Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz seolwon #8 üzenetére

    azért nem jó erős autóval oktatni, mert a sok erő meg nyomaték kihúzza a bajból a tanulót, így nem tanulja meg rendesen az autó kezelését (egyébként se, de ebbe most ne menjünk bele). a gyengébb autók kezeléséhez több tudás és ész kell, nem baj, ha a delikvens ilyennel találkozik először.

    (#11) nemlehet: a második paragrafusban szépen felsoroltad azokat a közkeletű tévedéseket, amikről a cikk szólt. egyébként is nem ártana előtérbe tenni, hogy a fogyasztás legfontosabb oka a kocsi tömege. 20 liter? milyen autóban? egy egytonnás astrában vagy egy 3 tonnás amcsi benzintemetőben?

    egyébként nem árt, ha tudod, hogy egy 2.5-ös benzinesbe csak úgy tudsz 20 litert beletolni 100-on, hogy az összes zsaru meg a fél nato légierő megy utánad, mert kb. ennyire kell gyorshajtani hozzá.

  • nemlehet

    őstag

    válasz seolwon #8 üzenetére

    TDI Passaton tanultam vezetni, azt hiszem 2.5-ös. ment mint a golyó. Kicsi és gyenge autóval is lehet komoly balesetet okozni, az oktató meg amúgy se hagyja, hogy száguldozz.

    Amúgy egy előnye van a kicsi autóknak. Ha NEM tudsz normálisan vezetni, akkor sem szabadul el a fogyasztás. Nekem a Daewo Matiz volt tanulságos ebben. 6,6-7 liter akárhogy nyomom neki, ha nagyon centizek és minden fogyasztási trükköt bevetek akkor meg 6,2 körül. De pl 1.4-es benzin Astra ha ügyes vagy 7 körül elmész vele, ha nyomod mint az ökör akkor se nagyon megy 10-11 fölé. Ezzel szemben egy 2,5-ös benyás benyel akár 15-20 litert is.

  • AllTheBest

    őstag

    válasz seolwon #8 üzenetére

    Az a vicces az egészben, hogy az első autó amivel mentem az az oktatóm saját autója volt, pontosan nem emlékszem a típusára, csak arra, hogy 1,5-ös, 3 hengeres turbó dízel volt, az oktató állítása szerint 104 ló volt benne(kicsit belepiszkáltak). Azzal jó volt vezetni, nem kellett rúgni neki, húzott minden fordulaton és sokat sem evett(városban talán 6 liter körül). Csak sajnos egyszer egy másik diák alatt csattant valami a motorban és olyan szervizelési költség várt volna az oktatóra, hogy inkább eladta és megvette azt a sz@r 1,3-as kiát...
    Amíg meg szervizben volt a hyundai addig volt szerencsém ahhoz az ezres seathoz. Tény, hogy azzal se fulladtam le egyszer se, de szerencsére olyan jó volt, hogy télen nem bírta elérni az üzemi hőfokot és minden komolyabb gázadásnál visszafulladt...

Új hozzászólás Aktív témák