Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csandi

    őstag

    válasz 4264adam #347 üzenetére

    Akkor ki is nyomtam, köszi :) Nem szoktam HDR-ezni, főleg multis/comp gamekkel tolom.

    DP2.1-hez csak annyi, hogy ott nézni kell azt is, hogy UHBR mennyi. Pl. ezért canceleltem ugye a 480hz-es LG-t mert csak UHBR13.5, a DSC off-hoz meg 20-as kell 480hz-nél.

    De asszem az 500hz-es QD-OLED ek már 20-asok lesznek, csak QD-t nem akartam.

  • 4264adam

    veterán

    válasz 4264adam #347 üzenetére

    kicsit magyarosítva:

    SDR anyag 8 bit, nem számít neki, hogy Windows-ban 10 bit van force-olva vagy sem. Annyi a lényeg hogy mindig legyen kikapcsolva a windows11 " automatically manage color for apps"

    Ez zavarja meg az SDR-t amikor 10 biten megy ki.

    DSC: Display Stream Compression

    Veszteségmentes tömörítési eljárás. Nem számít , hogy On vagy Off, mert nem látod a különbséget.
    Viszont On esetén tiltva van az Nvidia DSDLR funkciója.

    A monitorok azon a szinten vannak mint a TV-k esetén a Lan csatlakozó:

    TV: a legdrágább példány is 100mbit-es, holott egy tömörítetlen 4K + HDR simán 120-150mbit-et tud kérni. Bufferelés nélkül vezetéken nem megy át csak Wifi-n.

    Monitor: 360Hz + HDR képesség + VRR
    --> Még a DSC On DP1.4 sávszélességbe sem fér be csak a 240Hz változat. 360Hz-en azonnal kilép az adott (játék)program, VRR nélkül nincs gond.

    Erre jöttek 2025-ben a DP2.1-es szabvánnyal és elektronikával az idei monitor modellek.
    Elméletileg velük nem lesz gond sávszélességben és minden menni fog.
    De ha ismét csak DSC-n megy az 500Hz Samsung, akkor ismét nem lesz Nvidia féle DSDLR.

    Áprilisban kezdődik az új széria.
    Illetve a legújabb AMD és Nvidia RTX50xx kell mert csak azokon vannak DP 2.1-ek.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés