Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nikk

    senior tag

    A tesztelés metódusa:

    Mivel még nem láttam OpenCL alapú benchmark topic-ot és mivel egyre nagyobb a térnyerése az efféle programoknak, továbbá a GPGPU számítások a videó kódolásban, konvertálásban, renderelésben és a nagymértékben többszálúsított MultiThread technológiákban, időszerűnek hatott, hogy nyissak egy topic-ot a GPGPU-k erejének, OpenCL-en futtatott eredményeinek összemérésére.

    A program, amely alapvetően nagy mértékben képes hagyatkozni ezen technológiákra, nem más mint a renderelés.

    Akiket érdekel a renderelés. némi infó:

    A renderelés anyagok és fényforrások élethű fizikai szimulációja 3D-s modellek virtuális fényforrások és anyagok létrehozásával. A renderelőmotor az úgynevezett PathTracing eljárást használja, amely a matematikai QuasiMonteCarlo elvre és az úgynevezett Renderelési egyenletre hagyatkozik. Más néven Brute Force eljárás, ami hazai nyelven "nyers erő"-t jelent.

    A sok blablát picit leegyszerűsítve: A program gyakorlatilag a fény útját számolja ki adott pixelekre, melyek a kamerába vetülnek adott az tulajdonságú 3D-s modelljeinkről.

    Az eljárás egyik legnagyobb előnye, hogy nagyon minimális a processzorhasználat így a GPGPU-k valódi OpenCL teljesítményét méri, ergo NEM processzorfüggő.

    A program amit a benchmark-hoz használni fogunk: RatGPU

    Több féle verzió is rendelkezésre áll a teszteléshez, operációs rendszerektől függően. Mindenki a sajátjához valót szedje le.

    A program telepítése:

    nVidia és ATI kártyákhoz célszerű leszedni a legfrissebb driver-ket, akkor nem lehet gond a benchmark-al. nVidia kártya esetén csak a driver-re van szükség, az elég a program futtatásához.

    ATI kártyával rendelkezőknek pedig le kell tölteni az OpenCL SDK-t, INNEN, továbbá a legfrissebb driver erősen javasolt a használathoz.

    FIGYELEM!!!

    ATI HD4XXX sorozat nem támogatott, ugyanis nem állnak rendelkezésre a megfelelő OpenCL utasítások, így őket sajnos mellőznünk szükséges.

    A teszt futtatása:

    Ha kész vagyunk, semmi különös semmi dolgunk nincs már, mint elindítani a programot és a bal felső sarokban található Benchmark gombra kattintani.

    A renderelés elindul: jobb alul látszik, ahogy számol a kártya. Valószínűleg a hangján is hallani fogjuk a gépnek, hogy erőlködik veszettül. Az egér ilyenkor belassulhat, lehetőleg ne is nyomkodjuk, a teszt kártyától függően gyorsabban lassabban lefut. (nVidia esetén gyorsabb, ATi-nál lassabban) Ezen nem kell meglepődni. Az ATi kártyája gamer architektúrán, míg nVidia kártyái kicsit professzionálisabb alapokon nyugszanak.

    A teszt lefutása után:

    Megkapjuk a végeredményt másodpercben. A szokásostól eltérően, itt a kisebb eredmény a jobb, vagyis a pontszám a képekhez szükséges időt jelzi. Íme:

    A link validálást is lehetővé tesz, csak szimplán másoljuk be a böngészőablakba és kész is vagyunk...

    Ha bármilyen kérdés merül fel, csak tessék kérdezni, illetve végig lehet böngészni még EZT a fórumot, a program alakulásával kapcsolatban...

    Jó Benchmark-olást... =)

Új hozzászólás Aktív témák