Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    félisten

    válasz parandroid #34537 üzenetére

    Azért ez csúnya, de az az érzésem, hogy ha nem álltak volna ott ugyanazok az autók egész éjjel, hanem néha jár arra egy hókotró is, akkor nem jut el a dolog idáig.

    Szerk.: zalai vagyok, ismerem a környéket, dimbes-dombos vidék, jellemzően erős széllel a csőszerű völgyek miatt, minden télen gondot jelent a hófúvás, közel az Alpok, azért Vass-Zala, meg északabbra Sopron környéke mindig kap a jóból. Északabbra a Kisalföld meg ugye alapból szeles.

    Épp most olvastam az indexen egy posztot, aminek az alapfelvetésével és a hangnemével nem értek ugyan egyet, de sok mindenben igaza van:

    "Mégis milyen tájékoztatást kellene adni az elakadt autósoknak? Menjen végig valaki az autópályákon, és szóljon be mindenkinek az ablakon, hogy havazik? Napok óta ezzel van tele a sajtó, hogy mi van egész Nyugat-Európában. És azzal, hogy ez most érkezik ide hozzánk. Személy szerint mindenkit sajnálok, aki ilyen kellemetlen helyzetbe került, de erről csak saját maga tehet. Akkor viszont ne panaszkodjon, hogy őt nem téjékoztatták. De igen! És időben."

    Hétfő óta ez megy már egész Európában, őket még meglepte (különösen a Belgákat, Hollandokat, meg Ny-Franciaországot), de Mo-ra csak most ért oda, lett volna idő felkészülni. Tisztában vagyok azzal, hogy a magyar közútkezelés sem anyagilag, sem eszközökben nincs úgy felszerelve és felkészülve az ilyesmire, mint a fejlettebb orzságok (márpedig ezen a télen azért volt probléma és hó bőven), de valahogy az emberekben sem tudatosul kellőképpen, hogy mivel jár a tél, és mindenkit jobban érdekelnek a politikai hírek, meg a pénzügyi gondok, mint a tényleges és szükséges elfoglaltságok. Most olvasom pl, hogy végre eszükbe jutott, hogy van még Mo-n hadsereg, talán még működő gépparkkal. Tudom, hogy a sorállomány megszűnése nagy érvágás a katasztrófavédelemnek (ingyen munkaerő, akivel bármit meg lehetett csináltatni - hozzáteszem, ahogy beszámolókból hallottam, a kiskatonák is szívesebben mentettek hóban, meg árvíznél, mint szívtak és unatkoztak a laktanyákban), de ha egy jól kialakított, önkéntességen alapuló hálózatot sikerült volna létrehozni helyette, meg egy alap hivatásos állományt (ha másért nem, akár a speciális járművek karbantartására, üzemeltetésére), azzal többre mentek volna, mint az állandó hisztivel a Grippenbeszerzések körül...

    p

  • Lortech

    addikt

    válasz parandroid #34537 üzenetére

    Nem önmagában a hó a baj, hanem ha vele párosul az erős, akár 100 km/h-s szél, ami percek alatt épít hótorlaszokat, korlátozza a látási viszonyokat, és leszaggatja a vezetékeket. Az áramkimaradás miatt voltak a legnagyobb késések vasúton, mert áram nélkül nem nagyon megy a vonat sem. Rengeteg kamion elakadt, keresztbefordult, akadályokat képezve a pályákon, főutakon, onnantól megáll a sor, menteni is nehéz ezeket, mert nem lehet megközelíteni. A legtöbb probléma Zala és Fejér megyében van, pedig máshol is esett nagy mennyiségű hó, akkor nem mindenhol hülyék a közlekedők, csak ott? Lehet, hogy tényleg kirívóan zord idő volt ott. Sok minden(ki)t lehet hibáztatni, és kell is, de elég pitiáner dolog lenne a bajba jutott embereket.

Új hozzászólás Aktív témák