Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
veterán
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #753 üzenetére
A KPM vizsga 6000 korul, a maszek 10, teged nagyon lehuztak !
Retro
-
csabyka666
veterán
válasz Retro DJ #754 üzenetére
Hm, fene tudja, megvan még a számla, meg tudom nézni pontosan, nem sokkal volt több 10-nél. Igazából mindegy, itt legalább nem kötöttek bele semmi hülyeségbe. Persze egy ócskavasra nem adja meg a maszek sem, rúgtak már ki nem egy motort arról a bázistól is, ahova én vittem.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
-
andree04
aktív tag
Sziasztok.
A véleményeteket szeretném kikérni a következőkben.
Adott egy Mz Etz 125 motorkerékpár,maradjunk egyenlőre ennél a tipusnál.
Motorikusan,esztétikailag minden ok rajta egyedül a papirjai ami foglalkoztat engem.
Papir nélküliért mennyi összeget érdemes kiadni???
papiros,de müszaki???
és persze müszakisért is ugyan az a kérdés.
Találtam egyet,papiros de müszaki nélküli:75K
Papir nélküli:40K
Müszakis:80K (itt már kicsit gondok vannak a motornál is)
Igazából nekem arra kell hogy pár km-re a városba eltudjak menni,ha kell tudjak terepen menni,turázni stb. -
teko99
tag
válasz andree04 #758 üzenetére
hát én mindenképpen egy műszakis,patent állapotút keresnék. törzskönyve,rendszáma legyen,ha nincs rajta műszaki az nem gond,letudod műszakiztatni ha rendbeteszed rajta a dolgokat,feltéve ha kell valamit javítani. Amin nincs rendszám mert kivonták (végleg),azzal már nemsokat fogsz érni. ne csak azt nézd hogy most pl van a gépen kb 1 év műszaki,mert attól lehet még széthajtott a gép. Ha egy öregurat kitudnál fogni az lenne a legjobb,ő biztos nem gyilkolta.
De majd írnak tanácsot úgyis a szakik is,ez csak az én véleményem
BAZINGA!
-
csabyka666
veterán
válasz andree04 #758 üzenetére
Üdv!
Csatlakozom teko99 márkatárshoz. Ha városban akarod használni, túrázni akarsz vele, akkor én kizárólag papírosat vennék. Nyilván olcsóbb a papír nélküli motor, de amire "lepapírozod", ugyanott vagy, sőt, még lehet, hogy többe is kerül, nem beszélve arról, hogy saját idődön/pénzeden kell utánajárnod mindennek.
Bohóckodni, terepre elég a papír nélküli is, de szerintem többet érdemelnek ezek a motorok annál, hogy egy szezon alatt széthajtsa őket valaki.Mivel ilyen motort csak használtan tudsz venni, előbb utóbb úgyis költened kell rá, ezt érdemes beleszámolni a költségvetésbe. Én inkább vennék egy drágább, de jobb állapotút, mint egy olcsóbb, lepusztult gépet. Menj el, nézd meg, próbáld ki, és ha tetszik, vedd meg!
Arra viszont készülj fel, hogy a motor árához képest relatíve sokba fog kerülni, amíg tényleg a tiéd lesz. Új forgalmi, új törzskönyv, átíratás, eredetvizsga, biztosítás, esetleg műszaki...szerintem 40-50.000 forintot nyugodtan hozzáadhatsz a vételárhoz, de majd a kollégák pontosítják az árat.Egy szó, mint száz, az elején kell rendesen megcsinálni a motort, aztán utána fillérekből fenntartható!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
andree04
aktív tag
Sziasztok.Ha nem is 125,de most talán sikerült kifogni egy Ts 250 motort.öreg emberé és szó szerint a pajtában van jelenleg a gép,egyszóval gyári kis gép,és forgalmis,törzskönyves,csak müszaki nincs rajta.
Igazából van egy fotón egy gép amit meg szeretnék csinálni,ime a gép:
Valami hasonló kinézetű motort szeretnék késziteni,vélemény?
Igazam van amúgy ez egy Ts 250 illetve egy Etz250 gépből van össze rakva?[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #760 üzenetére
Azt is vegyük hozzá, hogy az átíratás és minden fillefranc még 30-40l!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
A tank miatt nem, a fékre már úgysem emlékeznek, hogy tárcsás vagy sem (az enyém 83-as tehát akkor még csak imitt amott volt tárcsás változat, ha jól tudom 83-tól kezdték a tárcsás változatot gyártani).
A fő elemekhez nincs nyúlva akkor nem fognak vele foglalkozni. Meg látják, hogy a tuner mennyire igényes, ebből remélik, hogy a műszaki tartalom is rendben van.
Retro
-
teko99
tag
válasz Retro DJ #765 üzenetére
ühüm értem. hát ezt nemis tudtam.
Nekem is lenne egy kérdésem. valaki nem tudja hogy gyárilag a 125ösökbe mekkora alapjárati fufu van? mert a jelenlegi 115össel sokallom a fogyasztását. bár az elsőteló szimeringje még mindíg az első javítandó helyen van,bár gondolom nemolyan sokat változtatna a fogyasztáson pl egy 105ös fufu. Jelenleg 70Km-en olyan 5littyót eszik,jó-jó ugye ez nem tűnik soknak annyira,de melóbajárásra használom a gépet naponta,és eléggé sűrűn látogatom a benyakutat. bár gondolkodom hogy veszek egy szimót,bár amim régebben volt az is zabált mint a fene.
BAZINGA!
-
Retro DJ
aktív tag
Attól függ hogy használod. Nekem városban sokat eszik a 250-es, pedig nem is vagyok dinamikus. Országúton 90-100-al 5-6 liter. Szerintem nem nyelezve egy 125/150-nek városban kellene max 5 lityit fogyasztani (a 70-es Simsonom annyit eszik városban... országúton pedig 3-3,5l).
Retro
-
csabyka666
veterán
Alapjárati fúvóka (szerintem) a 125-ösnél sem szól bele a "terheléses fogyasztásba". A főfúvókával tudsz variálni, de nem érdemes nagyon elvékonyítani a keveréket, mert megragadhat a dugó! 5 liter, hát, határeset. A gyári méret egy kopott motornál nem mérvadó, fúrt motornál meg főleg nem. Nemrég beszéltük, hogy a kisebb köbcenti miatt jobban kell húzni ugyanahhoz a teljesítményhez, szóval akár normális is lehet az a fogyi.
Visszatérve, itt nincs olyan, hogy fúvókaméret. Gyertyaképet kell nézni: ha fekete -> sokat kap, kisebb fuvi kell, ha fehér -> keveset kap, nagyobb fuvi kell. Ha szép őzbarna, akkor minden oké, jó a fúvókaméret. Mindig egy olyan út után nézd meg a gyertyát, ahol tartósan, 15-20 kilométeren keresztül mentél 90-et, ne a városi tötymörgést vedd alapul.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
Azt tudja valaki, hogy az ETZ-ken a töltést lehet-e állítani? Én úgy tudom, hogy vagy van töltés, vagy nincs töltés, de hátha rosszul vagyok informálva...
A sztori annyi, hogy az akksimat visszavittem a boltba, mert se a motor, se a töltő nem tudta 12,2V fölé tornászni a feszültségét, és volt, hogy alapjáraton a világítást rákapcsolva leállt a motor (mert ugye nagyon visszaesett a feszültség). Az üzletben volt pár napig, és azt mondta a szakember, hogy az akksi teljesen jó, ők fel tudták tölteni 12,8V-ra, és ezt tartósan meg is őrzi. Hát, furcsa, de ha ő mondja, biztos így van, mindenesetre érdekes, hogy se a motor nem töltötte fel, és a töltő is lekapcsolt, mert tele akksit jelzett...
Az előző akkumulátorral nem volt probléma, azt én magam, vagyis a hanyagságom ölte meg, de egy teljes szezont motoroztam vele tavaly, és a szezon végén is 12,8V volt rajta, szóval a motor rendben van.A motorból kikötöttem a riasztót, hogy semmi se terhelje az akksit, amikor áll a motor, de így is lemerült hamar.
Szerintetek?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #772 üzenetére
Lehet töltést állítani. A feszültségszabályzóban a rezgőnyelvek hajlítgatásával lehet szabályozni a töltést. Ha még sosem csináltál ilyet, akkor nem javaslom az állítását, mert könnyen alá vagy fölé lehet lőni a töltést...
Töltés vizsgálat! Figyelem csak analóg műszerrel mérendő!
Annyit megtehetsz, hogy a nyelvek érintkezőit áttisztítod finoman polírpapírral, de tartok attól, hogy nem a töltés lesz a ludas...
Illetve még egy kérdés, "feltöltött" akkuval használod a mocit, leteszed és másnap, vagy legközelebb nem indul? Nem világít?
[ Szerkesztve ]
Retro
-
sdavic01
tag
válasz csabyka666 #772 üzenetére
A generátorod lesz a ludas
Nekem valamelyik nap volt hogy ráadtam a tompított fényszórót és közlekedés közben az index megölte a gépet megmértem műszerrel és folyamatosan csökkent az aksi V-ja, pedig az aksi nem régi még egy éves sincs. Szóval előbb a töltést kéne megnézetned ahogy én is fogom tenni, szakemberrel vagy valaki aki ért hozzá -
teko99
tag
válasz csabyka666 #770 üzenetére
Szép őzbarna. eddíg is az volt,és remélhetőleg ezután is az lesz.
BAZINGA!
-
csabyka666
veterán
válasz Retro DJ #773 üzenetére
Ilyet nem csináltam még, inkább nem nyúlok bele. Lehet rosszul tudom, de mintha nekem elektronikus lenne a feszszabályzóm.
Csak használnám feltöltött akkuval, ugyanis az IMAX sem tölti fel, kb 10-15 perc után lekapcsol. Ekkor még van 12,4V az akksin, utána visszaesik fél óra alatt 12,2V-ra. Azért gondoltam, hogy az akksi a hibás, mert ha álló motornál ráadom a világítás, 10V köré esik a fesz rajta, az pedig gyenge akksit jelent.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #774 üzenetére
Töltésem van, a visszajelző szépen kialszik, még alapjáraton is csak ritkán villan fel. Megmértem multiméterrel, 14V fölé megy a feszültség fordulaton.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sdavic01
tag
válasz csabyka666 #777 üzenetére
nekem csak tompítottnál alszik ki az gáz??
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #776 üzenetére
Haverom 251-e ami gyari, a fesszabalyzo pont olyan mint az enyemben, nem tudom, hogy a gyartas alatt atalltak-e elektronikusra.
Illetve, nem pontos amit allitottam, mert az enymben mar kisipari elektronikus fesszabalyzo van, de eredetileg alu kupakos rezgonyelves volt a nyereg alatt.
Alapjaraton vilagitassal, indexxel 11.3 V szokott lenni a toltesem, es meg sosem allt le. Igaz, nekem teljesen ujak a vezetekek, fel van szabalyozva a csuszogyuru, uj a kefe, stb...
Retro
-
csabyka666
veterán
válasz Retro DJ #780 üzenetére
Én úgy tudom, a legtöbb 251-es már a fekete (elektronikus) szabályzóval jött ki, de mindegy is, mert hamarosan lesz egy ilyenem, max kicserélem, az gondolom "jobb", mármint hogy nincs benne mechanikus alkatrész.
Na az a baj, hogy nálam 10V körülre is visszaesik, és akkor leáll a moci.
Jó hallani, hogy pl neked is 11,3V az alja, mert a boltos meg van győződve róla, hogy a motorom töltése rossz, merthogy alapjáraton is 14V-nak kellene lennie.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #781 üzenetére
Nem tudom, de az utangyartottal altalaban szopnak az emberek. En szetszereltem, es kicsit modositottam rajta. Lehet ez a szerencsem!
Ha jot akarsz, inkabb egy autos szabalyzot vennek bele, van aki Skoda szabalyzora eskuszik, van aki Ifara!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #781 üzenetére
Nézd csak meg a szerviz videót, ott egy 251-en mérik a töltést, ebben a részletben nincs közeli kép, de tuti, hogy mechanikus a szabályzó.
Nem keverendő véletlen a szabályzó a tranzisztoros egységgel?
Retro
-
dellfanboy
őstag
sziasztok
250-es mz eladása miatt megmaradt pár alkatrészem, ha esetleg valakinek kellene aprópénzért írjon privátot
krauzer csomagtartó,krómozott kapaszkodó, oldaldekni, pár indexbúra..stb.
üdveladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
csabyka666
veterán
válasz Retro DJ #784 üzenetére
Hm, hogyhogy analóg műszerrel? Én multimétert tettem az akksira, és azzal mértem a feszt.
A videó szerint a töltésnek 13,8V - 14,6V között kell lennie, ha forgatom a motort, és rajta van a világítás. Mivel nekem is ebben a tartományban van, vélhetően jó a töltés. Vagy mégse?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #786 üzenetére
Úgy tűnik Te nem értesz németül!
Szóval beindítja a motort, ráteszi a helyzetjelzőt(!), levesz az akkusarut és utána méri a feszültséget fordulaton. A pulzáló egyenáram az olcsóbb multimétereket megzavarja, nem mutat jó értéket!
Retro
-
csabyka666
veterán
válasz Retro DJ #787 üzenetére
Hát nem.
Ja, és annyit termel a generátor fordulaton, hogy nem áll le a gép akksi nélkül sem, igaz?
De én még még mindig ott tartok, hogy ha az általam mért értékek nagyban hasonlóak, mint amiket fentebb te is mondtál, akkor nagy baj nem lehet. Most szereztem egy 12V6Ah-s fűnyírótraktor-akksit, zseléset, hát más nem, akkor azzal is megyek párszáz kilométert.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sdavic01
tag
válasz csabyka666 #788 üzenetére
nekem alapjáraton leáll szóval alacsony a töltésem, azt kéne orvosolni, de menet közbe nincs vele problem
-
tuttti
újonc
Üdvözlet a motorok szerelmeseinek . ...58 éves vagyok . Most vettem egy 125 os MZ TS motorkerékpárt .Miért ezt ? Mert kb 30 éve volt nekem egy Ts 125 ös Mz ,amit 3 év ig hajtottam . Csutka gázon ment 90 et .Annyival is jártam vele ..Igaz , pontosítanék , félgázzal ment 90 et ,teljes gázzal is 90 et , csak akkor csörögni kezdett ..3 év használat alatt nem kapott semmi karbantartást ,de ez idő alatt még gyertyát sem cseréltem ..Munkába jártam vele minden nap ..Számomra, mivel előtte több típust is motoroztam , T5,P10, P20, P21,Honda 750 ,de ez az Mz 125 ös motor kanyarodási sebességében mindegyiken túl tett. Úgy van megtervezve ,vagy véletlen folytán a súlypontja kiváló , addig a pontig lehet megdönteni míg a hátsó kerék mászni nem kezd kifelé .Ezt a mászást lehet érezni , nem azonnali , korrigálható , és ugyan akkor az eleje még stabilan tapad . Abban az időben a TS 250 esek ,és Panóniák csak a hátamat láthatták ha éles kanyargós volt az út ..A kanyarodása ,kanyarsebessége páratlan ,persze az egyenesekben kijön a 12 lóerő ami nekem 90 re volt elég ..Most újra MZ Ts 125 ös tulajdonosa lettem . Tapasztalatból tudom hogy ha van hiba az az első néhány hónapban kijön ..Ha addig nem , utána már rálehet mondani hogy megbízható a gép ..1980 as kiadás ,hátsó fék nem fog ,első is alig , indexeket ledobom ,mert a 6 volt miatt inkább árt mint használ .,Lánc berág ,egyenletlenül megnyúlt ,cserélni kell ,lánc első hátsó lánckerék ..Egyenlőre ismerkedünk ,de 90 ig hörögve húz ki , úszószint sem lehet jó ..
[ Szerkesztve ]
-
tuttti
újonc
Motor átirathatósága . Ha van forgalmi de nincs rendszám mert leadták ,akkor szigorított KPM telepi vizsga a kötelező . Ha van rendszám ,van forgalmi , de nincs még törzskönyve sem ,mert amikor használták még nem volt rendeletben , több évet állt a motor ,akkor eredetvizsga ,sima műszaki vizsga bár hol ,szervízekben egyéb helyen , síma ügy ., Ha viszont van ,vagy nincs rendszám ,nem érdekes , de ha nincs forgalmi ,akkor nem helyezhető forgalomba ....Tehát papírok nélküli motort nem lehet hivatalosan forgalomba helyezni ..
[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
veterán
Üdv!
Remélem, a leírtak igazak a 251-esre is, mármint a hibákat illetően. Eddig kb 3000 kilométert mentem vele, ahol lehet 90-100-as tempóban használom, egy- és kétszeméllyel egyaránt, és eddig még nem jött elő motorikus hibája, szóval bízom benne, már nem is fog. Igaz, hogy fullszintetikus adalékot lotyálok a benzinbe, egyesek szerint őrültség, én mégse sajnálom a 3500 forintot literjéért.
Menne többet is 100-nál, de én nem nyúzom a gépet, illetve - nekem - a büntetés is húzós lenne.
Széles utat, olcsó benzint, kedves rendőrt, gumifákat!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #788 üzenetére
"Ja, és annyit termel a generátor fordulaton, hogy nem áll le a gép akksi nélkül sem, igaz?"
Nem, a filmben úgy tudom, hogy fordulaton tartja, nem véletlen.
Akkuval mért érték semmire sem jó, sajnos nem mutatja meg a terhelt működést, ez lenne a legfontosabb!
Retro
-
csabyka666
veterán
válasz Retro DJ #796 üzenetére
Viszont legalább annyit tudok belőle, hogy van-e töltés, vagy sem. Bár azt megmutatja a piros visszajelző is.
Kíváncsi vagyok, ha végre összeáll a motor, akkor hogy fog viselkedni az akksi, de én még mindig azért gondolom, hogy az akku volt a hibás, mert az IMAX sem tudta feltölteni. Ha azzal tölteni tudtam volna, akkor nyilván a motor a ludas.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
na sikerült kicserélnem a fékbetéteket. háááát amik benne voltak csak a fém volt,de még abból is hiányzott,tehát már elég régóta a tárcsa koptathatta.
Nem volt ez olyan nagy meló mint aminek hittem
BAZINGA!
-
csabyka666
veterán
Utólag már nem nagy dolog, csak elsőre eléggé bonyolult. Nekem most sikerült szereznem egy Brembo nyerget (amiről az ETZ féknyergét másolták), megnézem azzal hogyan működik a fék. Egyelőre sűrű a program, és még mindig nem értem rá a motorral foglalkozni, szétszedve áll az első fék.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest