A Vistánál a DirectSound-ból dobták ki a Hardware Access Layert, vagyis nem fér hozzá a program magához a hangeszközhöz, ezért nincs EAX se a régi Dsound játékokban, az újak már vagy OpenAL-t használnak a hardver elérésére, vagy meg se próbálnak hardveres gyorsítót keresni. (de ami keres és nem talál az könnyen elkönyveli, hogy buta a hangkártya, és csökkentett effektezéssel nyomul...)
Játékoknál ez amúgy hogy van? Mert ugye vagy Dsound-ost használ, esetleg saját szoftveres keverője van, vagy Dsound/OpenAL HAL-on keresztül a hangkártya hardveres DSP-jével kever 32, 64, vagy EAX5-ben akár 128 csatornán. Általában ugye ha saját célprocesszort használ valami, akkor lehet erőforrásigényesebb a dolog, mint ha a CPU-n fut. (mert a CPU-nak sok a dolga, és az erre tervezett célprocesszor lehet egymagában olyan gyors mint a CPU ebben a feladatban, a videókártyák is sokkal gyorsabbak ha grafikáról van szó...)
De általában azt látom a játék menüjében hogy vagy Software, vagy EAX 1-5, meg fel van még sorolva mondjuk a szoftveres 5.1/7.1, és esetenként akár a Dolbi vagy a DTS is.
Igaz csak analóg kimeneten használom az Audigyt, de így azt vettem észre hogy az EAX szól legjobban (erre találták ki, hogy jobb legyen mint a szoftver). De igaz hogy mostanság már elég brutál számítási teljesítménnyel vannak a 2-4 magos széthúzott Core2 procik, nagy felbontásokban már nagyon messzevan a CPU limittől a játék. És mikor divat volt az EAX, azóta ugye rengeteget gyorsultak a CPU-k, ami akkor leterhelte volna a kis P3-at, az a Core2-nek már nem nagy szám (és az a tendencia hogy egyre kevésbé CPU-igényesek a játékok, divat a nagy felbontás...). Szóval akár szoftveres módban se lehetetlen hogy 64 csatornával dolgozzon a szoftveres DSP, és ilyenkor lehetőség van a digitális továbbításra. Vagyis a szoftver által szabadon lekevert anyagot (tetszőleges a frekvencia, míg a hardveres DSP fix órajelen jár, vagy ha állítható, akkor sem lebeghet menet közben) rögtön ki lehet dobni az erősítőre pl DTS-ben. Ha viszont EAX-os hardveres DSP-n kever, akkor nem tudom lehet-e DTS-t használni, vagy csak úgy megy-e hogy a kártya kever olyan minőségben amiben akar, és utánna visszakódolja DTS-be, és úgy megy ki az erősítőre?
Szóval nem tudom hogy játékok szempontjából megérné-e befektetni egy digitális erősítőbe. Pedig már gondolkodom rajta én is régóta, főleg hogy felbukkant ez a RadeonHD féle HDMI hang, terjednek a HD-ripek akár eredeti DTS-el (de ha felezik a másfél megát hogy elférjen, még az is szép az ilyen 384-es AC3-hoz képest...)
Olyat szerintetek lehetne csinálni, hogy az egyik DVI-n csak DVI-s monitor van, a másik DVI-n meg a HDMI átalakító ami az erősítőbe megy? (nemrég cseréltem a monitorom egy kedvező árú S-PVA paneles 1920x1200-as LCD-re, és az árához mérten kurvára megvagyok vele elégedve, nem érné meg most HDMI-s LCD-t beiktatni) Akár olyan trükkel hogy klónmódban dual-monitor, csaképp nem kötök oda monitor csak az erősítőt...
Meg ha már itt járunk: Mennyiből lehetne kihozni egy olyan hangcuccot hogy HDMI-s erősítő + 5 fullfrekvenciás, és 1 mély. Nem kell audifil cucc, most analóg Genius home theater 5.1-el nyomulok, immár vagy 6-7 éve, ezt akarom upgradelni, nem a tökéletességet hajszolni, de azért vegyem észre hogy tényleg megérte belefektetni a pénzt (szóval nem is premium kategória, de nem is gagyi szar...). 100k alatt meglehet oldani?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."