-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cane
őstag
válasz Wiz Khalifa #47048 üzenetére
Nem az van. A vékony nálam az 5W-30, a favorit.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Wiz Khalifa #47045 üzenetére
Én a vékonyra esküszöm. Ettől még nem folyik ki a tömítéseknél de legalább nagyobb az esély arra, hogy mindenhová el tud jutni, áramlani az olaj.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Wiz Khalifa #47040 üzenetére
Pár száz hozzászólással korábban itt már kirobbant a vita.
#42455-től kezdj el olvasni.
No offense!▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
A legördülő listán ellenőrizheted milyen tesztet kapott az abroncs. Jó böngészést!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Na tegnap estefelé kicseréltem az index/ködlámpa/világításkapcsoló karomat egy Valeo-ra. Az index és ablaktörlő kapcsoló cseréjéhez ki kell csavarni a kormány burkolat alatti 2 db torx csavart. Ezután óvatosan leválasztható a burkolat alsó és felső fele. Ezután hozzáférhetővé válik az index és az ablaktörlő kapcsoló. Ha netán mégsem, akkor a kormány rögzítő kioldásával állítsunk a kormány magasságán vagy közelségén, míg nem lesz elég helyünk. Ekkor le kell húzni a motortér felőli "euro-scart szerű" csatlakozót az kapcsolóról, amelyeket alul-felül fülek tartják: a fülek alá egy kis lapos csavarhúzóval lehet benyúlni és alábillenteni hogy lazuljanak. Ha ez megvan, az régi kapcsolón oldalt alul fölül szintén vannak fülek, amelyeket megnyomva kijön a kapcsoló a helyéről.
Az új beszerelése fordított sorrendben történik: előbb bepattintjuk a kapcsolód a helyére, a két fülnek alul-felül be kell pattannia. Ezután a motortér felőli csatlakozót vissza kell pattintani a helyére. Ezzel kész is lenne, ellenőrizzük le a funkciókat, minden működik-e.
A kormányburkolat visszahelyezése: minden karnak, index, világítás, cd kezelő karjának a helyére kell mennie, tehát az alsó burkolatot helyezzük fel, nézzük meg hogy a hosszú rögzítőcsavarok pontosan a furatjáratba kerüljenek vissza! Ezután visszailleszthetjük a burkolat felső részét is. A jobb oldalt pattintottam vissza először, majd a bal oldalt (nekem legalábbis ez a sorrend jött be) ezután vissza lehet csavarni a csavarokat és kész.Az Espace IV-hez rendelt kapcsoló az alábbi típusokhoz is jó volt, ezért gondolom, a kicserélése ezeknél a felsorolt típusoknál nem 100%, de hasonlóan történhet:
RENAULT VEL SATIS
RENAULT LAGUNA II
RENAULT TRAFIC II
RENAULT ESPACE IV
és bizonyos OPEL VIVARO típusok.
Alkatrész rendelést csak pontos gépjárműadatokkal, a cserét pedig csak óvatosan végezzük!▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Megnéztem a kormány borítását, alul 2 torx csavar rögzíti, mint márkán belül a többi vasnál. Era és Valeo index/ablaktörlő kapcsoló között melyik az ajánlottabb?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Ezek gondolom C5W szofita izzók. A canbus rendszerűek (általában hűtőbordával ellátott darabok) szoktak érdekes dolgokat művelni. Nekem a legegyszerűbb gagyi C5W van, tehát borda nélküliek, azok jól világítanak, sőt leoltásnl fokozatosan késleltetve kialszanak, mint a gyári izzók.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz diablo1984 #46863 üzenetére
Köszi!
A burkolatot feszegethetem? Csavar v patent fogja? (felső fél + alsó félből áll - espace 4)▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Hi skaczok!
Indexkapcsolóban a refi nem akad be a helyére, inkább inkább fényürtként, mint refiként működik. Mennyire bonyolult ezt javítani vagy újat beszerelni? Level99 kategória?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Halihó!
Már sokszor szóba jött a váltóolaj ellenőrzése, cseréje. Tudna vki mutatni egy fotót hogy néz ki a csavar, amit le kell tekerni? Főként espace 4, esetleg scenic vagy valami hasonló elrendezésű motornál?
Előre is köszi!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Ma kiírta a vas németül, hogy tavasszal olajcsere. Ezt miből gondolja? Egyébként km futás alapján jó is lehet a tippje.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
-
Cane
őstag
Espace IV tetőcsomagtartón kell két kis alu létrát kb 180cm magasak elvinnem kb 200 km-ert. Hogyan és mivel tudom bombabiztosan rögzíteni. Csak a gumipókot kissé kevésnek találom.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz WunderKinder #46112 üzenetére
Melyik foglalattal próbáltad? (Alsó vagy felső)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz WunderKinder #46112 üzenetére
Ledesekből melyikeket próbáltad?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz vatoloco26 #45947 üzenetére
Azt írja: Figyelmeztetés, lényeges hogy elolvasd az utasítást. A Kresz (betartása) elsődleges.
Ezt a gps írta?[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
A vas 09 - euro IV-es. Megvárom a szmogriadót azt indulok is rükiben rajoskodni.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz newwave0507 #45745 üzenetére
Igen, normál személyautóknál kb. 1 literrel lehet számolni.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Műszerfal elemeket inkább szilikonos cuccal kezelnék, mint pl. aceton/benzin/higítóval.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
STP winter maintenance formula adalékot vettem a Tucskóban, ezeregyről volt akciózva asszem 329ft-ra. Vettem ötöt. Csak jó lesz valamire.
http://stp.co.hu/dizel-benzin-teli-adalek.html
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Menet közben hallottam, amikor úthibán mentem át, talán hátulról egy olyan hangot, pontosan mint a csörgő hangszer hangja. Ez nagyobb úthibáknál továbbra is hallható. Ez egy szép tiszta fémes hang de azért zavar.
Van tippetek mi adhatja? Már befeküdtem a kocsi alá, amit tudtam megrángattam de semmi.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz gkawka #45418 üzenetére
Nem tudom kellene-e lakkozni, mert a műanyag szvsz nem UV védett. A Renault gyári gépkönyve a következőt írja, idézem:
"A fényszórók műanyagból vannak, ezért a következő izzók használata kötelező:
UV-szűrõs 55 W(Bármilyen más izzó használata
esetén a fényszóró károsodhat.)Ajánlott és bizonyos országokban
kötelező, hogy a járműben tartalék
izzókészlet legyen."▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Az enyéimet mind cseréltem espace-ban és megérte.
C5W szofita led méretek pl. amelyek jók lehetnek 31, 36, 39mm hosszúságúak, de inkább a 39mm-re tippelnék. Pattintsd le megfelelően a búrát és mérd meg mekkora kell (csomagtartóban is) és ali-ról ingyenpostával megjön bagóért csak várni kell 3-4 hetet.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz kisgyerek85 #45401 üzenetére
Ez otthon sem bonyolult elvégezni. Keress rá a youtubén "headlight polish" kifejezésre. Általában fogkrém és egy puha kendő megteszi, na meg egy kis idő.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Azon töprengek, hogy lehetséges-e elekromos kézifék automatikus behúzása nélkül parkolni? (nyilván nem járó motorral) 🙂
kicselezhető valahogy?▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz rob210 #45042 üzenetére
Igen valóban vegyesek. A szofita izzókkal teljesen meg vagyok elégedve, azokat merem ajánlani. A legjobb azonban ha vásárlás előtt kipróbálható az izzó. Nem került nagy pénzbe a garnitúra, de csalódás amikor nem az igazi az eredmény. 🙂
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Az alábbi izzókat az @liexpress oldalról rendeltem. Az izzók bagatell összegért rendelhetőek ingyen postával, pár hét alatt ideérnek. Az irányjelzők mondjuk már kicsit drágábbak voltak, mint a többiek, de erről majd később. Visszatérve az izzókhoz, mindegyik működőképes állapotban, jól becsomagolva érkezett.
Rövid véleményezés:
1. W5W jelzésű led izzó, sárga fényű: Elméletileg ezt az izzót a kerékjárat feletti irányjelzőhöz rendeltem, azonban nagy csalódás volt, mivel a fénye viszonylag gyenge. Meg sem közelíti a gyári, hagyományos izzószálas W5W foglalatú izzó fényerejét. (--)
2. W5W jelzésű led izzó hideg fehér fényű: Első helyzetjelzőbe rendeltem. Abszolút pozitív a tapasztalat, fénye erős, inkább valóban hideg fehér, mint kék(es) színű. A ledek kialakításán is látszik, a fény nem spot jellegű, hanem minden irányban szórt. Fénye erősebb a hagyományos gyári izzónál. Helyezhető a fent említett irányjelző helyére is, mivel a külső indexbúra gyárilag narancssárga. Létezik extra hosszított változata is, még több leddel. (+++)
3. P21W jelzésű led izzó, vörös színű: A hátsó ködlámpába szántam. A fénye hasonlóan erős, mint a gyári "körte" izzónak, azonban ez a megoldás kialakításából adódóan alig világítja be a lámpabúra foncsorát, tehát a tükröződés nem érvényesül igazán, de kifelé jól világít. A ködlámpá burában egy erős világító kör (maga a led feje) világít intenzíven. Akár jó is lehet, mivel fényereje megvan, azonban számomra kissé furcsa, hogy a foncsor mintha alig izzana, középen pedig egy erős, éles kör adja a fényt. (+)
4. P21/5W jelzésű 5w és 21w led helyzetjelző izzó: Ez a típus nem annyira jött be. Az 5w és a 21w fényereje között nem sok eltérés van, tehát ha a világítás be van kapcsolva (irányjelző) és fékre taposunk, valamivel több fényt ad az izzó, de nem nagyságrendekkel, mint a gyári, így egy hirtelen fékezés is kevésbé észrevehető a mögöttünk haladónak. Mellesleg a 21w sem ad kellően erős fényt, a gyárihoz képest. (-)
5. PY21W jelzésű led izzó: A hagyományos gyári izzókat akartam kiváltani, azt remélve, hogy a vészvillogó csak alig terhelje az akksit. A hagyományos gyári izzóhoz képest a fénye annak 1/3-a, tehát nagyon kevés fényt ad. A nyári tűző napon állva is alig lehet észrevenni, hogy be van kapcsolva az irányjelző, vissza is raktam a hagyományos gyári izzót. A hirdetésben levő fényképen, egy "luxusmárka" autója van fényképezve, amelynek olyan erős az irányjelző fénye, hogy szinte vakít. Na ennek semmi köze nincs hozzá.
Fogalmam sincs, hogy az összes 4db beépítése esetén 2x gyorsabban villogna-e az irányjelző (ennek kiküszöbölésére megoldást jelenthet a *Canbus rendszerű izzó), mert már az első izzó behelyezése utáni eredmény is kiábrándító volt. (---)6. P21/5W jelzésű 5w és 21w led helyzetjelző izzó (2.): Fénye megfelelően erős, a lámpakupak tetején projektorszerű fókuszlencsét helyeztek el. Annyi azért látható, hogy az 5w és a 21w között itt sem jelentős a fényerőbéli eltérés, azonban a fénye kellőképpen erős, a foncsort is kellőképpen megvilágítja. (+)
7. C5W "szofita" izzó 31, 36, 39mm méretekben: Az utastér izzók helyére lettek szánva. Hideg fehér fényben érkeztek, nem a hűtőbordás verziók. Fényük kellőképpen erős, bevilágítják az egész utasteret, a nagy fényerő és a hideg fehér fény miatt az egész látvány olyan sci-fi feeling. A csomagtartó világítás is olyan erős lett, hogy szinte vakít, ha nem is nappali fényt ad, de éjjel, tök sötétben is mindent meg lehet találni a csomagtartóban. (+++)
(6. és 7. jelenleg be van építve, ezért a netes képeit tettem ide.)
*Canbus rendszerű izzókkal nincs tapasztalatom. Annyit hallottam a témában, hogy a led izzók alacsony áramfelvétele eredményezheti az irányjelzőknél a gyors villogást. A Canbus beépített ellenállást tartalmaz, így ez a gyors villogás probléma kiküszöbölhető.
Ami most jön, az lehet hogy urban legend, de egy fórumban olvasható volt egy írás, hogy Canbus izzót helyezett egy felhasználó egy folyamatosan világító lámpatestbe, azonban vélhetően a Canbus ellenállása felhevült és megolvasztott körülötte pár műanyag alkatrészt. Ezért irányjelzőnek bizonyára jó a megoldás, de folyamatos világításnak már nem biztos.[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz rob210 #45005 üzenetére
Köszi! 🙂
Na így már bátrabban ugrok neki!Ui.: Ha valaki érdekel felteszek ide kitérőként led-es izzókról tapasztalatokat 3-4 képpel, ugyanis elég vegyesek a véleményeim. Egy hozzászólásba megpróbálom majd besüríteni (pl. irányjelző, féklámpa/helyzetjelző, szofita,stb.) mindezt persze rendelés és kipróbálás után...
(amúgy a gép nem törött) 🙂
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Espace 4 2.0 16v váltóolaj szintjét tudom valahol ellenőrizni? (A golfhoz képest kicsit szögletesebb vele váltani.)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz SaNyEe #44008 üzenetére
A bódéja ~1450kg. Ezt a kis dízellel nem ajánlanám. Nagyobbal jobb választás lenne de nem ezzel az útitervvel/tervezett kevés éves km-el. A benzines így jobb választás lehet. Hasonló tervezett km mellett én 2.0 16v Espace IV-re vadásztam turbó nélkül. Nem bántam meg.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz FerNandor #43963 üzenetére
Azt hiszem ez a benzines kb. 1650-1700kg súly körül van, ez a legkönnyebb benzines. A grand vmivel nehezebb. Ami külön jó, az a 6. sebesség. Lassan eljön a klímázás ideje, kíváncsi vagyok mennyivel tolja meg a fogyasztást.
(Közben megnéztem 1640kg ez a változat.)
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz FerNandor #43961 üzenetére
2.0 16v 136le (F4R) teletankkal mértem többször is, hegy-völgy és egy kis városozással a legjobb 7.5 volt de általában több városozással 1 literrel több szokott lenni. Városban tisztán még nem mértem. Mondjuk a fedélzeti a ténylegesnél kb 1-2l-el többet mutat. Az is igaz, hogy nem igazn padlózom a pedált, políran megyek 2 kiskölökkel + asszonnyal. 🙂
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Na, végre feltettem az RX4 (R16") felniket a gépre, most így fest a vas:
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Megane2000 #43735 üzenetére
Nyilván mindenki eldönti mit akar venni. 🙂
Itt néhányan csak tanácsot próbálunk adni, mert lehet 1-2 hirtelen jött jóötletből kínlódás lesz. Csak saját példám: Golf 3-ra még 96'ban vettem jó peres és széles gumikat. Nem padkáztam őket de elég volt amikor a csajom állt ki a parkolóból, hát hogyhogynem ráharapott a padkára... Sőt mi több, a végén már egy járdaszegély széle is megtette. Egyszer full tele kocsival cseréltem kereket, mert kátyús úton defektet kaptam. A discojárat virsli kerékkel futott be a partira... és ezek csak a külső sérülések. A kormányszervó erőlködött és hatásfoka/ereje ezekkel a kerekekkel gyengébb volt. Az utastér felvett minden rezgést, a guminak a hangja, surrogása 100km/h felett kezdett zavaró lenni (pedig pirelli és michelin gumikkal nyomtam). A nyomvályú kurvára megfogta a kocsit, ez esőben pedig életveszélyes helyzeteket hozott.
