Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • biga

    őstag

    Én elég sok féle Renaul-t használtam/használok. Hajdan rövid ideig egy 11-essel kezdtem, szerettem, bár olyan rövid ideig használtam, hogy nehéz korrekt véleményt mondani róla. A családnal volt egy 25-ös Renault-ja, méghozzá egy Baccara (ha ez mond itt valakinek valamit :P ), na az az egyik legjobb autó volt akkor a kategóriájában akkor (92-es évjárat, 2,8-as Williams motor, full extra (és ez valóban full extra-t jelentett, bőröstül, 5 ponton felfújható, 4 memóriás ülésekkel, 2 zónás klímával, fabetéttel a műszerfalon stb), tempomattal, ABS-el (ma ez nem nagy szó, de 92-ben nagyon is az volt!), fedélzeti számítógéppel (ami pl élőszóban mondott minden fontosat a kocsiról, ha kellett), motoros csomagtérzárral stb. Imádtam vezetni. Egy óriási méltóságteljes és iszonyúan kényelmes brutális erőgép volt. Még ma is megfordulnak utána, ha meglátják az utcán. Metál bordó fényezés és króm szinte minden fontosabb helyen rajta :) Ha a nővéremék tanyáján járok néha a szívem szakad meg, ha meglátom, ahogy ott áll már évek óta leállítva a gazban. Rozsda még most sincs rajta egy szem sem, és - bár jóapám közreműködése miatt (bevallottan az ő hibája :) ) az addig bontatlan, de már majd 400000km-t futott motort kinyírta, így az utána cserélve lett egy sima 25-ös motorjára - ha az akkut beledobnánk talán még most is indulna. Aztán van most egy Thalia-m (sima 75 lovas 1,4-es), megbízható kis családi autó telepakolhatatlan csomagtartóval, és kényelmes belsőtérrel olcsón. Használok egy Kangoo-t (sajnos abba az 1,5-ös dci motor került, ami viszont nem nagyon sikerült a Renaul-nak), illetve hajtottam egy darabig egy Traffic-ot is, míg a tavalyi Budapest-Bamako rally-n ott nem hagyták főnölömék Bamako-ban valami jószándékú afrikainak további használatra (addig is hibátlanul üzemelt) :D

    Sajnos azt látom, hogy a Renault most kicsit leszálló ágban van. Most kevesebb olyan típusa van, amit megvennék, mint amit nem sajnos. A mostani Megane-ok, Lagunák, Scenic-ek olyan fiaskók, amiket nehéz lesz kihevernie a hajdan legendákat is teremtő gyárnak.

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz lajo #22 üzenetére

    A kis dci-kkel csak a problémások. És legtöbbször nem is kifejezetten a motor a hibás. Állandó hibaforrás pl az üzemanyagszűrő. Sz@r, f0s. Tudja ezt a gyár is, mégis mindig ugyan olyanra cserélgeti. Ha nem figyelsz rá, könnyen szennyeződik a motor, kukatétel lesz a befecskendezőfúvóka ilyesmi. Aztán trafó gyenge pont. Ismerek olyan dci-st, akinél kötelező tartozék az ízzókészlet mellé egy pót trafó (mondjuk ezt néhány , főleg a 16v verziónál is hallottám már). Felsőholtpontjelző vacak. Ha elmegy, egyenetlen lesz a járása, kihagyogat a motor vagy leáll. Nálunk egy ritkább dolog, a turbo okoz folyamatos meglepetést a Kangoo-n. Érdekes dolog, mikor mondjuk előzés közben leáll a turbó (illetve nem tudom mit csinál igazából, de hirtelen mintha ott sem lenne) és onnantól egy sima 1,5 dízelmotor minden erőtlensége hajt tovább téged. Aztán néha fogja magát és minden előzmény nélkül újra bekapcsol és seggberúg a többlet lóerő :D Aztán persze lehet, hogy pár perc múlva megint "belomhul". Hát így ennyi, amit az ismeretségemben, meg a szakirodalomban gyakran hallok a kis ccm-es dci-kröl. (Érdekes, hogy pl a Traffic-ban 1,9 van és azzal semmi baj, és mástól sem hallok a nagyobbról rosszat. Szóval nem a motor-konstrukció a hunyó. Egyszerűen sz@r a körítés)

    A Scenicc-el és a mostani Megane-okkal csak az a baj, hogy a statisztikák szerint nem valami megbízhatóak (bár ebbe gondolom belejátszhat a kis-dci probléma is). Érdekes, hogy pl a Megane Classic vagy 10 hellyel volt előrébb, mint a mostani. Nem nagyon fogynak e miatt. Az új Laguna sem akar bejönni. A régi hírneve adja el szinte csak. Épp ideje lenne a Renault-nál egy teljes palettaváltásnak.

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz lajo #24 üzenetére

    Nem törvényszerű a meghibásodás egyinél sem :) Csak gyakran előforduló hiba! (pedig inkább most jöjjön elő nektek, mert 30ekm-el szvsz az még garos! Később zsebbenyúlósabb, ha - ne adj Isten - előjön vele valami ;) )

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz lajo #26 üzenetére

    A jó üzemanyag az dízelnél amúgy is ajánlatos! Itt meg főleg. Tartsátok jó szokásotokat és nem lesz vele gond :)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz Lejszi #30 üzenetére

    Szerintem a család túl szentimentális ahhoz, hogy csak úgy szétszedjük :) Bár kicsit megviselte már az évek óta álldogálás a gazban, de azért a por alatt még mindig egy kiváló autó ez és tényleg valószínűleg a legjobb autó volt, amit vezettem, és a mostani (és valószínűleg a jövőbeli) autógyártást nézve a jövőben sem fog ez változni. Manapság valahogy nincsenek már olyan autók, mint amilyenek akár csak 15-20 éve voltak :(

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz Lejszi #36 üzenetére

    Szvsz a trafót, vagy ott is a felső holtponti jeladót. A 8 szelepesekkel nincs baj, pontosabban ami volt, azt már régen kijavították, ugyanis kb 10 éves konstrukciók. Ez volt az egyik ok, amiért sima 1,4-es Thalia-t vettem :) Nem szempont a családdal a nagy dinamizmus, viszont szempont a kis szervíz- és fenntartási ktsg. No és a teljesítményadónál is jól jön (és ezzel azt hiszem le is zártam a pozitívumokat :B Azért tényleg annyira elég kb az ereje, hogy láthatóan mozog a kasztni :D )

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz Atlantis #38 üzenetére

    Hát... Franciában szerintem pont a Renault inkább. A PSA pont nem. Na de ugye ízlések és pofonok :D

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    Egyébként ha van rá érdeklődés akkor ha van valakinek megfelelő méretű tárhelye feltöltöm a Clio (24MB) angol nyelvű szerelési dokumentációját (ábrákkal f@szán bemutatva mit hová hogyan) illetve egy hasonlót Thaliahoz (122MB), csak az több nyelven (magyarul is). (mellesleg a szerelés mindkét autónál ugyan az, alig-alig van különbség köztük, szóval a clio leírása 99%-ban jó a Thalia-hoz és fordítva). A doksik mérete miatt egyesével nem küldöm senkinek. Ha van tárhely ahogy tudom feltöltöm, ha nincs akkor nincs...

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz zotyesz66 #44 üzenetére

    Hát ugye a DS, a BX meg a társai egy letünt kort képviselnek, mint írtam korábban, azok más , mai szemmel irigylésre méltő részei voltak az autóiparnak, a mai Citroeneknek ahhoz (remélhetőlegy csak egyelőre) semm9 közük. Azok idejében még nem is volt a PSA konszern tagja, sőt, még a PSA sem jött létre ;) Ja, a C6 nekem is tetszik, de nagycsaládos emberként ez a legutolsó szempont egy autónál :)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz kp78 #45 üzenetére

    Az első ajtókban elvben nics semmi, ami sebességfüggően zörögne. Van azonban az ajtónál valami, ami bizony tipikusan Clio/Thalia betegség és főleg autópályán szokott előjönni 120-as tempónál vagy afelett: a szélvédő 2 oldalán lévő gumicsík hajlamos nagy sebességnél leválni, ez mielőtt elrepülne gyakran ad nagy sebességnél ciripelő hangot (erre én már direkt figyelek, ha a legelején is tudtam volna, akkor nem hagyom el azt a szalagot 130-nál egy erősebb szembeszélnél :D Jó vicc egyébként, mikor hirtelen leszakad és tovalibben - általában egy csattanás kiséretében - az autópálya felé ;) ) Nézd meg azt! Ha felül kezd egy kicsit lifegni a gumi, akkor próbáld visszapattintani a helyére (nagy valószínűséggel nem fog sikerülni, mert azért lifeg, mert nem tart a fül), vagy valami erősebb ragasztóval fogd meg. Ha valaki mégis elhagyná (ahogy olvasom egyébként a többi Clio-s/Thalia-s fórumot ez nem csak velem történt meg, többen jelezték a problémát, és a szervíz előtt sem ismeretlen a dolog), azt óva intem a hivatalos szervízben való vásárlástól, mert hivatalosan az a gumi nincs magában, csak a teljes gumikéderkészlettel együtt valami horror 16e Ft körüli áron akarták rámsózni. Egy bontóban 1-2e Ft-ból megkapod és egy pillanat alatt felszerelhető sk is.

    Ami zöröghet még az ajtóban (de ez nem fog függni a sebességtől, maximum az útminőségtől :) ), az - kiviteltöl függően - a hangszóró rögzítése (ha ott van), az ablaküveget tartú U-profil (bár Clio-nál még nem hallottam, Megane-nál már hallottam ilyet elengedni, és egyszerűen beesni az üveget), és elvben a zár rudazata, de az hivatalosan össze-vissza van szivacsozva (mint szinte minden, ami az ajtón belül zöröghetne elvben). Magától szvsz a szivacsok nem nagyon engednek el, ha le kell szedni mégis, az már önmagában egy szívás :) Szóval szerintem inkább a gumikéder fog ott zörögni :D

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz plömplöm #54 üzenetére

    Azok még az első szériás Lagunák voltak. Az alapozta meg a Lagunák hírnevét (amit aztán talán minden eddigi utánajövő sikeresen megtépázott :(( ). Mellesleg kb akkori fejlesztések azok a 8 szelepes motorok, amik kisebb ccm-vel ma is szolgálnak sok kisebb típusban (Twingo, Clio, Thalia, Logan,) Strapabíró, megbízható járgányok voltak. Vigyázz rá :D

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz The DJ #55 üzenetére

    Ha tudsz hozzá csinálni egy FTP elérést, akkor elkezdem feltölteni.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz ABnormal #51 üzenetére

    Igen, ugyan az. Pontosabban tudomásom szerint nincs másik kóddal jelzett 1,2-es 8V motorja. Itt vannak ebben a kategóriában a motorkódok:

    B/C B0A D7F 1149 180 CP 3300
    B/C B0C E7J 1390 180 CP 3300
    B/C B0D K7M 1598 200 CPOV 3500
    B/C B0E F8Q 1870 200 CPOV 3250

    (értsd: sorban a kódok értelmezése: jármű típus (B/C B0A), motor típus (D7F), ccm (1149), erőátvtel tip.: (180 CP 3300)

    Ehhez a Clio-nál pl mindegyikhez a JB1 tip manuális sebváltó tartozik)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz The DJ #75 üzenetére

    Hmm... A privát írása előtt továbbolvashattam volna :D Mindegy, akkor azt vedd tárgytalannak :))

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    Nos az első adagot feltöltöttem, a másodikat (ami mellesleg szvsz jobb, nem utolsó sorban részletesebb és magyar :) ) a mérete miatt (122MB) nem vállalom be. A feltöltött file sima önkicsomagoló rar (szóval nem megijedni attól, hogy exe ;) ). Kicsomagolva az indexxel indul.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz The DJ #77 üzenetére

    :DD

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    Feltöltöttem a másik doksit is. De nem nagyon látom a könyvtáradban. :F Van esetleg valami szűrés vagy késleltetés?

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz Thapír #116 üzenetére

    Vékonyka kéz és hátúlról betesz. Vagy kiol a rögzítő pöckök amik tartják a lapot (amin a "tekerők" vannak és kiszeded az egészet. De ez neccesebb, mert az összes kábel meg spirál ilyesmi feszül mint a nyavaja. Én az előzőt ajánlom. k nehéz, meg lényegében nem látsz semmit, de nekem sikerült így ízzót cserélnem ott komolyabb bontás nélkül...

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz No-kia #155 üzenetére

    Buta emberrel nem vitatkozunk mert legyőz a rutinjával... :U

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    őstag

    válasz No-kia #152 üzenetére

    Dühöngeni fogok, tehát akit nem érdekel eleve olvasson tovább!

    Megjegyzem egyébként, hogy a tanárod mellesleg a következő dolgokban tévedett:

    1: biológia tanárként olyan dolgokról próbál értekezést tartani, amikről szemmel láthatóan halvány lila gőze nincs (a véleménye meg nem tananyag)
    2: valószínűleg soha életében nem ment 1 méternél közelebb egy valódi trabanthoz, vagy ha igen, soha nem nézte meg nyitott szemmel, hogy valóban miből van (ami nem lenne baj, de akkor miért állít ilyeneket?), különben tudná, hogy a trabant burkolata duroplast. (gyapot és műgyanta keveréke, hőre keményedik). Mellékes információként megjegyzem, hogy a Trabant 1957-es megjelenésekor (akkor még AWZ P50, később Trabant 500) már ezt az anyagot használta és akkoriban (meg utána még vagy 15-20 évig) kifejezetten modern anyagnak számított. Biológia tanárként ismernie illene a különbséget tehát a duroplast (gyk: gyapot + műgyanta) és a búza/kukorica között. Mindenesetre érdekes, hogy összekeveri :)
    3: a Thalia karosszériája semmilyen hasonlóságot nem mutat a Trabant karosszériájával. Anyaga nagy részben egyszerű hengerelt és sajtolt acéllemez, mint a világ autótipúsainak kb 95%-ban, néhány helyen (pl első doblemezek, lökhárítók) egyszerű, melegen sajtolt műanyag (se az acéllemez, se a műanyag burkolóelemek gyártása során nem használnak fel se kukoricát, se búzát, se semmilyen növényt (bár az lehet, hogy a munkások pár dohánylevelet elégettek a gyártás során :D ) A műanyag elemek használata sem éppen egyedi az autógyártásban, lényegében majd minden modern autótipus használja ezt a kombinációt.
    4: ezek után már csak egyetlen tévedést követett el: mikor a tanári pályát választotta (és itt nagyrészt azt sérelmezem, hogy felnőtt, minimum főiskolát végzett, elméletben intelligens emberként a tanári pozíciót véleménye kinyílvánítására használja egy olyan témában, amihez nyílvánvalóan nem ért. Ezzel lejáratva magát (ami az ő baja), a többi tanár tekintélyét, az iskolát és úgy általában hosszú távon elértéktelenítve a tanári hivatást.

    u.i: mindez talán túlzásnak tűnik ebben a kontextusban, de gondoljatok pl a tanórákon néha előforduló egyéb (pl tipikusan politikai) téves, félreértelmezett illetve az adott helyen abszolut nem odavaló véleménynyílvánításnak, közvetve befolyásolásnak (pont, mikor a legfogékonyabb az ember). Szülőként az a véleményem, hogy a tanár feladata nem ez, hatáskörét ezzel az "oktatási módszerrel" jóval túllépi, és - ismétlem - hosszú távon (rövid távon nyílván nem érzékelhető ez) csak kárt okoz a legapróbb ilyen megnyílvánulás is.

    Uff! Kidühöngtem magam... ;)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés