Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-07-18 18:36:55

LOGOUT.hu

A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#3151) jákob13


jákob13
tag

[Modellvasút H0 TT H0e 1/64 24.rész]

https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn

(#3152) Batman2 válasza jákob13 (#3151) üzenetére


Batman2
őstag

A szürkét a zöldikére kézzel festetted ?

Érdemes valami szalagot, mondjuk egy csík szigetelőt használni az festés szélén, hogy éles, egyenes legyen a határvonal és ne rezketős, továbbá szerintem matt, vagy félmatt festéket érdemes használni, ez a nagyon fényes, csillogó nagyon mű hatűsú !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3153) jákob13 válasza Batman2 (#3152) üzenetére


jákob13
tag

Matt festék mind a kettő..Fényképező tette csillogóvá..

https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn

(#3154) jákob13 válasza Batman2 (#3152) üzenetére


jákob13
tag

[http://www.facebook.com/media/set/?set=a.573007332723120.1073741826.294172267273296&type=3]

[ Szerkesztve ]

https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn

(#3155) Batman2 válasza jákob13 (#3154) üzenetére


Batman2
őstag

Hú, az a macskakőminta de régi dolog !! :K :R
Még nekünk is van egy-két ív olyan vagy 30 évvel ezelőttről.
Gondoltam is, hogy szkennelem, és sokszorosítom, mert tetszik, és azzal készíteném az úttest felületeket !
Szépen alakul a kis asztal !! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3156) YanezTTrain válasza Batman2 (#3155) üzenetére


YanezTTrain
tag

Van még néhány hasonló letölthető papírmasé az oldalamon,
[link]
téglafal és terméskő mintázattal. Használjátok egészséggel! A nyomtatáshoz javasolt a 80 grammos vagy annál vastagabb papír használata, mert a vizes ragasztók tapéta, fa ragasztó a nyomtatás színét megváltoztatják a kémiai alkotó elemeikkel, ha túl vékony a papír!

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3157) Batman2 válasza YanezTTrain (#3156) üzenetére


Batman2
őstag

Nagyszerű, köszönöm !! :K :R

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3158) YanezTTrain


YanezTTrain
tag

Miután hosszú idő óta nem nyúltam az asztalhoz, a minap kicsit megjárattam a gépeket. A fenti fénykép egy éppen keállított nem közlekedő tehervonatról készült. A kocsik balról jobbra: Marklin, Trix, Marklin, Kleinbahn gyártmányok. A Trixet kicsit érdekes összekapcsolni a Marklin rendszerű kapcsolókkal, de megoldható.

[ Szerkesztve ]

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3159) Batman2 válasza YanezTTrain (#3158) üzenetére


Batman2
őstag

Jó, hogy ennyi féle kuplungot gyártanak, no meg sírendszert is, hogy törjük a fejünket, hogyan kapcsoljuk össze őket ! :N

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3160) YanezTTrain válasza Batman2 (#3159) üzenetére


YanezTTrain
tag

Minden cégnek megvan a maga bevált rendszere. Persze ma már a legtöbb gyártó olyan modelleket készít ahol cserélhető a vonókészülék a többi járművel való kompatibilitás okán. Ezek a szerkezetek az asztalomon 30-40 éves vasak - a legtöbb esetben szó szerint, de van 50 - 60 éves is közöttük - akkor még erre nem nagyon gondoltak. Pont a Trix az egyik, akinek a vonókészüléke teljesen más mint a Markliné. Némi kis reszelés, csípőfogózás volt szükséges, hogy a Trix kapocs összejöjjön a Marklinnel. Tolt üzem még így sem lehetséges velük. Más a kapcsolók magassága, a Trix jóval feljebb van. Veszek valamikor Marklin kompatibilis kapcsolókat és a két trix kocsit átépítem. Sajnos nem lehet egy az egyben feltenni az új kapcsolókat, kell nekik megfelelő szintben lévő helyet készíteni először.

Szerencsére a Lima, Mehano, Kleinbahn, és az egy szem Piko kocsik minden további nélkül kapcsolhatóak a Marklinnel. A Bachmann és Bevbel (USA) kocsik kapcsolóit ki kellett cserélni, de nem volt probléma, a szintmagasság ugyan az, csak be kellett ügyeskedni az új kapcsokat az amerikai szutykok helyére.

