Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sandrew
őstag
Sziasztok!
Lenne egy 50-es aeroxom. 99-es évjárat akkor vette édesapám majd 2001-től 2010-ig garázsban állt leponyvázva. Kiváló állapotban van és 5800Km van benne. (2000-t tettem bele)
Amit eddig cseréltem:
Gyújtáskapcsoló (nem csinált semmit)
Első-Hátsó (gumik berepedeztek)
Variátorszíj
Aksi (meghalt)
KormánycsapágyakMire kell figyelnem ennél a mocinál, illetve mi a reális végsebessége?
Most sík úton 85km/h ra képes óra szerint. Folytások már nincsenek benne.Fogyasztása amikor óvatosan jártam vele 2,5lityire jött ki. Most városban járok legfőképp a váci úton ahol tartom a forgalom tempóját 70-75-el így 3.5liter volt a max. De inkább 3,2ból el lehet vele járni.
Mint mondtam új banner aksi van benne viszont alapjáraton elhalványul egy picit a lámpa. Ez mitől lehet?
Illetve az önindító csak forgat és nem indít. Megbikáztuk akkor sem indult. Viszont 1 max 2 rúgásra még 1hét állás után is indul.
Ti milyen olajat használtok? Én Repsol 2T-t vettem az Oszcar-nál 1500Ft volt 1L
Illetve a gyertyát érdemes lenne megnézni? Mióta megvan a motor a gyári van benne és kemény 9év állás után is beindult 15-20 rúgásra. Igaz iszonyatosan füstölt.Ma pedig amikor jöttem hazafelé a digitális vízhőfok mérő egyszer csak lement teljesen 0-ra azaz eltűnt a kijelzés. Ennek mi lehet az oka? Lecsúszhatott egy kábel?
[ Szerkesztve ]
-
Sandrew
őstag
válasz Tothgera30 #15918 üzenetére
Na közben kicsit kérdezősködtem édesapámtól, mert amikor leszedtem a burkolatot megnézzem mi a baj az óránál, pár fül javítva"müanyagozva" volt.. Akkor tette el a garázsba amikor 15-el nekiment városba az előtte lévőnek itt tért vissza autóra. Kicsit megtört az eleje a kormánycsapágy is itt sérülhetett meg.
Igen vadonat újonnan.
A víz csere természetesen megvolt. Szerintem gyári lesz a karbi mivel csak a fojtások lettek kiszedve anno.
Dekni-t leszedtük és szépen kitakarítottuk (féktisztitó sprével) mert tiszta por volt belül gondolom ahogy kopott a régi szíj és szórta szét magát amit ki is cseréltettünk. Az önindítón a fogaskerekek olyanok voltak mint az új. Ismerősnek ugyan ilyen aeroxa van együtt vette apámmal anno majd átszereljük az önindítót és ha az övével jó lesz akkor más gond van.
Fogyasztást úgy mértem egyébként, hogy tankoltam odáig ahol a betöltőnyílásnál van egy műanyag keret és miután mentem 100km-t rátankoltam ugyan addig.
Ja igen műszerfal. Akkor ment el a víz hőmérséklet amikor a hungárián belementem egy akkora hupliba, hogy majdnem eltört a gerincem. Utána nem volt kép és félig lecsúszott a kábel. A víz amúgy vagy 70c-nál van (középen) vagy felette egy pálcával.
Viszont a lámpával kell valamit csinálnom mert most este elmentem egy körre és jóformán nem világít. Csak akkor ha távolságira teszem akkor világít magam elé. Szerintem még a gyári izzó van benne és lehet, hogy fordítva
Képeket majd rakok fel ha lemosom mert iszonyat poros lesz attól ha megállok a suli előtt. Ráadásul tegnap még rá is esett a porra pár csepp eső. Na elég csúnyán néz ki
[ Szerkesztve ]
-
Sandrew
őstag
válasz Tothgera30 #15922 üzenetére
-
Sandrew
őstag
válasz runner 125 #15937 üzenetére
Tuti megoldás egy vonat égkürtje a sisaktartóba
-
Sandrew
őstag
válasz kovacsroli #15947 üzenetére
A gumin? Elmész egy gumishoz
-
Sandrew
őstag
válasz runner 125 #16004 üzenetére
Légszűrő... Jó hogy mondod. 12éve nem volt megnézve
1L olaj 1100Km-t bírt. Most kezd el pislákolni sárga lámpa. De majd csak hétvégén veszek. Ez mennyire számít jónak? -
Sandrew
őstag
100-as Aeroxok mennyivel tudnak menni?
-
Sandrew
őstag
Érdekes dolog történt ma velem.
Jöttem haza a váci úton szépen 70-el kijött elém egy nénike mondom megelőzöm aztán visszamegyek. Tőgáz megtorpant a motor majd felpörött és akkorát ugrott, hogy majdnem elnyaltam. Ez után vettem észre azt, hogy az eddigi max 80körüli végsebesség felment 100-105ig egyenesben bár itt már kitépte a szél a szememet... és nem csak óra szerint hanem érzésre is. Valami meghülyülhetett a variátorban?[ Szerkesztve ]
-
Sandrew
őstag
Régebben írtam, hogy önindítoról nem indul a moci. Hétvégén szétszedtem a motort. Gyertyát ki. Rugásra szép nagy szikra van. Be is indul 1-re. Önindítózásnál meg csak ugrál 1kis hangyafasznyi szikra össze vissza
Másik.
Olajlámpa kissé megtévesztő. Mikor félig van az olajtartály már szép sárgán világít.Másik kérdés.
Full gyári a motor. Fojtások nincsenek egyedül. Óra szerint 80-85 a vége. Egy másik kipufogóval ez esetleg növelhető lenne? 100környéke lenne a cél. Tehát max kipufogót vennék.Illetve ha kopott a variátor szíj amiatt lehet, hogy kisebb a végsebesség? Mert elég kopott állapotban van...
Új hamarosan jön.
Illetve még régebben írtam, hogy elment a vízhő. Hiba oka meglett. Henger tetején van egy csati arra megy rá egy kábel. Az lecsúszott. Visszadugtam és jó. Gondolom valami érzékelő.
-
Sandrew
őstag
válasz Tothgera30 #16127 üzenetére
Amikor 85-t mutatott az óra 83-t mutatott egy verda digitális órája mellettem. Valami renault családi.
Motorok terén nem vagyok valami tájékozott de a görgök merre vannak?Illetve az mitől van, hogy néha zöldnél nyelezem és alig indul el (nem pörög fel) néha meg felpörög mint a hülye és majdnem kerékre áll
-
Sandrew
őstag
válasz Tothgera30 #16129 üzenetére
Na majd ha itt a szíj megnézzük az állapotát
Illetve holnap lemérem gps-el. -
Sandrew
őstag
Tegnap elszakadt a variatorszijam. Ha valakit erdekel holnap bovebben leirom...
-
Sandrew
őstag
Csak a baj van...
Nem tudom, hol vegyem a szíjat illetve görgőt is cserélek csak nem tudom hány g-ost vegyek?
Légkulcs van
[ Szerkesztve ]
-
Sandrew
őstag
-
Sandrew
őstag
Na légkulcsal 1-1et rányomtunk és le is jöttek a csavarok. Görgők kókányok voltak. 2db ilyen 4db olyan. Kockásra kopva. Kuplung fényesre volt kopva. 5.5G-os görgőt vett apám sajnos. De ez cserélve lesz mert pirosnál nyelezem azt hátulról dudálnak, hogy miért nem megyek
Viszont sokkal egyenletesebben megy a motor. Régen pörgött össze vissza hol gyorsult hol nem.5G-os vagy még kisebb görgőt néztem. Csak a lényeg, hogy menjen. Végsebesség óra szerint 95-re felment
Ja. Kuplungot picit megsmirgliztük és jó is
[ Szerkesztve ]
-
Sandrew
őstag
válasz DigitXT #16203 üzenetére
Elso 1000km sajnos nem volt kimelve a gep. Es a kuplung felulete csillogott es a kuplunghaz is el volt szineszodve. Parszor megsmirgliztuk eltunt rola az a felkemenyedett kis reteg es teljesen jo. Tehat maga a kuplung nem kopott
Mostmar csak azt kene kitalanom hany g-os gorgoket vegyek?
-
Sandrew
őstag
válasz Tothgera30 #16206 üzenetére
A gyári 5,5G-os
Boltban is ezt mondták.
Itt a fő baj az, hogy nem pörög fel ezáltal próbál nyomatékból menni ami meg nagyon nincs.
Tehát régen pirosnál nyeleztem pörgött mint a hülye és meg is indult. De amikor kiszedtük érzésre sokkal könnyebbek voltak a görgők.Most meg pirosnál meghúzom és szinte majdnem alapjáraton indulok el autósok meg dudálnak meg elütnek
-
Sandrew
őstag
válasz Tothgera30 #16208 üzenetére
Ebben kuplungrugó sem a gyári hanem valami tuningos darab.
Na majd kiderül milyen lesz -
Sandrew
őstag
válasz Tothgera30 #16210 üzenetére
4G-os polini gorgok voltak. Most mertem le. Ilyen kek szinuek es szet lehet oket kozepen szedni.
[ Szerkesztve ]
-
Sandrew
őstag
válasz Brogyi #16222 üzenetére
1. Van jogosítványom 1Éve.
2. Nem vagánykodtam.
3. Rendszám van a motoron
4. Forgalommentes úton mentem normális felszerelésbenKb 1Km-t mentem vele. Felgyorsítottam fékeztem aztán visszafordultam és visszaültem a saját motoromra.
Holnap lefotózom és elküldöm priviben. A motor sisaktartójában van az meg kint áll a parkolóban.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sandrew
őstag
válasz runner 125 #16233 üzenetére
Nekem egyszer ment ki az aerox eleje körforgalomban de elég durván
Mondjuk ilyen fényes út volt és direkt lassan is mentem. -
Sandrew
őstag
-
Sandrew
őstag
válasz Tothgera30 #16253 üzenetére
Nekem minarelli van az aeroxon
Most nemrég lementem mert el kellett ugranom egy helyre. Berugtam de a kar nem jött vissza. Ennyit számít ez a hideg?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest