Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
FF23
senior tag
válasz
twollah1976 #27 üzenetére
Instant bukás ha tükörből tolat az ember.
Ezt hogy érted?
-
freeknight
őstag
válasz
twollah1976 #39 üzenetére
Helye válogatja.
Én Miskolcon vizsgáztam már vagy 2 éve, akkor ott nagyon nem szerették a borítékokat, mert akkoriban jópáran buktak le vele. Pesten úgy hallottam szeretik a "kis bónuszt", legalábbis bizonyos kerületekben.
Ez általában úgy néz ki, hogy az oktatóval kell majd egyeztetni vizsga előtt, ő tudja, melyik vizsgabiztossal "lehet beszélni". Nekem szerencsére meglett elsőre, de második próbára már "biztosra mentem volna", ha úgy alakul, hogy lesz 2. vizsga.
Sajnos ilyen ez az ország, az orvosok zsebébe is csusszan, a vállalkozók "okosba"oldják meg, nem szabad csodálkozni ezeken.
-
Drenadar
veterán
Budapesten tanuld meg, mélyvíz, de nem lehetetlen. Semmi értelme annak hogy vidéken kapj egy ajándék jogsit, aztán mikor itt vagy Pesten félj beszállni az autóba.
És lehetőleg télen, és imádkozz majd egy kis hóért is.
Plusz még valami... az autósiskolában jellemzően a legtöbb oktató egyszerűen nem vezetni tanít meg, hanem letenni a vizsgát. Vezetni majd a gyakorlás/rutin tanít meg.
-
lev258
veterán
válasz
twollah1976 #40 üzenetére
Én is vettem jó pár plusz órát, egyszerűen azért, mert meg akartam tanulni rendesen vezetni (tényleg 0-ról), nem csak egy papírt szerezni a vizsgán, amivel kitö***hetem. Egyébként a kötelező 30 óra az elmúlt x évben nem változott, míg az autók sebessége és a forgalom mérete (beleértve a gyenge sofőröket) többszörösére nőtt.
Én sem bánom a kiadott pénzt rá, mert tudom, hogy kellett. A vizsgám meg gyakorlatilag minta szerint zajlott le, külön megjegyezte a vizsgáztató is a végén.
Normális iskolában és vizsgáztatónál nem elvárás a kenőpénz. Sajnos, ahol így intézik, onnan sokszor veszélyes emberek kerülnek az utakra. -
twollah1976
őstag
Ez baromság.
Amikor a vizsgán álltam az autó mellett és szólt az oktató, hogy vegyem elő a személyim, elővettem a pénztárcám, hogy elővegyem a szeméyim, erre szinte fel fehér arccal sziszegte, hogy azonnal rakjam el a pénztárcám.
Már ne haragudj, de ha ilyen kérdéssel indítod a beiratkozást, hogy "Hello, szia, szevasz! Mennyit kell a borítékba rakni, hogy sikerüljön az összes vizsgám?" valószínüleg szépen kitolna az ajtón, hogy köszönjük szépen defektes emberekkel nem foglalkozunk.
Más.
Ha úgy állsz neki a vizsgának, hogy meg kell kenni a vizsgabiztost, hogy sikerüljön a vizsga akkor tetszik, nem tetszik egyszerűen nem vagy biztos magadban és abban, hogy sikerülni fog a vizsga. -
Ellia
addikt
válasz
twollah1976 #36 üzenetére
Te döntésed, ha így érzed biztonságban magad elfogadom és örülök neki, hogy nem akarsz a szükségesnél kevesebb tudással vezetni az utakon. Csak nagyon soknak tűnt...
Azt tudod, hogy jogsi mellett is lehet órákat venni ugyanígy?
-
twollah1976
őstag
Nem vagyok, voltam egy őstehetség.
Amúgy a vizsga előtt beszéltem egy tanfolyamtársammal aki szintén már a forgalmival küzdött és neki az volt a meglátása, hogy hiába igyekszik az ember így is, úgy is plusz órákat vetetnek vele.
Én úgy voltam vele, hogy inkább plusz órákat veszek, hogy minnél jobban, biztonságosan menjen a vezetés, mert ha a kezemben lesz a rózsaszín műanyag lapocska akkor már nem fog mellettem ülni senki a jobb egyen és megnyomja helyettem a pedálokat ha valami hülyeséget csinálok.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Az én időmben még a régebbi vizsgafeladatok voltak érvényben, de már akkoriban is több ezer kérdés volt. Az más kérdés, hogy ezek legnagyobb része annyira egy kaptafára épült, hogy nem igazán lehet őket megkülönböztetni. Van egy ábra, egy kereszteződéssel meg három autóval, és mondjuk tartozik hozzá egy olyan kérdés, hogy ki mehet el elsőnek, meg egy olyan, hogy ki mehet utolsónak, meg egy olyan is, hogy milyen sorrendben mehetnek át a kereszteződésen. Nyilván mindhárom kérdéshez ugyanazt az egy szabályt kell ismerni, de azért van így megvariálva, hogy olyan mennyiségű kérdés legyen, hogy ne lehessen mindet megoldani a szabályok tényleges ismerete nélkül. Egyébként szerintem sem volt bonyolult a KRESZ vizsga.
-
1eske
tag
Igen, erről már rengeteg helyen hallottam, hogy BP.-n sajnos ez a helyzet.
Ez hogyan is működik? A beiratkozásnál kell odaadni vagy a legutolsó vizsga előtt kell valahogy okosan odaadni valakinek a zsebébe? Emiatt buktathatnak meg, hogy kenőpénzt adok? (Ha az adott biztos mondjuk nem élne ilyenekkel..)
-
Ellia
addikt
válasz
twollah1976 #27 üzenetére
Nem 55 kérdés 75 pont 10 hiba pont (1 és 3 pontos kérdések)?
Másik, nem szeretnék személyeskedni, de ha tényleg 30-34 plusz órát vettél (az alap 30-on felül) akkor nagyon nem mehetett a vezetés vagy csak szimplán kihasználtak... :/
-
Joci93
senior tag
válasz
twollah1976 #27 üzenetére
10.000 kérdés? Ha az e-learning-es verziót választod, akkor ott a teszt feladatoknál ugya azok a kérdések vannak ,mint ami a vizsgán lesz. (Szerintem alig van 200) Párszor meg kell csinálni a tesztet és nem lesz baj.
Én 9 perc után jöttem ki a vizsgánál, egy pontot vesztettem. Ellenben az EÜ oktatás akkor az rakás sz*r volt,
hogy se könyvünk, se tételek, se semmink nem volt. Azt sem engedték meg, hogy jegyzeteljünk, meg is lett az eredménye... -
twollah1976
őstag
Én kb. egy éve fogtam neki a 18 MK Autósiskolánál.
Mindent egy helyen intéztek azt alkalmasságit, tanfolyamot, elsősegélynyújtó tanfolyamot és a vizsgát.
Ahogy az életben ezekre a vizsgákra is tanulni kell, főleg a kressz vizsgára, mert elégé szivatós.
A KRESZ vizsgán kb. 10.000 azaz tízezer kérdésből kell 55-re válaszolni és csak 10 kérdést ronthat el az ember, a válaszadásra 55 azaz ötvenöt perc áll rendelkezésre.A vizsgán azt sem árt ha nem funkcionális analfabéta az ember, mert akkor instant bukás a vége a dolognak.
Vannak elég szivatós kérdések amikben néha csak pár szó az eltérés és elsőre szinte mindegyik jó válasznak tűnik.A gyakorlati oktatóm elég szigorú volt, kb. 30-34 plusz órám volt, a vizsgán 7 hibaponttal elsőre átmentem.
Úgy voltam fele, hogy inkább fizetek a plusz órákért mint, hogy második, harmadik vizsga után megjegyezzék a vizsgabiztosok a nevem (nem egy Kovács, Varga, Szabó a családnevem).A vizsgaterület a XIV., XV. kerületben volt, tele jobbkezes utcákkal, kertvárosi résszel ahol szinte a bokorból ugrik ki a jobb kezes utca ahol ha pechje van az embernek, nem figyel akár meg is bukhat, mert pont az az egy pont kellett a 10 pontos határhoz ahonnan már bukás van.
Instant bukás ha tükörből tolat az ember.
Később folytatom...
-
dugo_
veterán
https://www.youtube.com/user/elsosegely/videos
A legújabb KRESZ-programot most iszonyatos energiával irtják a netről, nem nagyon találni meg.
-
1eske
tag
Köszönöm az ötleteket, már csak a következő kérdés maradt:
Tudtok jóféle segédanyagokat az interneten, akár "virágboltból" ami jó a KRESZ-re/EÜ vizsgára való felkészüléshez?
Sok találatot kapni itt-ott, de nehéz kiszűrni belőle a legjobbat.
-
demerion
tag
Nagyon sok mindentől függ. Ha megcsinálod a kresztanfolyamot utána számolhatsz egy 2 hét - 2 hónap közötti időszakot, mire vizsgára időpontot kapsz. Ha e-learningre jelentkezel ha jól emlékszem összesen 5 órát kell minimum nyomkodni, 1-2 hétvége alatt simán megoldható, nekem kb 10-11 óra volt.
Az EÜ mindennel együtt max 1 hét alatt megvan.
30 órát kell vezetni, itt minden az oktatótól és a te ráérésedtól függ. Heti hányszor ér rá, mennyit tudsz egyszerre vezetni, stb. Sajnos elég sokan csinálják munka előtt-munka után, így nehezebb lesz időpontokat találni. -
kentucky
őstag
Én vidéken tanultam meg vezetni, egy nagyobb városban (abban a nagy márciusi hóban vizsgáztam). Utána édesapámmal voltunk párszor Pesten és segített belejönni a nagyvárosi közlekedésbe. Azóta 4 év telt el, nincs gond sehol.
-
1eske
tag
Köszönöm a sok segítséget!
Úgy érzem, hogy maradok a Pesten való tanulás mellett. Átlagosan elejétől a végéig, ideális esetben bukás nélkül mennyi idő letenni a jogsit? Elég ha egy közelítő intervallumot mondtok, természetesen munka mellett gondoltam
-
Ellia
addikt
Én 10 éve csináltam Pesten, télen, kicsit elhúzódott mert 3 oktatónál voltam. Az első egy bunkó buta seggfej volt, ezt így le merem írni, második óra után átkértem magam máshoz és bepanaszoltam, akkor mondták, hogy már többen megtették. A második az viszonylag normális volt csak lelépet az iskolától nem oktatói munkakörbe, igaz a nála lévőket még végigvitte volna, de az időpontok nem voltak jók... így kerültem a harmadikhoz, egy idősebb úrhoz, na ő volt a főnyeremény, rendes volt, türelmes, ha hülyeséget csináltam nem lebabrált, hanem félreálltunk megbeszéltünk, sokszor rajzolt papírra is és úgy magyarázta mit csináltam rosszul/kellett volna csinálnom. Nála le is vizsgáztam. Ezt azért írtam le, hogy próbáld meg elfelejtetni a minden oktató/vizsgabiztos egy seggfej sztereotípiát. Ha valami nem tetszik van lehetőséged változtatni!
Mint írtam én télen toltam le, Pesten fagyban, hóban, esőben na meg dugóban. Kár félni a forgalomtól de el kell fogadni, hogy sok az idióta türelmetlen ember...
Jelenleg húgom csinálja a jogsit az egyik pesti iskolánál, hónap elején letudta a kereszt, vizsgára időpontot október legvégére kapott, ezzel számolj hosszú a várakozási idő. Aztán ki tudja mikor kerül oktatóhoz, bár szerencsés helyzetben van mert levelezőn tanul.
Szóval szerintem tanulj Pesten, ne félj, inkább szeresd meg a vezetést és türelem!
-
dugo_
veterán
3000Ft/óra alatt ne vezess, mert abból csak elcsalt idő/km-ek lesznek.
Én Pesten kezdtem nyomorult oktatóval, 3 bukás után elölről kezdve mindent végül Veszprémben vizsgáztam le.
Jó pesti oktatóval nincs tapasztalatom, de így ezerszer jobb (nem könnyebb) volt vidéken megcsinálni. Igazából figyelni is jobban kell, mert Pesten a legtöbb kereszteződésben elég a lámpát nézni, ott meg lehet sasolni az aktuális forgalmi rendet minden sarkon.
Átlag pesti vizsgaútvonalak alig érintenek több sávos főutakat, plusz volt olyan vizsgám, ami 10 perc dugóban állást is tartalmazott... Abból aztán lehet tanulni. -
pit stop
addikt
1, Lehet online is, de ha normális a suli, úgy is fel fogja ajánlani - akkor nekik sem kell ott ülni elméleten. Orvosit ahogy írták érdemes élőben kipróbálni, mert ha vizsgán jön először szembe, akkor érhet meglepetés és esetleg mehetsz újra. Normális suli pedig abban is tud segíteni, egészségügyi vizsgán éppen hol vannak szivatós helyek, ahol az orvost se nagyon engednék át.
2, Saját magadnak hasznosabb ha már most megtapasztalod, nem pedig élesben a saját kocsidon.
Ugyan ez vonatkozik Pestre, sok vidéken tanult nem mer Pesten vezetni - ami elég vicces ha haveri/családi társasággal mennétek de közli sofőr, hogy csak a város széléig, mert nem mer bemenni.Dodgem autósiskolát tudom ajánlatni, én ott tanultam. Az iskola vezetője tanított, jó fej volt, és nem volt semmi olyan panasz, amit máshonnan hallottam.
-
Ez attól függ, mekkora településen szocializálódott a vezetéshez, a kormány mögött ülő személy.
Nagy közelítéssel a követési távolság és a lámpa előtti távolságtartás fordítottan arányos a település méretével.Lakhely váltás esetén, viszonylag gyorsan, változnak a vezetési szokások.
A nagyobb települések vezetői sokkal kiszámíthatóbbak. Ha szabálytalan vagy kényesebb manőverbe kezdenek, akkor végig csinálják. Ezzel lehet számolni illetve segíteni neki az adott helyzetben. Sokkal veszélyesebbek a kiszámíthatatlanok, mert abba hagyhatják a manővert akkor is ha gond nélkül befejezhetnék azt.
Erre nehezebb reagálni. Sokszor se hely, se idő az újbóli korrigálásra, a helyzetkövető magatartás esetén. -
válasz
Kisgépkezelő #11 üzenetére
Nálunk takarították a babát, pontosabban takaríttatták velünk valami csodaspricnivel.
-
Ha BP-n tanulsz meg vezetni, akkor mindent megtapasztalsz.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Amin a levegő átmegy, azon más is átmegy. Valami alkoholos spriccelővel azért lespriccelhették volna néha.
Egyébként szerintem sem vészes a Budapesti közlekedés, bár arra azért nem kell számítani, hogy mindenki szabálytisztelő. Én főleg a külvárosi részeken járok, ott bármikor előfordul sárgán-piroson áthajtás, záróvonalon előzés, sebességhatárok durva átlépése, kanyarodósávból előzés, forgalomtól elzárt területen áthajtás, nem a közelebbi sávba kanyarodás, (lehet kihagytam valamit) meg ezeknek tetszőleges kombinációja. Én sem vagyok szent, én is megteszem a legtöbbjét, ha ezzel hamarabb érek haza, de azért figyelek, hogy ne veszélyeztessek senkit. Szerintem mások is így vannak vele. -
szebe
addikt
"ha feljössz Budapestre, akkor eldobod az agyad a forgalomtól"
Pedig szerintem a BP-i közlekedés simán jó. Pörgős, haladós, mindenkinek érdeke hogy haladjunk. Nyilván ha az ember már előre fél, és úgy megy oda, akkor szar lesz.
A fehérvári közlekedés után számomra mindig felüdülés BP-n vezetni. -
lev258
veterán
válasz
Kisgépkezelő #6 üzenetére
Azért van a géz, hogy ne közvetlenül csókolgasd.
-
bozont
veterán
Az oktatókról, vizsgabiztosokról nem tudok, de ha rám hallgatsz akkor BP-en tanulsz vezetni és nem baj ha télen lesz a gyakorlati. Kezdőként a városi (főleg bp-i) vezetés nem könnyű, de legalább megtapasztalod, mielőtt egyedül kerülnél oda. Kezdőként sokat jelent ha tudod mire számíts.
Ez szintúgy igaz a téli vezetésre is. Amikor nekem volt a forgalom, akkor pont nem nagyon volt hó meg nagy hideg télen, de egy alkalommal esett szépen és az okató felajánlotta, hogy városi vezetés helyett kimehetnék rally-zni a tanpályára. És tényleg jól jött, ez mentett meg attól hogy a következő télen az első havas napon becsússzak az árokba az első kanyarnál.(#6) Kisgépkezelő
Mikor nekem volt eü, akkor gézlapot kellett az orrára tenni mindenkinek (meg élőben is így kell eljárni, nem éppen higiénikus úgy natúrba bekapni valakinek az orrát). Nálatok nem így volt? -
Kisgépkezelő
senior tag
Az mindennek a legalja volt nálunk. Csókolgatni egy büdös műanyagbaba orrát, amit előtted már 100 000 ember lélegeztettett a legnehezebb dolog az egész jogsiszerzésben. Legalább lefertőtlenítették volna miután kipakolták a ládából, hogy lássuk, nem a fél ország ment rajta végig, hanem csak mi 20-an akik ottvagyunk.
Egyébként én is télen kezdtem vezetni, de Budapesten még erősebb teleken is csak 1-2 olyan nap szokott lenni amikor ezzel gond van. Amerre tanulókat visznek ott általában rendesen takarítják az utakat, legfeljebb másnapra eltüntetik a havat, jeget, latyakot. Kertvárosi mellékutcákban szokott ihajcsuhaj lenni napokon-heteken át, de arrafelé nem oktatnak. Ha meg ítéletidő van, akkor gondolom felelősségteljesebb oktatók inkább átütemezik az órákat, minthogy hóviharban, ónosesőben kockáztassanak.
-
updog
őstag
Én három éve kezdtem Bp.-n vezetni, egy "frekventáltabb" sulinál, én (is) csak munkaidő előtt és után értem rá, úgyhogy másfél év volt a Kresz+eü+a 30 óra vezetés, majd fél év mire levizsgáztam (buktam párszor, úgyhogy pótórákat is kellett egyeztetni). Cserébe nagyon jó volt az oktatóm, csak előre nem lehetett időpontot egyeztetni, amikor vezettem, akkor meg 2-3 hétre előre sem mindig volt időpont.
OP: ha Bp.-n akarsz vezetni, akkor itt tanulj
Mégvalami, időbeosztás szempontjából csábító, de szerintem borzasztó fárasztó "tömbösíteni", egyszerűen nem bírsz két óránál többet koncentrálni.
-
lev258
veterán
Még valami.
Hasznos volt, hogy elsősegély oktatáson egy bábun lehetett gyakorolni az újraélesztést. Nehezen hiszem, hogy ezt online tanfolyamon pótolni lehetne. -
Huroq
senior tag
Vidéken valóban könnyebb megszerezni a jogosítványt, de azzal tisztában kell lenni, hogy ha feljössz Budapestre, akkor eldobod az agyad a forgalomtól, illetve ez kölcsönös lesz, mert a többi sofőr is hasonlóan fog érezni veled kapcsolatban.
Budapesten azt gondolni, hogy munka előtt meg után fogsz vezetni az jó gondolat csak nem biztos, hogy az oktatód is osztani fogja ezt a véleményt. Jelen pillanatban a tanulók kb. 70-80 % ebben az idősávban ér rá, tehát hogy várnod kell a vezetésre nem keveset az biztos, vagy fizetsz egy egész komoly felárat az oktatónak, hogy elvállaljon előbb. (4-5-6 hónap várakozás után a tanuló azonnal hajlandó többet fizetni a jogosítványért.)
A KRESZ vizsga kérdése pedig azért érdekes, mert általában az iskoláknak az elméleten van a legnagyobb hasznuk, tehát ha leteszed otthon (e-learning) vagy bárhol máshol a KRESZ-t és elmész máshova vezetni, akkor vagy fizetsz egy bizonyos összeget átiratkozási díj címszó alatt, vagy magasabb óradíjon fognak csak elvállalni, mint akik már ott kezdték a tanulmányukat.
A vezetés megkezdése pedig teljesen lényegtelen, de én tudom ajánlani az őszi/téli vezetést.Sajnos a jogosítvány megszerzése jelenleg Budapesten nem úgy szokott alakulni ahogy a kedves tanulók elképzelik és ez nem az ő hibájuk, hanem sok-sok egyéb dolog összjátéka, illetve általában a részletes tájékoztatás hiánya.
-
ddaveg
csendes tag
Én 2 éve kezdtem el a jogosítványt vidéken. A kresz és a gyakorlati tanfolyam mindig egy autósiskolánál történik. Ha két külön helyen akarod csinálni, szerintem inkább ne is gondolkodj rajta, mert nagyon sok oktató nem fog elvállalni. Azt nem tudom mennyire tudod, de ha vidéken olyan városban laksz, ahol nincs párhuzamos közlekedés, és jelzőlámpás forgalomirányítás, akkor a legközelebbi alkalmas városban, vagy megyeszékhelyen fogsz vizsgázni. A téli tanulással nekem nem volt problémám. Bár én februárban kezdtem, amikor alig volt hó, de akkor nem volt probléma, szóval ne aggódj, és sok sikeres vizsgát!
-
lev258
veterán
Általában az ember egy autósiskolán belül intézi a dolgokat, függetlenül attól, hogy a KRESZ oktatás élőben vagy online történik. Egészségügyit a Vöröskeresztnél kell letenni, de az iskola szokta biztosítani ez ehhez tartozó elméleti felkészítést, vagy mehetsz hozzájuk közvetlenül is.
A csúszós utak miatt, kezdőként, valószínűleg nagyobb kihívás lesz, nehéz megmondani, hogy ez végső soron javítja vagy rontja az ember önbizalmát. Éjszakai vezetés (sötét) kötelező, így a téli időszak segít ebben.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Sziasztok!Adott a következő helyzet.Budapest lakom albérletben, mivel itt dolgozom, viszont hétvégente jellemzően...
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nintendo Switch 2
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- 500 Hz-re képes, kvantumpontos OLED monitor érkezik a Samsung névjegyével
- Suzuki topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Google Pixel topik
- World of Tanks - MMO
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Samsung Galaxy A40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz LGA775 Processzor
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest