Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1987) cOxeR válasza *Ropi* (#1985) üzenetére


cOxeR
Ármester

Az érzelmi és üzleti részt nem lehet szétválasztani, ez egy alap igazság. Egyszerű oka van, ami üzletileg nem megfelelően eladható és nem kellően rentábilis, az azt hozza magával, hogy érzelmileg belefásul az ember és nem fogja szeretni, érthető módon ez fordított irányba nem nagyon tud elbillenni. :)
Minden mezei szakmában megvan ez... ahol nem kell érzelmi alapokkal dolgozni, ott is, max kevésbé érvényesül a végtermék esetén, mint ott, ahol igen is fontos együtt érezni az ügyféllel, hiszen abból lesznek a maradandó képek.
Tudod jól, hogy érzelmi alapon csinálunk mindent, különben nem a munkánknak élnénk és nem menne a magánélet csorbítására mások boldoggá tétele és igen, ezért kell pénzügyi alapokra helyezni mindent, mert ha nem, akkor van rolló off. :)

Úttörő másoló témakör, hát ez mindig egy remek téma... és öröm látni, mikor egy-egy piaci szegmens évekkel el van maradva gondolkozásmódban, mint azok, akik próbálnak előre menni, nem csak követni a trendet.
Nagyon sok példát tudok ide mondani, mind"két" vállalkozási körből ami engem érint, de csak pár példa a teljesség igénye nélkül.
Fotózás: enteriőrös fotózás gombaszámra növekszik, fű fa bokor csinálja lassan, az is aki évekkel ezelőtt teljesen életigennek tartotta, de most ezzel lehet "újat" mutatni a piacon, akkor csinálom, mert más is ezt csinálja. :) Ők még nem rendelkeznek tapasztalattal, hogy mi mennyi energia és pénz befektetést igényel, kell nekik 1-2 év mire végigmennek dolgokon és megtapasztalják a saját bőrükön, de sokkal több lehetőségből tudják összerakni, mert a hozzá csatlakozó szolgáltatói szegmens is szépen lassan felszívja magát és van hova erőforrásért nyúlni, az úttörőnek nincs, ő erőből megy előre... (megint milyen fontos tényező az üzleti alap? :) )
Stúdiózás: lakberendezett stúdiók is gomba módra kezdenek nőni, természetesen csak valakinek el kellett kezdeni, kivágni egy ösvényt, amit mások majd autópályára szélesítenek, mikor már csak mező van... és nem kell annyi erdőt kivágni... persze ezt is csak olyan jó magyar költségkeret módra, bemegyünk a nagykerbe, megveszünk 3-4 olcsó terméket és azzal fejlődünk, ez igaz az enteriőrös fotózásra is.

...és amúgy az úttörőknek fáj csak igazán a feje, hogy mit csináljon másként, hogy újra és újra megújuljon, mert ő nem viseli el a középszerűséget, hiszen pont az hajtja, hogy más legyen, jobb legyen.
A másolóknak sose fáj, mert csak kis költségvetésből le kell másolni valamit, ami már egyszer ügyfélcsalogatóként sikeresen befutott. Példaként a franchise láncokat tudom felhozni, hiszen egy jól működő vázszerkezetet, szigorú szabályok szerinti másolnak "halomszámra" és csak ez az igazán jó üzlet. :) Az egyedi mindig drágább, mint a tucat... vagy az egyedinek értékesített tucat -> csak marketing kérdése. ;)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.