2:3x körül megyek, szal tőlem fényévezredekre van.
**********
2:3x körül megyek, szal tőlem fényévezredekre van.
**********
Nem baj, leszel még jobb is.
Én még Hringen se voltam, szóval előnyben vagy, mert nekem még mért időm sincs
Viszont az a szomorú helyzet van, hogy nincs píz nagy pályára kimennem. Max egy délelőtt euroringen amikor akciós.
Nem kértek memóriakártyát? iphone tartozék?
én 1 évesen vittem a mocit 24000-es szervizre tavaly ilyenkor. most 40000 van benne, nincs időm.
ehh, de mocsok idő volt ma este szentendrénél
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Nem akarunk közösen befizetni a full-gas-hoz klubbtagságiért? 20 % kedvezményt adnak 6x00 Ft-ért / év mindenre amit ők forgalmaznak (yoshimura, bódis, ruhák stb)?
legalább is ha jól értettem ennyit adnak: [link]
Tegnap esett Dodor Hring 2-es kanyarjában:
frankón szétszedte a sisakot...
[ Szerkesztve ]
Én boldog lennék 3 percen belüli idővel is sztem.
Apokalipszis? Ezeknek?!
(#24207) runner 125 válasza bajnokpityu (#24169) üzenetére
Köszi mindenkinek!
Közben elbizonytalanodtam motor ügyben, a 2005 körüli Fazer-ek is tetszenek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Hat leginkabb amatorok voltak, akit felismertem, az a Sebestyen Peti a profik kozul.
En olyan 3 percet mentem, legalabbis oktatok azt mondtak, igaz az idot nem mertek.
6100ft az eves klubtagsag ara, asszem.
[ Szerkesztve ]
Ha Bogláron leszel a Fullgasnal megnézhetnéd nekem azt az smc660-at,hogy milyen állapotban van.
Karcok,esések,kopások nyomait,megnéznéd nekem?
Róla lenne szó!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Ha sikerul az idopontot veegre lefixalnom, akkor persze. De ez nem az a motor,ugye? Csak mert itt Ocsat irnak...
Hülye vagyok!
Én elnéztem a motort,ott a Fullgasnal SV1000-et nézegettem.
Összekevertem a két hely szint.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
(#24213) bajnokpityu válasza runner 125 (#24207) üzenetére
haveroméval mentem kicsit a fejidomossal.futóműve,fékje kicsit jobb,kényelmesebb is.de magas a súlypontja,olcsónak hat,vagyon rá egy dob.és az utast fűti a kipuff.
eladó Kawasaki j300 robogó
(#24214) Integra válasza runner 125 (#24207) üzenetére
fazer-ből csakis régit!!
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
(#24215) bajnokpityu válasza Integra (#24214) üzenetére
az ujnak nagyon nagyon jó a futóműve. a réginek meg egy hulladék.ebben biztosan jobb az uj.
eladó Kawasaki j300 robogó
(#24216) Integra válasza bajnokpityu (#24215) üzenetére
600-as vagy 1000-res?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Futómű beállításhoz van valakinek valami köze? Tudja mit hol, hogy kell állítani?
**********
(#24218) emvy válasza bajnokpityu (#24215) üzenetére
Egyebkent egy nem allithato futomuvet hogy lehet megis allitani? Nem mintha kulonosebb problemaim lennenek a CBF-fel, de nehanyan azt mondtak, palya elott celszeru lenne esetleg beallitani a sulyomhoz.
while (!sleep) sheep++;
Hátul a rugóstag előfeszítését tudod állítani ilyen körmös kulccsal, amit ha szerencséd van, adott az előző tulaj, mert hogy nekem pl járt ilyen gyárilag. Meg szerelési könyvecske is, de neked olyan nincs ha jól emlékszem.
Na azzal a kulccsal egyértelműen a jelzésnek megfelelően tudsz keményíteni és gyengíteni. Jó utakra célszerű keményíteni, pályára nyugodtan mehet a legkeményebb beállítás, de szerintem neked alapból majdnem a legkeményebben lesz.
Az első telódat nem tudom, hogy állítható-e.
emvy: pityu arra mondta, hogy nem állítható,hogy elől nem (már ha nem értettem én félre). Nekem is csak (meg neked is) hátul állítható mindössze. Persze utcára elég is.
[ Szerkesztve ]
Enyém '08as állítható, de sosem nyúltam hozzá.
jaja, az alapkategorias naked-eknel (mint az enyem is) csak a hatso kozponti allithato. esetleg az elso egy iranyban.
én minek tekergessem? gyári beállítással és nulla vagyok..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
(#24223) runner 125 válasza Integra (#24214) üzenetére
Régit?
Kicsit konkretizáld légy szíves.
..és miért?
Megmondom őszintén a 2005 utániknak nagyon szép a fejidomuk, azért is tetszett meg.
..meg nyilván mérlegeltem mire kell nekem, városban szaladgálni -ez a ritkább és túrázni.
Túrázni a Fazer meg kényelmesebb. Egyenesebb az üléspozíció is -pl.
Ugyanakkor ha elkap a gépszíj lehet vele tempózni is.
Köszi.
mod. Jah és 600-as kategória.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#24224) runner 125 válasza bajnokpityu (#24213) üzenetére
Nyilván magasabb felépítésű mint a CBR-F.
Dobot egyelőre nem cserélnék - vagy olyat vennék amin már cseréltek.
Olcsónak hat?!
Félre értés ne essék, nem szeretnék megbántani senkit, de erről nekem mindig az SV-k jutnak eszembe.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#24225) TayRol válasza runner 125 (#24224) üzenetére
inkabb egy uj sv mint egy uj fazer. de ez szigoruan maganvelemeny. persze akinek a sor4-jobban fekszik, annak nem kerdes, hogy melyiket.
mod: nekem is sor4-em van.
[ Szerkesztve ]
(#24226) runner 125 válasza TayRol (#24225) üzenetére
A V2 miatt? Vagy miért?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#24227) TayRol válasza runner 125 (#24226) üzenetére
reszben. illetven nekem nem tettszik az uj fazer. (pontosabban olyan semmilyen, az sv legalabb v2)
de barmit veszel, leld oromod benne!
(#24228) runner 125 válasza TayRol (#24227) üzenetére
Köszi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#24229) Gaboman válasza runner 125 (#24228) üzenetére
A motor karakterikája jobb az SV-nek a V2 végett.
Már alul is jól tol,nyomatékos lentről is egészen a leszabályzásig,mellette sokkal jobb súlyelosztású mint a Fazer.
Sőt nem csak a súlyelosztás hanem a tömege is jóval kevesebb.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
(#24230) runner 125 válasza Gaboman (#24229) üzenetére
Elhiszem.
..de azért többet is eszik.
Nyilván ha 10k körül forgatod a sor 4-et az is kajál, de általános használat mellett a V2 többet eszik.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#24231) jasszer válasza runner 125 (#24230) üzenetére
Öö... ez nekem új. Ha jobban tol alul akkor miért enne többet ha nem pörgeted?
Apokalipszis? Ezeknek?!
(#24232) bajnokpityu válasza Gaboman (#24229) üzenetére
ez nem igaz, voltak fékpados mérések, pl tl1000 versus zx9, ahol gyakorlatilag 4ezres fordulattól végig jobb volt a zx9.nyomatékban és teljesitményben is.
eladó Kawasaki j300 robogó
(#24233) bajnokpityu válasza Integra (#24216) üzenetére
természetesen 600as.végig ezekről volt szó.
hát nem hiszem,h az SV futóműve partiban lenne akár a CBRF-el,akár az uj fészerrel.ez csak tippelgetés.ár miatt ezen szoktak először spórolni a gyártók.
emvylaj,szelep,rugó cserékkel.és a komplett hátsó rugóstag cseréjével.sokszor az ilyen futómű jobb lehet,mint a gyári állitgatható. de ehhez szerencse kell,és pénz.
eladó Kawasaki j300 robogó
(#24234) bajnokpityu válasza bajnokpityu (#24232) üzenetére
keresem azt a weblapot,ahol találtam a dynokat,de rittig olyat találtam,ahol bizony a TL jobb volt.laza 10%al
eladó Kawasaki j300 robogó
(#24235) Integra válasza bajnokpityu (#24233) üzenetére
bottal se piszkálnám meg az új fézert, szerintem ipari hulladék. hiába a talán jobb futómű. (az ezresé semmiképpen sem jobb utcára)
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
(#24236) cochy válasza runner 125 (#24230) üzenetére
Nekem a VTR-1000-es kb 7L-t eszik. ez átlagos használat mellett értendő, 7-8K ig pörgetem max.
(#24237) ALI_G válasza bajnokpityu (#24232) üzenetére
Csak a rosszat látja, még csak nem is bízik abban, hogy jól is elsülhet.
Mai nap tanulsaga: a 2001-es Hornet az en meretemhez / jelenlegi stilusomhoz sokkal kevesbe passzolo motor, mint a CBF, orulok, hogy az utobbi lett. A CBF-nek jobbak a fekei, puhabb a valtoja, kenyelmesebb az ulese, stabilabb az egesz motor. A Hornet rendkivul pici nekem, alig ferek el rajta, a terdem a tank kiallo reszet verdesi, alig latom a muszereket. Cserebe jobban huz.
while (!sleep) sheep++;
2001-es régebbi modell mint a tied.
2005-ös hornet meg CBF majdnem mindenben egyezik, csak a tieden van plexi, hátul más a majré vas és a blokkod túrásabbra van hangolva. Tudtommal ennyi a különbség.
Ja meg a tiedre lehetett szerintem már ABS-t kérni.
[ Szerkesztve ]
Jaja, ki tudom szamolni, 4 evvel oregebb Azert elvileg sok a hasonlosag a 2001-es Hornet meg a CBF kozott, a blokk pl. ugyanugy a CBR F3 blokkja, a tiedben mar az F4 blokkja van, ha minden igaz. De joval erosebbnek tunt, mint az enyem, a fejidom (=szelvedelem) hianya is rajatszhatott erre, de a +2500 fordulat azert szamit.
Mijaza majrevas?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
(#24241) bajnokpityu válasza emvy (#24240) üzenetére
ugyanugy f3as blokk van abban is.
eladó Kawasaki j300 robogó
Mijaza majrevas?
utas kapaszkodo
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
pontosan utas kapaszkodó bizbasz CBF-en két oldalt van, horneten csak egy van leghátul. Utóbbi sztem jobb megoldás, igaz előbbi meg túrázós gép, naked-eket meg tépik rendesen (én nem
).
bajnokpityu: Most nem akarom kikeresni, de sztem a 2001-esben régebbi blokknak kéne legyen mint az enyémben. Legalább is úgy hittem
[ Szerkesztve ]
(#24244) emvy válasza bajnokpityu (#24241) üzenetére
Igazad van, akkor csak siman injektorosat csinaltak belole..?
while (!sleep) sheep++;
Na megjöttem. Mentünk egy laza 320-as kört. Eger a 24-esen, Lilafüred, meg mit tudom én. Vittek olyan utakra hogy majd felrobbantam, még le is csesztek akikkel mentem motorozni hogy miért vagyok én ilyen nyápic, nem is voltak annyira rosszak azok az utak.
Persze könnyen beszélnek ők, ( mint utóbb kiderült ) mert ők túra motorokkal voltak. Egy Vfr750, meg egy XX. Még majdnem el is szégyeltem magam, de mikor hazaértünk kerültem egy kört mind a két motorral. Hát gondoltam is hogy b@szzátok meg! Azok a motorok kisimítják az utat az enyémhez képest. Meg nincs bennük teljesítmény lyuk mint az enyémben. Mindkettő folyamatosan tol alulról, az XX meg megy is rendesen, a Vfr kicsit gyenge az enyémhez képest. Jah igen hazafelé is a Mátrán jöttünk tök jót jöttem, élveztem a kanyarokat persze a túrásak kicsit le is maradtak...
**********
Futomü iskola, ahogy California Superbike School-ban tanitják.
Feltételezzük hogy müködö telóid vannak, a csillapito szelepek dolgoznak, a csapágyak a nyaknál és a hátso lengövillánál és a láncfeszességed is rendben van, különben hiába csinálod végig ezt.
Elöször a STATIKUS SAG-et állitjuk be késöbb a RIDER SAG-et.
Hogy a rugoink a középsö harmadban dolgozhassanak, tudnunk kell hogy a motorunk a saját sulyátol mennyire terheli a rugót.
Az összes csillapitó csavart csavard be tövig miközben számolod a klickeket (ha nincs klick akkor a fordulatot) és pontosan ird fel hogy hány klick-re volt kicsavarva. Ezekután az összes csillapito csavart nyisd ki maximumra hogy ne legyen semmi csillapitás, igy a rugok szabadon mozoghatnak.
Mozgasd meg az elsö rugot. Most a barátod segitségével huzd a motort az oldalsztenderre, hogy az elsö rugók maximumra nyitodhassanak. Mérd le az elsö villán a kromozott vagy nitrátozott rész hosszát és irdd fel. Állitsd fel a motort, rugoztasd be az elejét és most is mérd meg a kromozott rész hosszát.
A két mérés különbsége a STATIKUS SAG elöl.
utcai motornál 30-40 mm kell lennie
pályamotornál 15-25 mm kell lennie
Most a hátulját rogoztasd meg (ugye kinyitottad az összes csillapitást?) Emeld meg a hátulját teljesen hogy a hátso kerék levegöbe legyen és mérj távolságot a keréktengelytöl valamihez ami pont a keréktengely felett van. Ird fel. Ezután morort letéve rugoztasd meg a hátulját és mérj ismét távolságot a keréktengelytöl ugyanaddig a pontig mint korábban tetted.
A két mért adat közti különbség a STATIKUS SAG hátul:
utcai motorra 15-25 mm kell lennie
pályamotorra 0-10 mm kell lennie
Menj egy-két kört igy teljes csillapitás nélkül és ird fel pontosan mit éreztél elöl és hátul, fékezéskor, gyorsitáskor és kanyarban. Fontos hogy leird bármi is jut eszedbe.
Akkor most RIDER SAG
Barátod megfogja a motort te ráülsz, a lábtarton állva berugoztatod az egész motort de közben ne fogd az elsö féket mert akkor nem tud szabadon mozogni az elsö villa. Motoron ülve, lábad a lábtarton tartva lemérni elöl a kromozott rész hosszát, hátul a távolságot a tengelytöl a már korábban bejelölt pontig. Ezeket az adatokat levonod a terheletlen állapotból és igy mekpatad a RIDER SAG-et.
Elöl utcai motornál 35-50 mm kell lennie
pályamotornál 25-35 mm kell lennie
Hátul utcai motornál 30-45 mm kell lennie
pályamotornál 20-25 mm kell lennie
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél több mint 35 mm akkor puha a rugod, cserélni kell
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél kevesebb mint 25 mm akkor kemény a rugod, cserélni kell.
Ha sikerül a RIDER SAG értékeket elöfeszités állitással határokon belül tartani, akkor pattanj a motorra és menj ismét pár kört és ird fel alaposan milyen érzés igy csillapitás nélkül az eleje, a hátulja, fékezéskor, gyorsitáskor, kanyarban hogy tartja az ivet.
Akkor kezdödjon a tanfolyam. Nagyon fontos hogy betartsd a leirt lépcsöket mert csak ebben az esetben leszel képes a jövöben érezni hogy mihez kell nyulnod. Szintén nagyon fontos hogy a leirtakakat a beállitások szerint csoportositsd hogy egy évvel késöbb is megtaláld és megértsd amit leirtál.
Elsö lépés: teljesen csavard be tövig a nyomocsillapitást az elsö villa aljában (upsidedown gátlonál) és menj 2 kört, figyelj és ird fel pontosan mit érzel.
Második lépés: csavard ujra ki teljesen a nyomocsillapitást és most a húzo csillapitást (rebound) csavarod be a villaszár tetején de teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Harmadik lépés: csavard teljesen ki ujra az elsö huzo csillapitást és most a hátso rugostag nyomocsillapitását csavard be tövig, ezt álltalában a tartalék tartály mellett találod a rugostag teteje környékén. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Negyedik lépés: csavard ki teljesen a nyomocsillapitást és csavard be a hátso húzocsillapitást tövig (rebound) amit a rugo alján találsz meg, néha nehéz hozzáférni. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Valoszinü itt már el fogsz csodálkozni irás közben amikor észreveszed hogy a hátso csillapitások állitásai elöl érezhetöek jobban és forditva.
Ötödik lépés: az összes csillapitást tekerd félig ki (számold elöbb meg hány klikket lehet összesen nyitni és felezd meg). Kivéve az elsö villa nyomocsillapitását amit teljesen betekersz (ez alul szokott lenni) Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hatodik lépés: nyisd vissza a nyomocsillapitást félig és most a huzo csillapitást (rebound) tekerd teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hetedik lépés: Nyisd ki ujra félig a huzocsillapitást és a hátso gátlo nyomocsillapitását zárd be teljesen, tehát tekerd be tövig. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Nyolcadik lépés: nyisd ki félállásig ujra a nyomocsillapitást és tekerd be tövig a hatso gátlo huzocsillapitást. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Mostmár lassan érzed hogy mi volt tul sok, mi volt tul kevés, mikor mit éreztél. Az érzéseidre nem létezik olyan hogy helyesen éreztél-e valamit vagy nem. Ezért senkitöl ne kérdezd meg hogy érezhetted-e azt amit érezni véltél, hanem igenis irdd le. Ami fontos hogy éreztél különbséget és ezentul tudatosan fogod tudni, hogy mihez akarsz nyulni és azt is tudod lassan hogy milyen érzést akarsz menetközben átélni. Amit igy tanultál azt nem biztos hogy más motorjának futomüállitásánál is használni tudod, hiszen nem biztos hogy más el fogja tudni mondani amit érez menet közben, de nem is ez volt a lényeg, viszont a saját motorodnál, akkor is ha lecseréled a motorod, fogod tudni használni mert az érzéseidet csak te fogod felismerni.
Az utolso lecke a teszt: nyisd ki a hátso huzocsillapitását ujra de csak félig, most az összes csillapitás félig van kitekerve. Menj 2 kört és probálj rájönni az eddig általad leirt érzések alapján hogy melyik csillapitáson akarsz igazitani hogy számodra passzolo beállitás legyen. Képes kellene hogy legyél a beállitásra hiszen minden leckénél leirtad az érzéseidet.
Befejezésül súgás a pályagép hátuljának megemeléséhez:
Ha túl sokat emelsz a hátulján akkor:
nagysebességnél esetleg nyugtalan lesz
gyengülhet a hátsogumi tapadása kanyarbol ki
nyugtalan lehet erös fékezés alatt
Ha tul alacsony a hátulja akkor:
Alulkormányozottá válhat kanyarkimenetelkor
nehezebb lehet irányt váltani, pl sikán közepén
gyengülhet az elsögumi tapadása kanyarkijáratnál
Remélhetöleg fél nap alatt (annyi biztos kell ezt a tanfolyamot végigcsinálni) sokat megtanulsz. A kulcskérdés az volt a tanfolyamban hogy le tudtad-e irni hogy mit éreztél. Ha igen akkor abbol kiolvasva fogod tudni jóra állitani a gépedet.
Jó szórakozást ;-)
**********
Ez megint level 2-es te megcsináltad?
Ezt ma kaptam egy másik fórumon. Egyszer elolvastam, majd holnap is nekifutok, mert elsőre semmi nem jött le...
**********
hat igen, egy XX-el eleg kellemesen lehet turazni nagy tempoban es szar utakon is.