Szóval ha bírja a gerinced a pattogást, nem szeretnél kommersz megjelenést, akkor a nagy kerék a menő választás. Minden ésszerű esetben pedig nem.
A fentiek szummájára, mindenki azt vesz amit akar és tud.▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Megane2000 #43725 üzenetére
Nem széles kicsit a 7,5? Nehogy beleérjen a kerékjáratban valamihez. A 6,5 talán jobb lenne...
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
2005-ös vasba lesz. Tehát így okés, ugye?
Tresh: 2 kisgyerekkel, asszony tempomattal már inkább az r16/60 számomra az ideális választás 🙂
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Sgt. Chris #43687 üzenetére
Kösz az infót! Jó hogy leírtad mert espece 4-ben is hasonlóan kevés a hely, emiatt ha majd kell én is nekifogok. Bár a nagy lámpatest mögött itt is az ablakmosó tartály, másik oldalt az akksi hever. Amit sajnálok, hogy bizonyos izzókat csak bűvésztrükkel vagy elemek lebontásával lehet cserélni. Tudom én, hogy a márkaszervizeknek is kell a kuncsaft, de anno egy golf 3-ban majdnemhogy menet közben kicserélhettem bármit, okos elrendezés, könnyű hozzáférés, stb.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
-
Cane
őstag
válasz Megane2000 #43584 üzenetére
Nem tudom hogy milyen a megane ET száma, mert még azzal is mellé lehet lőni. Előfordulhat hogy lényeges ET szám eltéréssel beleér a gumi a sárvédőbe, másik esetben kilóg az oldalsíkból. Szvsz drága ez a felni és ez így még nem felszerelhető.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Megane2000 #43581 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy a Megane felni agyátmérője is 60.1mm, emiatt mindenképpen kell rá tehermentesítő gyűrű.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Sajnos bajságok vannak. A használtan vettem tetőcsomagtartót (gyári Espace IV-hez való, renault gyártmány) de nem passzol a tetősínemhez. A méret, fesztáv igen, az mm pontos, de a feszítő görgők nem mennek bele a járatba.
Fentebb linkeltem egy képet az előző hozzászólásomban, ami nem az én gépemről készült, azonban gyanítom abba belemenne a formája alapján a tetőcsomagtartó, viszont nem ez a fajta sín van az enyémen. Az enyémről linkelek egy képet, de ebbe nem megy bele a gyári tetőcsomagtartó fém kifeszítő görgője. Mit lehet tenni ilyenk]or vagy mi a bibi egyáltalán?
...És a másik sín
(Látható hogy az alsó képen lévő sínnek van pereme olyan szögletes C betű formájú, az enyém meg szögletes U alakú.)
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Wyktor #43392 üzenetére
Csatlakozom rob210 kolléga válaszához, ill. szerintem még fontos lehet:
A váltóméret kalkulátor oldal adataival ellenőrizd a felnik/gumik adatait, ne legyen a kerekek kerületében eltérés, legfeljebb nagyon minimális mértékben.
A peres gumik pl.: /50 /45 és így lefelé jól mutatnak egy nagyobb felnin, de kb ennyi. Hadd idézzek a Totalcar oldal peresgumi cikkéből, amelyet érdemes a belinkelt idézet mellett elolvasni.
"Arról viszont ritkán esik szó, hány ponton okozunk keserves bajokat magunknak, pedig hosszú sora van.
1:
A peres gumi kényelmetlen. A deformálódó oldalfal által elnyelt ütéseket a továbbiakban a gerincoszlopounk fogja elnyelni.2:
A peres gumi sérülékeny. Ameddig meg nem indulunk kaszákkal-kapákkal az önkormányzatok és a Közútkezelő ellen, addig sosem lesznek rendes útjaink, ezeken a mostaniakon meg nem hiába jár Demszky G. is Allroad Quattróval, és ő csak tudja.3:
A merev oldalú gumival gyorsabban tudunk kanyarodni, de hirtelenebb csúszunk meg. Később enged el, de kevesebb időt ad összeszorítani a záróizmot.4:
A peres gumis autót jobban elhúzzák a nyomvályúk, csavargatja a kormányt a kezünkben.5:
A peres gumi nem védi meg a felnit, így a rohadt kátyútól nemcsak defektünk lesz, hanem a kereket is vihetjük peremezni, görgőzni a felnijavítóhoz.6:
Ha nem pusztán peresebb, de szélesebb is az új gumi, számítsunk rá, hogy előbb felúszik a vízen, latyakon. Sima fizika: azonos súly oszlik el nagyobb felületen, ugye. Szárazon és havon már jó a szélesség.7:
A nagyobb felni és szélesebb gumi szinte mindig nehezebb. Az pedig annyira rossz, hogy külön bekezdéseket szentelünk neki.8:
Különösen óvakodjunk a defektmentes gumiktól. Ezek nehezebbek és még merevebbek, és a soha be nem következő defektkor nyújtott biztonságért cserébe évekig kínoznak."[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Yo!
Egy kis segítség kellene. Espace IV tetőcsomagtartót akartam feltenni. Adott ugye a sín, amelyen rajta van egy rápattintható hosszbordás fedősín. Leszedtem a rápattintós fedősínt, amibe belepasszol a tetőcsomagtartó tappancsa. Eddig ok.
Itt jön a kérdés, ugye a hosszbordás rápattintható fedősín pont akkora, hogy végigérjen a lezáró elemig, viszont csak úgy tudnám feltenni a tetőcsomagtartókat, hogy a fedősínt nem pattintom vissza (ez elég rotyón nézne ki) vagy esetleg méretre kell vágni a ráppatintós fedősínt, annyival rövidebbre, amekkorát a tetőcsomagtartó "talpak" majd felvesznek?
Előre is köszi.
kb erről van szó (csak illusztráció):
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
-
Cane
őstag
Öreg benzines nem vén benzines!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Sgt. Chris #42484 üzenetére
A wd40 csupán gyorsmegoldás. Zsírozni kellene.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz speedydb23 #42474 üzenetére
Az akár lehet normális jelenség, hogy bizonyos mértékben fogy az olaj. Ha nagyon fogyna az szinte kizárt, hogy az 5W-30 vs 5W-40 közötti eltérések miatt van!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
a W0-, W5-, stb. jelzés ---> 0W-, 5W
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
"A meleg oldali üzemi hőmérsékleten történő állapotot jelöl 30,40,60 minél jobban van terhelve a motor annál fontosabb a magasabb viszko szám mert így tudja védeni a motort."
Inkább:
Pl. a 60-as olaj versenykörülmények között használt autóban válik az üzemi hőfoknak megfelelő felmelegedés után "normálissá", megfelelő kenést eredményező viszkozitásúvá. Ha normál használatú autóban használják ezt az olajat, az kopást és magas fogyasztást idéz elő, mivel az üzemi hőfoknak megfelelő felmelegedés után a belső ellenállásának mértéke viszonylag magas (sűrű) marad.A táblázatban látszik hogy a 30-as olaj minimum és maximum viszkozitási értéke alacsonyabb a 40-nél, azaz a belső ellenállásának mértéke alacsonyabb ---> jobban áramlik, hideg motornál (és ismét írom most sem a W0-, W5-, stb. jelzés!) folyékonyabb az olaj, akár télen is, emiatt a hideg okozta kopás is kisebb mértékű.
Mondjuk azért az sem elhanyagolható, hogy olaj és olaj között is lehetnek különbségek.
(Mindjárt megpróbálok keresni egy alacsonyabb hőfokon mért viszkozitási táblázatot is.)a belső ellenállásának mértéke viszonylag magas marad.)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Házimozi belépő szinten
- Digitális Állampolgárság Program
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest