- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- gerner1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
Amerikai autók alkatrészeit importálom lassan 17. éve, talán tudok valamit a Jeepekről.
A chrysler - jeep váltók mindig is a legalja volt.
Az 5.2 v8-as motort is simán tönkre lehetett tenni, gond nélkül főtengely csapágyassá tetted 100 ezer km alatt.
A váltók épphogy csak elbírták valameddig a rájuk kötött motor erejét, mindig "ügyesen" voltak méretezve.
A 2012-től jött Grand Cherokee, amiben az A630-as csodadízel volt, a Merci féle V6-os dízelt váltotta, (ami meg injerktorhibás, szívósor csappantyú hibás, mindenféle hibás volt) 2015-től lett 245 ló, cserébe a motor mostanra már mindenki által ismert baja, hogy 20-30-50 ezer km-nél is simán elszakad a hajtókar, ami kiveri a blokk oldalát.A Chryslernek volt egy csodamotorja (volt több, de ez tényleg egy csoda), 2.7 V6, 200 ló, de voltz olyan, akinek 60 ezer km után már hoztam a hajtókarcsapágy szettet, mert kopogott mint egy 3x annyit futott lada motor, a gyár a rerngeteg problémát elintézte egy vállrándítással, és az amúgy se sok 5000 mérföldes olajcsere intervallumot levitte 3000 mérföldre, azaz 4800km-re. Nem sokkal lett jobb, de a gariidőig kihúzták a motorok...
Mindezeknek semmi köze sincs a rendes karbantartáshoz, ilyen autókat nem kell megvenni, ezek tervezési és gyártási selejte, de ilyesmire semmiféle előírás nincs, minden autógyártó gond nélkül gyárthat selejtet, ami épphogy csak kihúzza a gariidőt, vagy még azt sem, mert ez nem egy hűtő, hogy bedugod, ezt te is tönkretehetted, rosszul indultál, rosszul álltál meg, rosszul pakoltál be két szatyor kifit hátra...
A 3.2-es Rangerben az az 5R55S/N/W váltó van, amiket kint a '99-től kapható Jaguar S-type , és a 2004-től kapható ford Explorerekbe is tettek, már 15 éve ismert volt, hogy kuka mind, a motor beindulás után forgatja a váltó olajpumpát, az felállítja a nyomást, ami a szeleptömbben elektromos szolenoidok segítségével ide- vagy oda áramlik, viszont itt a váltóházban vagy egy accumulator piston nevű kis acéldugó, mainek az acélgyűrűje összekarcolássza az alu váltóház oldalát, így elszökik mellette a nyomás, és nem vált rendesen a váltó, elsakad a szeleptömb hátulján a réz átvezető, szétdarálja az erősebb a gyengébb dolgokat, stb stb. Szar konstrukció, és kb ennyi, kb a Chrylserrel egy szinten van. idehozták a sok megmaradt vackot, mert mégiscsak le van gyártva, hát kezdjünk vele valamit...
Mustang játékautókban egy hátsó diffi napkerék- kúpkerék páros 80 ezer km-nél már cserés, egy acél kardán se bír 100 ezret, a fékek gyárilag gyengék, stb stb stb stb.Nincs amerikai autóm. Khm, nem is értem, miért.. Amik vannak, azokról is tudok kb mindent, csodák nincsenek, egyelőre tesla lesz a következő...
-
bambano
titán
"Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...": persze, csak nincs rá biztosíték, hogy egyrészt elvégezték az előírtakat, másrészt elő volt írva minden, ami kell. például az én autómban örökélet váltóolaj van. ezt a mezei júzer úgy értelmezi, hogy amíg él az autó, addig jó a váltóolaj, a váltó meg úgy, hogy ameddig jó a váltóolaj, addig él a váltó, egy perccel se tovább...
a másik, hogy a gyár előírt 50 ezres motorolaj cserét. amit később levittek 30-ra. ha ezt betartottad, akkor a motorodnak meszeltek.
-
prmcsk
addikt
Értem én, de céges lizing autó. Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...
Akkor a másik barátom is hülye lenne, aki megszállottja VOLT a grand cherokee jeep-jének ?
Babusgatta, dédelgette, ahol érte és szervízeltette. Hetente Svájc oda- vissza (sztrádán). Aztán mikor a második automata váltó is lerúgta magát, a harmadikat már nem nála élte meg...
Mindkét emberke az a fajta, aki elfogadja: Ha van pénze majomra, akkor van pénze banánra is, tehát nem az olajcserén spórolnának...
Szerintem ugyanaz a szitu volt, mint írtam. Megvan az alap váltókonstrukció, csak a motor volt egy kicsit nagyobb, de a váltó tehelhetősége nem változott.És ne mondd, hogy minden lóerőlépcsőhöz hozzáigazított váltót is csinálnak...
-
bambano
titán
mondd meg a barátodnak, hogy a váltóolaj cseréjére egyszerűbb módszerek is vannak, mint a komplett váltó cseréje
egyébként pedig nagyon sokáig el lehet úgy járni egy autóval, hogy a csúcsteljesítményének a töredékét hajtod csak ki belőle. tehát az, hogy faceliftnél megnövelik a motort, még nem ok a váltóhibára.
-
prmcsk
addikt
válasz
Carlytoo #107 üzenetére
Meggyőződésem, hogy az...
Egy összességében jól megválasztott "öreg" autóval gond nélkül, nagyobb nyugalommal indulok el, hogy meg is érkezzek...
Barátom céges 3,2 literes Ford Rangerébe még nincs 150 ezer, de harmadszor cserélnek automata váltót, pedig nem ma kezdte a vezetést és csakis ő használja.
