Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#956) Abu85 válasza b. (#955) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem ez a probléma. Látható most az Unreal Engine 4-en. Eddig Maxwell, majd Pascal hardveren fejlesztették, de most átváltanak Vegára. Viszont egyáltalán nem a konzolok miatt, vagy azért, mert az NV-vel nem akarnak partnerséget, hanem annyi az oka, hogy lényegesen rosszabbak a fejlesztési feltételek GeForce-on. Elképesztően sok teljesítmény marad benne a kódban, mert az NVIDIA NSight egyszerűen nem mutatja ki, hogy bugos a kód, ami egyre kritikusabb probléma, hiszen fél éven belül jön az explicit parallel RHI, amivel a default render is D3D12/Vulkan lesz. Emiatt a jövőben az UE4-et Renderdoc+Radeon GPU profilerrel fejlesztik. Utóbbival az a baj, hogy nem szimpla performance counteres profilozó, mint ami mondjuk van az NSightban, hanem hardveres nyomkövetést használ. Emiatt is tud sokkal több bugot kimutatni, viszont ahhoz, hogy ezeket kimutassa kellenek a hardverben elhelyezett nyomkövetők, vagyis muszáj GCN3/4/5-öt használni.

Én nem akarom a fejlesztőket védeni, de sokszor nem rajtuk múlik. Ők is eszközökkel dolgoznak, és ha az adott eszköz, teszem azt profilozó nem mutatja, hogy a kódban vannak komoly hibák, akkor a fejlesztő elől is rejtve maradnak. Ezen a ponton pedig lényegesen romlik annak az esélye, hogy jól optimalizált programot kapj. És ez a teljes iparágat érinti, mert akármennyire fájdalmas dolog ez, de hardveres nyomkövetést alkalmazó GPU-s profilozó PC-n a nyár közepéig nem volt. Amelyik stúdiónak nincs pénze megfizetni a világ legjobbjait, hogy megfelelő eszköz nélkül ciklusonként átmenjenek a kód kritikus részein szimplán fejben, a dokumentációkat használva, az eleve hátrányból indul.

A jobb portok is nagyrészt a fejlesztőeszközöktől függnek. El tudsz vágni te is egy falécet egy konyhakéssel, de fűrésszel hatékonyabb, és sokkal gyorsabb is.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.