-
LOGOUT.hu
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
Így van! Valami nem (teljesen) kerek. Ahogy azbest is írja, ez - mármint a vámkezelés - korábban nem volt gond. Gyakorlatilag minden esetben olcsóbbak voltak így a termékek (nem csak a 22 Eur v. $ ? alattiak ...). Most, hogy megtörtént a szigorítás, hirtelen az Eu-ban raktározott cuccokra is rákerült az Áfa.
" ... bizonyos termékek így drágábbak lesznek EU-s raktárból ... " - ez gyakorlatilag már meg is történt. Nem tudom mi lesz ennek így a vége, de - ahogy korábban írtam - sok eladó emiatt lehet nem fog fenntartani Eu-s raktárat.
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... kell valamit fizetnem ... " - az Ali már "beleintegrálta" az Áfa-t az árba. Sajnos ez annyira jól sikerült, hogy az EU raktáros cuccokra is rákerült.
Előbbiből fakadóan - ha csak az árakat nézzük - simán előfordul, hogy most már a kínai forrás az olcsóbb. Szóval így hosszú távon szvsz. lőttek az EU raktáraknak. -
<Adamsky>
nagyúr
Én most ezt látom a Bangood-on minden terméknél: "Goods purchased from Banggood and delivered to the destination located in the European Union (EU) ,the sales price includes VAT and duties(if applicable),and you do not additional payment is required. For more information about these costs, please contact the tax and customs authorities in your country."
Vagyis - úgy tűnik - beépítették az Áfa-t az árba. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz tonyrulez #97675 üzenetére
Alakul ...
" ... gyorspostát azonban előzetesen értesíteni kell ... " - ez viszont nem tetszik. Miért nem lát rá a posta a NAV, ill. az ügyfélkapus rendszerre? Arról sincs túl sok infó, hogy hogy a tökömbe kellene erről a postát értesíteni."A vám-árunyilatkozat benyújtására ügyfélkapus azonosítással, a postai küldeményazonosítóval, azaz a ragszámmal, a küldemény Magyarországra érkezése után nyílik lehetőség a felületen ... " - ez OK.
" ... de a korábban rögzített adatokat tervezetként ezelőtt is elmentheti." - na, erről viszont jó lenne, ha rögtön (automatikusan!) kapna a posta értesítést, hogy a csomag beérkezésekor ne kezdjenek vele semmit, mert én intézem (ha pedig elintéztem, és minden OK, akkor megint csak jó lenne, ha nem nekem kellene e-mail-ezgetni, telefonálgatni). -
<Adamsky>
nagyúr
válasz UberMutant #97554 üzenetére
" ... bolttól függ, vagy az eladás helyi áfát fizeted, vagy a magyart ... " - ez így érdekesen hangzik. Mi dönti el?
Egy amazon (de) esetén mi a bolt? Az amazon vagy az eladó? Azért kérdem mer az amazonon láttam én már 16-, 19-, és 27% Áfa-s árat is (magyar címmel).
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz MaxxDamage #97548 üzenetére
Ez egész jó összefoglaló, bár a sávos díjtételekről semmit sem lehet megtudni.
Majd az Ászf. ...
Akárhogy is nézem, ez be fog tenni az Eu-n kívüli rendelésnek.Kicsit más: a kínai ár az most nettó v. bruttó? Csak mert, ha szigorúan vesszük, és náluk is van valamilyen Áfa, akkor azt meg ugye - hangsúlyozom - elvileg vissza kéne kapjuk. Ugyanez igaz egy UK-s vagy USA-s csomagra is.
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
"Az első bekezdésben sávos vámról írsz, alatta meg már 3500 Ft-ról."
Ez azért van, mert egyik helyen ezt (sávos) írják (konkrétumok nélkül), a másik helyen pedig erről a 3.500 Ft-ról beszélnek (értéktől függetlenül). A példa pedig egy kiragadott volt, arra az esetre, ha mégsem lenne sávos."Majd kedden már ki kell adniuk a júliusi posta ÁSZF-et, abban benne lesz."
Na, ez végre valami konkrét, kézzelfogható dolog. Tudnál adni egy link-e, hogy ez most éppen, hogy néz ki?#97546 vandor01
" ... 50 euronkent lesz majd 3500ft...."
Vagyis szerinted 3.500 Ft-ről indul a "buli", és akkor a példám helytálló? -
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
Ha már volt (kerestem, de nem találtam) róla szó, akkor boccs!
Szóval tudjuk már (végre), hogy mi várható július 1 után?
Az Áfa egy dolog, de ugye lesz itt valamilyen - sávos (?) - vámolási díj is, nem?
Kicsit más: Mi történik azzal a csomaggal, amit a címzett nem vesz át? 100%, hogy megy vissza a feladónak?
Pl.: 10 $-os termék: ~2.900 Ft. Erre akkor rájön 27 Áfa + vámolási díj (én 3.500 Ft-ről hallottam)? → 2.900 × 1,27 + 3.500 = 7.183 Ft. Ebből így sok "vissza csomag" lesz a postának. Az elején ez így nagyon deficites lesz nekik ... -
<Adamsky>
nagyúr
... és @Secretknight
Megjött a "válasz" (ugye jeleztem, hogy a posta szerint a csomaggal minden rendben van).
"Friend,we are so sorry for that
We will check for you and give you the solution asap"
November 7-én jeleztem először, hogy valami gond van. Azóta a fentihez hasonló semmitmondó válaszok jönnek csak az eladótól. Menjen a dispute, vagy mérhetetlen jófejségből várjak hétfőig? A rendelés automatikus lezárásáig még 7 nap 11 óra van hátra.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Bornie127 #83814 üzenetére
No, ha jól értem, akkor hasonlóan jártál, mint én (ld. pár hsz.-el lejjebb). Az én esetem annyival mégis szerencsésebb, hogy nálam más a kézbesítés városa. Ha, egyezik, akkor az tényleg problémásabb. Szerintem ilyenkor akkor járna el korrektül az AliExpress, ha felkérné az eladót, hogy bizonyítsa (fénykép, feladóvevény) a csomag helyes címzését és feladását. A címzett ugyanis nem sokat tehet.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Rawulf #83806 üzenetére
No, megírtam neki, hogy a Magyar Posta szerint márpedig az a küldemény jó helyre mint, így minden bizonnyal rossz a nyomkövetési szám. Kíváncsi leszek mit lép. Ilyenkor egyébként szokott olyan történni, hogy az illető beismeri, hibázott, és önként eláll az üzlettől, vagy ha ezt "szóban" meg is teszi, akkor is nekem kell indítani a dispute-ot? Másképp: pénz csak akkor jön vissza, ha én indítok dispute-ot?
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Watt25 #83793 üzenetére
" ... a Tracking miatt került elő az egyértelműen ellopott csomag ... "
Jó a tracking, ha jót kapsz. Az én esetemben viszont a hajamra kenhetem a tracking-et, mivel - jó eséllyel nem az enyém. Viszont - és emiatt írtam, hogy gázos a rendszer - sehogy sem tudom bizonyítani, hogy ki hibázott. Onnantól kezdve, hogy a tracking csak állapotokat mutat (nem tudod pontosan honnan, hová megy a csomag), vagyis zsákbamacska.A weblapon történt bejelentésemre egyébként megjött a válasz.
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
Elektronikus nyilvántartásunk szerint a keresett azonosítószámú küldeményt budapesti címzett részére kézbesítettük.
A küldeményeket a feladó által megjelölt címen kézbesítjük, ezért feltételezzük, hogy a feladó nem az Önnek szóló küldemény postai azonosítóját adta meg.Ezért javasoljuk a feladóval felvenni a kapcsolatot, és egyeztetni az azonosítószámot.
Együttműködését köszönjük.
Attól tartok, hogy ebből dipute lesz...
... de ha valakinek van jobb ötlete, kérem ne tartsa magába.Ja, az eladó eddig csak ennyit írt a két üzenetemre:
ok,we will check for you and please dont worry
- és -
Friend,we will check for you.. 24 órája "check"-el...
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz davenport #83789 üzenetére
A hivatalos kapcsolatfelvétel már megtörtént. Először bejelentettem itt, aztán - mivel semmiféle visszaigazolás nem jött - telefonon is felhívtam őket. Az operátor csak annyit tudott mondani, amennyi a nyomkövetésből is látszik. Végül azt tanácsolta, hogy hívjam fel a budapesti 3-as postát... kössz!
Amit tenni fogok:
- hívogatom a postát, hátha felveszik
- megpróbálom felvenni a kapcsolatot az NL Post-al
- megvárom, mit derít ki az eladó (egyelőre csak annyit bírt írni, hogy nyugi, utána nézek / nézünk)
Jó nagy semmi ez a nyomkövetés. Először megnyugtatja az embert, de jobban belegondolva semmilyen plusz biztonságot nem ad. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz davenport #83785 üzenetére
.. és Watt25:
Szeretném ezt távolról intézni (csak ezért nem bebumlizni Pestre, ill. Budára (3. számú posta)).
... de tegyük fel, hogy mégis ráveszem magam, és időt, pénzt (bár akkor már nem lesz akkora nagy üzlet ez a rendelés, ha még pár ezret elautókázok miatta) nem sajnálva bemegyek, és meglobogtatom az AliExpress-ről kinyomtatott képernyőképet, amin a nevem és tracking áll. Attól tartok erre csak "pingvinezés" lesz a válasz. Főleg abban az esetben, ha tényleg nem adhatják ki a csomag címzettjét.
Eladónak írtam, kétszer is. Először csak annyit, hogy valami nem OK, és ha tud, akkor mutasson valami képet a csomagról (mert ekkor még arra gondoltam, hogy a cím lett elrontva). Aztán már konkrétan azt kérdeztem, hogy tuti jó-e a tracking? A feladóvevény nem rossz ötlet, de vajon azon, a csirkelábakon kívül van más is? Az a baj, hogy nem nagyon látok más esélyt, mint a "dispute". Még várok pár napot, főleg mert megígérte az eladó, hogy utána néz, de aztán ...[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok! Egy kis segítségre volna szükségem, mert az egyik csomagommal valami nem OK ...
Először a kérdés: egy "tracking"-es (levél) csomagnál kideríthető, hogy ki a címzett?
... és a probléma: rendeltem az Aliról egy autós izzókészletet, amit - elvileg - megkaptam, ill. átvettem. A kapott tracking erről árulkodik (NL Post-os). Az átvételt a pesti 3-as postában regisztrálták. Sajnos illetékest eddig nem sikerült elérnem, úgyhogy más információ nem áll rendelkezésemre (holnap próbálkozom újra).
Közben gondolkoztam, és az jutott eszembe, hogy mi van, ha - véletlenül v. direkt - rossz tracking számot kaptam? Hogy a bánatban tudom én ezt bizonyítani? Mert, tegyük fel, holnap elérem az illetékest, és azt mondja, hogy igen, a csomag kézbesítve lett Budán a ... utcába. Még azt se tudom mondani, hogy helló-helló, ehhez a tracking-hez nem az a cím tartozik. Remélem értitek a problémát
Ja, egyébként gödöllői vagyok. Sok mindent feltételezek a magyar postáról, de hogy ennyire mellé lőjön ...
Nekem most a kisördög azt súgja, hogy a feladó akar átba**ni. Mit gondoltok? -
<Adamsky>
nagyúr
válasz maj-viktor #77291 üzenetére
Köszi!
Vám nem volt, és a terv az, hogy ha feladtam, akkor emberünk is felad egy - elvileg már hibátlan - kijelzőt (AliExpress-ről lett rendelve, és ami jött, "szépséghibás"). -
<Adamsky>
nagyúr
válasz maj-viktor #77282 üzenetére
... és ANOka:
Nem tudom a pontos súlyát, de szerintem 100g-ba bele kéne férjen. 1db kijelző, az értéke pedig kb. 8e Ft, szóval a legolcsóbb (nem kell, hogy elsőbségi legyen vagy ilyesmi), de már tracking-es megoldásra volna szükségem.Mi ez a "CN23"?
-
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
A "Posta, csomagküldés" topic-ból ide lettem átirányítva ...
A kérdés pedig: Kínába kellene visszaküldjek egy telefon kijelzőt. Szerintem a "levél" kategóriába simán belefér. Viszont kellene rá "nyomkövetés". Nyomogattam a díjkalkulátort, de olyan horror számok jöttek ki (4-6e Ft), hogy csak pislogtam. Meg nem is nagyon értem, hogy mi az a "kiviteli kísérő nyomtatvány" vagy "pótlap".
Szóval szükségem lenne egy kis segítségre, hogy hogyan adjam fel (tracking-el!)? Köszönöm előre is!
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest