azért ezen gondolkodjál el kicsit.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
azért ezen gondolkodjál el kicsit.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Kezdő motoros jelen, és kérdései is vannak.
Olyan embernek, aki összesen 1-2 alkalommal ült eddig motoron (autózás terén pedig ennél is kevesebb tapasztalattal rendelkezik) mennyi az esélye rá, hogy egyből levizsgázzon A korlátlanra? Vett ugyanis a család egy 125cc-s enduro-t amit jó lenne nyúzni, csak hát jogsi az nem ártana hozzá. Viszont mivel elmúltam 21, és a jövőben sem tervezem majd a motorról autóra váltást, úgy gondoltam legcélszerűbb A korlátlanra vizsgázni egyből.
Motoros haver szerint viszont motorszüzen nem jó ötlet ennek nekivágni. Az ő tanácsa az hogy A1, aztán 1-2 év múlva +30 ezerért A korlátlan. Hallgassak rá, és kezdjem A1-gyel, vagy vágjak neki magabiztosan az A korlátlannak?
A jogsi megszerzését egyébként a csigajogsinál tervezem, de ha tud valaki olcsóbb (de nem rosszabb) iskolát motorosoknak, szívesen venném ha közölné velem.
(#37153) Daniel Alves válasza .impulse. (#37152) üzenetére
1 eve raktam le a jogsit A-bol, B-s jogsim nincs es egybol zx6r-rel kezdtem. 2009 oktober ota 5000km-t tettem bele. Palya mint kezdo,tura , kunmadaras gyorsulas ,varosi zavarkeltes szoval minden. Elotte meg biciklim sem volt vagyis volt csak elloptak. Szoval ne parazz
Utalom ezt a motoros haver mondja meg a forumon ezt mondjak...HA erzed magadban hogy megtudod csinalni es kesz vagy felfogni a dolgokat hogy ez nem jatek akkor hajra. Ez az en meglatasom es eddig semmi gondom nincs.
[ Szerkesztve ]
Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
(#37154) Gaboman válasza Daniel Alves (#37153) üzenetére
Jó csak tudod nem ez a megszokott,sokan már az égi pályákat róják ez végett mert kezdő jogsival felültek egy olyan motorra mint a tied.
Hiába írod hogy ha úgy érzed meg tudod csinálni akkor nyugodtan,ilyen motorokhoz nem elég a fejben ott lenni,gyakorlat(rutin)is kell hozzá.
.impulse.: Szerintem nyugodtan tedd le az A korlátlant,125ös géppel kezdesz úgy hogy mi akadálya,nem 1000re ülsz hogy gond lehetne belőle.De ha idővel váltani szeretnél nagyobbra nem kell újra vizsgáznod.A terep a legjobb hely ahol meg lehet tanulni jól motorozni,én is ott kezdtem anno,és a utcai motorozás tök egyszerűnek éreztem.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
mehet az A egyből sztem, ha 125-ösöd lesz
Gaboman: én is terepen kezdtem az MZ-vel, földúton, fater tanított. emléxem először el sem tudtam indulni mindig lefulladt, meg megállásnál is
na majd most a fazer. hétvégén megyek érte, kíváncsi vagyok milyen lesz először kipróbálni (vétel előtt azért próba, habár szerelő szerint tökéletes állapotban van, de azért vaktában nem veszem meg), megmondom az őszintét kicsit félek tőle, nehogy elzúgjak. majd nagyon óvatosan húzom neki....igaz a kawa gpz-vel egyből ment minden, de ez még annál is jóval erősebb...
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
Fejben dől el minden. Mindenképpen korlátlanra menj szerintem.
Attól mert A korlátlanra vizsgázol még 125-ösöd lesz.
Nemértem haverodat miért mondta hogy korlátozottat csinálj. Arra szokták mondani hogy kisebb motort vegyél kezdésnek.
De kis jogsit csinálni szerintem idő - és erőforráspocsékolás.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
és pénzpocsékolás én is azért csináltam először A1-et mert voltam vagy 18 éves (+-1 év), és ugye A-t még nem lehetett...most fizettem rá 45k-t...vagyis csak 30-at, mert 15-öt elfelejtettek tőlem elkérni
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
Én ugyanebben a cipőben voltam (sőt, én egyáltalán nem ültem előtte motoron), mikor elkezdtem, és én is amellett döntöttem, hogy leteszem korlátlanra. Úgy gondoltam, még ha kisebbel is kezdek, nem hiányzik az újabb tortúra a tanfolyammal/vizsgával. Úgy érzem, teljesen igazam volt.
Nem mondom, harmadszorra lett meg a rutin (a forgalom már elsőre), úgyhogy nem biztos, hogy a kisebb kategóriához járó kevesebb (nevetségesen kevés a totális kezdéshez) óra egy fikarcnyival is kevesebb lett volna a végén. Az első forgalmat meg beszoptam, egy felüljáró mögött elbújt befordulni készülő autó előtt állóra fékeztem az első kereket, kulcscsonti és anyagi kárral, téli kényszerpihenővel - ez viszont pontosan ugyanígy történt volna kisebb motorral is (és miután feldogoztam magamban az eset, az óvatosság mellett inkább hidegvért adott, mint félelmet, ez a jobbik eset)...
Arról nem is beszélve, hogy aztán mégis 650-esre ültem, hagytam magam átdumálni az autópályás munkábajárásom mellett - szóval jól jött a korlátlan papír. És még ezt se bánom, nagyon elégedett vagyok a mostani gépemmel (ezüst BMW F650CS, Teresa néven). Az azóta eltelt lassan 2 év alatt megtettem vele 32 ezer kilométert, meg a közben páromnak beszerzett 250-es Hyosunggal is pár ezret. Munkába járás és túra, semmi pálya (az autópályán kívül), semmi állatkodás. Meg semmi terep, bár az lehet hogy vicces lenne. Talán egyszer valami kis könnyű (esetleg villany - szeretem a csöndet) szöcskével
Párom viszont nem vágott bele a korlátlanba, mert a tanulógépekről egész egyszerűen nem ér le a lába (max lábujjhegyre), de még Teresáról se, ezért vettük pont a kis GV-t (most Ciliegia néven fut), mert viszonylag könnyű és kezes, elég alacsony, és azért megy 130-at, akár két emberrel is, ha arra van szükség, szóval gyakorlatban is használható, nem csak tanulni. Aztán ha eleget terelgeti a világban, könnyebben elboldogul valami nehezebb és magasabb jószággal később, és valahogy csak túléli a különbözetit, bár én annak örülnék, ha automatikusan kicsit megemelnék a korlátos határát Azért jobb lett volna, ha Ő is korlátlannal tud kezdeni, de csak nem találtuk meg ehhez az ideális motort...
Összességében azt mondom, hogy ha elég hosszú vagy a tanulógépekhez, vágj bele a korlátlanba. Ugyanaz az egész procedúra, szerintem az órák messze macerásabbak, mint a tényleges közlekedés, a vizsgákat meg élből utálom...
mindenkeppen probald ki!
nemcsak not, motort sem irunk a nevunkre, probakor elott
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
ha valakinek van felesleges cordura nadragja, akar arra is szivesen elcserelnem a kesztyumet. esetleg bedobok meg egy ujszeru tanktaskat is - ha az ertekegyeztetes ugy kivanja.
tenyleg nem rossz ezustben.
De nem ám,főleg ha mész vele utána fog nagyon tetszeni.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
na még egy fazer rajongó
nekem is ezüst lesz, vagy inkább szürke, fene tudja
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
rajongo nem vagyok, csak nagyon tetszik. egyelore meg csak kepen. es meg nem is mentem vele.
kivancsi vagyok, hogy az r1 blokkot milyen karakterisztikaval dolgoztak at. engen a nyomatek erdekel, nem a loero.
ugy gondolom, egy ilyen geppel nem kellene aggodnom, hogy par even belul keves lesz az ereje. Gabo, 140 felett nagyon nem kenyelmes, vagy azert lehet tartani (plexifuggoen) egy nagyobb utazosebesseget is?
[ Szerkesztve ]
Csak a plexi végett nem annyira kényelmes,amúgy teljesen jó,simán tarthatod vele 180-200as utazótempót is túrapexivel.Ezt onnan gondolom ha behajolok rajta nagyobb tempónál és a felemet nem éri huzat teljesen szuper.
Az R1 blokkot úgy alakították át hogy a nyomatékot és a LE is alacsonyabb fordulaton adja le.
7000ig a 2001 Fazer erősebb,nyomatékosabb mint egy 2004es R1,ehhez hozzájön még a rövidebb áttételezés ezért is nyom akkorát.
Nyomatékrugalmasságban 60-180ig kevés motor erősebb nála.
Van egy,kettő de nem sok,látom téged ez érdekel(nyomatékosság)akkor jó választás lesz.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
persze, ket emberrel 6.-ban ne kelljen mar kettot visszavaltanom a blokk szethajtasa nelkul ahhoz, hogy egy jot elozhessek. ennyi.
boven eleg a 7000-ig tarto nyomatek ezen a motoron a turazashoz szerintem. az meg, hogy van nala erosebb motor, nabumm.
pont feletted írta kolléga: - gyerek nálunk is téma
Azt hittem arra válaszolt, hogy: akkor mar vagyunk paran. mar csak az idopont es a helyszin a kerdes
de lassan csak megertitek.
ALI-val talalkozunk 17-en szombaton Kecskemeten egy kis palyazasra. aki raer johetne, lehetne ez is egy kis talival egybekotott gyakorlas.
Persut kéne még lerángatni, ő tudna tanítani is ezt+azt, esetleg lehozná a verseny MZ-t. Majd beszélek vele, hátha ráér, bár gondolom nem hozná le ilyen messzi
az nem lenne rossz. kecskemét nincs olyan messze tőlem sem, persze csak otthonról, de hétvégén általában otthon vagyok szülőknél
ott van valami pálya? azt tudom hogy valami krossz pálya van, nade oda fazerrel?
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
en erre tippelek.
ja ez lehet, nem rossz...
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
Ma pont két személlyel mentünk,én vagyok 125kg,utasom meg 90.
3000től mint egy villanymotor,előzéskor nem kell visszaváltogatni csak rátekersz a gázra.
az meg, hogy van nala erosebb motor, nabumm.
Ez az,nem tudod ezt sem kihasználni,nem hogy még ennél erősebb kellene,én is azért nem váltanék róla mert hova,minek.
Találkozzunk Dunaújvárosban inkább,az nektek is meg nekem is kb félúton lenne,bár én nem biztos hogy tudok menni.
Pedig jó lenne találkozni már!
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
nemrossz. na, majd talan jovore. az mondjuk a fazer mellett szol, hogy jo arban van, mondjuk egy cb-hez kepest, a vfr800-assal mar pariban van. lehet, a kovetkezo motorom e ketto kozul kerul ki. bar meg egyikkel sem mentem. hehe.
ott eltem jopar evet, fosuli. nemegyszeru az a hely. nemjossz Kecskemetre?
[ Szerkesztve ]
Kecskemétre nem hiszem hogy megyek,majd ha lesz itt errefelé egy találkozó.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Az az! és milyen jó minőségben fent van, tavaly még rosszabb volt a google maps arra. Amúgy van honlapja is, fene tudja mi az, te megtaláltad már. Az ára sem lett drágább tavaly óta.
Sajnos hétvégén lesznek elegen, gokart-ra is számítani kell.
Gaboman: te piszok messze laksz
[ Szerkesztve ]
Dunaújváros nekem is bejövős.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
de azert remelem van valami csoportbeosztas.
felváltva gokart és motoros. Egyszerre of korz nem lehet fent senki vegyesen.
20 perces etap-ok vannak ilyenkor, vagy 30? fene tudja már.
mennyit kóstálnak ezek?
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
nem neked sry
Kecskemét gokart pálya díjtáblázat
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
1.1M-tol 1.6M-ig kb. mondjuk erre azonnal elcserelnem az enyemet.
[ Szerkesztve ]
es mennyire leszek en ott akadalyozo tenyezo vajon...? a sok szaguldo sportgep mellett.
Az ezüst blokkhoz nem igazán megy szerintem a kék szín.
Szebb a fekete blokkal és szürke vázzal,villával.
Ezüst blokkhoz,ezüst szín dukál nálam legalábbis,fekete blokkhoz még a bordó színű gyönyörű.
Feketében,Ezüst,fekete blokkal,bordó.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
mostani motorom is kek ezust blokkal.
a bordonal fura, hogy ketszinu. az ezust fekete blokkal es hatso villaval tetszik. jolnezki. a fekete nem.
semennyire, 20 perc alatt belejössz.
többnyire 125-ös masinák voltak amikor voltam, gyerekkel a nyeregben, olyan átlagosan tolták. Mondjuk megelőzni még nehéz őket, mert csak a célegyenesben tudod kihasználni a motorerőt, kanyarban ugyanúgy mennek mint bárki.
Aztán vannak az 1000-essel rendelkező keményjószágok, azok célegyenesben elmennek, de kanyarban szendvednek, így ők se gyorsabbak köridőre. meg múltkor egy ducati minden alkalommal bepisilt, 5 körönként kiállt, mert nem volt elég a hűtése erre a pályára, nekem meg 40 fokban is csak olyan 90 fok körül tengődött a vizem, pedig végig 2-esben cibáltam.
A supermoto-sok azok mondjuk rámvertek mindig.
kicsit lemaradtam, volt róla szó, hogy ez mikor lesz? talán 2 éve már egyszer beszéltünk erről, de asszem akkor neked közbejött valami.
17-e, szombat, Kecskemet.
aki tud, jovo het szombaton jojjon egy kis kecskemeti palyazasra es beszelgetesre.
keresztelő délután, szokásos meló délelőtt. akkor erről ennyit.
sokan vannak itt a topicban a Dunantulrol, szerintem a nyaron valahol arra kell majd egy talalkat osszehozni.
Tavaly tavasz-nyáron csináltam motoros jogsit, előtte még nem ültem motoron, és autós jogsit is csak utána csináltam. Rutin elsőre, forgalom másodikra lett meg, az első is csak kicsin múlott.
Szerintem csináld meg egyből az A-korlátlant. Összességében olcsóbb és kevesebb tanfolyam, valamint a tanfolyamon többet is tanulsz, valamint nagyobb, nehezebb, erősebb motorok kezelését is megtanulod, ami még jól jöhet.
Én Hartmannéknál voltam (sosjogsi talán a nevük?), maximálisan meg voltam elégedve, korrektek és rendesek voltak. Nem tudom, hány óra az előírás, de annál jóval többet vezettem (grátisz), mert az oktató azt mondta, hogy előzetes autós tapasztalat nélkül még nem mer kiengedni a forgalomba, illetve később azért, mert még túl sokat hibázok ahhoz, hogy sikeresen átmenjek a vizsgán. Tehát nem csak az "x óra előírás -- x óra megvolt, ennyi volt befizetve, menjél vizsgázni" hozzáállás, hanem becsületesen felkészített, még ha tovább is tartott.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
így jár aki lassan megy motorral az autópályán
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
na de ennyire lassan hogy egy ilyen retek utóléri
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
(#37195) runner 125 válasza emre (#37193) üzenetére
Atyaég, CBR-rel ráadásul..
Egyébként nálam alapból bent van egy zöld mellény mindig, nem egyszer jöttünk már haza többen pályán, csoportban nem szoktunk száguldozni, s mivel az enyém a leghangosabb, általában én szoktam zárni a bandát, persze szigorúan zöld mellényben.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
..h lehet vki ilyen idióta, h így közlekedik?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#37197) qestion válasza runner 125 (#37196) üzenetére
már vártam, hogy valami biztosítást ajánl
a pálya
(#37198) Gaboman válasza runner 125 (#37196) üzenetére
Hát igen higgadt Vágó bácsi,a legtöbb ember kiszállt volna azt jól szétrúgná a valagát,amit tegyünk hozzá meg is érdemelne az ilyen állat.Így közlekedni életveszélyes,még ha magát veszélyeztetné akkor sem normális,de sajnos ártatlanokat is magával vihet amiért megérdemelné hogy eltörjék kezét,lábát hogy többet nem tudjon motorra ülni.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
amennyi pénze van én is leszarnám a tükröt, ezért nem érné meg kiszállni a kocsiból havi 3 millából futja egy tükörre, meg egy hozzávaló kocsira is akár
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
(#37200) DigitXT válasza runner 125 (#37196) üzenetére
A Vágó sofőrje? Viccen kívül: tényleg gáz ez a forgalomban ámokfutás... Ha
picit jobban elnézi, már nem a videót tölti fel, hanem darabokban szedik össze.
Szerk: még az a hülyeség jutott eszembe, hogy "Két tükör van. Megfelezzük?"
[ Szerkesztve ]