Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz csiga8 #8648 üzenetére

    -Hidrokrakkolt olajok nem szintetikus olajok, ebből volt már per is. Például Németországban nem lehet szintetikusnak írni.

    -Gajdán tanár úr, mintha a felvétel elött nézte volna át a témát.

    -PDF-ben legtöbbször nem a valós értékek vannak feltüntetve, hanem szabvány határértékei.

    -A viszkozitási index minél nagyobb, annál több viszkozitási index módosító adalék, ami idővel elfárad/elfogy és kitudja milyen lesz az olaj viszkozitása. Ráadásul a felesleges viszkozitási index módosító adalék elveszi az értékes helyet más adalékoktól.

    Továbbra is a friss olaj a jó olaj.

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz csiga8 #8648 üzenetére

    A motorolajok viszkozitása a hőmérséklet csökkenésével exponenciálisan nő. Ha pl 100°C -on 10 cSt, 40 fokon mondjuk 70 cSt, 0 fokon már akár 600-700 is lehet. -20 fokon meg ugye több ezer. A hideg motoron belüli állapotok nem olyan mértékben eltérőek, amik ilyen mértékű viszkozitás növekedést "igényelnének" hidegen. Mondjuk 10 helyett 20-25 cSt lehetne indokolt ezen logika alapján. De több nem.
    Ha (és mivel tényszerűen) jelentősen nagyobb a hideg olaj viszkozitása, a hideg motornak a saját nagyobb belső ellenállása mellett a magas viszkozitású olaj magas ellenállása ellen is kell dolgoznia, tulajdonképpen a magas viszkozitású hideg olaj teszi ki a hideg motor belső ellenállásának jelentős részét, tehát mondhatjuk hogy hidegen halmozottan hátrányos helyzete van. Alacsonyabb hideg viszkozitás csökkenti a belső ellenállást. Csökken a fogyasztás, és minimálisan csökken a bemelegedés mértéke, de utóbbi elhanyagolhatóan kicsi.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák