Hirdetés
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Linuxos topikok Összefoglalójának szerkesztése
- Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Milyen mosógépet vegyek?
- Évente csak egyszer látod! 11 11 11 11 11
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolnagy
őstag
Új városi kisautót szeretnék.
Elsősorban napi munkábajárásra lenne használva. A csomagtér nem számít. Ami igen, hogy bírja a napi viszonylag kis távokat, ezért (na meg a tetemes felár miatt) benzineset szeretnék.Két autón gondolkodom.
Az egyik egy Skoda Fabia, amit most akcióban elég jó áron megkapnék.
Egy Ambition modell 1,0 TSI motorral kerülne így annyiba, mint az új Suzuki Swift.Direkt írtam a Suzukit, mert az a másik, ami tetszik.
A Skoda mégis számomra masszívabb autó benyomását kelti, de az új hülye divat szerinti kisköbcentis háromhengeres turbós motorjáról nem bírom elképzelni, hogy olyan tartós lenne, mint a Suzuki 1,2 négyhengeres szívómotorja, ami az általam olvasott tesztek alapján nagyon takarékos is.Jól gondolom, hogy városba kis távolságokra nem ideális egy turbós motor?
Vagy van még ezeken kívül szerintetek jó alternatíva az újak között? -
-
zolnagy
őstag
válasz alázógyík #151873 üzenetére
Köszi a tippet.
Azt már eldöntöttem, hogy szívó benzinest veszek, mert túlnyomőrészt városban lesz használva, ezért eddig a Suzuki maradt a tarsolyban.
Ez az i20 kb a Kia Rio így első blikkre. De míg annak az 1,25-ös motorjáról azt olvasom mindenhol, hogy elég lustácska, ennél ha nem is sportos, de korrekten viszi az autót a tulajok véleménye szerint.
A Suzuki ezeknél kisebb, könnyebb autó. Dinamikusabb és kisebb a fogyasztása.
Ezekben cserébe több a hely.
Egyenlőre ezt látom. Ki kéne próbálni mindegyiket. -
zolnagy
őstag
Már írtam, hogy új főleg városi használatra szánt kisautót vennék.
Leszűkítettem a kört 2 típusra:
- Suzuki Swift GL felszereltséggel 3,2 m lenne
- Skoda Fabia Ambition (munkahelyi akcióval) szintén 3,2 m lenneBeleülve a Fabia minőségibb benyomást kelt, masszívabb az egész autó.
A Swiftnek viszont problémamentesebbnek tűnik az 1,2 szívómotorja, mint a Fabia 1,0 TSI motorja.A Swiftet ma próbáltam. Kicsit mintha kemény lenne a rugózása, ezért gondoltam az alapváltozatot a ballonosabb gumikkal.
A Fabiaban csak ültem, jövő héten próbálom. Ha lenne a régi 1,4 16v motorral, akkor őt venném.Mit gondoltok? Ki melyiket venné és miért?
-
zolnagy
őstag
válasz rbalint88 #152075 üzenetére
Én is arra felé hajlok, főleg, hogy vezettem a Swiftet. Jó.jó, de nem az igazi.
Hétfőn megyek a Fabia tesztvezetésre. Majd meglátom.
Most találtam még egy lehetőséget, egy Fiat Puntot: [link]. Ez is jó áron van. Kérdés, hogy milyenek ezek a Fiatok, mert őket nem ismerem. -
zolnagy
őstag
Elsősorban városba keresek egy kisautót, második autónak. Munkába járni, gyerekeket elvinni ide-oda.
Egy jó értelemben igénytelen autó kellene hosszú távra.
Néztem a használtakat, de mindig oda lyukadok ki, hogy egy újnál nem kell egyszerre sokat befizetni, aztán törleszteném inkább (meg a használt mindig zsákbamacska)Szóval új Suzuki Swift. Megérné a GL+, de a 185/55R16 guminál ideálisabb az úthibákra a GL 175/65R15 gumija (van pár sz@r út mifelénk). Jól gondolom? Nekem a GL felszereltsége bőven elég a fenti célra (használtból se kapnék ennél nagyobb felszereltséget) Ez a legkedvezőbb 3,3m
Vagy néztem a Mazda2-t. Ez még szimpatikus a szívó motorja miatt. Persze itt csak a G75 jönne max szóba, a többi drága.
Vagy az új VW Polot most megkapnám kedvezménnyel 1,0 TSI 95Le motorral 4,2 m-ért. Ez már nagyobb, jobban egybenlévő autó, de a fenti célra félek a TSI kokszosodástól hosszú távon, meg úgy egyébként is kényesebb motornak gondolom.
Seat Ibiza 4,1 lenne ue a motorral, de akkor inkább a VW.
Néztem Citroen C3-t, de a megfizethető az 1,2 Puretech 82le motorrel lenne, az meg nem kell.
Ford Fiesta se rossz, de ott a legdrágább a lízing, így a törlesztő is.Mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
-
zolnagy
őstag
válasz rbalint88 #168377 üzenetére
Köszi, ez most ~3,5m. Igaz az 1,4 95 Le motorral, amivel elég lomha a vélemények szerint. Ha családi autó kéne, ez tényleg nagyon jó áron van, de nekem most csak városi kiskocsi kell. Abból meg több élményt ad a swift sztem. Legyen egy kis öröm is, ha mindennap használom
@8th
igazad lehet. De valahogy nincs bizodalmam a használt autókban. Mindig arra gondolok, hogy minek adja el? Meg a hahun 99% kereskedő hirdetése. Nekem hosszú távra kell, nincs kedvem 5 év múlva újra lecserélni. Azért nyitott szemmel járok, hátha feltűnik egy jó vétel. Nem most kell egyből, hanem jövő április-májustól, addig van idő. Én is szívó benzinesre gondoltam.@zoo8800
Na tessék egy másik vélemyény
Amúgy de, kisalföld és 90% város.
Most is egy turbós autót bérelek a cégemtől, de jövőre vissza kell adni és kell helyette vmi munkábajáros, gyerekcipelős városi. Nem szoktam gyakran váltani a dolgaim, lehet 20 évig is nálam lesz az autó.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
Egyetértek. Nem feltétlen akarok én sem újat, de most 1m van rá, több nem nagyon.
A törlesztést azért nem jól számoltad. A Suzuki pl 3310000 Ft (metálfénnyel GL felszereltség). Ha 1m befizetéssel 5 évig törlesztek, akkor ~430e Ft-t fizetek pluszban kamatra (a jelenlegi ~7% THM-el), tehát 3,7-3,8 lesz a vége. 5 év alatt a pénz is romlik, tehát reálértéken még kevesebb a különbség.
5 éves swiftek a hahun amúgy most 2m felett mennek. -
zolnagy
őstag
Ez lenne a legjobb. De vajon erre lehet-e hitelt felvenni? Mert most jelenleg egy 1-2 éves autó árát se fizetném ki szívesen.
@freeknigt, azért ennyire nem egyszerű. Mindkét autó kell minden nap. Egyiket én, másikat a feleségem használja napi szinten. Ő a gyerekekekt viszi vele gyakran (meg munkába is azzal megy), nekem viszont feltétlen szükséges, mert a munkahelyemre nincs buszjárat. Tehát egy megbízható autó kell. Ha lerohad, akkor bringázhatok (jó időben mondjuk jó), vagy gyalogolhatok az úton 1km-t (mert itt az ipari parkban járda sincs és a busz csak 1km.re áll meg a munkahelyemtől.
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz LuckyL #168398 üzenetére
A változót értem, olyat én sem vennék fel. A 7-8%-al mi a baj? Ahogy fentebb levezettem, annyiba lesz. Sztem vállalható.
Amúgy a Suzukinál lehet választani, hogy fix vagy változó legyen. A fix a ~7% és itt direkt rákérdeztem, a futamidő végéig nem változik a kamat. A változó kamata kisebb jelenéeg, de olyan nem kell.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz LuckyL #168444 üzenetére
Most néztem, a renault cliora van 0% thm, 4 éves törlesztésre.
Ez jó ajánlat. Csakhát ott is vagy kisturbós motor van, vagy a 1t fölötti kasztnihoz gyenge 1,2 16v szívó.
90% városba nem szívesen vennék turbomotort. Ha meg szívó, a suzuki megy is vele, itt a renaultnál kétségeim vannak. -
zolnagy
őstag
válasz Gombinyó #168446 üzenetére
Na akkor ez is kilőve. A weblapjukon persze választható az 1,2 szívó is. Nem ez az első márka, ahol a weblapon szereplő infó elavult. Nem értem miért nem frissítik... A fiatnál is a weblapon ott a punto, a valóságban nem rendelhető. A fordnál is volt vmi, ami már nem volt..
-
zolnagy
őstag
válasz Szajo #168452 üzenetére
Nekem kevesebb futásra kell ugynilyen kategória.
Én is néztem több mindent, de mindig a swifthez jutok vissza, ha racionálisan gondolkodom.
Persze a Swift nem egy nagy durranás. Az ajtók papírból vannak, a beltér is kicsit gagyi nekem (az ülése mondjuk az pont jó, meg a kormány fogása is tetszik). A futóműve kicsit pattog az úthibákon. Hozzá képest egy fabia olyan, mintha egy kategóriával magasabb autót vezetnék.
De ha ezeken túlteszem magam, akkor racionálisan a swift marad mégis és még ez menni is tud a kis szívó motorral. Ahogy írod a fordnál az 1,1 85le szívó valószínű lomha lenne a nagyobb kasztnihoz (nekem azt 3,7 m-ra hozták ki trend technology felszereltséggel). És ha már veszek egy új autót, legyen benne valami élvezet is néha.
A turbós kismotorokat sztem marha jó vezetni, próbáltam többet, de a városi rövidtávok előbb utóbb szétgyilkolják a motort sztem.tegnap olvastam egyik tesztben 3500-t írtak a swiftnél 130-as sebességnél
Ha te hosszabb távon is használod, akkor nálad talán nem kizárt a turbomotor sem, csak arra figyelj hogy pálya után ne állítsd le egyből, hogy le tudjon hűlni a turbo.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz Szajo #168665 üzenetére
Én is pont ma néztem euro ncapot
Ue, hogy a sofőr és az utasok biztonsága kb ott van, mint a 300 kg-al nehezebb opel corsáé.
Nekem is elsősorban munkába járós lenne hosszú távra. De én sajnálok kiadni annyit a glx-ért, de még a GL+-ért is. Talán a GL+ megérné, ha lehetne kérni azt is a 15" kerékkel a ballonosabb gumikkal. Szerintem tök felesleges rá a 16" 55 peres gumikkal. Amúgy is pattogós a rugózása, a ballonosabb gumi legalább kicsit elnyelne belőle. -
zolnagy
őstag
Kia Venga. Ki mit tud róla?
Most 4,45 M-ért adják szinte fullos felszereltséggel.
Eredetileg kisautót akartam munkába járni (később cseréltem volna csak le a mostani Ibiza ST családit), de ez megfelel családinak is (nem vagyunk magasak), az Ibiza meg megmaradna munkábajárósnak (meg a Venga is, mert 2 autó kell napi szinten) -
zolnagy
őstag
Ki melyiket venné családi autónak (2 gyerek + feleség) hosszú távra (több, mint 10 év)?
Suzuki Scross 1,4 GL+ 4,82m
Fiat Tipo 5 ajtós 1,4 Tjet, easy+ 4,79mA Tipo külsőre/belsőre jobban tetszik és most 5év vagy 75e km-ig ingyen kötelező szervíz is jár hozzá.
A Suzuki megbízhatóbbnak tűnik, de lehet ez csak rossz beidegződés.
A Suzuki kevesebbet eszik, mivel közvetlen befecskendezéses, cserébe fennálhat a kokszosodás később.
Az 1,4 Tjet többet eszik, mivel szívócső befecskendezéses.
Milyen motor ez a Tjet? A népítéletben vki lehúuza, mert sokat eszik és 30e km-ként gyertyát kell benne cserélni. -
zolnagy
őstag
válasz vzsryl #169022 üzenetére
Köszönöm és a többieknek is.
Megfogadom a tanácsod, tesztvezetem őket, ha lehet.
BigBlackDog, köszi, ezt nem tudtam, hogy itt nincs EGR, azt hittem ez alap mindenhol.
focvis, először marha rondának tartottam, de mostanra már nem zavar.
rbalint88, a led fényszóró az valóban nagy királyság állítólagÚgy látom, itt a Suzuki felé hajlik mindenki.
Pedig nagyon szép autó az a Tipo, de a racionalitás ezek szerint mást mond.
Mindegy, kipróbálom őket. -
zolnagy
őstag
válasz vzsryl #169029 üzenetére
Ma körbenéztünk asszonnyal az autók között.
Képben volt kis ideig a Kia Venga, amíg meg nem néztük élőben..Megnéztük a Fiatot, ott az volt a legnagyobb baja, hogy a hátsó index neki nem tetszik
Magyarázhattam én, hogy milyen a hely belül, mivel van felszerelve, mekkora a csomagtér, ingyen szervíz ...stb, de nem, az index, meg az eleje nem tetszik neki, meg szerinte alacsonyan van...nőkAz scross viszont tetszett neki, úgyhogy eldőlni látszik a dolog.
Ellenben az első kötelező szervízre nekem 50e-t mondtak itt Győrben, amit sokallok, amennyiben csak egy olajcseréről van szó (és első szervíznél nem hiszem, hogy sokkal többről) -
zolnagy
őstag
Swift vagy Clio újonnan?
Főleg városi használatra hosszú távra (10+ év), nem családi autónak (bár a Clio Grandtour talán annak is elmenne)
Bár a Clio drágább, de most olyan akciók vannak ott, hogy 4 év törlesztésre kb egy áron lenne a kettő.
A Clio komolyabb gépnek tűnik (meg nekem nagyon bejön formára), de a 0,9 TCE motortól fázok hosszú távra.
Az eszem azt mondja Swift, a szívem Clio. Szerintetek? -
zolnagy
őstag
válasz Gombinyó #169240 üzenetére
+t1,
köszi a választ. Én is eszem szerint a Swiftre hajlok. Az biztos, hogy Renaultnál most nagy akciók vannak, ráadásul jövő héten Black Friday lesz ott is, és még ezen felül is adnak kedvezményt. Jó áron van az biztos, de szerintem hosszú távon megbánnám. Igazából a Swift is egész jól néz ki, főleg a lángvörös színben.
-
zolnagy
őstag
válasz tboy93 #169250 üzenetére
Ezt értem, meg nem is közvetlen befecskendezős, tehát kokszosodás se fogja jellemezni várhatóan. De mégis csak 900 ccm. Ezeket a pici alkatrészeket viszonylag nagy erő terheli, ezért szvsz jóval hamarabb elfáradnak.
Na mindegy, pénteken megyek tesztvezetésre a clioval, aztán eldöntöm.
Ha a clio lesz, akkor a grandtourt veszem és akkor lesz 2 családinak is használható egy 7 éves ibiza st mellett (és valószínű a clioval megyünk majd hosszabb távra, de napi munkabajárásra is használom majd kb 10 km távra). Ha a swift marad, akkor nem az lesz a családi, hanem még évekig az ibiza st, aztán később talán lecserélem. -
zolnagy
őstag
Ha új autó, szerintetek swift 1,2 vagy opel corsa 1,4 90.
Az opel eddig nem jött képbe, de most készletkisöprés van év végén. Kb gl+ áron lehet venni egy full felszerelt corsát ezzel a motorral. Érdekelne a későbbi fenntartási költség, ha valakinek van tapasztalata. -
zolnagy
őstag
válasz rbalint88 #169714 üzenetére
Na igen, kb én is erre jutottam
Nem az elsődleges családi lenne, de néha mennék vele gyerekekkel hosszabb távot is, többnyire város ~10km távok. Nekem is a swift teszik, ha az élvezet az első, de a corsa, ha a racionalitás. A Swiftnél az egy nagy minusz, hogy nincs pótkerék. Meg más márkánál is találkoztam ilyennel. Nem is értem, ilyenen spórolni.. A defektjavató egy kalap...@tboldi + Napfénysüti, valóban könnyebb. Most ránéztem én is ncap-ra, valóban, ennek ellnére kb ugyanaz lett az eredmény. Ez a kis súly egyrészt előny --> kisebb fogyasztás, másrészt hátrány --> pattogósabb rugózás, és 4-5 személlyel már nagyon megül az autó.
-
zolnagy
őstag
válasz kisza25 #169732 üzenetére
Pl amik [itt] vannak. 3,8-ig vannak full felszerelt Corsák (elektromos klíma, ülés-kormány-szélvédőfűtés, teljesértékű pótkerék, metálfény, led nappali világítás, ködlámpa, telefontükrözéses érintőkijelző 6 hangszóróval, bőrkormány távirányítókkal, 4 irányba állítható kormány, tolatóradar, tolatókamera...stb a teljesség igénye nélkül)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- COSORI Dual Blaze TwinFry 10 literes Forrólevegős Sütő
- Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop 1C robotporszívó feltörlőfunkcióval
- Eladó Krups Evidence One EA895N10 full automata darálós kávéfőző - garanciális időn belüli!
- 3 db Shelly Pro Dual Cover PM eladó
- TP-Link Tapo okos dugalj okoskonnektor Tapo P110M - ÚJ!!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest