- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Szólánc.
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Pajac: PassMark - Lenovo ThinkCentre M83 i3-4130 HD 4400
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
Új hozzászólás Aktív témák
-
h3lios
addikt
Most az új ötlet amit ismerősöktől illetve, az oktatómtól kaptam a 2-es Swift.
Átírással együtt azért többre jön ki, de már 7-800 ezer körül elég jókat láttam.
Mivel cirka 5 évvel fiatalabb, mint a G-s astra valamivel kevesebbet futottak is, nem tudom hogy ezekkel mik a tapasztalatok. Ez eddig a legszimpatikusabb, mert formára is bejön és sokaktól hallom, hogy a jó suzuki motor elpusztíthatatlan. -
fogtunder
nagyúr
nekem van egy 2003-as diesel fiestám, és imádom, de tény, hogy használtan benzinesben venném, 200.000 környékén vagyunk, sok mindent megéltünk együtt, a típust magát tudom ajánlani. pályázásra nem a legjobb hosszú távon, de simán vállalható a történet, városba, ingázásra tök jó. ilyen futással a belső tér se egy hányadék, ha legalább minimálisan vigyáztak rá. van egy-két hibája, illetve csak az akkor mazda 2-vel kompatibilis pár részegység, úgyhogy az alkatrészek nem túl olcsóak, de semmi katasztrófa. normál karbantartáson felül csak a kormányművet kellett cserélni, mert eresztette a szervóolajat, az állítólag annyira nem ritka a típusnál.
a golf IV jó kocsi, nincs túl hátsó lábtere és mállik a műanyag gumiszerű burkolata több helyen belül. a TDI-k (nem PD) jók és egyszerűek belőle, csak azokban a km 300.000 és a végtelen között van valahol, az meg mindenen meglátszik, nem csak a golfokon. az 1.4-es benzines egy katasztrófa, az 1.6-os egy fokkal jobb, de igazából az is szörnyű. persze mozgatja a kocsit, meg minden, de lent és fent is ugyanolyan döglött és nem is fogyaszt olyan keveset.
az Astra egyszerű, olcsón fenntartható, ha nem rohad el, akkor sokáig jó lesz, értenek is hozzá itthon. erről mondjuk személyes tapasztalatom nincs, csak ismerősöknek volt.
Toyota Corollákra lehet még érdemes ránézni, strapabírók és irgalmatlan csomagterük van, ami azért időnként jól jön.
-
yerico
senior tag
Ha újságban, pláne szakmai újságban valamelyik gyárról olyat mondok, hogy életveszélyes a kocsija, mert szar a féke, a kormánya megdöglik, vagy csak útközben szeret kiégni, akkor az bőven alkalmas arra, hogy az eladásokat érezhető mértékben csökkentse. Ekkor vagy lép a gyártó, és hitelrontásért/ rágalmazásért bepereli, vagy nem, és ezzel elismeri.
Mint anno, mikor az Acert kezdtem basztatni, hogy van ad 45 nap után egy új laptopot a szervízben levőért, vagy saját költségen elkezdek országos médiákban hirdetni, hogy az Acer szar. Először megfenyegettek, hogy beperelnek rágalmazásért, de miután elmondtam nekik, hogy minden, amit leírok, bizonyítható lesz, másnap adtak egy új gépet. -
A TÜV sem mértékadó.
Csak meghatározott szempontok szerint vizsgálnak.
Fékrendszer, alváz és felfüggesztések valamint a világítás és visszajelzések.
A motor és a többi, nem vizsgált részegységek tartósságáról illetve állapotáról nem ad információt a műszaki vizsga.Ráadásul könnyen félrevezető lehet a statisztika, ha egy márka esetében a fékbetétek kopása nagyjából a TÜV idejére lesz kritikus. Jelentős százaléka bukhat el a vizsgán a kopó alkatrész miatt.
(Mielőtt kérdezi valaki, nem szeretik előkészíttetni a vizsgára, a járművet. A szerelők hajlamosak mindent rendbe tenni a járművűn. Még azt is, ami még rendben van. Egyszer kell kifizetni a vizsgadíjat. A TÜV hibalistát ad, ami alapján lehet javíttatni, van rá 30 nap. A TÜV második menete csak néhány euróba kerül. Csak a hibákat vizsgálják újra.)
-
bambano
titán
ez most annak az adacnak a statisztikája, amelyik csalási botrányok sorozatába keveredett nemrég, vagy annak, amelyik csak azokat az autókat szervizeli az országúton, amelyiknek nincs saját szervizhálózata?
hogy világos legyen, arra célzok, hogy az adac statisztikája nagyjából nulla alatt ér.
ott van pl. a tüv statisztikája, volt olyan év, hogy egy opel meriva nyerte.
-
yerico
senior tag
Azon nem nagyon tudnék vitatkozni, hogy az F/G Astránál jobb a Focus 1. Talán nem véletlen, de ez lett egy évig az ADAC legmegbízhatóbb autója, talán a 2002-es évjárat. Az Octavia meg kicsi belülről, hátulra csak gyerek üljön, mert a lábtér minimális, és ez megegyezik a Toledo / Golf IV modellekkel.
-
yerico
senior tag
Erre nem vennék mérget, cégessel Pécs-Pest oda-vissza X16XE motorral nem volt elég 1 tank, ami 50 liter, úgyhogy 10 literes átlagot jelent. Az 1.6 75 lovas remek kis motor volt, alacsony fordulaton is jól ment, és nem ette az olajat. A 16 szelepesben mindig volt tartalékolaj.
-
bambano
titán
1999-ben gyártott, 1.6-os benzines g astra. céges autóként kezdte, mikor eljöttem a cégtől, megvettem. Jártam vele egy darabig, majd lepasszoltam az asszonynak, azóta ő jár vele. 16 éves elmúlt, rendesen szervizelt autó. Eddig egyszer állt meg a kuplung főmunkahenger miatt, aminek kuplungcsere lett a vége (asszonypilóta városban szindróma), meg egyszer sikerült valahogy (én se értem, hogy) ledarálni az egyik féltengelyt. Ezen kívül semmi gondot nem okozott nekünk, csak kopófogyó baja volt, meg olyan, amit mi csináltunk.
azóta is megy. csak a benzinbeöntő környékén rozsdál, mert az típushiba, egyébként nincs egy gramm rozsda se rajta. ennyire olcsón fenntartható autóm nem volt előtte se, utána se. ehhez még jön az is, hogy amikor gyereket meg nagyit fuvaroztam vele nyaralni, tehát nem fittipaldi módon mentem, 5 literből megvolt.
miért ne ajánlanék egy ilyen autót? nekem azóta volt egy fóccvágenem (szintén céges autó), az is kétszer volt: először meg utoljára. Most egy 12 éves c vectrával járok, ezzel se volt túl sok baj. Ennek ugyan a futóműje kényesebb, de hogy azért, mert rosszabb, vagy azért, mert olyan helyeken járok vele úgy, ahogy, azt nem tudom. ebbe is beleülhetne bárki, nem csalódna benne.
más fóccvágen is volt a rokonságban, de kikezeltük.
-
bambano
titán
oké, nem ment át, pontosítok: a focus meg a g astra más világ. a focus kárára.
"Na azt viszont gondold át, hogy minden autó eszi az olajat, jó nagy baromságot írtál má ne is haragudj meg.": hogy tájékozatlan vagy a témában, az a te problémád, de ne csúnya szavak alkalmazásával hidald át.
elvileg hűtővíz nem kellene, hogy az olajba kerüljön, mert ha igen, az már nagyon széthullott motor. de víz ettől még kerülhet bele, miután szénhidrogének égésekor szokott víz keletkezni, ami páraként kiválhat a henger oldalán és onnan belehúzhatja a motorolajba. meg kerülhet bele üzemanyag is.
-
Stanlee
őstag
Amikor meg gazmotort uzemeltettem, ott a kenoolaj felhasznalas 0,3 g/kWh volt. A legnagyobb motor amit basztattam 0,3 kg olajat evett orankent, egy feltoltes 380 l olaj volt, plusz a fogyasztas hozza egy szervizciklusra (ca. 2400 kg olaj
), atlag 8000 uzemorankent volt szerviz, igaz picit nagyobbacska motorrol beszelunk, 20 henger, 48,67 l-es. Szoval igen, valamennyit eleszegetnek ezek a dögök.
-
nemlehet
őstag
Ez az opelfétis olyan mint aki csak a Sony-Samu-LG-iPhone-ban tud gondolkodni. Ezt ismeri, ez számára az "olcsó" autó. Tényleg vannak jutányos, jól felszerelt strapabíró modelljeik, de közel sem mindegyik és még típuson belül is elég nagy a szórás. Nálunk a cégnél asszem 2013-as astra-k vannak illetve insignia-k a vezetőknek és valamelyiket állandóan szervízbe hordják a többivel meg semmi gond sincs, pedig kapnak gyakran heti 1500-2000 km-t.
-
Simi87
senior tag
Nem minden focus rohad, hullamzo a gyartasi minoseg, mint a 4-es golf eseteben is. Erdekes, hogy a 27 eves mercimen egy potty sincs sehol (mondjuk uj kora ota garazsban tartott) de spanom 10 eves g astra-ja malik rendesen. Anyamek fastrajan sincs egy potty se, mondjuk nem is temperaval fenyezett itthoni, hanem lengyel gyartmany. Nem tudom megerteni az opel fanokat. En a b omegaval nagyon sokat szivtam, haverom a g astraba boritott fel ev alatt fel millatt,,volt csajom b corsa gsi- je egy igenytelen kis pudva volt, anyamek fastra-ja, meg olyan mint egy szeker. Ja es itt fullos, szervizkonyves, megkimelt autokrol beszelunk.
-
Minden otto es dizel motor eszi az olajat, mert nem tudnak kesziteni tokeletes olajlehuzo megoldast. Emiatt a gyuruk/szelepszarszimmeringek mellett mindig szokik fel/be egy kis motorolaj az egesterbe, ami ott eleg. Ez optimalis esetben olyan keves, hogy a ket olajcsere kozott nincs szemmel lathato szintcsokkenes, viszont ha minden cserenel maradektalanul eltavolitanad az olajat a motorbol es azt lemerned, mar latszodna az elfogyasztott mennyiseg. Nem kell nagy dolgokra itt gondolni, lehet az olajcserek kozott ez csak fel/1-2 dl, ami nem tunik fel a nivon (mar aki ellenorzi egyaltalan), de a lenyeg, hogy valamilyen szinten minden mukodo motor fogyasztja az olajat.
-
bagkri01
őstag
Teljesen jogos azért a focus tényleg más világ, mint egy g astra, legalábbis stílusban, de a rozsda jobban szereti a focust, mint az astrát, a már egyszer leírt hátsó kerékdobban lévő szövet miatt, tarthatód garázsban is, a hátsó ajtók alját, a hátsó sárvédőt akkor is megcsípi a rozsda. De motorikusan, komfortban, úttartásban jobb ,mint az astra.
Na azt viszont gondold át, hogy minden autó eszi az olajat, jó nagy baromságot írtál má ne is haragudj meg.
Na másik kedvencem tőled, hogy valami más pótolja az elveszett olajat....de mégis mi?...a hűtővíz?Hát az elég nagy baj. Üzemanyag? azt talán még nagyobb. Ezt kifejthetnéd és szerintem nem csak engem érdekelne? -
bambano
titán
mindegyik motor eszi az olajat, lehetetlen ellene tenni. két dolog szokott előfordulni:
1. két szerviz között csak a max-min különbsége fogy el, ezért nem foglalkoznak vele. ilyenkor eszi, csak tesznek rá.
2. valami más pótolja a hiányzó olajat. ilyenkor sürgősen szerelőhöz kell vinni, mert folyamatosan romlik a kenése."Amugy nem ertem, ha belefer a keretbe a focus, miert nyomatjatok az astra-kat, ket kulon vilag.": pont ezért.
-
Simi87
senior tag
Ha normalis olajat teszel bele, akkor nem. A youngtimer mercim par eve alkezdte csipegetni az olajat, elotte 20 evig semmi. Most surubbet kap, es megint nem fogyaszt. A boxer, ecotec, meg a negyhengeres bmw (e46) motorok tenyleg eszik, ez teny. Amugy nem ertem, ha belefer a keretbe a focus, miert nyomatjatok az astra-kat, ket kulon vilag. Szegeny anyameknak most egy bacsi f astra-ja van. Megbizhato, de kenyelmetlen, csunya, nem megy, es eszi az olajat. Meg ezt a vezetesi poziciot tanitani kene, olyan gagyi.
-
bambano
titán
válasz
alkatraz3000 #51 üzenetére
ennél rosszabb tanácsot csak nagy rákészüléssel, csoportosan lehetne kitalálni...
az f astra a g-hez képest pakundekli. se biztonsága nincs, se nem galvanizált. ráadásul régi, tehát nem találsz belőle normálisat, csak széthajtott romot. a g nem rohad, sokkal merevebb, tehát ütközni is jobb vele, és fiatalabb.az ecotec szereti az olajat című legendához annyit, hogy minden motor eszi az olajat. amelyik nem, azt nagyon gyorsan vidd el szerelőhöz. ja, ilyen kérdésekben ne az önigazoló vagy büszke tulajok handabandáira hallgass, hanem szakemberekre.
-
alkatraz3000
senior tag
Vegyél egy fullos F astrat. Annyiból szinte szalon állapotot veszel. A g astra annyival nem is jobb, az ecotec szereti az olajat. F astrahoz meg bármit utánad vágnak fingert-hugyert . Persze meg van a maga baja, de friss jogsiskent összetörtem az elejét. 10.000-ért bevasaroltam, 11-ért szinrefujtunk, parkolóban osszeraktuk
-
Apukam a mai napig egy peugeot 307 1.6 HDI-vel oktatja a vezetni vagyokat.
Ujonnan vette az autot 2004-korul, mar nem emlekszem pontosan. Az autoban jelenleg 230 ezer km van kb (hetkozben oktatas, hetvegen kirandulas) es bontatlan blokk, injektorok eredetiek.
Ha az embernek van erre a szakmara egy apro kis ralatasa, az tudja, hogy ezek a motorok akkor is ketyeregnek, amikor a km nem gyarapszik. Rutinozas, parkolas napi 100-szor pl. Szoval az a km teljesitmeny ebben az autoban tobbszoros hasznalatot jelent, mint egy atlagos felhasznalasu autoban.
-
bagkri01
őstag
Hát a 3f-es szabály tényleg egy f@szág. Leírom a családon belüli tapasztalatokat.
Nekem van egy 2000-es évjáratú 1,25 zetec motoros ford fiestám. Elég jól felszerelt(szervós bőrkormány, elektromos ablak, légkondi. Elég jól viszi a 75 le a kis kasznit, légkondival eszik kb 6,5 litert. A rozsda szereti a hátsó sárvédő íveket, az okos mérnökök szövetet tettek be zajcsillapító ként.Én szépen kicseréltem lakatolás után műanyagra.Nagyjából 500-600-ért kapsz ilyen felszereletséggel. A legfőbb vonzereje a motor, mindig, de tényleg mindig pöccre indul, na meg az uttartás,bár az enyém sport kivitel,gyárilag beton kemény rugókkal, ja erről jut eszembe, hogy emiatt a szilenteket eszi is, mint az állat.
A másik tapasztalat peugeot 307 , 2001-es kiadás. Bőrön,autómatán kívül full extra.Van benne automata klíma, automata fényszóró, automata ablaktörlő, abs, esp. 1.6-os benzines 110 lovas, 130-nál még simán húz és nagyon kényelmes. Elektrokos baja még sosem volt.
Fiat punto, fiat uno, egyszerűek de strapabíróak. Az unoval édesapám jár horgászni, még a könnyebb terepet is jól bírja.A koránál fogva már jönnek elő rajta a bajok (kb 25 éves a járgány és nincs is kímélve), de a motorja nagyon patent. A punto motorja is kinyírhatatlan és elég jó áron lehet viszonylag jól felszereltet venni.
Volkwagen polo(dupla körlámpás) szintén nagyon megbízható kis autó, és elég masszív, 1060 kiló, ami kisautó létére elég sok, de ennek köszönhetően nagyon csendes, stabil kocsi. Ha városban használod sokat, az 1,2-es három hengeres benzines jó választás lehet, 5-5,5 litert eszik. Ha érdekel van is eladó a családban:-)
Még tundék írni seat ibizáról, peugeot 308-ról, de ezek árban nem stimmelnek. -
JoeYi
őstag
nekem ilyen költségeim voltak vásásrlás után:
Vásárlás
Vásárlási ár x
Eredtiségvizsgálat 17000
Átiratás 44250Javítás
generátor javítás 25000
első lökhárító 270002015
Súlyadó 2015 12000
autópálya 15000
Biztosítás 2015 20000
Casco 2015 4000 (csak lopás)
Nyári gumicsere 5000
2db nyári gumi 10000Ezen felül kétévente műszaki vizsga 21290 Ft/alkalom, meg ha tartod a szabályt akkor évente vagy 20e Km-erenként olajcsere, alkalmanként 15e Ft körül.
-
JoeYi
őstag
én az első generációs Ford Focus-t javaslom neked, tapasztalatból. 1.4/1.6 benzin vagy 1.8 Di dízel változatban. A TDCi motorokat kerüld, azokkal bajod lehet. Ebből az autóból rengeteg van itthon ezért sok szervíz van, mégtöbb bontott alkatrész, szóval autós mércével olcsón fenntartható. Alapból nagyon jó konstrukció, pontos váltó, jó kormány és jó futómű. Az 1.4-es motor kicsit gyenge, de ez csak relatív, ha közlekedési eszköznek kell akkor tökmindegy.
A kombival koporsót is szállíthatsz mert hatalmas. Vásárláskor a rozsdára kell figyelni. Tényleg csak a tdci motort kerüld, a többi meghajtással nem érhet meglepetés, max a klasszikus kopó alkatrészek, generátor, akku, vezérműszíj (bár ez utóbbit praktikus egyből csarélni, akármilyen típust veszel)
Én most egy 1.4 Ford Fusion-t hajtok ami nagyon közeli rokon, motorikusan is. Cégemtől vettem meg 270e km van benne és nincs vele semmi baj
-
bambano
titán
az első és kimagaslóan legfontosabb szabály: olyan autót vegyél, amihez van megbízható szerelőd!
-
bambano
titán
f-es autót soha
franciát, fordot, fiatot, fóccvágent soha.
volt két és fél évig új vw borám, ami a 4-es golf puttonyos verziója, annyira rettenetesen ócska autóm se előtte, sem utána nem volt. és mivel a csomagtartó környékét leszámítva az 4-es golf, így az se jobb.
meg van itthon g astra is, kopó-fogyó alkatrészeket meg asszonypilótát leszámítva semmi bajom nem volt vele. arról nem beszélek, hogy literekkel kevesebbet eszik, mint a bora és bármikor körbeautózom.
egyetlen pozitívuma volt a borámnak, hogy céges autó volt, és a főnök szemrebbenés nélkül fizette a benzin és a szerviz számlákat is. amikor eljöttem attól a cégtől, felkínálták, hogy vegyem meg. azóta vectrával járok.
szerintem 8 kilóba 2000-esnél újabb astrának is bele kellene férnie.
-
erik88
aktív tag
Kis távra benzin. Akkor máris csak az opel. Szerintem
-
e=mc²
őstag
Sok tanacsot olvashattal is, es sok otletet kaphattal, legyen igy hat itt az enyem is:
Ha kicsi auto kell neked, vagy jo ha tudsz bele pakolni?
Mindket verzioval van/volt tapasztalatom.
Ezt peldaul en megneznem, ha most kellene kocsit keresnem.
-
vegyél Daciat, kényelmes, olcsó,bírja a csodás útjainkat. Presztizse nincs,de első autónak pont jó.800000-ért már kapsz max felszereltséggel, valós 100e km körül. Az 1.4-es renault motor meg elnyűhetetlen.Nagy előnye, hogy besorolni is könnyű vele, mert mások jobban féltik a 20 éves vackukat. Fekvőrendőrt meg se érzi.Tudom elfogult vagyok, 1-2évre vettem,de 5éve megvan.Vehetnék másikat,de minek... Ha lesz nálunk is Sandero Rs arra lecserélem. És van egy frankó klubbunk is.
-
426os
őstag
Én 600e-ből beneveznék egy '99 utáni Megane 1 1.6 16v-re (esetleg 1.4 16v) vagy egy Xsara II 1.6 16v-re (utóbbinál lehetnek kisebb elektronikai gondok, de minimális utánajárással fillérekért javítható minden. Illetve ott a hátsó futómű, de jó eséllyel ilyen korban már mindnél javítva volt, ha meg mégsem akkor 50-100k és egy jó pár évig nincs vele gond). Ezek mellett mind a G Astra, mind a G4 elbújhat kényelemben, dinamikában és persze fogyasztásban is. Ráadásul mivel sok elvakult német fan van az idióta 3F-es szabályukkal olcsóbbak is.
Illetve még megemlíteném az utolsó szériás (talán ''99 utáni) 1.6-os 98Le-s motorral szerelt Pug 306-okat is, bár ezek néha kicsit túl vannak árazva, egyébként 400-500e-ből (vagy még olcsóbban is) simán kijön egy szépen felszerelt jó állapotú darab. A hátsó futóművel ugyanaz a helyzet, mint a Xsara-nál.
A japánok meg megint csak drágábbak, vagy ugyanennyiért öregebbeket találsz csak és sokkal jobban szeretnek rohadni. -
szente
addikt
Állítólag a 8 szelepes 1.6-os G Astra motor kimegy a világból, meg olcsó a szervizeltetése. Nekünk is most intéződik a miénk, kíváncsi leszek én is. Mondjuk a hátsó sárvédő ívek nálunk is cserés volt, meg a tankolónyílás környéke is ki volt rohadva. Szóval ezeket a területeket érdemes megnézni vásárláskor.
-
Simi87
senior tag
Ez a 3f baromság. Imádtam a fiat-omat, meg a fordomat is. A golf egy tularazott hulladek, az 1.6 benzin olyan mint a hatramenet, es ugy eszi az olajat mint egy opel. Nem ertem k. Europaban miert van pressztizse a vw-nek. Ahogy elnezem a kategoriat, amit megadtal, en tutti focus-t vennek 1.6 benzinnel. Ha eleg a fiesz meret, akkor 2-es punto 1.2 16v, de a 8 szelepes is jo a punto-bol. Ezek sajat, csaladi tapasztalatok, nem a neten olvasottak alapjan okoskodok.
-
GZoli7
senior tag
Elösször is, semmiképpen ne menj autót venni hozzáértő nélkül.
Inkább fizess egy szerelőnek egy tizest előre, mint akár több százast is utólag az elötted rejtett hibákért.
A legkevesebbet egy új 2005-2006 körüli Swifttel fogsz szívni, ennyiért indulnak. 98'-00' körüli Octaviák is előfordulnak ennyiért, jobb kocsi, mint az Astra és nagyobb, a Golfnál is.Egyébként Totalcar, nepperűző.
-
bmwsan
senior tag
Sajnos ilyen ez a használt autó biznisz. Lutri.
Utána olvasunk, utána kérdezünk, megveszük és bízunk benne, hogy nem nálunk hazudtolja meg magát a statisztika.Elképzelheto , hogy a mindenki által istenítet legmegbízhatóbb autóra a gatyánkat is rá kell majd költeni. De az is hogy egy kevésbé jó híru autóra pedig hosszú éveken át csak a kötelezokre kell majd pénzt kiadni.
Ettol függetlenül szerintem elso autónak egy nagy drabszámban gyártott, jó alkatrész ellátottsággal rendelkezo, kis fenntartású autó a legideálisabb, amennyiben az anyagiak mást nem engednek meg.
-
nemlehet
őstag
Elhiszem, mindig van aki a fakockával is képes szívni (nem pejoretíve értem rád, csak hogy van amelyik autó sehogy se jó). Mi a megbízható corollával szívtunk rengeteget, pedig minden szerelő el volt ájulva, hogy ez de jó állapotban van aztán majd szét akart esni az első hét után. Raktunk bele új alkatrészt, az is elszállt 2 hét után
Megint újat az 3 hetet bírt...
-
yerico
senior tag
Ha már statisztika, akkor ott a Volkswagen megbízhatósága nem éppen példás, alulról az utolsó harmadban van, és ezt főleg a 4-es Golfnak köszönhetik. De tény, hogy a 3 legjobban utált autó a Totalcar Népítéletben C3/C5/C4 volt. Viszont utána azonnal ment az E Merci.
Kisméretű kocsiban viszont megint vennék Thaliat, nem szép, de tök jó kocsi, és 1-2 személynek bőven több, mint elég
Azt sajnáltam is eladni.
-
yerico
senior tag
Ja, és még valami, hibátlan autó nincs. Azt a kocsit, amire soha semmit se kellett költeni, AZT MESSZIRE KERÜLNI KELL. Ott ugyanis te fizeted majd meg a javítást, amit az előző tulaj nem csinált meg. Minden kocsin kell féket, kopóalkatrészeket, olajakat cserélni. Most éppen Hondát hajtok, ami természetesen hibátlan volt. Az előző tulaj megmondta, hogy a motor láncos, ezzel sose lesz gond. Azonnal cseréltettem a VEZÉRMŰSZÍJAT, hiszen ő nem tette meg. A kocsi egyébként jó állapotban volt, 13 éves, de átírással 200-et költöttem rá, mire minden olaj (automata, összkerék miatt 3 féle), vezérlés, generátor, betétek, szíjak, ablaktörlők, akksi cseréje + átnézés kedvem szerint megtörtént. Aztán persze a műszakin mindenféle egyéb költség nélkül ment át.
Szóval bármilyen kocsira kell költeni vételkor, de arra a legtöbbet, amire addig sohasem kellett. Ugyanis arra is kellett volna, csak nem tették meg. De ha egyszer rendben van, akkor várhatóan minden későbbi tétel olcsó lesz, és nem dönt romlásba. Nem költöttem többet Renault-ra, mint Opelre, és a Hondára se.
-
rjg
őstag
Akkor egy ellenvélemény a Ford Escortra. Egy hat éves, négy ajtós 1,6-os, 90 lovas Zetec motorosat hajtottam 2002 - 2004 között. Az autó szervizére havi 30-50 ezer forintot költöttem - katalizátor csere, mert eltört és csörgött a kipufogóban, eltört a rugó, ami párban volt cserélhető, vízpumpa, termosztát stb. Mindezt úgy, hogy az autó előéletét ismertem, szakszervizben volt folyamatosan javíttatva. Ráadásul 10l átlagfogyasztással, mert ha "tojást tettem" a gázpedál alá, akkor a 8,5l-ért cserébe telekormolta a motort és a kipufogórendszert. Ha már Ford, akkor inkább Focus, az több szerelő szerint egy jobban sikerült széria lett.
-
zotyesz66
őstag
válasz
Hieronymus #22 üzenetére
a mostani mazdáknak szerencsére már nincs közük a fordhoz, abban a kategóriában, amiben ő keres, még igen...
-
yerico
senior tag
Akkor beleszólok: Hyundai Accent. Ebbe az árba 2005 is belefér, klíma, légzsákok, 1.3-as motor megfelelő erővel, és várhatóan kevés kilométerrel.Dízel nagyon keveset eszik, benzines 6/8 között országút / város. Egy Astra igényesebb, az tény, de pont 500-1000 között van szinte csak hulladék a piacon. Alap, hogy megvétel után átírás + olaj és vezérléscsere férjen bele, ilyenkor mennek a szűrők is, ezzel együtt olyan 120-150 ezer már ugrott is pluszban. A 175/70R13 gumik miatt olcsó gumizni, ami nem rossz, mert sok Suzuki tulaj szembesül a 15-16-os gyári kerekek miatt, hogy a régi kocsin megszokott 40-50 helyett 100-ba kerül egy garnitúra gumi.
Ja, nekünk is van ilyen, egy másik Accentet váltott. Volt/van mellette Opel, Renault, Honda, csak a Hyundai-t cseréltük Hyundai-ra, a többit másra.
De ha már a fenti listából kellene választanom, akkor Astra. A 4-es Golf nem a legsikerültebb termék. Cserébe az Astra eszi az olajat, az X14XE és az X16XE kódú motorok simán tudnak 1000 kilométerenként 0.5-1 liter olajat enni, erre oda kell figyelni. Ez nem hiba, egy tulajdonság.Az olajlehúzó gyűrű kicsit alulteljesít.
-
Hehe, mennyiszer hallom en is ezt. Csak nehany ezer forint a csere. Akkor miert nem csereltetted mar le, miert arulsz inkabb egy hibas kocsit? Csak 20 perc kicserelni, egy laikus is meg tudja csinalni! Ja hogy nincs 20 perced, vagy ehhez is hulye vagy?
Vicc az ilyen. Egyebkent van mikor olyan olcso valami, amikor tenyleg azt mondja az ember, hogy en mar nem koltok erre a szarra 3 ezret sem, majd akinek nem tetszik megjavittatja, de ez nem az a kategoria, ahol a srac keres autot.
-
-NRGyP-
tag
Szia!
Sok sikert a választáshoz!
Nem egyszerű a dolgod, ahány ember, annyi félét fog javasolni, Nyilván aki szívott már valamiért egy egyébként jól véleményezett autóval, az már nem fogja ajánlani az adott márkát/típust.Éppen ezért szerintem jó összefoglalót olvashatsz a témában a TC-n.
Itt a link, ez a 600ezres kategória, jó nézelődést:És egy privát tanács, bár már mások is írták szerintem. Ha 7-8 ezred van mindennel együtt az autóra, akkor számold bele, hogy az átírásra, vizsgára, és a kötelező első szervizre is tartogass némi pénzt. Egy vezérlés csere -ami az ilyen árkategóriájú autóknál nagyobb tételnek számít- , típustól függően, ha kell vízpumpa cserével együtt, bőven 50ezer fölötti kiadás is lehet.
Illetve ha már ott tartasz, hogy találsz majd magadnak megfelelőt, de a kiszemelt autónak van egy kis problémája, csörög, zörög benne valami, és az eladó azzal jön, hogy, "ja igen, az csak egy egyszerű alátét/szimering/pár ezres alkatrész csere megoldja", akkor tedd föl neki a kérdést, hogy akkor miért nem javíttatta meg saját maga?
Pl.:
- Ja igen, a klíma csak most nem működik, egyébként tökéletes, csak fel kell tölteni, nem nagy összeg!
- Akkor hajrá, töltesd fel jóbarát, utána beszélünk.Ami meg a topikban olvasható másnál...
...komolyan 3F szabály??? Ezzel jön az autókereskedő? Kvalifikált szakember lehet!
Na sok sikert, és balesetmentes közlekedést!
-
"Esetleg még a Mazda-val is szemezhetsz. Itthon nem annyira szeretik őket, de úgy emlékszek jó áron futottak és sehol sem olvastam kifejezetten negatív véleményt."
Érdekes ez a Mazda kerülés.
Leginkább minőségi Fordnak lehet őket tekinteni. Közösen fejlesztenek, sőt Kínában már közös tulajdonú céggel vannak jelen.A Fordra visszatérve.
Sokáig használtam egy Ford Focus Turnier 1,6 TDCI kombit.
A motorral folyamatosan gond volt. Az elején még volt (az átmeneti túl)nyomaték. amit elég gyorsan el vesztett és a szakszervizek sem találták meg újra.
Az autó többi részével is volt némi baj. A legegzotikusabb az volt amikor a fékfolyadékot, a pedálhasználat, az utas térbe pumpálta be. Egy 20 forint értékű szimering adta fel a harcot. A javítás költsége viszont nagyságrenddel nagyobb, hiszen nem cserélhető a szimering.Autópályán búcsúztunk el egymástól, amikor a kuplung benyomása után olyan jól érezte magát a pedál, hogy nem tért vissza alaphelyzetbe.
Kicsit kényszerpályán mozogtam autó ügyben, úgyhogy agy Focus II lett az utód. (A Mazdához nem volt elég pénzem, időset meg nem akartam venni.)
Az utódnak is vannak gondjai. Egyszer megszorult a generátor. Persze ilyen hibára nem figyelmeztet az autó fedélzeti komputere. Elég ezt akkor megtudni, amikor az akkumulátor már lemerült. -
vm93hun
aktív tag
Az én javaslatom: első generációs Toyota Yaris 1.3
Árba bőven belefér úgy, hogy műszaki és átírás is megvan és megbízhatóság terén köröket ver a fent említett 3 autóra. A mérete miatt meg nem kell aggódni, mert én is 180+ magas vagyok és kényelmesen elférek benne.Bármelyiket is választod, egy valamire azonban feltétlenül figyelj oda: a szervízkönyve legyen meg! Ha az megvan (és vezetve van) akkor nehezebben esel bele abba, hogy egy visszatekert km-számlálójú szemetet fogsz ki kérdéses előélettel.
-
h3lios
addikt
Az eddig elhangozzak alapján az eleve kiszemelt G Astra felé hajlok, már nézegettem is az oldalakat. Ha lesz rá több időn jobban utána járok a dolgoknak + van autó szerelő ismerős, nyilván neki is lesznek tapasztalatai + ajánlatai.
-
zotyesz66
őstag
Szerintem VW-vel fölültetnek a szopórollerre, ennyiért nem kapsz jót, akié jó, az meg úgysem adja el. Első kocsinak szerintem tömegautót kell venni, amiből nagy a választék. G Astra szerintem jó választás, de idő amíg találsz jót.
-
bmwsan
senior tag
Peugeotnál gyakran elojön elektronikai hiba, legalábbis 206, 307-nél elég gyakran kell cserélgetni az izzókat.
Jelenleg egy kis 96-os Honda Civic-em van, nem egy eromu 1.4iS 90LE. Nulla és 130 között jól gyorsul. Nem kezdett még el rohadni. Motor és váltó nagyon jó pedig a km-óra alapján már 237ezer km van benne.
Sosem szerettem volna Hondát, de munkámhoz elengedhetelenné vált és gyorsan kellett egy megbízható olcsó autó. Nem bántam meg, hogy megvettem.
Sajnos tényleg sok benne a széthajtott tuningolt vacak.Nagyon megkedveltem, mivel elso saját kocsi meg minden. Mostmár viszont tervezem lassan a cserét, de sajnos amit kinéztem elég ritka darab ( faceliftes BMW E39 523i gyári M-packettel). Úgyhogy még egy darabig szeritem élvezni fogjuk egymás társaságát.
-
Stanlee
őstag
En valami 1,6-os szivo benzinest vennek, lehet golf vagy akar Octavia is, de a mar emlitette elso szerias focus-is. Semmifelekeppen ne kmora allas alapjan vegyetek, mert amiben tenyleg keves van, az sokkal tobbe fog kerulni, mint amit te ide leirtal elkoltheto keretet. En 2 octaviat hasznaltam el, 1,6-os motorral, azzal volt a legkevesebb bajunk, lehet, hogy a fogyasztas elsore soknak fog tunni, de cserebe alig kell rajta majd valamit cserelni. Az egyikbe 180 e km-t pakoltam bele 3 ev alatt, sokkal jobb allapotban volt mint az azt koveto Focus, amit 2 evesen vett a ceg 60 ezer km-rel. En 2 ev alatt beletoltam 160 ezret, csak a szelvedot kellett cserelni rajta, a tobbi reszen szemely szerint nem tettem kart, az orajat vissza lehetett volna tekerni, igaz a motornak volt mar vmi baja, de kulsoleg 100 e km-t futottnak sem nezett ki...
-
h3lios
addikt
válasz
namivanmar #15 üzenetére
A legelején még 1 éve Peugeot 406 Coupe-t akartam venni.
Elég jól néz ki és nagy motor is van benne, viszont nagyon kevés van belőle, mert speciális sorozat. Akkor még nem gondoltam bele, hogy ha tönkre megy a gatyámat is ráköltöm majd.
-
namivanmar
csendes tag
Én csak is egy egyszerű szívó benzinest japánt ajánlanék. (mondjuk egy Civic, de tényleg gyakori a széttiport belőlük)
Ennyiért már csak "öreg" autót kapsz, de ezt tudod te is. Tizen pár év fölött meg mindegyiknek jönnek a gondjai már. Kopó alkatrészek, kipufogó, esetleg már rozsda is. Minden azon múlik hogyan tartották karban.
Használt autó vásárlás mindig lutri, vagy bejön, vagy nem.
Amikkel én itt vidéken szerelés közben összefutottam: Opeleknél rugótörés, plusz az öregebbeknél elrohad a hátsó rugótartó és beszakad. Dízel opelnél kettővel is összefutottam aminek egy az egybe kiverte a motor az oldalát.
Fordok: kicsit előbb megjelenik a rozsda rajta mint a többi autón talán, valamint tesómék relatív új Fiestájához (pár éves) meg majdnem mindenhova csak gyári alkatrészt kaptak egy vagyonért.
Ami még tapasztalat, hogy japán autót nem nagyon hoznak javíttatni, csak olajcserére, meg esetleg elkopott fék miatt. Ezek csak tapasztalatok, nem típushibák. Valamint én japán "hívő" vagyok.
Egy vezérlés+olajcserére illene félre tenned pénzt, ezek jó pár tízezret kitehetnek. Persze csak ha tutira akarsz menni és nem tervezed a gyors túladást...
Mi egy 30+ éves mazdát hajtunk és soha nem adnám oda mondjuk egy 10 évnél fiatalabb európai vacakért
Az meg, hogy a japán autó szervízelése drága, az régi tévhit a mai világban... Egyszerü kopó alkatrészek utángyártva ugyan olyan árban vannak mint bármi máshoz. Az újabb villanyautók korában bármilyen motorhiba irreális összeg lehet, épp úgy, mint a vezérlés, görgők, meg vízpumpa is. Néha sajnos kiszámíthatatlanok a dolgok. Ezért kell tömegautót venni, abból van választék meg alkatrész is jó áron általában. -
nemlehet
őstag
Esetleg még a Mazda-val is szemezhetsz. Itthon nem annyira szeretik őket, de úgy emlékszek jó áron futottak és sehol sem olvastam kifejezetten negatív véleményt. Egyik barátomnak is van egy, nem kíméli és túl sok baja nem volt, pedig egyszer belehajtott vele a folyóba úgy, hogy a motor is víz alá került
Amúgy toyota az tényleg elég jó, csak drága a szervize, de ez mondjuk tudtommal minden japán autóra igaz.
-
Krugszvele
senior tag
Nekem saját magamhoz lenne két kérdésem:
- Miért olvastam végig a hozzászólásokat?
- Mire számítottam? -
h3lios
addikt
Köszi a tanácsokat srácok. Eddig nagyon úgy néz ki hogy vagy Astra vagy VW lesz, utóbbiból most átfutva a haszáltautót egész jókat láttam 600-700 körül. Kollegám barátja is mondta (kamionozik), hogy ne kilóméterszámból ítéljek, mert oda tekerik ahova jónak gondolják. Nem véletlen van kb. minden ilyen korú autó 200 körüli km számmal fent.
Japán autókról is sok jót hallani, hogy a motor az örökkévalóságig jó. A corolla nálam kilőve, mert nagyon öregesnek tartom, tehát számomra maradna a Civic. Ettől viszont azért félek, mert tipikus tuning autó, átlagban csak ilyeneket láttam ezeket pedig szeretik széthajtani.
Egyelőre még van időm, mert a jogsi még nincs meg, viszont addig is nézegetem őket, aztán remélem találok majd valami jót. A VW felé és az Astra felé azért húzok jobban, mert ezek mégiscsak néznek ki valahogy és ez nem hátrány.
-
nemlehet
őstag
A 3 F-es szabály baromság. Minden márkának vannak jól és rosszul sikerült típusai és évjáratai. Ford-ból pl az 2000-es évek környéki escort egy nagyon jó kocsi. Kicsit rozsdásodik, de nem vészes és egyébként meg rendkívül jól bírja.
Én is kiemelném, hogy ne kilométert vegyél, hanem műszaki állapotot. Megfelelő karbantartással a motor rengeteg kilométert kibír, de ez a kopóalkatrészekről nem mondható el. Pl majdnem belefutottunk egy olyanba, aki napi 20-30 kilométert ment csak naponta, de azt traktornak való földúton. Had ne mondjam milyen állapotban volt a futómű és felfüggesztés.
Szintén jó tanács, hogy ne keress kifejezetten típust, mert lehet elszalasztasz egy jó vételt.
Amiről személyes tapasztalatom van az az F astra. Elpusztíthatatlan, igénytelen, de nem túl "menő" és nem is egy erőgép. Persze tudom senki sem viszi gyorsulási versenyre, de azért néha tud gond lenni, hogy nem bírsz normálisan előzni egy kamiont vagy amikor tényleg gyorsan szeretné kikanyarodni akkor nincs kraft. A fogyasztása sem az igazi (1.4, 1.6 egykutya ebből a szempontból)
Jelenleg van egy G Astra-nk is, az kicsit kényesebb, ott már sokkal több mindent kellett javítani pedig nincs benne annyira sok kilométer. (150.000 körül) és annak se az igazi a fogyasztása. Amit még kiemelnék az opeleknél, hogy párásodnak mint az istennyila. Nem is értem, de pl az F astra olyan szinten be tudott párásodni kb 20 mp alatt hogy semmit nem láttál. Folyamatosan nyomatni kellett a fűtést az ablakra hogy láss valamit télen, de akkor meg dög meleg volt a kocsiban. A G astránál a légkondi miatt már jobb de az se az igazi.
Jelenleg én egy 97-es Ford Escortot hajtok. Kicsit rozsdásodik az alja, de amúgy mindene ok és meglepően dinamikus a motorja ha a más 1.6-os benzineshez hasonlítom.
Dízelest csak akkor vegyél ha tényleg sok kilométert pakolsz a kocsiba (legalább napi 80, és gyakori az autópályázás) mert egyébként a részecskeszűrő nem tud kiégni és kitisztulni utána meg horror összegért tisztítják vagy cserélik. Meg rövid távon amúgy se jön ki annyira a fogyasztási előny és a dízelautó ugye jelentősen drágább.
-
pulutodurumo
őstag
Akkor én is jövök megmondani. 3F szabály: komolyan? Szívó benzines autókat keress, ha nem mész sokat (< évi 20-30e km). Ne óraállást vegyél, hanem jó állapotút. Plusz, már az okmányirodákban lekérdezhető a műszakikon rögzített óraállás valami 1200-ért. Tapasztalatokért meg Totalcar népítélet, fogyasztás miatt spritmonitor.
Szerk.: Na még annyit, hogy adott márkákat se zárj ki, vagy gondold hogy az csak jó lehet. Minden gyártónak vannak jobban-rosszabbul sikerült típusai.
-
bmwsan
senior tag
Még annyit fuznek hozzá, hogy ha maximum 700-800ezred van kocsira, akkor 500-600ezer forint körül nézegess autót.
Mivel eredetiségvizsga, forgalmi, kötelezo stb. egy százas. Illetve akármilyen probléma elojöhet és ezt is bele kell kalkuláni.
Illetve az elso hozzászolásomban nem olasz autóra gondoltam, hanem Olaszországból behozott autókra -
-
En egy opel astra G-t vennek. Nagyon jo autok, tapasztalat. En magam is jartam vele es csaladban is volt. Tartos, strapabiro autok, mind a benzines, mind a dizel valtozat megbizhato, relative kis fogyasztassal. Viszont dizelben nem fogsz nagyon talalni olyat, amiben nincs 3-400 ezer valos, ora szerint 120 ezer persze. En is ilyet kerestem anno, kb fel ev alatt nem talaltam, kozben viszont belefutottam egy dizel corsaba, amit 10 eve hasznalok gond nelkul. Vehetsz corsat is, azok is jok, csak irtad az astrat, azert ajanlottam azt. Benzinesbol 1400-est, 1200-est ne, az hulladek gyenge.
-
flymi
addikt
Én azért ajánlanám ebben a kategóriában a Renault Megane-t. Olcsók az alkatrészek, ha javítani kell, simán találsz 120-150e km-t futott jó állapotú példányt. Cégautónak dízel, magáncélra benzin!
A Fordok sem olyan rosszak, a motorjaik elnyűhetetlenek. Az olasz autókat viszont tényleg érdemes kerülni.
Kicsit kisebb autó a Renault Clio, abból is van bőséggel választék. Francia kocsiknál az elektromos rendszer szokta jelenteni a fő problémát. -
Bocaa
senior tag
Szerintem ne típust keress konkrétan hanem olyan kocsit ami belefér a keretedbe és jó állapotú. Ilyen idős kocsikba akár nagyonsokszázezer kilométer is lehet csak belülről kipofozzák a kocsit és aztmondják neked hogy 185 ezer van benne. Nem kell félni attól ha 280 ezret mutat az óra ha a kocsi karban volt tartva.
az előző hozzászólásban említett három F-es szabályt is elfelejtheted szerintem mert ha 500k a ford de 750 a vw akkor pont még 250 ezeret tudsz rákölteni az olcsóbbra és akkor pontosan tudod mit cseréltek benne és ezeket lehet hogy ugyanúgy egy golfra is ráköltötted volna
-
bmwsan
senior tag
Szia!
Nem véltlenül a VW a drágább. Rövid távra mindeféleképpen benzinest keres. Ha 180-200e km alattit akarsz venni olyat nem találsz, vagy nem ebben az árkategóriában. Amúgy is nem km alapján keress autót, hanem állapot alapján.
A típus hibákat pontosan nem ismerem, az biztos hogy az F-es Astrák nem rozsdásodtak, hanem egyenesen rohadtak. A G-re már annyira nem jellemzo, de az is tud rohadni itt-ott.Németországból behozott autók sokkal rozsdásabbak, mivel ott van hó és sóznak rendesen.
Az olasz autóknál nincs ilyen probléma ott inkább esztétikai hibák vannak, jobban lemattult fényezés stb.Ezek közül én a Golfot venném, bár egy millió alatt elég fapadosokat és nem túl jó állapotúakat lehet kapni.
Esetleg hasonló áron lehet nagyon jó Honda Civic-eket kapni, alacsony szervíz költség, megbízható, nem fogyaszt sokat.
A Fordról csak annyit tudok, amit egy autókereskedo barátom mond: A három F-et mindig kerülni kell ( Ford, Fiat, francia autók).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Sziasztok !Most jutottam el oda 2 év meló után, hogy elkezdtem csinálni a jogsit 21 évesen és bár korábban is lett...
- Autós topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Formula-1
- Redmi Note 14 5G - jól sikerült az alapmodell
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lightyear - befektetési app
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Ducky Shine 5 RGB Brown switch
- Macbook Pro 14" M4 Pro 12/16 mag - 2025 gyártás, 24 GB, 1 TERA, 100% - Apple garancia, magyar (48)
- Macbook Pro 16" M4 Pro 14/20 mag - 2025 gyártás, 24 GB, 1 TERA, 100% - Apple garancia, magyar (45)
- Lian Li, 14600KF, 3/4 konfig, VGA, memória, SSD nélkül
- DELL OptiPlex 5055 SFF / Ryzen 5 PRO 2400G / NVME M.2 / DDR4 / USB 3.1 / több db / számla
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" M3 2024 24GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- iKing.Hu - Apple Macbook 14 M1 Pro - 2021 - Használt, újszerű
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest