Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joci9

    tag

    válasz KB.Pifu #5137 üzenetére

    Szia!

    Igen, megfelelő műszerrel mérve, pl. lágyvasas (ha jól emlékszem)
    Okosabb frekiváltókból ki lehet olvasni az aktuális értékeket.
    Az egyik sufnituning liftes hajtás alapból megküldi alacsony sebességnél a motort feszkóval, hogy legyen kemény nyomaték, de ettől meg fűt rendesen

    üdv

  • KLR

    csendes tag

    válasz KB.Pifu #5137 üzenetére

    Sziasztok!

    Kicsit én is hozzászólnák a témához.

    Alapvetően különféle gyártók kicsit másképp értelmezik a kompenzációkat.
    Az U/f vezérlés hátránya a nyomaték csökkenése alacsony frekvenciákon. Az alsó határ általában 5Hz. Ennek elkerülésére megemelik a feszültséget (nem tartják be a U/f arányt). Ez történhet automatikusan vagy paraméteren keresztül. Ezt néha alacsony fordulatú teherkompenzációnak is hívják (pl. Danfoss). Más gyártók pedig az egész tartományban használják ugyanezt az elvet (különféle TorqueBoost funkciók). Ezen kívül van még csúszáskompenzáció is (szinkronfordulat elérése), na meg különféle energiatakarékos funkciók (ezek meg csökkentik a feszültséget). Ezért a kimeneti feszültség csak hozzávetőlegesen utalhat a motorfordulatra.
    Lehet egy kicsit összecsaptam a "kompenzációkat", de remélem segít valamit.

    A vészstoppra szerintem is a legjobb a mágneskapcsoló a frekiváltó tápjában.
    Ha mágneskapcsolót iktatsz a frekiváltó és a motor közé, megszakításkor a frekiváltó kerüljön szabadonfutásba, mert ha utána még futó frekváltóra álló motort kapcsolsz, kijöhet belőle a fehér füst. :)

Új hozzászólás Aktív témák