[ Szerkesztve ]

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3161) YanezTTrain


YanezTTrain
tag

Miután Dmaster honlapján nem elérhetőek az általa készített MÁV szabványú épületek papírmakettjeinek letölthető fájljai, ezért hiánypótlás jelleggel csináltam az oldalamon [link] egy menüpontot ahol le lehet tölteni a különböző épületeket, H0 méretarányban.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3162) YanezTTrain


YanezTTrain
tag

Az átalakított alagútbejáratok egyike és az első még festetlen vonali felsővezeték tartó oszlop. Az alagútban nem volt semmi felsővezetéket építeni. Ha nem nyitott alulról az asztal közepe, hogy hozzá lehessen férni a pályához, nem is tudtam volna megcsinálni. Mindenesetre a pocsék munka megvan jön a látványosabb rész. Előbb utóbb drót alatt megy az E41, illetve onnan megoldható lesz egyenáramú villamosmozdonyok alkalmazása a Marklin rendszerben, felsővezetékről egyenáramos táplálással.

:DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3163) Batman2 válasza YanezTTrain (#3162) üzenetére


Batman2
őstag

Ügyes ! :K

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3164) Eltomi


Eltomi
tag

Sziasztok, új vagyok még itt. Ez alábbi egy régebbi munkám. Sachsen MÁV Y kocsiba Zzemoki féle belső világítás + egyik oldalon (mivel ez egy szerelvény vége) saját zárfények. Tervben van fülkénkénti világítás nyáron, mind a 3 Y kocsimba. A premier az októberi TEMOFESZT-en lesz. :))

Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d

(#3165) Eltomi válasza YanezTTrain (#3145) üzenetére


Eltomi
tag

Nem akarod kihozni őket a kemencei kisvasúti napra? Lesz 0e modulasztal (mondjuk ott mi DC-ben játszunk :D )

Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d

(#3166) Eltomi


Eltomi
tag

Figyelem! elindult a Kemencei Vasútbarát Ifjúsági Építőtábor, azaz a Project Kemence 2013 szervezése! Ha te vagy valamelyik ismerősöd 12-16 éves, iskolai magatartása legalább jó (4-es) és érdekli a vasút illetve a vasútmodellezés, gyere el bátran a táborba! Ismerd meg, hogyan épül a modulrendszerű terepasztal, vagy, hogy mi folyik a vasút kerítése mögött! További információ a honlapon:

http://kemenceitabor.tk/

Egy kép a tavalyi kemencei kiállításról, amely a tábor hétvégéjén lesz [+]

[ Szerkesztve ]

Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d

(#3167) jákob13 válasza Eltomi (#3165) üzenetére


jákob13
tag

Londonból elég nehéz lenne... Bár ki tudja.

https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn

(#3168) YanezTTrain válasza jákob13 (#3167) üzenetére


YanezTTrain
tag

Nem olyan nehéz az, ha az ember tudja a dátumot. :-) Repülővel 2,5 óra Budapest. Tény, hogy úszva, futva kicsit odébb lenne...
:DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3169) Batman2 válasza YanezTTrain (#3168) üzenetére


Batman2
őstag

Debrecenből autóval nem érek ennyi idő alatt Pestre !! :D

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3170) Batman2 válasza Eltomi (#3164) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Én is gyártottam világítást személykocsikba, csak saját áramkörrel, saját panellal, saját gyártásban és stabilizált világítással, amit a Zzemoki nem tud.
Ha visszakeresel (pár100 oldalt) talán még meg is leled valahol a képét. ;)

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3171) YanezTTrain válasza Batman2 (#3169) üzenetére


YanezTTrain
tag

Na jó a két és fél óra felszállástól leszállásig értendő (jó időben, mert álltunk már a kifutón egy órát mert viharban nem engedték fel a gépeket), még hozzá kell tenni, hogy kimész a reptérre, van négy lehet válogatni :D csomagfeladás, biztonsági vizsgálat beszállás, célreptéren ugyan ez a móka csak fordított sorrendben, ha nem akarsz ezrediknek beszállni a gépbe(fapadoson nincs helyjegy), legyél kint a pultnyitás előtt, szóval háztól házig 8-9 órás mutatvány. De még így is ez a leg gyorsabb utazási forma. Lehetne vonatozni, de az 2-3 átszállás és háromszoros ár a repülőhöz képest, viszont nem kis pozitívum, hogy az út nagyrészét TGV-vel és ICE-3-assal lehet megtenni, Bécstől pedig Railjettel. Van távolsági buszos lehetőség is, de az horror. Drágább vagy egy árban van a repülővel és alsó hangon 30 óra. Ha lekési a busz a kompot Dovernél vagy Calaisnál akkor még plusz pár óra, útközben meg bármi történhet. Mert hogy busz nem ám a csalagúton közlekedik. Egy érdekes van a buszos útban mikor Doverben áttér a forgalom jobb oldali közlekedésről bal oldalira és vissza. Fantasztikusan ügyesen van megoldva. De ekkora távra akkor is a repülőgép a nyerő. Ha szerencséje van az embernek akkor normális pilótát fog ki aki szépen nyugodtan repül. A wizznél Mr.Smith valószínűleg a RAF(királyi légierő) pilótája lehetett előző munkahelyén, mert olyat repült az Airbussal, mint egy vadászgéppel.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3172) Eltomi


Eltomi
tag

Viszlát MMZ típusok!

Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d

(#3173) YanezTTrain válasza Eltomi (#3172) üzenetére


YanezTTrain
tag

De sokat utaztam velük! Hosszú évekig suliba utána melóba. Nem voltak ezek rossz gépek, csak jó magyar szokás szerint hagyták őket szétesni, szétrohadni. A GANZ fejlesztésű metrót is leamortizálták, pedig lett volna jövője. Most meg mint hallom vettek csoda Alstom metrókat, amik többet rosszak mint nem. Ráadásul a képek alapján nem egy szépségdíjas termék.
Ja! És azt se felejtsük el a rendszerváltás idelyén államadósság fejében a ruszkik teleépítették volna az országot metróval, szerintem minden megyeszékhelyen lenne legalább egy metróvonal. Kicsit más lenne az ország megítélése mindjárt, ha Szegeden Józsibácsi még budira is metróval járna. De az nem kellett, tíz éve bohóckodnak egy nyamvadt metróvonallal. Itt idén 150 éves a Tube, járnak hót réginek tűnő szerelvények is menetrendszerűen meg full modernek is. Szóval jól eftolták ezt a metró témát Magyarországon.
A jó magyar hagyjuk szétesni népszokás fojtatódik, nézzük csak meg a MÁV Flirt és Talent motorvonatait, hogy a Desirókról már ne is beszéljünk. 4-5 éves gépek, olyan matt a festék amilyen csak lehet, repedt ablakok, időnként begraffitizett járművek. Evvel szemben ott az ÖBB a talentjeik olyan pöpecül néznek ki mint ami most jött le a gyártósorról. pl. De itt is eléggé jól néznek ki vonatok, buszok, villamosok. Nem látni olyan szintű lepusztulást mint otthon.

[ Szerkesztve ]

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3174) Batman2 válasza YanezTTrain (#3171) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Jah, ismerős a repülő, eddig 2 alkalommal mentem vele, több járaton át.
Amerikába 3 járattal, 2 átszálással, oda-vissza, portugáliába meg oda hárommal, vissza kettővel.

A vonat út viszont tényleg szép és érdekes lehet, egyszer biztosan kipróbálnám ! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3175) Batman2 válasza YanezTTrain (#3173) üzenetére


Batman2
őstag

Járnak még a régi, piros, emeletes londoni buszokból ?

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3176) YanezTTrain válasza Batman2 (#3175) üzenetére


YanezTTrain
tag

Üdv!

Menetrendszerű forgalomban nem igazán. Turistáknak városnéző busznak "átalakítva" Van még belőlük meg egy pár mókásabb példány vicces festéssel. De igazából már a kocka buszok uralják a terepet a csőrösök eltűntek.


Ez például egy városnéző busz, nagyon nincs is átalakítva az ember azt hinné menetrendszerinti járat, mi is majdnem felpattantunk rá, de még időben kiszúrtuk, hogy ha njól emléxem 27L egy menet vele.

ilyenek vannak helyettük. Van egyszintes példány is, ahol kisebb a forgalom ott nem emeletesek járnak.

És vannak ilyen mókásabb példányok az öreg csőrösökből magánkézben.

És egy vonatos kép a végére: Ilyen amikor nagyjából 200km\h sebességgel átsöpör egy High Speed Train szerelvény St. Mary Cray állomáson.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3177) TESCO-Zsömle válasza YanezTTrain (#3176) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Ha jól tudom, már régi "London Cab" taxikat is lecserélték.

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#3178) YanezTTrain válasza TESCO-Zsömle (#3177) üzenetére


YanezTTrain
tag

Le igen. Az újak hasonlóak. Ezek is valami kimondottan csak taxinak gyártott autók, mert magánkézben levőt, már mint nem taxiként funkcionálót nem láttam még. Taxis képem nincsen igazán jól sikerült egy sem, de csinálok párat valamikor róluk. Nem sokkal másabbak mint a régiek, kicsit modernebb vonalvezetés, modernebb technika, de a jellegzetes magas kaszni az megmaradt, Van fekete és mint a buszoknál mindenféle vadabbnál vadabb festésű matricázású autók mászkálnak. De összességében jól néznek ki.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3179) Batman2 válasza YanezTTrain (#3176) üzenetére


Batman2
őstag

Az félelmetes sebesség !
Annak már a szele is elvisz, ha a közelében vagy ! :N

Érdekes, hogy Londonban nem csuklóval oldották meg a busz nagyobbítását, befogadóképesség növelését, hanem mintegy rátettek még egyet a tetjére.

Sok a kicsit, szük utca, vagy mi lehet ennek az oka ?
Vagy egyszerűen nekik ez jutottott eszükbe, nem a csukló, vagy a fogatban való közlekedés ?

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#3180) YanezTTrain válasza Batman2 (#3179) üzenetére


YanezTTrain
tag

Hát nem is nagyon kolbászol senki a peronon mikor bemondják, hogy jön egy ilyen vonat. Itt nem mondják be ötször, mire odaér az állomásra, egyszer szólnak, és egy-két percen belül át is száguld az állomáson. St. Maryban négy sín van az állomáson, amik nem állnak meg azok általában a két külső sínen mennek. Van hely jó széles a peron, el lehet menni a szél elől. Mi is ilyennel járunk be a központi részre(Victorya), az St. Maryig egyszer áll meg Broomlyban, sehol máshol. Nincs tömeg, van légkondi és normális utastájékoztató. Pedig ez csak elővárosi vasút. Sima kapcsolt kocsik, nem kompakt szerelvények mint a Talent vagy a Flirt, van amikor csak három kocsi, de van amikor 14. Attól függ mennyi az utas.

Fogalmam nincs miért ilyenek a buszok. Lehet, a szűk utcák miatt, ami akad itt is, de lehet, hogy az egyszerűség kedvéért. Egy hibalehetőséget kiküszöböl a szerkezetből és mondjuk tolatni biztos egyszerűbb vele mint a csuklóssal. Meg valszeg hozzá tartoznak ugyan úgy a városképhez, mint a pupos taxik. Angolok tudnak konzervatívok lenni, ha lecserélnék az emeleteseket csuklós buszokra, lehet még forradalom is kitörne. :D :D :D :D :D :D

Viszont a turisták szempontjából nagyon jó találmány az emeletes busz, egyrészt mert senki nem hagyja ki, hogy legalább egyszer ki ne próbálja, (2.20 egy buszjegy, busztársaság nem kicsit kaszál rajta) másrészt föntről jobb a kilátás, a sok autó fölött el lehet látni, lehet fényképezni, videózni. Viszont melóba menni teljesen lehetetlen velük a sok dugó miatt, de arra ott a tube. Csinálok majd pár metrós képet, mert az is érdekes megoldás a tetőbe belenyíló ajtó a londoni metrókon.

Ennyi metró van Londonban, gyakorlatilag bárhonnan bárhova el tudsz jutni vele. Egy jegyet kell venni avval amíg ki nem jössz a metró területéről, korlátlanul utazhatsz.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3181) applause


applause
aktív tag

Üdv.
Negyven év után újra vasut építésbe kezdek, unoka kedvéért. Még nem döntöttem el, hogy H0 vagy TT legyen, de a H0 felé hajlok.
Tanácsot szeretnék kérni a kezdéshez.
Jelenleg úgy tervezem, hogy két ovális kör lenne és egyik alagútba futna egy szakaszon. Három sinpáros állomás, 3-4 rendező, rakodó vágány az állomás másik oldalán. Ehhez mekkora mérető asztal szükséges kb.
Nézegettem a síneket és ismeretlen fogalmakba ütöztem. Milyen a Piko A sín (talán a kalapos) és az U profilú a régi profil. Ezek kompatibilsek-e egymással, összeépíthetők-e.
Egyelőre ennyi, várom az észrevételeket.

samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300

(#3182) jákob13 válasza applause (#3181) üzenetére


jákob13
tag

Üdv!
H0 sín rendszerből én inkább a Peco sínjeit ajánlanám. A régi u profilos sín rendszer pedig 1 jó páka meg egy kis kéz ügyességgel össze dolgozható majdnem minden sínrendszerrel. A hely pedig állomás tervezésekkor azt szoktuk nézni, hogy ha a hely engedi a legrövidebb vágányra is gond nélkül be férjen 1 mozdony +4 db 4 tengelyes személykocsi. Ez fuggerth M41+4bhv vagonnal kb 138-140cm

https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn

(#3183) Eltomi válasza applause (#3181) üzenetére


Eltomi
tag

Mindenképpen H0 legyen a választás, mert annál van a legnagyobb termékkínálat, illetve szvsz az a leginkább "megfogható" építési nagyság.

Én a Piko A-Gleis-t használom, ez az ún. profilsín kategóriába tartozik (keresztmetszete hasonlít az eredeti vágányok keresztmetszetéhez) és a kitérőket kivéve (a csúcssín túlságosan puha fémből van) én meg vagyok vele elégedve. A kialakítása elég filigrán és mivel a sínkorona magassága 2,5 mm, gyakorlatilag bármilyen kocsi elfut rajta. (A Roco Line típ. profilsínnél volt az a baj anno, hogy a 2,1 mm-es sínkorona magasság miatt a régebbi Piko kocsik nyomkarimája hozzáért a csavarimitációhoz és jellegzetes kerregő hang jött létre, de ahogy írtam, ez sem a Piko-nál, sem a többi gyártó vágányainál nem jellemző).

A Peco első asztalhoz szerintem még sok, és a Piko viszonylag olcsó is, ráadásul több helyen is kapható.

[ Szerkesztve ]

Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d

(#3184) YanezTTrain válasza applause (#3181) üzenetére


YanezTTrain
tag

Üdv a csapatban!

A magam részéről azt ajánlom MARKLIN H0 M-vágányrendszer. Na jó ez csak vicc volt, a Marklin csak az olyan elvetemülteknek való mint pl. én. :D

Kérdés mekkora az unoka és mennyire akar ő játszani vele, vagy inkább csak nézőközönség lenne? Ha a nagyon fiatal nemzedék tagja akkor mindenképpen H0 vagy nagyobb mert azt könnyebben meg tudja fogni illetve ezek a nagyobb gépek jobban elviselik a mostohább bánásmódot. H0-hoz pedig kaphatóak kimondottan gyerekeknek való készletek, járművek. A piko is gyárt a mai napig játékra szánt készletet, a régebbi Junior folytatásaként. Ezek egyszerű viszonylag olcsó gépek, ha megsemmisül egy példány a játék hevében nem akkora fájdalom mint egy 80 ezres roco vagy lilliput modell.
Ha már nagyobb az unoka, komoly érdeklődéssel, akkor szerintem tetszés szerint bármilyen méretarány szóba jöhet.

Vágányrendszerben - maradjunk a H0-nál - szerintem elsődlegesen az döntsön, hogy valóban csak játékra készül e az asztal, vagy modellezési céllal egy komoly berendezés. Ha csak játék és nem akartok csillagászati összeget vágányra költeni, akkor vatera, ahol a régi U vagy kalap profilos síneket sokszor fillérekért árulják. Játék asztalra ezek tökéletesen megfelelnek. Ezekhez a rendszerekhez váltókat is lehet kapni a piko féle elektromos váltót javaslom, a fuggerth váltóját azonnal elfelejteni. A váltők nagy előnye, ha játék asztal épül, hogy egyben vannak az állítóművel azt nem kell még külön megvenni szerelni.Ráadásul a piko váltó elég sokat tud ahhoz képest, hogy vagy harminc éves konstrukció.
Modell asztal építésénél én is a PECO-t javallom H0-ban(tekintsünk el attól, hogy Marklin fan vagyok), mert rettenetesen széles a termékpalettájuk, mind a vágánymezők, mind a kitérők szempontjából a flexi sín pedig hatalmas találmány!

U-profilos síneknél a biztos üzem érdekében ajánlatos minden 3-4-ik vágánymezőbe tápvezetéket kötni, vagy végig összeforrasztani a síneket. Ez nem kis meló, de utána tökéletes lesz a vonatok áramellátása. Modellsíneknél ez nem szükséges elég 3-4 betáp pont.

Azután kérdés, hogy analóg, vagy digitális üzem lesz e? Ha digitális akkor a modellsínek jobban beválnak az áramellátás miatt, illetve, ha U profilos sín akkor ajánlott végigforrasztani minden egyes csatlakozást.

az oldalamon [link] egy csomó gyártó honlapja elérhető lehet nézelődni vágányzat ügyben is. A fuggerth sínek megegyeznek a régi piko vágányzattal, egyedül mint mondtam a váltók sikerültek csapni valóra, ott nem dolgozták ki rendesen az áramátadást a váltón belül, illetve a végállás kapcsoló nélküli állítómű egy teljesen eszement találmány anno sikerült párat elolvasztani hibás kapcsolópultból beragadt nyomógombból kifolyólag.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3185) Soja


Soja
aktív tag

Sziasztok!

Van egy villanymotorom. Több áttétel van a motor mellett, amik műanyag fogaskerekekből állnak. Mivel érdemes ezeket kenni?, mert egy ideje borzasztó hangosan működnek. Magában a motorban van bármi kenhető alkatrész? (a tengely kivezetésen kívül)
WD40 jó a kenéshez?

Köszi

(#3186) applause válasza YanezTTrain (#3184) üzenetére


applause
aktív tag

Köszönöm a választ mindenkinek.
Eldölt, hogy H0-s méret épül. Azt még nem tudom, hogy új vagy használt síneket vásárolok - ez ugye anyagi kérdés is - az üzembiztosabb működés új vásárlására csábít. Most pályatervezésben vagyok, nézem a fellelhető irodalmat. A rendszert analogra tervezem. Úgy akarom építeni, hogy kezdetben játék legyen és idővel és az unoka hozzáállásától függöen fejleszthető legyen.
Továbbra is várom a hasznos tanácsokat.

samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300

(#3187) YanezTTrain válasza applause (#3186) üzenetére


YanezTTrain
tag

Tervezéshez az oldalamról letölthető a SCRAM nevű program, rengeteg vágányrendszert lehet használni benne, megjeleníti a pályát 3D-ben, stb. Akkor ez olyan az unokának épül, de ha neki nem kell, akkor játszik vele a nagypapa terepasztal lesz! Kíváncsian várjuk a fejleményeket!

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3188) YanezTTrain válasza Soja (#3185) üzenetére


YanezTTrain
tag

ha valami modell hajtás vagyis picike akkor műszer olaj, ha valami nagyobb darab -mondjuk egy villanyfúró belseje - akkor ipari kenőanyag is szóba jöhet.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3189) YanezTTrain válasza applause (#3186) üzenetére


YanezTTrain
tag

Pályatervezéshez ötlet, szintén le lehet rántani az oldalamról a régi piko pályaterveket illetve van két kupac Marklin is feltéve, folyamatban pedig néhány más pályaterv füzet felpakolása.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3190) applause válasza YanezTTrain (#3187) üzenetére


applause
aktív tag

Azt hiszem, hogy jól látod a helyzetet.

samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300

(#3191) applause


applause
aktív tag

Az első pályaterv.
kép
[link]
Kérném véleményezni.
Van rajta négy hiba, de az szerintem építéskor igazítható.

samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300

(#3192) Eltomi válasza applause (#3191) üzenetére


Eltomi
tag

Piko pályatervezéshez ajánlanám megtekinteni ezt

Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d

(#3193) Eltomi válasza applause (#3191) üzenetére


Eltomi
tag

Terveztem neked egy olyat, ami nagyjából hasonló, de kevesebb vágányból (→ olcsóbban) van megoldva, ha nem haragszol meg :)

[ Szerkesztve ]

Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d

(#3194) applause válasza Eltomi (#3193) üzenetére


applause
aktív tag

Köszi a tervet. Sokkal ésszerűbb mint az enyém, kb. 8db kevesebb a sín. Ez költségben is megmutatkozik és nagy előnye, hogy hosszabb a pályaudvarnak szánt rész. Sajna egy váltóval több van benne.
Mégegyszer köszi.

samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300

(#3195) Eltomi válasza applause (#3194) üzenetére


Eltomi
tag

Szerintem nincs + váltó, direkt úgy csináltam :F

Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d

(#3196) jákob13 válasza Eltomi (#3195) üzenetére


jákob13
tag

A tiéden 10 váltó van az övén pedig 11. 1 váltóval kevesebb van a 2.terven.

https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn

(#3197) applause válasza Eltomi (#3195) üzenetére


applause
aktív tag

Biztos felületes voltam.

samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300

(#3198) YanezTTrain válasza applause (#3197) üzenetére


YanezTTrain
tag

Még egy apró javaslat. A külső kör kitérő vágányát én egy íves váltóval kezdeném a bal oldalon, mert így jóval hosszabb vágányod lenne. Pl. egy komolyabb gyorsvonat leállítására, amivel nem igazán tolatgat az ember. Meg a lírában lerakott váltóknál elvileg sebességet kell csökkenteni. Egyébként teljesen jó az elgondolás, igazi tolató üzemet fogsz tudni kialakítani az állomás és a feltételezem - vlaamiféle ipartelep között.

[ Szerkesztve ]

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#3199) applause válasza YanezTTrain (#3198) üzenetére


applause
aktív tag

Megpróbálom, majd úgy is összehozni.
Kérdésem lenne, hogy a régi U-s sineket miként lehet az sinekhez csalakoztatni. Barkácsolt-e már ilyet valaki. Igaz lehet kapni kapcsoló sínt, 61,88mm G62 méret, de nekem a síma váltókhoz kellene, ami felborítja a terveket. Mellesleg egy váltóhoz 3db kell.

[ Szerkesztve ]

samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300

(#3200) YanezTTrain válasza applause (#3199) üzenetére


YanezTTrain
tag

U profilos és modellsín összedolgozása viszonylag egyszerű. A modellsín végeit le kell köszörülni olyan profilra, ami belecsúszik az U profilos sínbe. Ehhez az U profilosból előbb el kell távolítani a csatlakozó tüskét. A modellsín leköszörüléséhez Lidl-ben Oiban, stb lehet vásárolni olcsóbb gravírgép készletet pár ezresért, vagy valakitől kölcsönkérni. Érdemes egy átalakító sínt venni, hogy legyen egy minta hogyan nézzen ki. Amikor összeillesztődött a sín, akkor pedig forrasztással összekötni őket.

Viszonylag olcsó megoldás, ha hagyományos U profilos váltókat használ az ember és mondjuk Peco flexi sínből építi a pálya többi részét. Sokkal kevesebb csatlakozás, szabadon variálható az ívek sugara és a vágányok távolsága, bármilyen "vad" pályavezetést lehetővé tesz a flexi sín.

Fuggerth váltókat továbbra is felejteni, és ahogy Lajos is mondta egy 4 kocsis gyorsvonat egy tisztességes mozdonnyal bizony a másfél méter körül sétál.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.