Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) lev258


lev258
veterán

Általában az ember egy autósiskolán belül intézi a dolgokat, függetlenül attól, hogy a KRESZ oktatás élőben vagy online történik. Egészségügyit a Vöröskeresztnél kell letenni, de az iskola szokta biztosítani ez ehhez tartozó elméleti felkészítést, vagy mehetsz hozzájuk közvetlenül is.
A csúszós utak miatt, kezdőként, valószínűleg nagyobb kihívás lesz, nehéz megmondani, hogy ez végső soron javítja vagy rontja az ember önbizalmát. Éjszakai vezetés (sötét) kötelező, így a téli időszak segít ebben. :DDD

[ Szerkesztve ]

Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

(#2) ddaveg


ddaveg
csendes tag

Én 2 éve kezdtem el a jogosítványt vidéken. A kresz és a gyakorlati tanfolyam mindig egy autósiskolánál történik. Ha két külön helyen akarod csinálni, szerintem inkább ne is gondolkodj rajta, mert nagyon sok oktató nem fog elvállalni. Azt nem tudom mennyire tudod, de ha vidéken olyan városban laksz, ahol nincs párhuzamos közlekedés, és jelzőlámpás forgalomirányítás, akkor a legközelebbi alkalmas városban, vagy megyeszékhelyen fogsz vizsgázni. A téli tanulással nekem nem volt problémám. Bár én februárban kezdtem, amikor alig volt hó, de akkor nem volt probléma, szóval ne aggódj, és sok sikeres vizsgát! :)

(#3) Huroq


Huroq
senior tag

Vidéken valóban könnyebb megszerezni a jogosítványt, de azzal tisztában kell lenni, hogy ha feljössz Budapestre, akkor eldobod az agyad a forgalomtól, illetve ez kölcsönös lesz, mert a többi sofőr is hasonlóan fog érezni veled kapcsolatban.

Budapesten azt gondolni, hogy munka előtt meg után fogsz vezetni az jó gondolat csak nem biztos, hogy az oktatód is osztani fogja ezt a véleményt. Jelen pillanatban a tanulók kb. 70-80 % ebben az idősávban ér rá, tehát hogy várnod kell a vezetésre nem keveset az biztos, vagy fizetsz egy egész komoly felárat az oktatónak, hogy elvállaljon előbb. (4-5-6 hónap várakozás után a tanuló azonnal hajlandó többet fizetni a jogosítványért.)

A KRESZ vizsga kérdése pedig azért érdekes, mert általában az iskoláknak az elméleten van a legnagyobb hasznuk, tehát ha leteszed otthon (e-learning) vagy bárhol máshol a KRESZ-t és elmész máshova vezetni, akkor vagy fizetsz egy bizonyos összeget átiratkozási díj címszó alatt, vagy magasabb óradíjon fognak csak elvállalni, mint akik már ott kezdték a tanulmányukat.
A vezetés megkezdése pedig teljesen lényegtelen, de én tudom ajánlani az őszi/téli vezetést.

Sajnos a jogosítvány megszerzése jelenleg Budapesten nem úgy szokott alakulni ahogy a kedves tanulók elképzelik és ez nem az ő hibájuk, hanem sok-sok egyéb dolog összjátéka, illetve általában a részletes tájékoztatás hiánya.

[ Szerkesztve ]

(#4) lev258


lev258
veterán

Még valami.
Hasznos volt, hogy elsősegély oktatáson egy bábun lehetett gyakorolni az újraélesztést. Nehezen hiszem, hogy ezt online tanfolyamon pótolni lehetne.

Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

(#5) updog


updog
senior tag

Én három éve kezdtem Bp.-n vezetni, egy "frekventáltabb" sulinál, én (is) csak munkaidő előtt és után értem rá, úgyhogy másfél év volt a Kresz+eü+a 30 óra vezetés, majd fél év mire levizsgáztam (buktam párszor, úgyhogy pótórákat is kellett egyeztetni). Cserébe nagyon jó volt az oktatóm, csak előre nem lehetett időpontot egyeztetni, amikor vezettem, akkor meg 2-3 hétre előre sem mindig volt időpont.

OP: ha Bp.-n akarsz vezetni, akkor itt tanulj :K

Mégvalami, időbeosztás szempontjából csábító, de szerintem borzasztó fárasztó "tömbösíteni", egyszerűen nem bírsz két óránál többet koncentrálni.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#6) Kisgépkezelő válasza lev258 (#4) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Az mindennek a legalja volt nálunk. Csókolgatni egy büdös műanyagbaba orrát, amit előtted már 100 000 ember lélegeztettett a legnehezebb dolog az egész jogsiszerzésben. Legalább lefertőtlenítették volna miután kipakolták a ládából, hogy lássuk, nem a fél ország ment rajta végig, hanem csak mi 20-an akik ottvagyunk. :D

Egyébként én is télen kezdtem vezetni, de Budapesten még erősebb teleken is csak 1-2 olyan nap szokott lenni amikor ezzel gond van. Amerre tanulókat visznek ott általában rendesen takarítják az utakat, legfeljebb másnapra eltüntetik a havat, jeget, latyakot. Kertvárosi mellékutcákban szokott ihajcsuhaj lenni napokon-heteken át, de arrafelé nem oktatnak. Ha meg ítéletidő van, akkor gondolom felelősségteljesebb oktatók inkább átütemezik az órákat, minthogy hóviharban, ónosesőben kockáztassanak.

(#7) Kolondrum válasza ddaveg (#2) üzenetére


Kolondrum
félisten

KRESZ otthon netes felületen és mész vizsgázni.

(#8) bozont


bozont
veterán

Az oktatókról, vizsgabiztosokról nem tudok, de ha rám hallgatsz akkor BP-en tanulsz vezetni és nem baj ha télen lesz a gyakorlati. Kezdőként a városi (főleg bp-i) vezetés nem könnyű, de legalább megtapasztalod, mielőtt egyedül kerülnél oda. Kezdőként sokat jelent ha tudod mire számíts.
Ez szintúgy igaz a téli vezetésre is. Amikor nekem volt a forgalom, akkor pont nem nagyon volt hó meg nagy hideg télen, de egy alkalommal esett szépen és az okató felajánlotta, hogy városi vezetés helyett kimehetnék rally-zni a tanpályára. És tényleg jól jött, ez mentett meg attól hogy a következő télen az első havas napon becsússzak az árokba az első kanyarnál. :DDD

(#6) Kisgépkezelő
Mikor nekem volt eü, akkor gézlapot kellett az orrára tenni mindenkinek (meg élőben is így kell eljárni, nem éppen higiénikus úgy natúrba bekapni valakinek az orrát). Nálatok nem így volt?

[ Szerkesztve ]

(#9) lev258 válasza Kisgépkezelő (#6) üzenetére


lev258
veterán

Azért van a géz, hogy ne közvetlenül csókolgasd. :P

Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

(#10) szebe válasza Huroq (#3) üzenetére


szebe
őstag

"ha feljössz Budapestre, akkor eldobod az agyad a forgalomtól"

Pedig szerintem a BP-i közlekedés simán jó. Pörgős, haladós, mindenkinek érdeke hogy haladjunk. Nyilván ha az ember már előre fél, és úgy megy oda, akkor szar lesz.
A fehérvári közlekedés után számomra mindig felüdülés BP-n vezetni.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#11) Kisgépkezelő válasza bozont (#8) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Amin a levegő átmegy, azon más is átmegy. Valami alkoholos spriccelővel azért lespriccelhették volna néha.
Egyébként szerintem sem vészes a Budapesti közlekedés, bár arra azért nem kell számítani, hogy mindenki szabálytisztelő. Én főleg a külvárosi részeken járok, ott bármikor előfordul sárgán-piroson áthajtás, záróvonalon előzés, sebességhatárok durva átlépése, kanyarodósávból előzés, forgalomtól elzárt területen áthajtás, nem a közelebbi sávba kanyarodás, (lehet kihagytam valamit) meg ezeknek tetszőleges kombinációja. Én sem vagyok szent, én is megteszem a legtöbbjét, ha ezzel hamarabb érek haza, de azért figyelek, hogy ne veszélyeztessek senkit. Szerintem mások is így vannak vele.

(#12) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ha BP-n tanulsz meg vezetni, akkor mindent megtapasztalsz. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#13) lezso6 válasza Kisgépkezelő (#11) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nálunk takarították a babát, pontosabban takaríttatták velünk valami csodaspricnivel. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#14) Hieronymus válasza szebe (#10) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ez attól függ, mekkora településen szocializálódott a vezetéshez, a kormány mögött ülő személy.
Nagy közelítéssel a követési távolság és a lámpa előtti távolságtartás fordítottan arányos a település méretével.

Lakhely váltás esetén, viszonylag gyorsan, változnak a vezetési szokások.

A nagyobb települések vezetői sokkal kiszámíthatóbbak. Ha szabálytalan vagy kényesebb manőverbe kezdenek, akkor végig csinálják. Ezzel lehet számolni illetve segíteni neki az adott helyzetben. Sokkal veszélyesebbek a kiszámíthatatlanok, mert abba hagyhatják a manővert akkor is ha gond nélkül befejezhetnék azt.
Erre nehezebb reagálni. Sokszor se hely, se idő az újbóli korrigálásra, a helyzetkövető magatartás esetén.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#15) pit stop


pit stop
addikt

1, Lehet online is, de ha normális a suli, úgy is fel fogja ajánlani - akkor nekik sem kell ott ülni elméleten. Orvosit ahogy írták érdemes élőben kipróbálni, mert ha vizsgán jön először szembe, akkor érhet meglepetés és esetleg mehetsz újra. Normális suli pedig abban is tud segíteni, egészségügyi vizsgán éppen hol vannak szivatós helyek, ahol az orvost se nagyon engednék át.
2, Saját magadnak hasznosabb ha már most megtapasztalod, nem pedig élesben a saját kocsidon.
Ugyan ez vonatkozik Pestre, sok vidéken tanult nem mer Pesten vezetni - ami elég vicces ha haveri/családi társasággal mennétek de közli sofőr, hogy csak a város széléig, mert nem mer bemenni.

Dodgem autósiskolát tudom ajánlatni, én ott tanultam. Az iskola vezetője tanított, jó fej volt, és nem volt semmi olyan panasz, amit máshonnan hallottam.

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#16) dugo_


dugo_
veterán

3000Ft/óra alatt ne vezess, mert abból csak elcsalt idő/km-ek lesznek.

Én Pesten kezdtem nyomorult oktatóval, 3 bukás után elölről kezdve mindent végül Veszprémben vizsgáztam le.
Jó pesti oktatóval nincs tapasztalatom, de így ezerszer jobb (nem könnyebb) volt vidéken megcsinálni. Igazából figyelni is jobban kell, mert Pesten a legtöbb kereszteződésben elég a lámpát nézni, ott meg lehet sasolni az aktuális forgalmi rendet minden sarkon.
Átlag pesti vizsgaútvonalak alig érintenek több sávos főutakat, plusz volt olyan vizsgám, ami 10 perc dugóban állást is tartalmazott... Abból aztán lehet tanulni.

(#17) Ellia


Ellia
addikt

Én 10 éve csináltam Pesten, télen, kicsit elhúzódott mert 3 oktatónál voltam. Az első egy bunkó buta seggfej volt, ezt így le merem írni, második óra után átkértem magam máshoz és bepanaszoltam, akkor mondták, hogy már többen megtették. A második az viszonylag normális volt csak lelépet az iskolától nem oktatói munkakörbe, igaz a nála lévőket még végigvitte volna, de az időpontok nem voltak jók... így kerültem a harmadikhoz, egy idősebb úrhoz, na ő volt a főnyeremény, rendes volt, türelmes, ha hülyeséget csináltam nem lebabrált, hanem félreálltunk megbeszéltünk, sokszor rajzolt papírra is és úgy magyarázta mit csináltam rosszul/kellett volna csinálnom. Nála le is vizsgáztam. Ezt azért írtam le, hogy próbáld meg elfelejtetni a minden oktató/vizsgabiztos egy seggfej sztereotípiát. Ha valami nem tetszik van lehetőséged változtatni!

Mint írtam én télen toltam le, Pesten fagyban, hóban, esőben na meg dugóban. Kár félni a forgalomtól de el kell fogadni, hogy sok az idióta türelmetlen ember...

Jelenleg húgom csinálja a jogsit az egyik pesti iskolánál, hónap elején letudta a kereszt, vizsgára időpontot október legvégére kapott, ezzel számolj hosszú a várakozási idő. Aztán ki tudja mikor kerül oktatóhoz, bár szerencsés helyzetben van mert levelezőn tanul.

Szóval szerintem tanulj Pesten, ne félj, inkább szeresd meg a vezetést és türelem! :)

[ Szerkesztve ]

(#18) 1eske


1eske
tag

Köszönöm a sok segítséget!

Úgy érzem, hogy maradok a Pesten való tanulás mellett. Átlagosan elejétől a végéig, ideális esetben bukás nélkül mennyi idő letenni a jogsit? Elég ha egy közelítő intervallumot mondtok, természetesen munka mellett gondoltam :)

(#19) kentucky


kentucky
őstag

Én vidéken tanultam meg vezetni, egy nagyobb városban (abban a nagy márciusi hóban vizsgáztam). Utána édesapámmal voltunk párszor Pesten és segített belejönni a nagyvárosi közlekedésbe. Azóta 4 év telt el, nincs gond sehol.

(#20) demerion válasza 1eske (#18) üzenetére


demerion
tag

Nagyon sok mindentől függ. Ha megcsinálod a kresztanfolyamot utána számolhatsz egy 2 hét - 2 hónap közötti időszakot, mire vizsgára időpontot kapsz. Ha e-learningre jelentkezel ha jól emlékszem összesen 5 órát kell minimum nyomkodni, 1-2 hétvége alatt simán megoldható, nekem kb 10-11 óra volt.
Az EÜ mindennel együtt max 1 hét alatt megvan.
30 órát kell vezetni, itt minden az oktatótól és a te ráérésedtól függ. Heti hányszor ér rá, mennyit tudsz egyszerre vezetni, stb. Sajnos elég sokan csinálják munka előtt-munka után, így nehezebb lesz időpontokat találni.

[ Szerkesztve ]

(#21) 1eske válasza demerion (#20) üzenetére


1eske
tag

Szóval úgy átlagosan egy fél évet rá lehet szánni az egész procedúrára ezek alapján. ha jól értem.

Van-e valamilyen elévülése az egyes vizsgáknak? Teszem azt, hogy a KRESZ/EÜ vizsga után mennyivel kell megszerezni a jogosítvány legkésőbb?

(#22) dugo_ válasza 1eske (#21) üzenetére


dugo_
veterán

Sikeres KRESZ után két éved van megcsinálni a forgalmit.

(#23) #33253120 válasza 1eske (#18) üzenetére


#33253120
törölt tag

Jó ötlet a Pesti tanulás. Kicsit nehezebb, de több tapasztalatod lesz mire egyedül kell vezetned.
A téli vezetéstől ne félj, később hasznát fogod venni...

[ Szerkesztve ]

(#24) 1eske


1eske
tag

Köszönöm az ötleteket, már csak a következő kérdés maradt:

Tudtok jóféle segédanyagokat az interneten, akár "virágboltból" ami jó a KRESZ-re/EÜ vizsgára való felkészüléshez?

Sok találatot kapni itt-ott, de nehéz kiszűrni belőle a legjobbat. :R

(#25) dugo_ válasza 1eske (#24) üzenetére


dugo_
veterán

https://www.youtube.com/user/elsosegely/videos

A legújabb KRESZ-programot most iszonyatos energiával irtják a netről, nem nagyon találni meg.

(#26) 1eske válasza dugo_ (#25) üzenetére


1eske
tag

Régi kresz könyvet én is találtam, de ami az új módosításokat is tartalmazza azt sehol.

Abba hibába nem akarok esni, hogy nem aktuális anyagból készülék és emiatt húzzanak meg.

(#27) twollah1976


twollah1976
őstag

Én kb. egy éve fogtam neki a 18 MK Autósiskolánál.

Mindent egy helyen intéztek azt alkalmasságit, tanfolyamot, elsősegélynyújtó tanfolyamot és a vizsgát.

Ahogy az életben ezekre a vizsgákra is tanulni kell, főleg a kressz vizsgára, mert elégé szivatós.
A KRESZ vizsgán kb. 10.000 azaz tízezer kérdésből kell 55-re válaszolni és csak 10 kérdést ronthat el az ember, a válaszadásra 55 azaz ötvenöt perc áll rendelkezésre.

A vizsgán azt sem árt ha nem funkcionális analfabéta az ember, mert akkor instant bukás a vége a dolognak.
Vannak elég szivatós kérdések amikben néha csak pár szó az eltérés és elsőre szinte mindegyik jó válasznak tűnik.

A gyakorlati oktatóm elég szigorú volt, kb. 30-34 plusz órám volt, a vizsgán 7 hibaponttal elsőre átmentem.
Úgy voltam fele, hogy inkább fizetek a plusz órákért mint, hogy második, harmadik vizsga után megjegyezzék a vizsgabiztosok a nevem (nem egy Kovács, Varga, Szabó a családnevem).

A vizsgaterület a XIV., XV. kerületben volt, tele jobbkezes utcákkal, kertvárosi résszel ahol szinte a bokorból ugrik ki a jobb kezes utca ahol ha pechje van az embernek, nem figyel akár meg is bukhat, mert pont az az egy pont kellett a 10 pontos határhoz ahonnan már bukás van.

Instant bukás ha tükörből tolat az ember.

Később folytatom...

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#28) Joci93 válasza twollah1976 (#27) üzenetére


Joci93
senior tag

10.000 kérdés? Ha az e-learning-es verziót választod, akkor ott a teszt feladatoknál ugya azok a kérdések vannak ,mint ami a vizsgán lesz. (Szerintem alig van 200) Párszor meg kell csinálni a tesztet és nem lesz baj.
Én 9 perc után jöttem ki a vizsgánál, egy pontot vesztettem. Ellenben az EÜ oktatás akkor az rakás sz*r volt,
hogy se könyvünk, se tételek, se semmink nem volt. Azt sem engedték meg, hogy jegyzeteljünk, meg is lett az eredménye...

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#29) Ellia válasza twollah1976 (#27) üzenetére


Ellia
addikt

Nem 55 kérdés 75 pont 10 hiba pont (1 és 3 pontos kérdések)?

Másik, nem szeretnék személyeskedni, de ha tényleg 30-34 plusz órát vettél (az alap 30-on felül) akkor nagyon nem mehetett a vezetés vagy csak szimplán kihasználtak... :/

[ Szerkesztve ]

(#30) szebe válasza 1eske (#18) üzenetére


szebe
őstag

BP-n számíts rá, hogy a vizsgabiztos elvárja a kenőpénzt.

(#31) 1eske
Forgalmi vizsga előtt. De erről az oktatóval érdemes beszélni, vannak még kivételek, akiknél meg pont akkor teszel rosszra, ha meg akarnád kenni.

[ Szerkesztve ]

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#31) 1eske válasza szebe (#30) üzenetére


1eske
tag

Igen, erről már rengeteg helyen hallottam, hogy BP.-n sajnos ez a helyzet.

Ez hogyan is működik? A beiratkozásnál kell odaadni vagy a legutolsó vizsga előtt kell valahogy okosan odaadni valakinek a zsebébe? Emiatt buktathatnak meg, hogy kenőpénzt adok? (Ha az adott biztos mondjuk nem élne ilyenekkel..)

(#32) Ellia válasza 1eske (#31) üzenetére


Ellia
addikt

Ez is hülyeség ebben a formában szerintem. Az oktató majd tudni fogja és valószínűleg mondani is, hogy kicsit élnézőbbek, ha csúszik egy Deák, rajta keresztül történik az egész, ha történik. Ne történjen...

(#33) pit stop válasza 1eske (#31) üzenetére


pit stop
addikt

Pesten vizsgáztam, nem kellett - egyikünknek sem, akik az én oktatómmal jöttek.

(#28) Joci93 : Idén (vagy tavaly?) cserélték le az elméleti rendszert. Sokkal több kérdés lett (pont azért, hogy ne lehessen bemagolni esetleg), és frissült az egész.

[ Szerkesztve ]

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#34) Joci93 válasza pit stop (#33) üzenetére


Joci93
senior tag

Idén csináltam, március környékén.

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#35) Kisgépkezelő válasza Joci93 (#28) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Az én időmben még a régebbi vizsgafeladatok voltak érvényben, de már akkoriban is több ezer kérdés volt. Az más kérdés, hogy ezek legnagyobb része annyira egy kaptafára épült, hogy nem igazán lehet őket megkülönböztetni. Van egy ábra, egy kereszteződéssel meg három autóval, és mondjuk tartozik hozzá egy olyan kérdés, hogy ki mehet el elsőnek, meg egy olyan, hogy ki mehet utolsónak, meg egy olyan is, hogy milyen sorrendben mehetnek át a kereszteződésen. Nyilván mindhárom kérdéshez ugyanazt az egy szabályt kell ismerni, de azért van így megvariálva, hogy olyan mennyiségű kérdés legyen, hogy ne lehessen mindet megoldani a szabályok tényleges ismerete nélkül. Egyébként szerintem sem volt bonyolult a KRESZ vizsga.

(#36) twollah1976 válasza Ellia (#29) üzenetére


twollah1976
őstag

Nem vagyok, voltam egy őstehetség.

Amúgy a vizsga előtt beszéltem egy tanfolyamtársammal aki szintén már a forgalmival küzdött és neki az volt a meglátása, hogy hiába igyekszik az ember így is, úgy is plusz órákat vetetnek vele.

Én úgy voltam vele, hogy inkább plusz órákat veszek, hogy minnél jobban, biztonságosan menjen a vezetés, mert ha a kezemben lesz a rózsaszín műanyag lapocska akkor már nem fog mellettem ülni senki a jobb egyen és megnyomja helyettem a pedálokat ha valami hülyeséget csinálok.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#37) pit stop válasza Joci93 (#34) üzenetére


pit stop
addikt

Akkor csak riogattak ezzel, én akkor csináltam, amikor még béta fázisban volt egész, aztán csak híreket olvastam. :R

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#38) Ellia válasza twollah1976 (#36) üzenetére


Ellia
addikt

Te döntésed, ha így érzed biztonságban magad elfogadom és örülök neki, hogy nem akarsz a szükségesnél kevesebb tudással vezetni az utakon. Csak nagyon soknak tűnt...

Azt tudod, hogy jogsi mellett is lehet órákat venni ugyanígy?

[ Szerkesztve ]

(#39) twollah1976 válasza 1eske (#31) üzenetére


twollah1976
őstag

Ez baromság.

Amikor a vizsgán álltam az autó mellett és szólt az oktató, hogy vegyem elő a személyim, elővettem a pénztárcám, hogy elővegyem a szeméyim, erre szinte fel fehér arccal sziszegte, hogy azonnal rakjam el a pénztárcám.

Már ne haragudj, de ha ilyen kérdéssel indítod a beiratkozást, hogy "Hello, szia, szevasz! Mennyit kell a borítékba rakni, hogy sikerüljön az összes vizsgám?" valószínüleg szépen kitolna az ajtón, hogy köszönjük szépen defektes emberekkel nem foglalkozunk.

Más.
Ha úgy állsz neki a vizsgának, hogy meg kell kenni a vizsgabiztost, hogy sikerüljön a vizsga akkor tetszik, nem tetszik egyszerűen nem vagy biztos magadban és abban, hogy sikerülni fog a vizsga.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#40) twollah1976 válasza Ellia (#38) üzenetére


twollah1976
őstag

Tudom, hogy lehet venni.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#41) lev258 válasza twollah1976 (#40) üzenetére


lev258
veterán

Én is vettem jó pár plusz órát, egyszerűen azért, mert meg akartam tanulni rendesen vezetni (tényleg 0-ról), nem csak egy papírt szerezni a vizsgán, amivel kitö***hetem. Egyébként a kötelező 30 óra az elmúlt x évben nem változott, míg az autók sebessége és a forgalom mérete (beleértve a gyenge sofőröket) többszörösére nőtt.
Én sem bánom a kiadott pénzt rá, mert tudom, hogy kellett. A vizsgám meg gyakorlatilag minta szerint zajlott le, külön megjegyezte a vizsgáztató is a végén. :C
Normális iskolában és vizsgáztatónál nem elvárás a kenőpénz. Sajnos, ahol így intézik, onnan sokszor veszélyes emberek kerülnek az utakra.

[ Szerkesztve ]

Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

(#42) Drenadar


Drenadar
veterán

Budapesten tanuld meg, mélyvíz, de nem lehetetlen. Semmi értelme annak hogy vidéken kapj egy ajándék jogsit, aztán mikor itt vagy Pesten félj beszállni az autóba.

És lehetőleg télen, és imádkozz majd egy kis hóért is.

Plusz még valami... az autósiskolában jellemzően a legtöbb oktató egyszerűen nem vezetni tanít meg, hanem letenni a vizsgát. Vezetni majd a gyakorlás/rutin tanít meg.

[ Szerkesztve ]

(#43) freeknight válasza twollah1976 (#39) üzenetére


freeknight
őstag

Helye válogatja.

Én Miskolcon vizsgáztam már vagy 2 éve, akkor ott nagyon nem szerették a borítékokat, mert akkoriban jópáran buktak le vele. Pesten úgy hallottam szeretik a "kis bónuszt", legalábbis bizonyos kerületekben.

Ez általában úgy néz ki, hogy az oktatóval kell majd egyeztetni vizsga előtt, ő tudja, melyik vizsgabiztossal "lehet beszélni". Nekem szerencsére meglett elsőre, de második próbára már "biztosra mentem volna", ha úgy alakul, hogy lesz 2. vizsga.

Sajnos ilyen ez az ország, az orvosok zsebébe is csusszan, a vállalkozók "okosba"oldják meg, nem szabad csodálkozni ezeken.

[ Szerkesztve ]

(#44) anorche1 válasza lev258 (#1) üzenetére


anorche1
őstag

Ja, kötelező az éjszakai vezetés. Én egy esős kedd délután tudtam le az esti vezetést :U

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#45) dugo_ válasza anorche1 (#44) üzenetére


dugo_
veterán

Én addig húztam a dolgot, amíg előírták a kötelező 580km-t, szóval egy szép hétfői reggelen beültünk az autóba és belepörgött a kartonba pár száz hiányzó kilométer...

(#46) FF23 válasza twollah1976 (#27) üzenetére


FF23
senior tag

Instant bukás ha tükörből tolat az ember.

Ezt hogy érted?

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#47) dugo_ válasza FF23 (#46) üzenetére


dugo_
veterán

Hátra kell fordulni és tükörből csak korrigálgatni.

(#48) FF23 válasza dugo_ (#47) üzenetére


FF23
senior tag

Hm, ilyenről még nem is hallottam.

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#49) FF23 válasza FF23 (#48) üzenetére


FF23
senior tag

...Pontosabban, eddig azt hittem, hogy ha valaki tud tükörből tolatni, az előny.

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#50) lezso6 válasza FF23 (#48) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Vannak ilyenek. Pl ha mozgó autónál teszed üresbe a váltót, az is instant bukás.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.