Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az EOS R-be amúgy került pár nagyon jópofa fejlesztés, ami miatt emelem a kalapom a Canon előtt. Ez az egyik, de a Navibar is frankó, meg az, hogy az EF-RF adapterből is háromféle van, a drop-in filteres adapter olyan, ami miatt kapásból sírva fakadok az örömtől.
Az igazság az, hogy tud a Canon innovatív és kreatív lenni, már csak az a baj, hogy ezt néha agyonverik a marketing osztályon ostoba "védjük a drágább modelleket" butításokkal.
-
mikrofon
veterán
Nem az a legnagyobb baj, ha te véletlenül eltekered, mert azt érzed, hanem ha lerakod, felveszed a vázat vagy valami hozzáér és elállítódik, mert ezt nem veszed észre, ha képkészítés előtt nem ellenőrzöd azt a beállítást.....
ha már Canon: úgy tűnik ez a cég nem éppen a "normális" dolgokon töri a fejét RF 14-21 mm F1.4L USM érdekes lesz hozzá megismerni egy méret, tömeg és ár hármast.....
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Na, ezt nem tudtam, hogy a 85 1.8 ennyire jól sikerült. Akkor az 50-esből más alternatíva nincs is? Sony 1.4/1.8, meg a sigma 85 1.4? A sigmával esetleg saját tapasztalat?
Elírtam.
Igen, elég volt az olympus 12-40 (24-80) 2.8. Nem igazán volt olyan, hogy kellett volna nagyobb.
Igazából +100 euro csak kitben az a sony, emiatt raktam a listába. Annyit röhögve megér egy kitobi szerintem.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
mikrofon
veterán
Ezzel én vitatkoznék. Mármint az 50/1.8 tapasztalattal. A 85/1.8 obi valóban a rendszer legjobb ár érték arányú lencséje. Képileg, méretben AF-re. Kinézetre kicsit műanyagos, képének "semmi egyedisége" de ezért ennyi az ára. Ha egyediség kell, akkor ott a Zeiss sorozat vagy a GM esetleg a G sorozat. Ez ugye se nem G se nem GM....
Viszont az FE 50/1.8 objektíveddel akkor valami baj volt. AF-je valóban hangos (megjegyzem a 85/1.4 GM is zümmög, főleg alacsony fényben). Még azt is elfogadom, hogy teljesen nyitva nem a legjobb a képe Sony viszonylatban. DE az AF-je pontos és gyors. A Sony FE 85/1.8 után ott van a sorban az olyan lencsék között ami ki tudja szolgálni a a Sony a9 AF rendszerét és képkészítési sebességét. Míg ugyan ez nem mondható el az Zony 50/1.4-ről, még kevésbé a GM85/1.4-ről, még a 24-70/2.8GM-nél is jobb az AF-je. De ugye ezeknek nem is ez a célja. De hangos ez tény. Pontosan az AF teljesítménye miatt van még használatban a Sony FE 50/1.8
Ha már MFT-ről jön FF-re portrék miatt, akkor én nem javaslom az F2.8-as lencséket. Hiszen sokkal szebb háttereket kaphat az F1.8 objektívekkel...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ez is lehetséges forgatókönyv, de ugyanakkor azt gondolom, hogy inkább azon fognak agyalni a gyártók, hogyan tudjanak kihozni minél olcsóbban Full Frame vázakat.
A Sony tavaly brutálisan beletalált a tutiba a 2000 dolcsis A7 III-al, nem csak FF szinten, hanem úgy az egész ILC piacot nézve az egyik legjobban fogyó fényképezőgép lett. Aztán ráhúzott egy nagyot a Canon az EOS RP-vel, ami meg már csak 1300 dollár.
Akárhogyan is nézzük, a Canon a világ legnagyobb fényképezőgép gyártója és a többieknek muszáj belemennie a táncba. Én inkább arra fogadnék, hogy a következő 2-3 év a "minél olcsóbb FF gépet a népnek" jegyében fog telni, amihez kiherélés kell, meg a vásárlóra rásózható extrák.
Az autóipar már nagyon régóta ezt csinálja, főleg a C-szegmensben, ahol muszáj kiizzadni egy mindenki másnál alacsonyabb óriásplakát listaárat, de ez ugye csak a pusztulat szegényes felszereltség, amire villámgyorsan elkezded még bepipálni a feláras extrákat és így lesz a 3.590.990 Ft-os óriásplakát árból 4.760.850 Ft és akkor még mindig csak élhetőre konfiguráltad, semmi rongyrázás.
Szerintem ez a rivalizálás addig fog menni, amíg a dollárban kifejezett árcédula pont be nem esik a három számjegyes kategóriába, aztán onnantól mindenki lenyugszik a p*csába ezen a téren és megint kitalálnak valamit, amiben lehet versenyezni.
-
b.vr
őstag
-
hibavissza
veterán
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Aki meg mondjuk az NHL -t fotózza hivatásosan az meg megveszi A9 -t vagy canon/nikon csúcs dslr gépet."
Ebben a műfajban van a legkevesebb szabadúszó, többségük a lelátó mellól ügynökségi szerződéssel fotóz (AFP, AP, Getty, Reuters, stb) és azzal fotóz, ami a céges flottában van (1D X II meg D5 fosásig).
(#595) madgie:
Nem elvitatva azt, hogy a GFX 100-ba tényleg sok melót belerakott a Fujifilm, tele van tömve érdekes mérnöki megoldásokkal, de őszintén szólva kevésre tudom azt mondani, hogy határozottan van értelme a GFX 50S-hez képest. A 100+ megapixel jellemzően olyan fotós műfajok terepe, ahol eleve állványról szokás fotózni vagy legalábbis kontrolláltak a körülmények (tájkép, épület, enteriőr, műterem, művészeti repro, stb). Persze lehet mondani, hogy legalább a Fujifilm egyesíti a középformátumot az FF MILC-es kezelhetőséggel és szabadsággal, de ahol ez szempont tud lenni, oda meg rendszerint overkill a 100+ megapixel. Hirtelen így a tájfotó és a sport ötvözete jut eszembe, mint amilyen a hegymászás (talán a Fujifilm marketingesei sem véletlenül ezt tették a promó anyagba), de ezt is lefutottuk már 100 éve, mikor egy Oskar Barnack nevű figura unta már cipelni az Alpokban a középformátumot és a 35mm-es mozis képkockát alapul véve megalkotta a kisfilmet, hozzá egy fényképezőgéppel. És bumm, így született meg a ma ismert Leica, meg egy formátum, ami azóta is kitart, mint legideálisabb arany középút.
Nekem a GFX 100 kicsit olyan, mint egy Bugatti Chrion, egy mérnöki műremek, de van nagyjából négy aszfaltcsík a világon, ahol meg is lehet hajtani rendesen. Szerintem a GFX 50S folytatása lesz majd az igazi, ha megkapja ezeknek a fejlesztéseknek a zömét. De akkor is véleményes lesz, hogy miért épp ezt és nem egy FF MILC-et mondjuk.
-
p_adam
addikt
Az valószínű hogy minimum 3 évig eltarthat, míg lecserélnek egy modellt, nem fognak vele sietni.
Bár addig is az új, drágább csúcsmodellek lehetnek majd a "Gen 1.5"
Egyébként nekem is tetszik (a hibákat leszámítva), de nem hiszem, hogy megszokható, ha minden ellentétes irányba működik, a legjobban sikerült objektív a 24-70/2.8 S, ami még nagyon drága (és a 14-30 sem olyan olcsó).[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
En ugy olvasom, a Canonnal jo az adapterezes, csak vezetekek vannak benne, a vaz kompatibilis a regi obikkal. A Nikonnalviszont, ha jol olvasom, chipes az adapter, ott azert vannak kompatibilitasi gondok, raadasul csak a legujabb EF-S obikkal mukodik. De ha rosszul tudom, akkor igazitsatok ki!
Amugy a Z6 nekem is nagyon tetszik..."Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
mikrofon
veterán
-
Mr.Csizmás
titán
nem ő, hanem a linkelt cikket nem tudta megírni rendesen az elkövető nudli
The exhaustive list of available mounts and corresponding sensor sizes means that the lens will possess a different effective focal length, depending on which system you use:
mondjuk örvendetes lenne egy valós 1:1 FF környékén.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Neck
veterán
Én csak átfutottam, és copyztam a forrás cikkből Nekem is feltűnt a cropos felszorzás, de mobilról linkeltem nagy sebességgel
Szerintem 60mm-es lencse lesz, és ott lesz 90mm és 120 ekv ahol olyan a mount.
A Sony-t nem értem, FF lesz vagy sem ?An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Egyébként lehet velem van baj, de pont lesz@rom saját szemszögemből nézve, mint amatőr, hogy a profik mit használnak."
Ez csak te vagy, de közben meg a marketingesek nagyon jól ráépítenek erre, mert a fotózáshoz fogalmatlant nem olyan dolgok motiválják, mint téged, neki kapaszkodó kell és ha a profi is Canont használ, jó lesz az neki is, ez pedig már egy határozott lépés a márkahűség felé.
"Ez pont olyan, hogy az se érdekel az oszkár díjas filmeket melyik kamerával videózták le."
Mert Arri vagy RED nem is kapható consumer gépként.
-
p_adam
addikt
Persze tudom, meg most már nem veti meg a többi MILC gyártót, mert ez is az ő növekedését szolgálja, csak nyilván vicces visszatekinteni arra a videóra, hogy azóta homlokegyenest ellentétes dolgokkal érvel, mint a dupla kártyahely, vagy az akksi, vagy a sebesség, stb. ez is mutatja, hogy ahogy az idő telik, egyre nehezebb meggyőzni a népet, hogy szükség van még újabb és jobb (sokkal drágább) dolgokra (Ahogy ugyanúgy nehéz másokat meggyőzni arról, hogy a DSLR-jük már elavultnak számít 2019-ben, és nem akkor kell majd váltaniuk, amikor majd ők úgy végre érzik)
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
"Sose értettem, hogy az emberek miért más emberek döntése alapján választanak"
Pedig ez tok egyszeru. Nem tudjak, hogy mit akarnak, de Nánási Pál Canonnal fotozza a ciciket. A cici jo. Akkor a Canon is jo lesz... es meg is veszi a 4000D-t. Nincs ezzel gond. Valoszinuleg jo is lesz nekik. Ha nem akkor meg tobb esszel mar masodjara jobban utana neznek.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Stauffenberg
Topikgazda
"miközben nekik valószínűleg teljesen más igényeik vannak"
Évekig közreműködtem a vásárlási tanácsadós topikokban és a tapasztalat az, hogy a teljesen kezdőnek fogalma sincs a saját igényeiről. Ezt a tapasztaltabbak gyakran elfelejtik, pedig mindannyian megjártuk ezt. Honnan tudnám mit akarok, ha még semmilyen érdemi tapasztalatom nincs?
-
Neck
veterán
Egyetértek. Nekem még a Sigma 56mm f1.4 is nagy upgrade volt a Sony 50mm f1.8 után.
Egyszerűen teljesen más élmény vele fotózni, végre érzem, hogy "jó cuccom van"
És szerintem igazán nem számít sokat, hogy "csak" A6000 van mögötte.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
tvamos
nagyúr
Sokat gondolkodtam mar ezen, de meg mindig azt gondolom, hogy a jobb vaz, az minden objektiv alatt jobb lesz, a kevesbe jo vaz meg barmilyen jo objektiv alatt kevesbe jo. Ha mar csak a fogasat, vagy a menujet nem szereted mondjuk, vagy ha iso-ban gyenge mar. Akarmit is csavarok a D80-ra, az mar nem lesz jo, modern, nem lesz benne ibis... meg ilyenek. De lehet, hogy nincs igazam.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
p_adam
addikt
Szerintem meg pont fordítva, a több objektív nem ad több kreativitást (kell gondolkodni, csak kezdetben még nem feltétlen ezeken a dolgokon, hogy most erre ez kéne, vagy inkább az, csak elködösíti a lényeget), nem véletlen volt az 50mm javasolva a korábbi posztban... Csak annyi lett volna a lényege, hogy lényegében is-is, annyira nem számít, de azért van is szerepe (nem csak a felhasználó, akár még a fotózandó alanyok számára is, adott esetben eléggé másképp ítélnek meg egy filmes gépet, okostelefont, stb. de a lényeg már korábban megfogalmazódott, jól ajánlani viszont nehéz, mert mindenki csak a saját szemével -v. főként az általa birtokolt kamera kit-el- lát, nem a máséval).
[ Szerkesztve ]
-
-
vond
MODERÁTOR
Én se ezeket vettem volna. Ő tudja, mivel akar dolgozni. Aztán max. rájön, hogy mégsem ezek lesznek a jók.
Nekem általános obinak egy 24-70, vagy 24-105 bőven megfelelne (Full Frame-en az f/4 is elég világos), meccsekre meg kb. csak a 24-240 lenne elérhető, ha az A7 vonalra nyergelnék át. Az átfogásban kb. megfelelne az MFT-s 14-140-emnek, ekv. fényerőben (ha ilyet számolunk) meg még jobb is lenne.
Bukézni meg pl. egy olcsóbb 50-es, vagy valami hasonló.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
Igen, jó lenne tudni egy kicsit többet a használt beállításokról és körülményekről. De más közvetlen összehasonlítást nem találtam. Ha tudsz ilyet, akkor linkeld már be lgysz.
A lassítás miatt én az A7III-at is 90%-ban 1080p-ben használnám, ezért nekem ez fontosabb, mint a tűhegyes/pengeéles 4K.
Az ISO-t írtam én is, hogy nagyjából 2 FÉ lehet. Vagy még ennél is több pl. egy GH5-höz képest?
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
Igen, azt a múltkor már néztem, hogy az A7SII-nek nem sok értelme van az A7III ellenében, mert utóbbi is majdnem hozza azt az érzékenységet, viszont általánosságban meg jobb gép. Főleg, ha félig fotóra is kell.
ISO6400 és 25600 az pont két FÉ. Nyilván a fizikát, a jóval kisebb szenzorméretet nem lehet megkerülni. De nem olyan rossz az a GH5 magas érzékenységen sem. És basszus, milyen "régi" gép már.
Van itt valaki, aki használt huzamosabb ideig GH5-öt és A7III-at is, fotóra és videóra is?
(#998) vihartigris: Igaz, de ekkora különbséget nem okozhat az eltérő(?) JPG tömörítés. Meg annak más lenne a karakterisztikája is. Abból eredhet a más fájlméret, hogy pl. a Sony képén hatékonyabban lehet tömöríteni, nincs rajta annyi apró részlet. Bár aztán ki tudja.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
MrChris
nagyúr
Ez azért van mert valójában a szenzorból nem 1080 sort tud kiolvsani HFR esetén. Ezt a 'csalást' minden gyártó kénytelen alkalmazni, mert a szenzor adottsága, hogy mely felbontáson mennyire képes, meg persze a többi alkatrész is. Ráadásul ezek nem egyeznek meg a 4k, FHD, HD-val de még a 16:9 képaránnyal se, ezért folyamatosan interpolálnak. Ebben van előnye az A7S-nek meg a GH5S-nek, hogy elvileg nincs szükség linescippre, se felbontás számításra.
Pl. a Sony APSC 24MP-es szenzora ezekre a kiolvasásokra képes:
A GH5-é meg ezekre:
Aztán a vázgyártó eldönti melyikkel bír el a processzora, memóriája, melyiknél hogyan melegszik az érzékelő CPU...Az lenne a király, ha lehetőség lenne eleve a Drive Mode valamelyik Readoutját beállítani, aztán majd utómunkánál mindenki azt csinál vele amit akar
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Dupla markolatos válltámaszos stabilizátor szett follow focus-al és mate boxal
- OM System TG-7 Piros színű, pár alkalommal használt, szép állapotban, 1,5 garanciával, eladó/csere!
- Canon EOS 80D, Canon EF-S 18-135mm F3.5 - 5.6 IS USM, Canon EF 50mm F1.8 STM + Tartozékok
- Zhiyun Weebill 2 gimbal
- Canon 700D+18-135 IS STM fényképezőgép
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen