Hirdetés

2024. június 22., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)

Hozzászólások

(#37701) Ferdzsoo válasza runner 125 (#37699) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Sjanos nem ússza meg ha elkapták mert 30k a minimum kiszabható büntetés.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#37702) Ribi válasza runner 125 (#37699) üzenetére


Ribi
nagyúr

Hát valahol a Váci úton jöttem befele, 7x-el. 3 sávos , de kanyargós részen. Csak azért sejtem, hogy gyorsabban mentem a megengedettnél, mert amúgy nem fordult volna utánam. Gondolom én. Mikor észrevettem már felesleges volt lassítanom. Aztán csak visszalassultam olyan 60-ra. Kb 2 hete lehetett hétvégén. Na mind1, majd kiderül, csak szar így várakozni.
Nem lehet ezt valahol lekérdezni, hogy rendszamomra van-e mar valami folyamatban ?

Nem úgy van, hogy 15kmh+ tól van csak bírság ? Mert én így tudom.

[ Szerkesztve ]

(#37703) Daywalker válasza Ribi (#37702) üzenetére


Daywalker
addikt

Gondolom az Árpád út becsatlakozása után lehetett az a kanyargós rész, a Shell kút előtt még. Ott azt hiszem még 50 a limit.
Lekérdezni nem lehet, csak ha már kijött a bünti, akkor lehet a fényképet megnézni a neten rendszámmal és egy hivatkozási számmal. [link]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#37704) runner 125 válasza Ferdzsoo (#37701) üzenetére


runner 125
nagyúr

Az igen, néztem a linket, valóban.

Ribi

A Váci út egyes részein nem 70 a megengedett? :U
..bár nyilván ha utánad fordult, akkor 50 volt.. Talán az adott kerület kapitányságán tudsz utánajárni.
De pl. édesanyámat tavaly előtt szeptemberében vasúti átjáróban mérték be, és tavaly januárban küldték ki a bírságot...
Járj utána.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#37705) Ferdzsoo válasza Ribi (#37702) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

" mert amúgy nem fordult volna utánam. Gondolom én."

Vagy csak rohadtul teccett neki a motorod és leakarta videózni ottholra... :D

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#37706) ALI_G válasza Daywalker (#37700) üzenetére


ALI_G
veterán

(#37707) Daywalker válasza ALI_G (#37706) üzenetére


Daywalker
addikt

Régebben 63 volt, akkor most 65, végülis mindegy:)

Na de ilyen is van ám: [link]

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#37708) Ribi válasza Daywalker (#37707) üzenetére


Ribi
nagyúr

Hajjaj.
Ha nem lennének ennyire buzi módon alul táblázva az utak, akkor még be is tartaná az ember. De 2x3 sávos úton ahol még kereszt út sincs nagyon, oda a fasznak raknak 50-es táblát? Kb csak azért, hogy lehessen fényképezni.

(#37709) Daywalker válasza Ribi (#37708) üzenetére


Daywalker
addikt

Bezony, a Vácin befelé az nagyon kedvelt mérős hely..."rohadjanakel":)

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#37710) Kasza08


Kasza08
őstag

Nincs valakinek bontós ismerőse? Blokktartó konzol kellene, de nagyon!:(

(#37711) runner 125 válasza Kasza08 (#37710) üzenetére


runner 125
nagyúr

..én sajna nem tudok, de eddig ha kellett alkatrész képesmotoron és expressz.hu-n, illetve nyilván google-ban megtaláltam. Minden bizonnyal RS-hez is van egy halom.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#37712) Daywalker válasza Kasza08 (#37710) üzenetére


Daywalker
addikt

Milyen motorhoz? Lusta vagyok visszakeresni:)

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#37713) Djuree válasza Daywalker (#37712) üzenetére


Djuree
félisten

apri rs 125

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#37714) runner 125


runner 125
nagyúr

..kicsúsztam már bocs.

sportmotor.hu forum

google

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#37715) Daywalker válasza Djuree (#37713) üzenetére


Daywalker
addikt

Köszi.

UK Ebay-en 25 font + szállításért van jobb- és baloldali együtt (2001-es évjáratról). Ide is szállítanak.

Esetleg német ebay: [link]

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#37716) Djuree


Djuree
félisten

na megint jött a szomszéd hogy nem lehet itt motort tárolni :W
azt mondja majd kijönnek a tűzoltók és megbüntetnek :U anyádat azt büntetik meg....

megvan a tűz- és robbanásvédelmi szakvizsgám, ilyen helyen dolgozom, szóval nem lesz egyszerű dolguk jó indokkal szolgálni a lakóknak, mivel nincs rá indok :C

sajnálom hogy ilyen emberek vannak, nem tudom hogy irígyek vagy mit gondolnak....

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#37717) FABRICIUSZ válasza Djuree (#37716) üzenetére


FABRICIUSZ
tag

Inkább irigyek

FABRICIUSZ

(#37718) Ferdzsoo válasza FABRICIUSZ (#37717) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Inkább mit gondolnak :DD

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#37719) Daywalker válasza Djuree (#37716) üzenetére


Daywalker
addikt

Csak vigyázz, mert valamelyik köcsög meg fogja karcolni a tankot vagy elvág valami csövet. Ritka parasztok tudnak lenni az emberek, a tettükbe meg nem gondolnak bele,

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#37720) Djuree válasza Daywalker (#37719) üzenetére


Djuree
félisten

hát csak nem tán :U de akkor viszont tudni fogom melyik volt, tudom melyik a főbuzi és akkor a kocsija fogja bánni :C

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#37721) runner 125 válasza Djuree (#37716) üzenetére


runner 125
nagyúr

Nem értem, ha nincs a postaládájuk előtt, vagy valami ajtó előtt, ami miatt zavarhatja, akkor mi a faxért károg?!

Le kell oltani, aztán csak abbahagyja.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#37722) Daywalker


Daywalker
addikt

Vajon Integra egyben van még, vagy csak ráragadt a motorra :DDD

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#37723) Integra válasza Daywalker (#37722) üzenetére


Integra
titán

egyben vagyok, este 8-ra értem haza.
a motorom is egyben, bár lesz mit megvennem hozzá...
életemben nem dolgoztam még ennyit, mint a 2 nap alatt, teljesen lemerültem mentálisan. fizikailag a fájdalmaktól eltekintve teljesen jól vagyok, de nem tudok már gondolkodni, k.o. ilyet még nem éltem meg.
kétszer megjártam a poklot tegnap, aztán ma már csak csupa jó dolog történt. óriási tapasztalatot szereztem.
majd holnap írok részletesen, de ma egyszerűen már nem megy:( :))

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#37724) Djuree válasza runner 125 (#37721) üzenetére


Djuree
félisten

egy olyan teremben van ahol sosincs semmi, semmit és senkit nem akadályoz :U

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#37725) yodamastah válasza Integra (#37723) üzenetére


yodamastah
őstag

En is igy szoktam erezni egy vastagabb nap utan. 5kor kelni, motorra felpakolni az emeloket es gumimelegitoket, meg a tobbi szerszamot (labon jarok ki), aztan kint atepiteni a motort gepatvetelhez, felrajtszamozni leszerelni foloslegeket stb... utana sorban allas 3 helyen majd gepatvetel. Meg 1 metert nem mentel mar 2-3 ora munka van mogotted. Utana johet a motorozas. Szabadedzes, idomero, verseny. Kozbe szereles, mert allandoan gugimelegito fel/le, esetleg fekbetet csere, fek legtelenites hasonlo baromsagok... Aztan hatso gumi versenyre a jo allapotu kerul fel...stb. Verseny utan osszepakolni, motort utcaira visszaszerelni....esetleg elso/hatso gumi csere, mert a versenyre kulon tartok ugye gumikat, es a gumisom kint van a ringen. Legutobbi vesenyen 4x szedtem ki a hatso kereket csak.....Este 7re hazaeres. Kb 5-6000kcal elegetve, 8-10 liter viz benyakalva... utana 1 nap intenziv pihenes.... Ha nem edzenek kulon erre (futas meg egyebek) a nap felenel kidolnek tuti. Jo lenne ha valaki segitene az is biztos, de igy se rossz moka :)

[ Szerkesztve ]

(#37726) Integra válasza yodamastah (#37725) üzenetére


Integra
titán

hajaj.. ráadásul te versenyzel.. én csak koca vagyok, aki igyekszik tanulni, amennyit csak lehet, de ez nekem olyan mélyvíz volt, hogy most is nehéz elhinnem, hogy még élek és nem maradtam ott..
fizikailag semmi bajom, kondiban vagyok, ez nem gond. de, hogy agyilag mennyire lenullázódtam a sok rossi között... 210-230-ról próbálóm célegyenes végén megtalálni a fékpontot, ideális ívre rátenni a mopedem, és akkor jön 10 rossi mind literes gépekkel (itt a 600-as nem divat, alig van), mint a szart, úgy hagynak állva és 270-ről fékeznek be előttem rövidebb féktávon, jobbra tőlem fél méterre a betonfal (alapvetően oválpálya lévén) hát majd lefosom a bokám.
szégyen szemre bevallom, hogy ha ezt tudom, akkor lehet, hogy idén nem vállaltam be volna még, hiába a sok tréning és az érezhető és mérhető fejlődés.. nagyon kevés vagyok még.

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#37727) .mf válasza yodamastah (#37725) üzenetére


.mf
veterán

Azt hittem ringre, versenyzéshez alapfelszerelés a kocsi trélerrel (átépítés meg előtte lévő napokon), ezt így tolni őrült vagy, max respect :R

Inti: "szégyen szemre bevallom, hogy ha ezt tudom, akkor lehet, hogy idén nem vállaltam be volna még" -- de avval, hogy bevállaltad, léptél egy nagyot előre, mégha most még csak szívásnak is érzed. "Ne feledd, mindahányszor seggberúgnak, egy lépéssel előrébb is kerülsz" :DDD

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#37728) yodamastah válasza .mf (#37727) üzenetére


yodamastah
őstag

Nincs kocsim. Egyetlen kozlekedesi eszkozom a 750es gixxeer. Ezzel jarok meloba, kozlekedek az orszagban, turazok kulfoldon, stb... :)

Persze a tavolabbi palyakra kell treler, akkor csatlakozom a haverokhoz, es visszuk a cuccokat kocsival meg trelerrel.... Hringre kigurulok oszt kesz.

[ Szerkesztve ]

(#37729) TayRol válasza Integra (#37726) üzenetére


TayRol
veterán

azert biztos nagy elmeny volt.:)

(#37730) TayRol válasza yodamastah (#37725) üzenetére


TayRol
veterán

motorral viszed ki az emeloket is? nem semmi. messze laksz egyebkent a hringtol?

(#37731) TayRol


TayRol
veterán

yamaha marketingesei mar keszulnek Laguna Secara.:)

(#37732) Djuree válasza yodamastah (#37725) üzenetére


Djuree
félisten

én az airsofttal voltam így, mikor még játszottam. 5kor kelés, rohadt sok cucc mert kocsim még akkor nem volt, ki a villamoshoz-metróhoz, aztán távolsági busz, ez mind már beöltözve harci körülményekre (nem bámultak ám meg mindenhol, dehogy, legalább jegyet sosem kértek :DDD ), kényelmetlen-izzadós-baromi nehéz cuccok magamra aggatva, hátam-mindkét kezem tele....sötétedésig nyomulás-bokorban kúszás-futás stb....aztán félhulla zombi állapotban hazaesek.....szerencse én is hogy futok, mert épeszű ember ezt nem bírná 2 óráig sem... :)

komoly lehet ez a versenyzés, egyszer majd kimegyek veled ha lehet, mint VIP vendég, majd én leszek a fegyverhordozód :DDD :C

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#37733) Daywalker válasza Integra (#37726) üzenetére


Daywalker
addikt

Brutál lehetett. És mi van a géppel? Mi sérült?

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#37734) Gaboman válasza Djuree (#37732) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Hány éves is vagy? :F ;)

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#37735) Tüzi válasza alvaro (#37611) üzenetére

Egyben.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#37736) Djuree válasza Gaboman (#37734) üzenetére


Djuree
félisten

26 leszek aug-ban :) miért?

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#37737) Picco válasza yodamastah (#37725) üzenetére


Picco
addikt

bazz....nagyon durvan tolod :R

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#37738) ALI_G válasza TayRol (#37731) üzenetére


ALI_G
veterán

Jó ez a kép :))

(#37739) TayRol válasza ALI_G (#37738) üzenetére


TayRol
veterán

kicsit jobb felbontasban.

(#37740) yodamastah válasza TayRol (#37730) üzenetére


yodamastah
őstag

Aha vettem olyan emeloket amit szet lehet szedni, es bepakolom egy nagy taskaba, aztan gumipok fel hatra. Szerszamok meg vltas ruha tanktaskaba :) Hring kb 12-15km lehet...

(#37741) TayRol válasza yodamastah (#37740) üzenetére


TayRol
veterán

zsir. jol nezhetsz ki, mikor megerkezel.:)
nekem 13 km. merre laksz amugy?

(#37742) yodamastah


yodamastah
őstag

Nyugati p.u. kornyeke.

(#37743) TayRol válasza TayRol (#37741) üzenetére


TayRol
veterán

akkor messze vagy megiscsak. mondjuk m3-ason hamar kiersz.

(#37744) Gaboman válasza Djuree (#37736) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Semmi csak érdeklődtem!

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#37745) ALI_G válasza TayRol (#37739) üzenetére


ALI_G
veterán

Miért van macska a kezében és kik vannak bal oldalt?

(#37746) Djuree válasza ALI_G (#37745) üzenetére


Djuree
félisten

jorge lorenzo, ben spies és colin edwards :) macska az sztem csak designelem :DDD

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#37747) Integra


Integra
titán

szóval eurospeedway - lausitz, berlintől délre, a cseh és a lengyel határ közelében.
egy rendkívül igényes, átgondolt, vérprofi komplexum, rakás pálya variációval, attól függően, hogy épp kik és milyen versenyek vannak rajta. mi a motorosoknak épített vonalvezetésten mentünk, ezt a pálya variációt használják wsbk-ban is.

4265 m, 13 kanyar, max dőlés szög 4.5 fok, max szélesség 24 m, leghosszabb egyenes 647,9 m. jól látszik a képen, hogy az egészet egy ovál pályába tervezték (anno volt is cart verseny de ugye becsődölt a széria). alapvetően balos pálya, noha a nagy visszafordítós jobb kanyar miatt mégis egy leheletnyivel a gumik jobb oldalánál mértünk nagyobb hőfokot (lézeres mérők persze).
elsőre ijesztő. másodikra, mikor az első motorosok csoportosan eldöngetnek a betonfal mellett még inkább az..

boxok teljesen felszereltek, patyolat tiszták voltak, mindenhol külön mosdó, wc, fürdő épületek a parkolók mellé építve (elbírnak 120-140 embert, nincsen tömegnyomor) nagyon modern technika, gépészet, pálya és kiegészítő autók, felszerelés, minden a legjobb, nem szaroznak, van mit a tejbe aprítani. valami baszom nagyo toyota pick-upra szerelt helikopter turbinával takarítják a pályát a célegyenesben. elsőre azt hittük hogy valami sugárhajtóműves drag gyorsulás lesz, mikor beindították a gépet, rohant is át mindenki a pályára, hogy megnézze. teljes ellátás, hatalmas sátor felépítve, de nem az aszfaltra, az egész fa emelvényre, kényelmes berendezéssel, nagyon hangulatos, bőséges és finom kaja, annyit eszel amennyit akarsz (feltéve, hogy befizettél az ellátásra is).
szállás: mindenki ahol akart. én egy estét boxban aludtam, második estét viszont már egy autóban aludtam át, mert volt egy pár marha aki hajnali 2-kor még kereket cserélt, meg gumit szerelt és kompresszort is bőszen használták.. meg persze telemetriáztak. szóval első este nem sokat aludtam (második este sem, de akkor már másért). átlag talán 4-5 óra alvással mentem.

résztvevők: absz vegyes volt, de max 120-an vettünk részt az egészen, akik pályára mehettek, ebből egyszerre max 45-en lehettek pályán biztonsági okok miatt. ami elsőre szemet szúr: mindenki utánfutóval, vagy kisbusszal jön, teljes felszereléssel. állványok, gumi melegítők, mérőeszközök, teljes szerzámkészlet, gépek, rengeteg tartalék gumi, még esőre is. van aki az autókban, kisbuszokban aludt, voltak akik sátraztak, voltak akik lakóbusszal voltak, teljes luxusban. nem volt senki hivatalos versenyző asszem az oktatókon kívül, de olyan felszereltség volt mindehol, olyan profizmussal csinálták, hogy csak pislogtam. és hogy mennyire más az életszínvonal jól tükrözi, hogy a hannoverből leruccant rendőr srácok (családapuk, de kurva jó fejek voltak).. szóval lejön egy vadiúj családi zafirával, utánfutón meg repsol fireblade, 2009-es, a másik pedig nagy kombi családi mondeo, és rsv1000, 2008-as.. hát igen, így is lehet.. ilyenkor azért akaratlanul összeszorul az ember gyomra, ha arra gondol, hogy mo-n mit kell gürizni, hogy töredékéből megpróbálj valamit alkotni..

motorok: szinte csak literes gépek voltak, pár 600-ast láttam, meg egy 750-es gsxr-t, meg pár bmw tehenet. sok volt a fireblade, az r1, gsxr alig volt, a kawa pedig absz nem játszott senkinél, talán egy zx10 volt, majd pár s1000rr is és volt 2 vadonatúj rsv4 is..
aztán v2. ebből a legtöbb érdekes mód sp2 volt, meglepett, hogy több mint fele arányban voltak ezek a v2-es gépek között. aztán volt duki is szép számmal, ktm és aprilia. volt bőven épített motor is, látszik, hogy van otthon még legalább egy utcai motorjuk is.

ekkor már éreztem, hogy ez nem lesz egyszerű történet, utólag ki is derült, hogy kurvára nem volt az. áldom az eszem, hogy személyi oktatót kértem. supermoto profi, aktív versenyző, 30 éve nyomja a motorozást. megtörténtek a csoport beosztások, meg a napirend átbeszélések, szabályok, etc.

első nap.
kelés, kaja etc.. 9-kor egy órára a profik mentek ki, ők a pálya tapasztaltak, a kis rossik, gumi melegítők ledob és már az első körben nyélgázon mentek.
10-től egy órára csak a csoportos tréningen résztvevők mentek ki, illetve az személyi oktatatásosak mint én is.
mit is mondjak, gyalázatos voltam, semmit sem mertem, azt sem tudtam merre van jobb és bal, hol a fék, a gáz, és hol az ív.. óriási szenvedés volt. előttem meg a Tom egy duke r nyergében egy kézzel, féloldalasan ülve figyelt mindenre, kanyarodott, húzta a gázt, mutogatott, hihetetlen volt. én meg fel sem tudtam dolgozni az információ mennyiséget elsőre.. egyszer sajnos célegyenes végén balról ki is mentem előtte, volt elég hely. aztán megbeszéltük mit rontottam és hogy, folyamatosan korrigált, észrevételezett és mentünk tovább. kőkeményen push-olt, nem volt finomkodás, utólag absz belátom miért és nagyon helyes volt. hiába, ő már profi. persze előtte, becsavarta a futóművem ahogy kell, tudta mit kell. ment vele egy kört, nyomogatta, aztán csavart itt-ott, 20 sec után más motort kaptam vissza. hiába, az a 3 évtized tapasztalat..
aztán du 1-ig szabad edzés mindenkinek. lényeg, ohgy egyszerre mint írtam, 45 fő lehetett a pályán. megvolt az első piros zászló is, célegyenes utáni balosban dobott egy srác egy highsidert, melkassal bele először a kormányba (nem volt sajnos olyan mellvértje, mint nekem), majd átrepült, és utána a motor is ráesett. mellcsont törés, kulccsont törés, agyrázkódás. pályán újra kellett éleszteni, a helikopter azonnal ott volt, el is vitték, rendbe jön. összességében a szervezésről azt lehet elmondani, hogy vérprofi, ha bukás volt, azonnal ott voltak, olyan precízen csinálták, hogy azt mondom, ha már bukik az ember, akkor ilyen helyen tegye, hatalmasat nő a túlélés esélye. minden elismerésem az övéké.
piros zászló után tovább motoroztunk, aztán 1 óra ebészünet, és aztán este 7-ig szintén. annyit mentem amennyit tudtam, igyekeztem az ideális ívre figyelni, nem a sebességre, meg akartam tanulni a pályát rendesen.
úgy mentek jobbról balról el, hogy néha időm sem volt reagálni. szerencsétlen normál júzerek, mint én is, csak ágyútöltelékek voltunk. mások is, de velük nem foglalkozom, csak magammal, első nap pedig iszonyatosan az voltam, pingpongoztak velem a pályán. a legkeményebb az egyértelműen a célegyenes végén a balos ráfordító, az ideális ív a betonfal mellett kezdődik, onnan húzod rá magad a belső ívre. én 230-nál többet nem tudtam, valszeg a kigyorsításom sem volt a legjobb második fokozatban és nem tudtam elég sebességet bele vinni, de 600-as motorból egyszerűen nem jön ki több szériában szerintem az én kezem között. a yamaha gyári versenyző csajszija is ott volt, neki sem ment érezhetően több, de amit ő kanyarokban művelt, te jó ég.. elválik a szar a víztől gyorsan. szóval ahogy próbálgattam a fékpontot megtalálni, a progresszív és pontos fékezést, addíg az ezresek úgy mentek el mellettem féktávon, hogy hihetetlen, tényleg befosatós az elején. aztán megszokod és leszarod, de az első 10-20 célegyenes az a neszarjábevazzeghanem éld túl, oldd meg történet. nekem legalábbis.
aztán ahogy kezdtem ráérezni, úgy adta meg magát a gumim. dunlop qualifier ide vagy oda, egy rakás szar volt, egy ilyen 230-as fékezésnél megadta magát a hátsó gumim, kitört jobbra a hátsó gumim és nyomtam egy 100 méteres slide-ot, tuti látványos volt, én mást éreztem. igazából semmit, csak ösztönösen ment minden. csúszás után nekiállt csóválni a hátsót, balra-jobbra, féket kiengedtem és aztán egyenesbe szedtem és újra fékeztem, majd bedöntöttem. megúsztam. szerintem nem volt 2-3 sec-nél több az egész. végig csorogtam a pályán, mert balra 20-szal sem tudtam kanyarodni, úgy csúszott. totál szétesett a gumi, graining, semmi tapadás, túlhevülés, ennek annyi. kiálltam a boxba, mit lehet tenni, ok gumi csere. nem volt gond, mert volt gumis kamion, teljes felszerelés, hozzáértő szakemberekkel. kaptam egy garnitúra continental raceattack gumit, ez volt az, amin még utcai engedély volt, de ez is inkább verseny gumi már. csak ekkor kezdett el újra dolgozni az agyam, feldolgozni azt, ami volt, na, jött is az adrenalin rendesen, kellett vagy majdnem egy óra, hogy lenyugodjak.. közben a srácok felpattintották az új gumikat is. tudtam, ha most azonnal nem megyek vissza, nem lesz könnyű feldolgozni, hogy majdnem odavertem magam 200 felett.. úgyhogy kimentem. szar körök után jobban és jobban ment, elkezdtem eltalálgatni az íveket és kezdett az egész örömbe fordulni, ahogy az apró kis sikerélmények jöttek, hogy kezdtem érezni a gumit, hogy kibaszottul tapad, ohgy mennyire más a motor mint volt és hogy áll össze az egész. ok, sebességem még mindig sehol nem volt a nagyokhoz képest, de egyre kevesebben mentek el kanyarban, mert az ívek kezdtek stimmelni. közben a Tom is néha beállt mögém, követett és boxban megjegyezte, hogy meglepően jól megyek helyenként. jó volt látni, hogy örült, mert addíg mindent láttam rajta, csak azt nem, hogy örült volna. hab volt a tortán, ohgy leküzdöttem a parát és még jobb voltam és volt tőle konkrét visszacsatolásom is.
aztán jött a fekete leves. vígan kőrözök, továbbra is maximálisan az ívekre koncentrálok, csak a saját ívemmel foglalkozok. ugye nem pislogunk hátra, nincsen tükör, mindenki megy az ívén, a mögötted levő pedig figyel és lefékez és csak akkor előz, ha biztonságos. szabad edzésen sokszor van, hogy az oktatók mögé beállnak a rossik és húzzák egymást. tényleg ijesztő tempóban helyenként. mit ad isten, pont az én oktatóm gyalázta a rossikat a supermotója nyergében, szóval hátsó hosszú egyenesen megyek, gyorsítok ki, egyenes felénél elmegy a Tom, követi vagy 4 ezres gép, aztán senki, már rég elmentek mikor én kb 170-ről fékezek le erősen 100 környékére, és teszem be a motort bal-jobb-balos sikánba. íven vagyok szépen ledöntöm, már a rázókő mellett megyek és a tekintetem rég a jobbos kanyar kimeneti ívét keresi, hogy ráforduljak a balos visszafordítóra utána, erre egyszer csak megjelenik egy fehér motor a rázókövön, nyíl egyenesen felállítva. geci nagyot lökött rajtam, meginogtam, majd visszadőltem rá és egy kurva nagyot estünk, kilökött úgy ahogy voltam. ha valaki emlékszik, hogy pedrosa hogy lökte ki nicky-t anno.. na olyasmi volt, csak mi összeakadtunk, a bal lábam teljesen beszorult a két motor közé, fogalmam sincsen, hogy hogy, csak arra emlékszem, hogy eldőltünk, valahogy kicsúszott alólam a motorom az övé pedig a bal csípőmtől gyakorlatilag végig gyalulta a bal bokámig a komplett lábam. kitekeredtem és az aszfalton végeztem motorommal együtt. ő valahol elcsúszott balra, a motorja pedig átlőtt a pályán és a túloldalt landolt a mezőn. nincsen mit szépíteni ez a hülye fasz, egyszerűen azt hitte, hogy elfér, aztán rájött, hogy gecire nem, fékezetett (ezért jött belém teljesen felegyenesedve) ahogy tudott, csak már későn, onnan meg én már csak utas voltam a történetben. mint kiderült, ő a Tom-ot üldöző boly lemaradt tagja volt. csak azt nem tudom mi a fasznak voltam kukás mellényben extraként, direkt felvettem, ohgy lássák, hogy ott vagyok. sokat nem használt..
szóval piros zászló, arra emlékszem, hogy valami óbazmegnagyabaj gondolat volt a fejemben, borzalmas hangok, csikorgás, csattanás, a fájdalom a lábamban, aztán csak csúszás, pörgés, mint egy rongybaba a motorok között. félig hason kitekeredve, mozdulni sem bírtam. csak arra emlékszem, hogy nyugtáztam hogy megvagyok, élek és nem érzek olyat, hogy hiányozna valamim. rohant oda iszonyú ijedt fejjel ez a marha, hogy mi bajom van. mondtam, ohgy ne érjen hozzám, próbáltam mozgatni a lábujjaim, bokám etc, öndiagnosztika, ahogy tanultam. várnom kellett picit, amíg meg mertem mozdulni. a mentősök azonnal ott voltak, fogalmam sincsen mennyi idő telt amúgy el, de ott voltak mire elkezdtem mozgatni magam. egy pillanatra megijedtem, hogy lábtörés, de mikor a bokám és térdem is mozgattam, akkor tudtam, hogy minden ok. fel akartam állni és olyan hülyén jött ki (tuti adrenalin miatt), hogy valamiért elkaptam egyik mentős srácot a vállánál, és felrántottam magam jobb lábból, akkorát nézett, ohgy ihajj, de szerintem tudta ő is, hogy pumpál az adrenalin kegyetlenül. szóval mentő, medical center, tiszta imerdzsenszi rúm feeling, beszarás tényleg, hogy milyen felszereltek és profik. és iszonyú kedvesek. szerintem 5 perc múlva már zöld zászló volt motorom mire kinegedtek a gumis srácoknál, komplett átnézték, hogy használható e etc etc.. viccesen mutattam alsógatyábam meg motoros csizmában, ahogy bicegtem vissza a boxba.
elég tisztán emlékszem mi történt, a csávóra viszont rendkívül mérges vagyok. több okból és legyen ez mindenkinek tanulság, tanuljatok belőle. először is egy kis fasszopó gyökér. megkérdeztem, hogy mit gondol erről az esetről, mert úgy gondolom, hogy kilökött, egy buta hiba miatt, ami megelőzhető lett volna, ha nem hiszi magát mindenképpen versenyen, és úgy tartom helyesnek és illőnek, hogy legalább a motorom javítási költségét állja. a ruháimról most nem beszélek.. erre a végén ott tartottunk, ohgy azt mondta, hogy én mentem bele igazából, mert ő volt elől a kanyarban. hát azt hittem úgy pofán baszom, hogy ott köpi ki a fogait, mi a kurvannyát képzel ez a senki?! olyat pislogtam, egyszerűen nem tudtam elhinni, hogy ennyire egy niemand legyen valaki, ilyen gerinctelen gyökér.. és ami még inkább elszomorít, hogy még csak bocsánatot sem kért. igaz, jobbnak látta ha nem ugrál, tudta ő is hogy ő a ludas, meg hogy iszonyú dühös vagyok és simán neki megyek, de nem tettem, nem akartam még egy pert a nyakamba.
hát ez van, önköltség minden, plazma tévé most jegelve. ennél rosszabb sose legyen.
igen, kell a mellény, mert ha nem lett volna, ki tudja, hogy hányszor lett volna még ilyen. többen is panaszkodtak, hogy mint az állatok mennek és hiába van szabály, hogy figyeljünk egymásra, ez egyszerűen nem működik. vagy ki kell zárni az ilyeneket vagy minket és más időkbe beosztani, különben ez akaratlanul van.
mopedem hogy van? fogalmam sincsen, hogy hogyan, de megúszta. teljesen működőképes maradt. fék, futómű, váz, villa, motor, váltó minden ép maradt, nem görbült, tökéletesen működött. a gumis srácok átnézték és azt mondták, hogy kutya baja. nem értem, hogy, de tényleg így volt. ennek a fasznak viszont rendesen oda lett a motorja, pusztuljon a férgese.. igen, kell a sárga mellény.
szóval bal oldalon lesz mit cserélni, első fejidom csere, hátsó farokidom csere, bal oldali indexek csere, kuplung kar csere, kormány gomb csere, lábtartó csere, utas lábtartó csere, bal fényszóró csere. az mra plexim is ép maradt. tükröket letudtam csavarni, így azzal nincsen gond. sajnos ennél a motornál az index és hátsó rész könnyű leszerelése még nem megoldott, így azok fent voltak. mondjuk a duct tape megvédte az indexeket, jó hogy nem krepp papírral ragasztottam le, hanem ezzel a cuccal, pedig para volt hogy minden ragacs marad. de utólag jobb volt így. kaptam pár net címet, hol kezdjek el keresgélni alkatrészeket, majd neki esek. lényeg, hogy össze ragasztottam a motort használhatóra, aztán pót lábtartó nem lévén, az utas lábtartóból csináltunk lábtartót, addíg flexeltük szögbe, amíg vízszintes lett. eskőszüm frankó lett, jól improvizáltunk. igaz, ehhez kellett az a rengeteg segítőkész ember, barát, akik ott voltak és önzetlenül segítettek, hozták a buszokból a szerszámokat.
tartom magam ahhoz, hogy ha bukógombám lett volna a motoron bárhol is, akkor nagyobb baj lett volna, váz görbülés vagy leszakadás is netán. nem feltétlenül tartom okosnak a gombát, de kinek mi a preferenciája, nálam inkább az van, hogy csússzon el a motor. bejött. de ne próbáljátok ki ha lehet.
szóval estére egész motor kinézete lett a bringának és picit derűsebben láttam a világot. kicsit elvonultam kidühöngeni magam, meg próbáltam az egészet feldolgozni, hogy mi történt, hogy történt, hol hibáztam, hibáztam e egyáltalán, meg lehetett volna e előzni, hogy reagáltam e le, helyesen viselkedtem e, meg minden egyéb. ja, egy pillanatra el is pityeregtem rajta a pálya mellett ülve, de hát ez van. való igaz, 2 féle motoros van, aki bukott, és aki még fog. már én sem vagyok szűz, megvolt az ordas bukás és megúsztam, szerencsés vagyok. mások nem jártak ilyen jól. aztán este végig ezen kattogtam, de a srácok jó fejek voltak, végig beszélgettünk éjjelig, sörözés, vihorászás, rengeteg tipp, tanács, megosztották az emlékeiket, ki, hogy és miért perecelt. mindenkinek volt, olyanokat meséltek, hogy utána azon gondolkodtam, hogy mit rinyálok magamban, annyira bagatell nevetséges az egész. persze csak így utólag, ha széttörik a lábam, vagy még rosszabb történik, akkor nem lett volna ilyen "mókás" az egész.

második nap.
kb semmit nem aludtam, egész éjjel kattogtam, minden bajom volt, a halálba kívántam az egészet, nagyon erősen kattogtam, hogy nem megyek ki pályára, annyira bennem volt a para. a gumis része is, de leginkább, hogy nem tudom mi történik mögöttem. hogy újra megkell bíznom az egész szituban, magamban és mindenben amúgy is. semmi önbizalmam nem volt, minden edzés amin eddig részt vettem, tréningek, tanulás az úgy távolinak tűnt és értelmetlennek. mert ott álltam és tudtam, hogy mekkora mákom volt. de tudtam, hogy ki kell menni, mert ha most nem megyek ki, akkor akár be is fejezhetem az egész motorozást, mert nem fogok soha fejlődni, szintet lépni. Tom nyugtatott. kimentünk. tudtam, hogy mehet, tegnap a burkolásig nagyon jól mentem, emlékeztetett is rá, hogy most ne adjam fel. de ugyanakkor nagyon keményen falhoz állított, megkérdezte, hogy biztos a motorozást választom? akarom ezt csiniálni? mert ha félek, akkor válasszak mást, mert így nem lehet fejlődni. nagyon sok ismerőse alkatrészeit szedte már össze a 30 év alatt a pályáról. nem tudom már hogy komolyan gondoltam e, vagy gyávaságból, de azt mondtam igen, tovább akarom csinálni. hát kimentünk. biztonságot adott, hogy ott volt, vele senki sem mert packázni. végig mondta, hogy a motor jó, a gumik jó, merjek hinni benne, tanuljak meg hinni benne, dolgozzam fel fejben ezt az egészet és csináljam amit tanultam, csak az ívemre koncentráljak etc.
és valamiért ment. egyre jobban. az első pár körben mikor annál a sikánnál mentünk, ahol kilőttek, kétszer is visszanéztem, vagyis akartam, észre is vette, de utána már nem. jóval nagyobb volt a tempó is mint első nap és az ívek is még jobban klappoltak. éreztem, hogy jön az újabb sikerélmény. egy órát húztuk a gumik bírták és én is és azon kaptam magam, hogy vigyorgok újra a kupak alatt. iszonyatosan élveztem. kiálltunk, és csak annyit mondott, hogy minden elismerése, lejárt az időnk, menjek ki és motorozzak tovább, ebéd szünetben átbeszéljük. hát kimentem, innentől már megint csak tök egyedül. több órát mentem, csak inni álltam meg, fura volt, hogy állandóan egy liter vizet ittam, de nem jártam pisilni.. és mentem és mentem, és annyira beleszerelmesedtem az egészre a végén, hogy nem nagyon akarózott kijönni, utolsónak intettek ki.
sikerült olyan köröket mennem, ahol úgy éreztem klappolt minden. a kanyarok, az ívek, hozzám mérve a sebesség is, folyamatosság volt, harmónia az egészben, alig fékeztem, lendületből vittem át szépen a kanyar kombinációkat, jól toltam el a motort kanyarokban, igyekeztem egyenesben tartani, rendesen lelógtam ahol kellett, bíztam a motorban és a gumikban. tudtam, hogy ennél még sokkal több van benne, de nekem ez így tökéletes volt. minden szenvedés, kínlódás megérte a végére. olyannyira, hogy a sikános kombinációkban a nagyok sem tudtak igazából elmenni. persze, mint a szart úgy ott hagytak, de a kanyarokban nem ment nekik, akkorát néztem, hogy ott vagyok az íven és tartom a sebességüket magabiztosan, hogy kicsi vagyok, de fejlődtem. nem képzelek túl sokat magamról, de számomra ez volt a kézzel fogható valós eredménye annak, amit összeküzdüzdöttem a két nap alatt. és az, hogy az utolsó órákban öröm motoroztam. nem is nagyon akarózott hazajönni, de annyira elfáradtam szellemileg, és tudtam, hogy még 420 km-t kell haza motoroznom, nem akartam az újonnan visszaszerzett önbecslésem és biztosságom eldobni, vagy hogy valaki más hulla fáradtan elmeszeljen megint. pedig nagoyn szívesen mentem volna az utolsó órákban is, de akkor soha nem értem volna haza és nem akartam este jönni, mert cska tompított fényszóróm volt, a refi az kuka, a biztonság az első.

összességében mindennel együtt is csak szuperlatívuszban tudok beszélni az egészről, olyan élmény volt, amit nem tudom mikor tudok újra megélni. remélem jövőre is sikerül, de akkor már sokkal jobban felszerelkezem, rengeteg tapasztalatot fogok tudni átmenteni jövőre, jobban felkészülök.
így utólag bemerem vallani, hogy tulajdonképpen megkaptam a teljes programot, ami egy ilyen történetbe belefér, poklot és mennyországot is, szerencsére az utóbbi javára, soha nem hittem volna, hogy ennyi idő alatt idáig jutok, hogy gyalkorlatilag lemotoroztam a gumimat peremig koptatva hátul és a végére ez a világ legtermészetesebb dolgának tűnt. emellett pedig a legfontosabb az volt, hogy sikerült legyőznöm önmagam, a félelmeimet, és erőt meríteni belőlük, az egész pszichológiáját megélni és megtalálni a megoldást rá, és ez talán még fontosabb volt, mint maga a motorozás sikerélménye. lett egy olyan pszichológiai alapom, amire tudok a jövőben alapozni és így utólag azt is hozzáteszem, hogy enélkül a büdös életben nem lesz senki teljes motoros, aki ezt így nem éli meg, mert annyira kézenfekvő alap információk vannak elrejtve benne, amik nélkülözhetetlenek a helyes és biztonságos motorozáshoz.
ajánlom e, hogy ilyet csináljatok? igen és nem. csak saját felelősségre. ez már nagyon nem a szarral gurigázás kategória, még németeknél sincsen minden sarkon ilyen rendezvény, vannak sokkal kisebbek, egyszerűbbek, nyugodtabbak. itt mindent a pofádba kapsz mindenből 120%-kal. az amtoszféra, a hang orgia a célegyenesben, a pályán a keménység, hogy hajszál választja el a kudarcot és a sikert egymástól.
de nem szabad ezt így kezdeni, kisebben kell gondolkodni elsőnek és legközelebb kisebbre megyek én is, hogy az itt tanultakat biztonságosabb körülmények között mélyítsem tovább, nyugodtabb emberek között, ahol nincsen ennyi versenyző. aztán majd lehet újra ide visszajönni. akkor már valszeg visznek engem is, szereztem barátokat, kapcsolatokat, és nem motoron kell mennem és jönnöm.
yoda meg persu tuti vágja miről beszélek, és sok mindenben amit írtam emlékeznek arra, hogy ők is megélték ezeket és hogy náluk ez hogy történt. jelen pillanatban így gondolom, lehet, hogy holnap másképp fogom, de most úgy érzem, hogy kaptam egy hatalmas korrigációt, ami a legjobb ami történhetett velem és jó úton haladok újra.

járni még elég nehezen megy, második nap bogyóra motorztam, de motoron pont leszartam, semmit sem éreztem, csak, hogy kurvára jól megy a dolog. ma alig tudtam felkelni, annyira bemerevedett megint a bal lában, mozgatni kell, nem lesz baj. a bukás után lett egy akkora baszom nagy pukli a bal sípcsontomon, ahol szintén végig csúszott a motorja, hogy visszacammogtam a medical centerbe, hogy normális e ez, mert ilyet még életemben nem láttam. azon röhögtem hogy hejj vaze, ha ilyen formás vádlim lenne.. szóval ez a pukli hátulra kéne a csenevész vádlimba, akkor mennyire frankó lenne már.
felszerelés: kapott minden, de megvédtek, ahogy kellett. nem szakadt el a szerkóm, nagoyn durva nyúzások vannak rajta, mindenhol, a shoei is cserés szerintem, plexi re meg az alsó perem részére kapott nagyot, meg egyik oldalt is nyúzott. nem vészes, de jövőre lecserélem, tökéletesen tette dolgát. ruha marad pályázásra, de veszek egy újat mellé még utcára. kesztyű frankó, megnyúztam mindkettőt, marad, teljesen jó. csizma pedig megmentette az életem. ha nem ez van rajtam, hanem valami sima bőr valami protektorral, akkor most a bokám szilánkosra törött volna és hónapok múlva csavarokkal járnék. nagyon durván megkopott, pár eleme letört, de ezek csavarozva vannak rajta úgyis, kicserélem rajta ezeket és le van tudva. a forcefield is tökéletes volt, egy karcolás sincsen rajtam, úgy működött ahogy kitalálták, sem mellkasom, se gerincem nem fáj, hihetetlen, de ez a soft technológia tényleg működik. amikor a dokinő a centerben meglátta rajtam a páncélt, örömében tapsolt, hogy végre, valaki, akinek van esze és mellvértes páncélja van. mondhat nekem bárki bármit, én nem kemény páncélozok soha többet. ha azon a szerencsétlenen is ez lett volna, akkor most lehet, hogy nem törte volna szét a mellkasát és nem kellett volna újra éleszteni.

ha most számszerűsíteni kéne, mibe került ez a két nap, akkor durva nagy összeg jönne ki, nem is írom le, nem is igazán érdekel, mert minden egyes eurot megért és nem csinálnám vissza. ez pont így volt jó. még idén le akarunk menni a nordschleife-ra is augusztus végén vagy szeptemberben, de ott a pálya nehézsége ellenére is könnyebb lesz talán, mert ott csak hozzám hasonló nyakkendős koca motorosok lesznek, és csak motorosok, szintén bérelt lesz a pálya és zárt rendezvényen.

szó mi szó, újjá születtem motorozásban és kurva jó érzés. :)

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#37748) Djuree válasza Integra (#37747) üzenetére


Djuree
félisten

:Y :Y :Y szép adag :C
még nem olvastam el, ennek neki kell majd ülni popcorn-nal:))
biztos tartalmas kis olvasmány lesz :K

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#37749) emre válasza ALI_G (#37745) üzenetére


emre
veterán

Ezért van ott az a macska

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#37750) ALI_G válasza emre (#37749) üzenetére


ALI_G
veterán

ja ezt ismerem :)

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.