Mert mi is történik ma, a gyártóknál ? Van ebben gyengébb motor is. Indulásként, ahhoz megtervezi a váltót, majd "facelift" és teljesítménykényszerből tolja ugyanarra a váltóra, az egyre erősebb motorokat. Ez így tévút...
-
#25954560
törölt tag
maskepp gondolkodunk
amikor lehetosegem van uj autoban ucsorogni, elismerem amiben jobb, kenyelmesebb. aztan visszaulok a 2003-as 350z-mbe es boldogan valtogatok kezzel, kezelem az eleg kemeny pedalokat es elvezem h minden uthibat erezni. motor, futomu, fek, gumik nagyonnagyon rendben vannak, kasztni sem rozsdas. el tudom kepzelni h modernebb anyagokbol es gondosabb tervezessel meg biztonsagosabb autot lehet epiteni, de ez is eleg tankszeru. persze lehet h csak kepzelodom.
-
bambano
titán
az avensis akkor érződik tanknak, ha nincs jobb összehasonlítási alap.
más:
[link] nekem volt az octavia testvérmodellje, a bora. életem kimagaslóan legótvarosabb hulladék autója volt. nagyon-nagyon sokat tett hozzá, hogy az utóda egy rendes motoros vectra lett, nem egy f.scsomó tsi vagy fsi. -
PuMbA
titán
Lehet. Út szélén én legtöbbet elhanyagolt (azaz nem szervizelt, nem karbantartott) régi autókat látok, aztán újabb francia autókat, meg vagy egy BMW-t
Régi munkahelyemen céges autónak Skoda Octavia-k voltak, 300.000km belerakva, semmi baja. Motorjuk elmegy simán 500.000-ig is.
-
Somatom
veterán
Mit csináljak, ha félek az autómban? Tele van számomra fölösleges kütyüvel és egy nagy punci van az elején. Nem túl jó párosítás. Félek, hogy behisztizik és otthagy valahol az út szélén, ami elég gáz lenne, mert ingázó melósként havonta nyomnom kell egy Németország oda/visszát. Volt régen egy Fiestam. 10 évesen vettem, 30 ezer Km -rel. Abba csak bevágódtam és nyomtam egy Alicante oda/visszát (5400Km). Karburátor, se szervókormány, se elektromos ablak. Ami nincs, az nem tud elromlani. Az a baj, hogy minél újabb egy autó, annál silányabb alkatrészekből van összerakva. Ami 15 éve fémbű volt, az ma már műanyag.
-
prmcsk
addikt
Ez is egy szempont, de pont az avensis az, amit gyakorlatban volt szerencsém látni, hogy mit bír ki ?
Barátom és felesége Salgótarján közelében vert kilencvennel telibe egy, vele szemben szemből és a sávjába oldalra átcsúszó véwét. A toyó motorja csak a tűzfalig ment, ők megúszták egy darab kulccsonttöréssel, a véwében mindketten meghaltak.
Az ave II.-ben egy tankban ülök és ezt látom is, mikor alatta vagyok. Olyan vasak, futómű és csavarok, hogy kevés maiban van olyan. Ez a tipus nem egy rozsdaboglya, még 17 évesen sem. Megbízhatóság ? Járom horvátot csapatban. Én vagyok a szerszámos autó és mindig poénkodok, hogy abban az idényben kit kell menteni. Mindenki leszól, aztán ritkán volt olyan év, amikor valamelyiken nem nekem kellett segítenem. Az öreg kotlámon egyszer sem...
A mai alublokkoknál talán nem kéne 2mm közelre fúrni egymáshoz, a hengereket, meg ezres motorokat feszíteni felfújni turbóval, mert nekem meg ez a mechanikai röhely...A mai pözsók és minik 1,4-es motorja ? Na az döfi. Aki azt tervezte, még a mentőben is ütném...
Ha jól választasz autót és odafigyelsz rá, nem ér meglepetés...
Tévedsz, nekem a kocsi egy eszköz és nem valami önmegvalósítási forma, csak szeretem, ha rendben van...
-
kenwood
veterán
Volt szerencsem nehany ujabb kocsihoz. Utana visszaulni a 2003-as sajatba olyan,mint Samsung S20-rol visszaterni a Nokia 3210-re
Sose fogom megerteni azokat, akik nem anyagi okokbol ulnek bele a regi szarokba.
Ha masert nem,legalabb a biztonsag miatt el kene engedni a multat.
Ha valaki nem adja meg az elsobbseget, atmegy a piroson, es beled jon oldalrol hetvennel, egy 15-20 eves kocsiban sokkal kisebbek az eselyeid,mint egy fiatalban.
Lenyegeben az eletedet is kockara teszed csupan azert,mert neked a kocsi nem egy eszkoz,ami elvisz a-bol b-be, hanem valami ereklye, aminek vezetesi elmenyt kell biztositania. -
#55525888
törölt tag
A magyar autószerelők zöme még mindig a karburátoros iskolába járt, és háromefff, mert már azokhoz az injektorokhoz se értettek, 30 éve
A fiatalokat is ezek tanítják.
Mr.X te a Suzuki turbós vagy? Na AZ szerkezet
-
prmcsk
addikt
Tudom mi megy ma, az autók terén. Szerelő barátommal sokszor csak nézünk, hogy ezt most miafarokért kellett így ? Erre írtam az előzőt és millió állatságot tudnék írni.
R. espace elektromos kézifék ???
mert már kart se tudunk huzigálni ? Nem tudod enélkül levizsgáztatni, mert amíg az öntesztje nem fut végig, nem mutatja a kilométeróra állását, nem tudják lefotózni. Nagykerben nincs, csak gyári van és komplett 150k x forintért (merugye védjük a környezetet is, nehogy már javítható legyen valami, vegyünk másikat és komplett), egy reléhiba miatt, ami nagyokosan a panelba van integrálva. Ez kapcsolgatja, a főáramát a behúzó-kiengedő motornak.
A panelének, a kétszer 40Amperos (belül dupla) reléjéről, mindez kockacukor méretben, pedig hely van bőven, hogy beférjen egy stabilabb, nagyobb oda. Külön, kínai portálokon megrendelhető, de ott is idő és csilliárdokért, ahhoz képest, hogy másfél óra munkával és 900 forinttal kiváltottam két valós 40A-es két morzés relével. És én gyarló, nem is ennyit kértem érte...
A klíma egyértelmű, azt egy másik barátomhoz viszem...
-
bambano
titán
nézd, amikor megvettem a vectrámat, következő télen behajtottam egy mellékutcába, ami síkos volt. durván csattogott az autó, ahogy dolgozott az esp, de végig tudtam menni. cserébe a fékolaj cseréjéhez számítógép kell, mert az abs kockából másképp nem tudod kihajtani az olajat.
az insigniám (többek között) leparkol helyettem, ha akarom. cserébe a futómű állításhoz csillagháborús beállító pad kell. az insigniámban van adaptív tempomat. csak akkor tudja állóra fékezni az autót, ha automata váltó van benne (értelemszerűen: a kézi váltóban nem tudja bontani a hajtást). az automata váltó szerelése egy külön tudomány, például a váltóolaj cseréhez spéci cucc kell.
de mondhatnék általánosabb példát: a klíma. azt se szereled otthon, mert tilos, mert a klímagáz környezetszennyező, ezért kötelező elszámolni vele.
tehát vagy beletörődsz, hogy szerelőhöz, uram bocsá', márkaszervizbe kell hordani az autót, vagy elfogadod, hogy fullfapaddal közlekedsz és neked kell egy csomó technikát pótolni.
-
bambano
titán
ugye értjük a "szűkülnek a lehetőségeid" kifejezést?
azt jelenti, hogy egyre kevesebb típus egyre kevesebb példányai közül válogathat. nem azt, hogy egyáltalán nincs.
a bmw-hez viszonylag jó az alkatrészellátás, retró vonalon is. a vectrámhoz NULLA. tehát most már nem tud választani vectrát (vagyis tud, de abból záros határidőn belül roncs lesz), ami azt jelenti, hogy szűkültek a lehetőségei.például azt mondta a szerelőm, hogy mindkét futómű bölcső rozsdás. nagy nehezen felhajtották az elsőből utolsó európai példányt. hátsót nem találtak. gyári kipufogódob egyáltalán nincs hozzá, az utángyártott minősége meg kétséges számomra.
ez mekkora egy blődség, hogy akik beszólnak a véleményem miatt, azok rendszerint nem értik azt.
-
prmcsk
addikt
Na ezekért és sok más ilyenért, nem lesz új, újabb autóm...
VW bogárral kezdtem, a szerelést 1983.-ben. Azóta minden autómat magam szerelem, akár motorgenerál szintig. 1200 zsiga, 1500 lada. Ettől fogva csak dízel: golf1, két golf2, vento, B5 passat, és a jelenlegi 2004.-es Avensis II kombi és nem cserélem évente a verdáimat...
Nem fogadom el, hogy ha valamihez értek és lelkiismeretesen meg tudnám csinálni, miért kell akárkinek kiszopatnia és a laikusok szintjére kényszeríteni azzal, hogy egy fékdugattyú visszatolásához diag kell ? Ez nálam (és lehet, hogy dacból), a megacurvaaanyád kategóriája.
Megtehetném, hogy bármilyen autót megveszek, de addig sosem fogok, amíg van szerelhető alternatíva. Nem recskázok arra, hogy egy gép helyettem vezessen és arra sem, hogy mit szól a szomszéd. Nekem elég az a tudat, hogy bárhol, bármikor és bármelyiket elérhetem, ha akarom...
És presztízst csinálok abból, hogy minden autóm motorikusan, futóművileg kifogástalan legyen...
-
Carlytoo
senior tag
értelek, csak egyre szűkülnek a lehetőségeid. minél régebbi az autó, annál egyszerűbben szervizelheted a sufniban és annál nagyobb eséllyel konvergál a roncshoz.
Ez mekkora egy blődség. Normális szervizzel miért konvergálna a roncshoz? Szívesen megmutatom az E39-et, ami a tulajdonomat képezi. Erősen kétlem, hogy leroncsoznád. Az utcán fotózgatják, meg leszólítanak. -
kenwood
veterán
A masik opcio az, hogy beraksz 3-4 millio forint onero. Fizeted a havi 100k torlesztot,es amint lejar a garancia,adod el, ulsz at az uj kocsiba.
Egy 8-10 millios autonal a havi 100k fedezi az ertkevesztest, igy a 3-4 millio onero a ciklus vegen visszajon,megy be a kovetkezo verdaba.
Ha beered egy corsaval, akkor joval olcsobban abszolvalhato a muvelet.Nyilvan sok embernek faj, hogy kifizet 3-4 millio forintot,es a vegen nincs semmije, meg az is, amikor a 30 ezer kilometeres, szinte uj kocsit, a vetelara 70 szazalekaert eladod,
Viszont ezzel a felallassal, mindig 1-2 eves az autod, es soha nem kell fizetos szervizbe vinned.
Nemetorszagban, ahol a 300 eurot 1-2 nap alatt megkeresik, rengeteg csinaljak ezt. -
Mr X
veterán
Ebben sajna egyet kell értsek veled. A hátam borsódzik az ilyenektől, hogy csak egyben cserélhető lámpatest, 400k-ért, vagy a csak márkaszerviz által feltanítható fojtószelep.
A lehetőségek tekintetében én is tudom, hogy kivételes helyzetben vagyok, ezt igyekszem is kihasználni, amíg tudom.
-
bambano
titán
értelek, csak egyre szűkülnek a lehetőségeid. minél régebbi az autó, annál egyszerűbben szervizelheted a sufniban és annál nagyobb eséllyel konvergál a roncshoz. és minél tovább halad az idő, annál inkább nem lesz esélyed működő autót találni, feltéve, hogy konstans a szervizelési képességed. Például nekem nagyon fáj kimondani, de ha csak az utazás a cél, eljutni a-ból b-be, akkor a legújabb autóm a legjobb. vagyis az egyre régebbi autó egyre inkább ellenszenves lesz.
a másik része a dolognak, hogy az emberek elsöprő többségének nincs rendes házi szervizelési lehetősége.
-
bambano
titán
én ezért vettem gyári szenzorokat, hogy hátha azzal nem lesz gond a gumisnál. ez a része be is jött, felrakták, működik. viszont az ára.... aaaaaaargh. egy csomó embert ismerek, aki kevesebbért gumizza át a komplett autóját, mint amennyiért a gyári szenzort nekem ideadta a márkakereskedés.
-
bambano
titán
Így van, a lengőkar az lengőkar. Ha kiveszed a lengőkart és beraksz helyette egy másikat, akkor abból a célból, hogy a parkpilot ne zúzza le a fél parkolót, amikor parkol helyetted, olyan futómű beállító padra kell feltenni az autót, ami neked biztosan nincs. meg ennek a szakszerviznek se.
a téli-nyári kerékcsere se triviális, mert nyomásszenzor van benne.
az akkumulátort nem tudod kicserélni, mert a stop-start rendszer miatt komplett akkumulátor menedzsment van benne, amit nem tudsz felprogramozni. A váltóban nem tudsz olajat cserélni. A can buszos cuccokat nem tudod berakni. Motorolajat nem tudsz cserélni, mert programozni kell hozzá a fedcompot. Izzót nem lehet benne cserélni, elsősorban azért, mert nincs benne. A ledmátrix lámpát nem tudod kicserélni, egyrészt nem tudsz alkatrészt szerezni hozzá, másrészt olyan az elektronikája. Ha megcsapod a kasztnit, nem fogod tudni megjavítani házon belül, mert tele van érzékelővel, amit szakszerűen át kellene szerelni. A kilincset nem tudod megjavítani, mert szügyig van elektronikával.nagyjából egy óvatos mosás és az ablakmosó feltöltése az, amit otthon biztonságosan el lehet végezni rajta.
-
Mr X
veterán
Épp most írtad le, hogy a szakszerviz sem tudna vele mit kezdeni. Ergo annyit érnek ebben az esetben, mint a sufnik. Hozzáteszem, a mechanikai szerelés ezeknél sem bonyolultabb. A lengőkar az lengőkar, váltó az váltó. Max a szoftveres rész igényel gyári információforrást.
Én nem olyan árkategóriájú autókat tartok, ahol ez gondot okozhatna. 10-15-20 éves tucatautókkal nincs olyan gond, hogy nem lehet "sufniban" javítani. Tutorial is van hozzájuk bőven.
-
bambano
titán
három autóm van, abból kettőt egy itteni Bosch szakszervizbe hordok, általában szoktak vele boldogulni. mondjuk igyekszem nem elhanyagolni a szekereket, úgyhogy nem véres a nyakuk.
a legújabb autómra azt mondták, mikor náluk vettem téli gumit rá, hogy azzal oda ne merjek állítani, mert se fogalmuk nincs az egészről, se felszerelésük. azt azóta is márkaszervizbe hordom, és még abból sem mindegy, hogy melyikbe.szóval amelyik autóra a gyártó beszállítójának szervizhálózatában azt mondják, hogy sakk-matt, azt sufniban biztosan nem fogja senki megszerelni.
-
Mr X
veterán
-
"Ha van hozzáértő szerelő...."
Itt bukik meg a matematika. Sajnos a szerelők többsége csak a betanított munkás szintjén tolja az ipart. A probléma megoldó képesség még a probléma felismerése előtt kerül rövidzárlatba. Ráadásul jobb biztosra menni. Ha üzemanyag ellátási probléma van, akkor automatikusan a pumpa lesz a hibás. Mellékesen kicserélik az üzemanyag szűrőt is. Ja, hogy csak a szűrő volt a baj, most már nincs jelentősége.
-
Mr X
veterán
A szabadidőmben csinálom, amikor nem keresek pénzt. És nem azt mondtam, hogy tízszer annyi idő nekem valamit megcsinálni, csak hogy valamivel lassabb. És ahogy a fenti több példa is mutatja, egyáltalán nem biztos, hogy az autószerelő érteni fog hozzá, nem csak tippelgetni.
-
Mr X
veterán
Jópár éve én is magamnak csinálok mindent az autón. Amellett, hogy súlyos pénzeket spóroltam a munkadíjon, hobbinak sem utolsó. És így tudom, hogy amit megcsinálok (ha lassabban is, mint egy profi´, az meg van csinálva. Mondjuk nekem nagy előny, hogy egy kompletten felszerelt műhely van.
-
Carlytoo
senior tag
Amiket én cseréltem/javítottam a kocsimban:
Kerékcsapágyak, első futómű(kompletten), esőérzékelő és automata fényszoró szenzor javítás, olajcsere difiben, váltóban, motorban, egyéb folyadékok cseréje, cooler, üzemanyagcsövek, vízcsövek stb. Rengeteg van csak néhányat felsoroltam. Akkor vittem szerelőhöz, amikor valami komolyabb beavatkozás kellett, de volt már rá példa, hogy ott sem sikerült, ahogy a fenti példa mutatja és meg kellett magamnak oldani.
-
ncc1701
veterán
Shellnél tankolok a legdrágább gázolajból. Bőven 500ft felett van literje... És ott az üzemanyagszűrő, amit szerelő havernál cseréltünk még novemberben, filtron, azóta nem mentem azzal a kocsival 2-300km-nél többet. Szerettem volna, csak szar volt, azzal mentünk volna sógorékhoz, meg szlovéniába nyaralni. Ugye harmadik kocsi, télen nem használom vacak időben, csak egészségügyi sétára viszem havonta, amúgy áll muternál a fűtött garázsban.
-
kenwood
veterán
Ezert szeretik az emberek specialistahoz hordani a kocsit.
Meg ott is gyakran megy a talalgatas,mert sok olyan tunet van,amit nem csak egy alkatresz hibaja okozhat.
Ha olyan helyre viszed,ahol mindenhez is ertenek, akkor sejtheted,hogy a tobb ezer modell szazezres nagysagrendu hibalehetosegeibol mennyivel talalkozott mar eloben is az adott szerelo.
Orvosoknal is ez van. Rengeteg olyan tunet van,ami utan 4-5 kulonbozo osztalyra is beutalnak kivizsgalasra.
-
#90088192
törölt tag
-
#90088192
törölt tag
Én erre reagáltam:" dízel motor nagyjából mindenben rosszabb, mint a vele hasonló műszaki színvonalon álló benzines"
Hoztam egy példát ahol a dizel simán veri a benzinest.
A többi meg mindegy ilyen szempontból, mert igaz, csak irreleváns az eredetileg felvetett megállapításhoz.
Különben meg az LPG üzemű veri a benzinest is, keresztbe hosszában, vagy éppen a CNG.
-
bambano
titán
válasz
#90088192 #55 üzenetére
régen a turbódízel nyomatéka nagyobb volt, mint a benzineseké, akár duplája is. ez ma már nincs így, elég gyakran egyforma a nyomaték. régen a turbódízel felét, néha harmadát fogyasztotta, mint egy azonos teljesítményű szívó benzines. ma már ez sincs így, a modern, változó geometriás turbós benzinesek nem sokkal fogyasztanak többet, mint a dízel. egy rendes benzines mindig jobban gyorsult, mint egy dízel, és mindig szebb hangja volt. persze itt ismét nem az 1.2 htp-t hasonlítanám az 1.9 cdti-hez.
mivel a benzin egyneműbb folyadék, mint a gázolaj, ezért még mindig szebb az égése, kevesebb káros anyagot bocsát ki. adblue-t például nem kell tankolni. tudomásom szerint katalizátor regenerálás sem szokásos.
mivel a nyomás még mindig kisebb a benzinesben, mint a dízelben, olcsóbb a motor, olcsóbb szervizelni. ráadásul "egyesek" szerint baromira jó ötlet drágábban adni a gázolajat a kúton, mint a benzint.a turbódízel hatásfoka egyértelműen jobb, mint a szívó benzinesé, és nem egyértelműen vagy csak minimálisan jobb, mint egy rendes turbós benzinesé. cserébe van egy rakás hátránya.
-
ncc1701
veterán
Tegnap sikerült beszélni a szerelőmmel. Azt mondja, azóta már 3x bontotta ki az injektorokat, mert belemegy homok, akárhogy is tisztítja. Van valami ismerőse, akitől hoz egy bontott komplett üzemanyagcső-rendszert...
-
#90088192
törölt tag
1.6 szívó dízel Audi 80 (B2) és 1.6 szívó benzines Audi 80(2).
1.6 szívó dízel 4liter/100km 1.6 szívó benzin 8l/100km.
Közelítő értékek, 10% hibával amit az emlékezet okoz.
Mi volt a kérdés?
Jobb e a dízel hatásfoka? Ezek szerint nem.Bocsánat a sok javításáért, nem fog már úgy az agyam.
-
bambano
titán
válasz
#90088192 #52 üzenetére
mint mondtam, azonos műszaki színvonalú motorokat hasonlítsunk.
az kétségtelen tény, hogy az 1.9 pdtdi meg az 1.9 cdti sokkal jobb motor, mint az 1.2 htp skoda félmotor. az egyik nagynyomású befecsken-
dezéses, turbós, mindenféle módon vezérelt motor, a másik meg egy 100 éves technológia.
viszont ha összehasonlítom a legutolsó, relatíve normális, opel benzinmotort a vele egykorú dízelekkel, akkor a dízel sehol sincs.és mint emlegettem, ettől egy teljesen különböző történet, hogy valaki vezetési stílusához, közlekedési szokásához milyen hajtás passzol legjobban. az enyémhez például a dízel passzol legjobban, ezért van kizárólag benzines autóm
-
bambano
titán
válasz
#89309696 #51 üzenetére
már nagyon régen nem gyártanak szívó dízelt, a turbó pedig megöli a hangot. turbóbenzinest csak egy rövid ideje gyártanak, a hangja annak is nyeszlett.
hangja két cuccnak van, ami jó: a nagy amcsi benzineseknek és a felszálló b-52-es hajtóművénekazt a vitát, hogy egyéb jellemzőkben szubjektíven kinek mi tetszik jobban, nem akarom megnyitni.
-
#89309696
törölt tag
Ja, hogy ja, szóval újnak küldi el bejelentkezés után és nem válasznak. Gratulálok. Mikor lesz már az új kinézet a Logoutra is felhúzva, hogy megszűnjön ez a bugtenger?
-
Somatom
veterán
-
#90088192
törölt tag
Na most mindjárt mondok valamit, mint például az elnyújtott égés és a nagyobb suritesi vegnyomas(benzineshez képest de ugye ott nem a feltöltött motorról beszélünk, ha az is feltöltött akkor változik gyorsan a helyzet), ami miatt nagyobb erőt és hosszabb ideig fejti ki aminek a következménye:?
-
#90088192
törölt tag
Inkább az első
annyira öreg volt.
Viccet félretéve valami a 80-as évek vége felől.Engem kimondottan idegesít a hangja a V8-nak, múltkor mentem pár száz km-t egy LandCruiser Diesel verzióval. Az egy dolog, hogy manuális, és MINDEGY melyik fokozatban van, megy 20-al 5. Ben is ha kell, de a folyamatos bugyborgas kikerget a világból.
-
bambano
titán
gondos gazda legritkábban 60 ezrenként cserél váltóolajat.
a szerelőkkel az egyik gond meg az, hogy a gyári javítási útmutatót követve is találgatás a javítás. nekem egyszer fényszóró magasság állítót javítottak úgy, hogy a szerelő kinyitotta az opel elektronikus javítási adatbázisát, az opel tis-t, és végigment a pontokon úgy, ahogy le volt írva. lett egy marék alkatrészem.
-
#90088192
törölt tag
A tag nem hazudott, csak a gyári előírást követte, ami azt jelenti, hogy az autó 10 éves életciklusa alatt Nem ajánlott cserélni ha 20E-t megy évenként az ember.
Ha meg ennél több a futás teljesítmény/év akkor úgy számolnak, hogy érdemes az egész váltót cserélni (felújítani lenne az igazi, de ugye az nem üzlet a gyárnak) a kopás miatt.
Az olaj ilyen szempontból élettartamra van méretezve, ha nem csereled se az autót se a váltót akkor az olaj lesz az élettartam meghatározója. -
#90088192
törölt tag
válasz
Hieronymus #23 üzenetére
Emlékszel, amikor írtam, hogy a szerelő nem tudja miért van 800l olaj egy 1000kW-os dízel motorban?
A mostani "szerelők" valójában csak alkatrész cserélő munkások, nem értik a rendszer működését.
Ha nem értik akkor nem is tudják megjavítani, mert a gyári javítási útmutató is igen elnagyolt, és idegen nyelven van.Ergo mintát keresnek, aztán vagy bejön vagy nem.
A vevő meg fizesse a találgatást.Volt szomszéd Melbourne-ben, volt egy V8-as Falcon az udvaron, valami 1000 éves példány. Hengerfej nem volt rajta, mert elküldte felújításra.
Athivott, és kérdezte, Szerintem miért füstöl kéken?
Benezve a furatba, a hónólás hiánya szembetűnő volt, mondtam neki, ha jót akar, akkor új dugó+gyűrű+karistolas.
A szerelője azt mondta, hülyeségre beszélek, az olaj a szívó oldalon kerül be(szelepszar szimering).Ossserakták a felújított hengerfejjel, és láss csodát, ugyan úgy eszi az olajat.
Mondom ennek Sok értelem volt.
-
CounterBoci
senior tag
Én is kezdem feladni. Mikor elviszem az autót egy ismert hibával szerelőhöz és mondom neki, hogy akkor nézze már át az egészet és csináljon meg mindent. Szerintetek? Pedig kifizetném. Olyan autót veszek, amit fenn tudok tartani. Ha megdöglik másnap veszek másikat. Viszont szetetném, hogy minden "jó még az" ki legyen javítva.
Asszonynak egy szaros pd-t nem tud megcsinálni senki, hogy hosszabb állás után beinduljon. Agyrém. Azt mondja egy szaki figyu kicsit hidrotőkés hangja van. Nem kéne cserélni? Á, bírja még az. (Egy hónappal azelőtt cserélték amúgy)
-
norbx
aktív tag
# ncc1701
WeSzi Autószerviz Kft. Gépjárműjavítás, -karbantartás
Bajcsy-Zsilinszky utca 97
2045 Törökbálintopel specialista
-
válasz
#89309696 #20 üzenetére
" fékfolyadék, váltóolaj, hűtőfolyadék "
Ezeket meg is értem, amikor én vettem az autót és vittem szerelőhöz nem akarta megcsinálni.
"Nem szükséges, a váltóban örök olaj van", egy átlagos autóst simán meggyőz a "szakértő", hogy nem is kell.
Én a kezeslábastól nem ijedek meg, olykor még a fehér köpenyesbe is beleállok, de megértem, hogy az átlagember nem ilyen. -
elektrotank
aktív tag
Ehhez két dolgot tudok fűzni. Volt egyszer egy Lada Samaránk.
1. Szar volt rajta a fék, el lett víve, megcsinálták 80k-ért. Szerencsére ezért a pénzért azért a végén még mi légtelenítettünk a féken.
2. A nagyszerű utaknak köszönhetően, télen sikerült belemennünk egy kátyúba, ahol kiszakadt a jobb hátsó telló, gyakorlatilag a hangszóró tartót (amire felfeküdt a kalaptartó) nyomogatta. Apám elvitte, hogy csinálják már meg. Meghegesztették, meg is lepődött az áron. Kitalálhatod, hogy mire hazaért, újra kiszakadt és ő hegesztette meg a délelőtti óráiban, hogy délután el tudjon vele menni dolgozni. Később egy volt haverjával összehegesztették 2-es lemezből majdnem az egész (vagy az egész) részt..Plusz sztorik:
Nissan almera sztorik:
Apámnak eresztett a gumija, elvitte, ok, megcsinálták. Papámék kb 200 méterre lakhatnak a szerelőtől, mire odaért, majdnem leeresztett, go vissza és akkor újból, de már jól sikerült megcsinálni.
Gyújtásproblémák voltak, ok, vigyük szerelőhöz, csak jobban értenek hozzá stb... nem indult az autó. Elhúzattam, majd nagy nehezen meg lett nézve. Poén a sztoriban, hogy a mérőműszert apám kezelte (nem tudom, lehet nem volt ott villanyos épp, na mindegy). Végül az lett, hogy hazahúzattam, aztán egy bontott alkatrésszel megoldottuk a problémát.
(Zárójelben jegyezném meg: Igaz, ami igaz, a szerelő is azért mondta ezt a bontott dolgot. Mi itthon, hibásan, azt feltételeztük, hogy a gyújtómodul ment el. Rendeltünk egy újat 30-ért kb., majd ezzel elindult apám a szerelőhöz (kb. 3-4 km tőlünk), de már nem ért oda. Kiderült a trafó volt a ludas, áthúzott és kilőtte a modult. A komplett gyújtáselosztóra Bárdinál fél milliót mondtak, valahol talált apám negyed millió körül is. Végül asszem egy bontott primera alkatrészt szereztünk 10k-ért. Egy újabb poén, hogy apám a hibás modulból és egyéb elektronikai alkatrészekből összeeszkábált egy "házi" modult, amivel el is indult a kocsi, de nyilván alapjáratra sem volt nagyon alkalmas, közlekedésre meg semmiképp.)Saját:
Nekem is egy Almera-m van, de fiatalabb. Volt egy balesetem, ahol megsérült az autó. Nagyjából jól megcsinálták, de a motorháztető (pedig alig volt rajta hiba - mondom én, a laikus) hagy maga után némi kívánnivalót. Sosem gitteltem még, meg fényeztem, de lehet szebben sikerült volna megcsinálnom még nekem is. Szomorú, de ez van. Nem panaszkodtam, mert a főbb dolgokat nem gyári szinten (ez természetes), de viszonylag jól sikerült helyrepofozniuk és a végén azért egész korrekt árat adtak. Szebb lett egy fokkal a motorháztető, de azért... na mindegy.Amikor mi szereljük az autóinkat, általában az volt a biztos. Jó, nem tudunk mindent megcsinálni, ez tény, de csak a legvégső esetben fordulunk szakemberhez.
-
"20 ezer alatt eltömődött?"
Tudom vicc volt. DE!
Nem teljesen kilométer függő. A korosabb autók esetében a tank aljára összegyűlik az üzemanyagból gyorsan kiülepedő szennyeződés. Ha egyszer "kicentized" a következő üzemanyagtöltő állomásig a tankban lévő üzemanyagot, akkor átszívod a szutykot a szűrőbe. Az Otto motorok esetében a Lambda-szonda is károsodhat.
(#22) Fehér Farkas: [/B"Gyakorlatilag átlagember az üzemanyagon és motorolajon kívül nem ismer semmit. "]
Ez még nem lenne baj. Az viszont igen, hogy a szerelők többségének fogalma sincs mit kellene évente ellenőrizni és cserélni. Ha a jótállás lejárta után nem kéri a teljes ellenőrzést a jármű üzemeltetője, de a számlán szerepelnie kell az el nem végzett munkának is. Igy később visszakövethető a probléma forrása.
Sajnos a szerelők többsége jó szakmunkás. El tudja végezni azt a feladatot, amivel megbízzák. De nem jó probléma meghatározó személy.
Típus ködösítés. A(z) xy alkatrészt cserélni kell. Azután derül csak ki, ha más alkatrész is hibás. Fordítás. Fogalmam sincs mi a hiba. Általában segíteni szokott az xy alkatrész cseréje. De ez esetben nem vagyok benne biztos.Lehet, teljesen más a hiba forrása.Ha vannak szakirányú ismereteid és diagnosztikai eszközeid, akkor előnyben vagy. Ha biztos vagy a hiba forrásába, akkor megrendeled a javítást. Ha tévedsz, csak magadat okolhatod. Ha jól döntesz, többszörözött költség lehetséges problémáját kerülöd ki nagy ívben.
-
#89309696
törölt tag
Jah, ott a pont.
Gyakorlatilag átlagember az üzemanyagon és motorolajon kívül nem ismer semmit.
A hűtőfolyadékot is csak feltölteni szokás.
De az autók nagy része azért bírja.Vannak kényesebbek, de az a ritkábbik. Ha nem így lenne akkor nem rohangálna olyan sok autó 20 éves gyári löttyökkel nagyjából hibamentesen. Ez nem jó, de tapasztalatnak tapasztalat és az érték.
-
#89309696
törölt tag
Üzemanyag szűrő, fékfolyadék, váltóolaj, hűtőfolyadék az rengeteg autóban nincs lecserélve gyári töltetről vagy az utolsó garis szerviznél volt csak pár évesen.
Én is ezeket mind kicseréltem, meg olaj+szűrő, meg lég- és pollenszűrő, a Rönómba az egész lózung került kb. 40 ezerbe anyagban márkás darabokkal, magamnak javítottam. Igaz, mivel lusta dög vagyok nem azonnal a vásárlás után, de pont leszartam. Ja meg még 4 új gyertyát is kapott. -
Syl
nagyúr
Vettél volna inkább egy normális autót, amit nem kell szerelőhöz hordani
-
bambano
titán
kénytelen vagyok egyetérteni a poszttal...
legutóbb kértem az éves szervizben, hogy cseréljenek üzemanyagszűrőt az autómon. az volt a válasz, hogy nincs benne külön szűrő, a tankkal egybeépített benzinpumpában van egy fix szűrő.
a mérnök megérdemel egy hét csuklást.szerk: mit mondott House? hogy a beteg mindig hazudik
-
ncc1701
veterán
Ugyanitt keresek profi opel insignia szerelőt, aki ért az a20dth motorhoz. A Ricsivel ne fárasszatok pls. Akihez vittem, már 2 hónapja ott van, eddig kifizettem neki ~700-at. Most már a telefont sem veszi fel, sms-re sem reagál.
Több baja volt a vasnak:
-10-ből 1x kérte, h csekkoljam a battery systemet, mert kicsi a töltés. Gyújtás le-vissza, és ok a dolog. Felújított generátor mellett. Vetetett egy új akkut, kicserélte a generátort bontottra, hiba maradt, ~100eft ugrott.
-A kocsi nem húzott, szervízbe akart menni. Kicserélte a tankban levő pumpát, egy magas nyomású szelepet, egr rendszert átnézte, cserélt, amit kellett, meg végül fel lett újítva a 4 injektor. Erre megint ráment vagy 500e.Két hete mondta büszkén, h kész a paripa, lehet vinni. Vittem, kb 50km után éktelen csörömpölés, nincs alapjárat, füstöl, visszavittem. Ekkor még bekért 100-at, mert valahogy homok került az injektor csúcsokba, azokat újra fel kell újítani, 3db-ot, munkadíjat nem kér, de a felújítást anyagáron fizessem már ki. Gondolom ez garis lett volna, de nem akartam vele kib@szni, pedig gondolom alaposabban át kellett volna mosni a rendszert.
Na, szép sztori. A végén csak kigyújtom a járgányt. -
Carlytoo
senior tag
Az előbb írtam le, hogy az üzemanyagszűrőt 20.000 km-ként cserélem, tehát minden második olajcsere alkalmával. A hibát az okozta, amit fentebb kommentben leírtam. Nem írom le még egyszer.
Somatom: Basszus, lehet, hogy ez volt a baj. Nem Vénuszt szoktam, hanem tescos olajat.
-
Mindenhol le van írva végtelenszer, hogy amikor az ember használt autót vásárol cserélje le a szűrőket.
De mintha az üzemanyag szűrő nem is létezne.
20 éves autók futkosnak eredeti darabbal.
Ezt így, hogy? -
Tikakukac
titán
Ha a szaki úgy indul neki, hogy "feltételez dolgokat másokról" akkor az nem szaki, hanem kókler.
Minden javításnak úgy indulunk neki, hogy azzal kezdjük: minden amit előttünk csináltak rossz, mindent kezdünk előről. Másik gond a hibakód alapján szerelés.
Ha én csak kódok meg feltételezések alapján javítanék akkor olykor 5 perces műveletek kerülnének napjaimba az ügyfélnek meg 6 számjegyes pénzeibe.
-
futo001
senior tag
A helyzet az, hogy teljesen jogosan tippelt a pumpára, feltételezve, hogy a szűrő rendszeresen van cserélve.
Egyszerűen annak volt nagyobb esélye a hiba és gondolom a hibakód alapján. Ez nem vet árnyékot a szaki szakértelmére. Szép is lenne, ha mindannyian hibamentesen tudnánk tevékenykedni a szakmánkon belül, de ez még nem is volt különösebben nagy hiba szerintem. -
Carlytoo
senior tag
Nem volt egy nagy összeg. 20 ropi. Feleslegesnek sem érzem, mert el szokott fáradni és még a gyári volt benne. Így azzal sem lesz gondom egy jó ideig.
Somatom: Én is úgy szoktam.
-
#90088192
törölt tag
Akinek van egy kis érzéke, annak érdemes Mindent magának csinálni.
Barátom 1996-os Merci Hátsó ablakfùtés nem megy, nem szakadt, bizti jó és a relé is kattan.
5 másodpercbe telt, hogy szetszedjem azt a dobozt amiben a relé volt, és mi csoda, a forrasztás elengedett.Másik érdekes Z2056 ha jól emlékszem az asztalt folyamatosan rázta, emelgette. Kontur követő volt, de minden érzékelő rendben volt. Nem maradt más mint a szabályzó elektronika, hiszen az Minden manuális kapcsolóval párhuzamos volt. Lehuztam és megszűnt a baj. A legolcsóbb javítás.
-
Somatom
veterán
Hááát... A topikunk szerelőjéhez hordom az autómat. Minden második olajcserénél (tehát 20 ezrenként) cseréli az üzemanyagszűrőt.
-
Tikakukac
titán
Tízszer hozta vissza az árát a diagnosztika a kocsihoz. Kulcsmásolás, általános parajelenségek olvasása és keresése stb. OBD olvasót minimum rakatnék minden autóba. Filléres tétel.
-
Mennyi volt a feleslegesen vásárolt AC pumpa ára?
-
alcsa
senior tag
Nem lehet, hogy el volt dugulva már az a szűrő?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Tudom-tudom ez már egy sokszor lerágott csont, de most fel vagyok háborodva. Egyszerűen nem hiszem el, hogy ha nem...
- Vége: a kínai platformok nem adják vissza a pénzt visszaküldött áru nélkül
- Subaru topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Lightyear - befektetési app
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik
- További aktív témák...
- Újszerű Asus Rog Ally Z1 Extreme 512Gb SSD+Ajándék tok!
- JBL PartyBox 200 használt bluetooth hangfal! Erőteljes hangzás!
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M4 Pro 14CPU/20GPU 24GB/512GB SSD Magyar billent Azonnal átvehető.
- Lenovo ThinkPad P15 Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 64/512 QUADRO T1000 4GB
- Lenovo ThinkPad P15 Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 32/512 QUADRO T1000 4GB
- Nothing Phone 2 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB GDDR6 Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- iKing.Hu - Google Pixel 9 Pro XL - Hazel - Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest