Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#19) XoZ válasza #16939776 (#17) üzenetére


XoZ
aktív tag

Az UFO-s képeknél tényleg nincs interpoláció. Ezek a képek azt mutatják be, hogy nagyjából mit lát az emberi szem, ha egy mozgó objektumot követ a képernyőn. Ennek a szimulálásához mozgó kamerát használnak: motion clarity pursuit camera. A mozgás miatti elmosódás neve eye tracking motion blur.
Az LCD és az OLED alapvetően sample and hold megjelenítő, azaz frissítési frekvenciának megfelelően állóképek sorozatát jeleníti meg. 60 Hz esetén 16,7 ms-onként, 120 Hz esetén 8,3 ms-onként változik a megjelenített kép, és a váltást befolyásolja az, hogy milyen gyorsan tudja a panel a színek közötti átmenetet végrehajtani. Ha az átmenet megfelelően gyors, akkor a mozgó kamerán és a mozgást követő emberi szemen elsősorban azért történik elmosódás, mert egy kitartott állóképet kamerázunk/nézünk mozogva. Ezen a problémán két módon lehet segíteni:
1. Minél több különböző állóképet kell megjeleníteni egy időegység alatt, azaz egy képet minél rövidebb ideig kell kitartani. Ez látható a 120 Hz-es képeken. Játékoknál ez megoldható, ha a hardver elő tudja állítani a megfelelő képkockaszámot, egyéb tartalmaknál pedig az interpoláció jöhet szóba.
2. Black Frame Insertion használata, azaz fekete képkockák beszúrása, amivel csökkentjük az állókép megjelenített időtartamát, cserébe villogás és fényerő csökkenés tapasztalható. A fényerő csökkenés természetesen kompenzálható addig, amíg a panel maximális fényereje engedi. Az UFO-s teszttel ki lehet próbálni a BFI hatását: https://www.testufo.com/blackframes.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.