanyargós hegyi utakon egyedül vezetve hóttziher, hogy nekem nem férne bele egy napba egy sztrádakerülő útvonal arrafelé, ergo ahhoz a guglis 11 órához hozzáadhatsz egy megalvást útközben, hacsak nincs még egy jó sofőr a csapatban. A magyar autópályadíjat esetleg kikerülheted, ha nem jösz fel pestre, hanem a déli végeken lecsorogsz a horvát sztrádáig. Alföldön valódi előny a rövidebb országút a marhanagy autópályás kerülővel szemben. Ja és fentebb elhangzott, hány határátkelő legyen: ez is necces manapság. Ha tudtok, ne csúcsidőben érkezzetek a határra (szombati váltás környéke, reggeli/esti melósközlekedés).

Szóval az igazi kérdés, hogy €€ vagy idő/kényelem.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#4) #97623552


#97623552
törölt tag

Köszönöm a segítséget! Még odébb van, de nem árt felkészülni idejében. Lehet megszállunk odafelé, mert így elég hosszú. Főleg ha a határokon is várni kell majd. Szerencsére szerdától szerdáig foglaltunk apartmant, így kisebb forgalommal számolunk.
Sajnos Szerbiát nem fényképezte végig a Google, pedig most nagyon jól jönne.

[ Szerkesztve ]

(#5) Stanlee


Stanlee
őstag

En sokat jartam Szerbiaba. Az, hogy a hataron mennyit kell varni, szerencse kerdese. Nekem a legrovidebb hataratlepesem Roszken 5 perc volt (magyar es szerb oldal egyutt), a leghosszabb meg 4 ora. Az autopalya Belgradig normal autopalya, nem az ami meg par eve volt. Fizetokapuk vannak, dombornyomott kartyaval vagy cash lehet fizetni. Szerbia fele viszont nem mennek, szerintem felesleges.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.