- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
- Sol4r: DDR2-es processzorok összehasonlítása "azonos" órajelen
- RIOS Gépház: Új design az IT Cafe-n!
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
AthlonXP
őstag
válasz
lalibatyo #7477 üzenetére
Igen, sajnos amíg garancia van rajta, köteles vagy szakszervizbe vinni a gépet, az ilyen műveletekért, mert egyébként garancia vesztéssel jár a dolog.
Az enyém most lett 6 éves, így már nem garanciális, ezért az aktuális olaj és szűrők cseréjét itthon végeztük el.
Kovács autótól ( asszem tőlük, több dolgot is rendeltem akkor és több helyről, így ez most nem 100% ) lerendeltem mindent ami kellett, 4 liter olaj, légszűrő, pollenszűrő (aktívszenes), olajszűrő és leeresztő csavar, tömítésekkel, ez volt így kb 43 ezer, akcis volt pár termék, egyébként 50 körül lett volna az ára.
Gondolkodtam, hogy csavart rendeljek-e, de végül is pár száz ft. volt, így rendeltem. Mint utólag kiderült, nagyon jól tettem, ugyanis a márkaszervizben az idióták, az elmúlt 5 olajcsere alkalmával, szinte tönkre tették a leeresztő csavart! Az egy dolog, hogy úgy meg volt húzva, hogy mikor szedtük volna le, azt hittük, bele törik az olajteknőbe, vagy abből törik ki egy darab a csavarral együtt, de ráadásul úgy le is volt sarkalva a csavar feje, hogy alig találtunk rá megfelelő szerszámot a levételhez, pedig normál, hatlapfejű csavarról van szó!
A gyári volt még benne, a tömítést valószínüleg cserélték, de a csavart tuti nem ( még a gyári, fekete alvázvédő volt rajta...
A csavart elvileg 25NM-rel kell meghúzni, de ezt szerintem a levegős kerékkulccsal húzták meg a szervizben!
Az egyébként bő fél órás olajcseréből, így lett jó 2 órás! Az ideg szétvetett, mire le tudtuk venni a csavart! Ja, meg majd' elfelejtettem az olaszűrőt is említeni, amit hasonló módon agyig tekertek a motorba, amit szintén kb. a légkulccsal húzhattak meg! Jó játék volt leszedni azt is.
Ennyit a hivatalos szervizről, 100-120 ezres, éves átvizsgálási és olajcsere díjért cserébe!
Ja, meg kb 10 percig takarítottam a motor tetejét, mert mikor feltöltötték olajjal, akkor nem sikerült elsőre bele önteni a nyílásba azt, így szépen összekenték vele a motor tetejét, amit nyilván nem töröltek le róla. Mondjuk, ez a motoron levő műanyag takaró miatt nem látszott, de levettük most róla, hogy alánézzünk jobban, így derült ki... -
AthlonXP
őstag
A radarnak inkább az adaptív tempomathoz lehet köze, ami tartja az előtted haladó autóhoz viszonyított távolságot, amit beállítasz neki. Radar nélkül, nem tud távolságot mérni, csak hagyományos, sebességtartó módban működik a tempomat.
Mondjuk érdekes ez az ütközés megelőző rendszer is ami benne van ugye. Az, ha jól emlékszem, akkor városi körülmények közt ( 50km/h-ig ), figyeli az esetleges akadályokat az autó előtt ( gyalogos és kerékpáros is ) és figyelmeztet, vagy akár vész fékez is ha kell.
Na most ez, nálam sose működött még, pedig be van állítva a menüben a legnagyobb figyelési távolságra a jelzés, de akár milyen közel is mentem az előttem haladóhoz, vagy megállóhoz, pl. lámpánál, sosem jelzett vagy fékezett még be. Fogalmam sincs, hogy kéne működnie neki, vagy működik-e egyáltalán.
Ellenben, láttam róla anno itthoni tesztet, amikor ezt nézték úgy, hogy egy felfújható ember méretű babát állítottak fel az úton és a kocsival mentek felé, városi körülmények közt, 50-nel.
Az autó méterekkel a bábú előtt bejelzett, majd állóra fékezett előtte, még a vészvillogót is bekapcsolta, mindezt emberi beavatkozás nélkül. Direkt mutatták, hogy a sofőr nem nyúlt semmihez, mindent az autó (i30) csinált magától.
Viszont abban volt radar is, nem csak kamera, szóval nem tudom.... -
AthlonXP
őstag
-
AthlonXP
őstag
válasz
Dare2Live #7449 üzenetére
Köszi. Említett ott valaki egy kis mágnes szelepet, ami benzin gőzt juttat be a motorba ( tankból ), bizonyos időközönként, amikor kell. Ez állítólag meg szokott akadni nyitott állapotban és akkor folyamatosan engedi be a motorba a gőzt, ami hatással lehet az üzemanyag/levegő keverékre és emiatt is bejelezhet a rendszer. Hétvégén ránézünk erre, szerencsére, jól hozzáférhető helyen van és úgy általában, jól szerelhető ez a motor, mert bőven van hely a motortérben.
Végül is valahogy bele kell férjen az N-es verzió 2 literes motorja is, ugan arra a helyre! -
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni, hátha valaki már találkozott ezzel...
Most reggel, ahogy jöttem hazafelé a munkából, menet közben felvillant a sárga c.engine lámpa. Az autón semmilyen változást nem venni észre, ugyan úgy megy, az alapjárat nem változott, a motor hang sem, indul szépen, egyenletes az alapjárat, gyorsul ahogy szokott, stb.
Haza érkezvén rádugtam azért egy hibakódolvasót és a P2096-os kódot dobta ki.
Neten gyorsan utána nézve, ez valami oxidén dús üzemanyag keveréket jelentene, szóval a katalizátor és oxigén szenzorok környéke. De persze sok más is lehet még elvileg.
Szóval, találkozott-e már valaki ezzel a hibakóddal és mi volt a baj nála, ha igen?...
Az alany egyébként egy 2019-es 1.4 MPI, G4LC motoros i30. -
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Mostanában lesz esedékes az autóm ( i30 ) második kötelező szervize és kérdezném, hogy tudtok-e ajánlani jó szakszervizt, ahova érdemes lenne vinni és nem is drága, Szolnok megyében lenne jó főleg, de meghallgatok minden ajánlatot...
Illetve milyen költséggel érdemes számolni ilyen esetben? -
AthlonXP
őstag
válasz
AthlonXP #1934 üzenetére
Közben sikerült megoldani a problémát!
A Sparban jártunk ma, a szokásos hétvégi bevásárlást intéztük, amikor megláttam ezt a Hama kábelt. A dobozán lévő leírás és a kábel kinézete alapján, elég minőséginek tűnt, gondoltam megveszem és kipróbálom, hátha...
Jól tettem, mint kiderült, mert tökéletesen működik! Csatlakoztatáskor egyből mutatta az autó, hogy elérhető a hang alapú keresés, amit a GPS-nél meg is néztem és valóban jó, megy a zene lejátszás, stb... Ez már kb. az ötödik kábel, amit próbáltam, de ez a legjobb eddig!
Stabilan működik, ahogy kell!
Igaz, én 3500-ért vettem, de amint a linken látható, olcsóbban is elérhető, persze szállítási díj miatt már drágábbra jön ki, de ez más kérdés.
Ajánlom másnak is, ha hasonló gondja lenne, hátha másnál is megoldja a problémát! -
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Van egy 2019-es i30-am és szeretném kérdezni, hogy milyen USB kábelt használtok az Android Auto-hoz?
Utána olvasva, azt tapasztaltam, hogy eléggé érzékeny a kábel minőségére a rendszer.
Én is kipróbáltam már egy párat, de sajnos vagy el sem indul vele ( csak elkezdi tölteni a telefont ), vagy ha el is indul, akkor pár másodperc után, bontja a kapcsolatot, mintha kihúznám a kábelt...
Samsung A70-es telefonhoz kellene a kábel. -
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Foglalkozott valaki itt korábban az autó utólagos zaj szigetelésével?
A kerekek felől jövő zajokra gondolok elsősorban.
Elég sok hang jön onnan ( relatíve ), azok csillapításához kérnék egy kis segítséget, hogy ki mit javasolna, milyen anyagokat lehetne alkalmazni..
Neten keresgéltem kicsit, van több féle megoldás is, pl. ilyen bitumen és alumínium fóliás, öntapadós, zaj szigeleőktől, a hangelnyelő szivacsokon át, a felfesthető, gumiszerű cuccokig..
Nem tudom, mi lenne a jó, illetve, hogy a garanciát ez hogy befolyásolná vajon.... -
-
AthlonXP
őstag
válasz
merqree #1424 üzenetére
Igen, gondoltam, hogy forgatni kellene, de hiába próbálom, nem mozdul. Na meg hely se nagyon van.
Gondoltam, hátha van valami módszer, amivel esetleg könnyebben megindítható lenne, vagy eszköz nem tudom..
Egyébként tehet egy szívességet, aki ezt a verziót kitalálta, miért nem volt jó a normális, két oldali, rugós lefogatás?!
Azt egy mozdulat kivenni és visszarakni, még ha aránylag kevés is a hely.
Ezzel meg ugye az az egyik legnagyobb baj, hogy mivel nem fér hozzá az ember normálisan, így nem is tud megfelelő erőt kifejteni a forgatáshoz. Mert az is úgy szorul, mintha ragasztva lenne! -
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Van egy 2019-es Hyundai i30-am és kérdezném, hogy a tompított fényszóróba való izzót, hogy lehet cserélni ( nincs baja, csak nagyobb fényerejűt tennék bele )?
Neten hiába kerestem, nem találtam ezzel kapcsolatban videót, a korábbi modellekhez van több is ( bár ott lebontják a fél elejét az autónak ), de azokban ugye teljesen más a lámpatest...
Erről lenne szó: -
AthlonXP
őstag
Hát elég nagy a szórás így akkor..
Ismerősömnek a barátja ( nem én, egy másik..), Suzuki-t vett, SX4-et vagy Vitarát, már nem tudom pontosan, őneki a kereskedő 1500km-et mondott, az első olajcsere esedékességére. Bár neki azt hiszem, kötelező volt a csere, mert tán úgy volt érvényes a garancia...
Nekem az autóban, most 6000 km van, fél éve van meg, motorikusan és menetdinamikailag, semmit nem tapasztaltam, nincs "reszelős" hangja, szépen megy, húz, az olaj gyakorlatilag olyan tiszta benne, mintha most öntöttem volna bele, alig látszik a sárga nívón..
Nem tudom mi legyen.
A csere az én esetemben, nem kötelező, csak ajánlották, hogy érdemes lehet. De sok helyen meg olvastam, hogy elvileg nem is lenne szabad az első olajat idő előtt lecserélni, mert abban egy különleges adalék is van, ami a motort védi, vagy azon képez egy védő bevonatot, az első, bejáratos időszakban, ami hosszabb távon jót tesz a motornak, ha hagyjuk, hogy dolgozzon benne..
Fogalmam sincs, hogy ez igaz-e...
Szokták írni, hogy ez a bejáratás dolog és az első korai olajcsere sem kell már, mert a mai motorok már lényegesebben precízebben vannak legyártva, mint a régiek és nem keletkezik bennük olyan fém reszelék a bejáratás alatt, mint régen...
Nem tudom, lehet..
Mondjuk a kezelési könyv nálam is csak azt írta, hogy az első 2000km alatt, ne hajtsuk a motort 4000-es fordulat felett és váltsunk fel korábban, az alatt már. De semmi többet, az első olajcsere idejét se írja, csak a 30000-es periódust. De az meg nyilván vicc, annyit nem várunk! -
AthlonXP
őstag
Nagyon lehalt a topic, mindenki szabin van, kezdődik a suli, vagy mi van?!
A fenti kérdésemre tudna valaki válaszolni esetleg?
Lenne egy másik is időközben.
Új autónál (i30), az első olajcserét, szerintetek mikor érdemes elvégeztetni, hány km. után?
A kereskedő azt javasolta, hogy 5-6000 km-után kéne, gyárilag 30000 km a csere periódus (persze ez egy vicc nyilván, jó lesz annak a fele is majd bőven később), de pl. az olajdoki az autómánia facebook oldalán, az ilyen kérdésekre, mindig azt mondja, hogy egy év után ráér a csere ( 12-15000 km -után ) az első esetén is.Szóval mi legyen, mert nem tudom...
-
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy akinek i30-a van, annak mennyi üzemanyag megy bele tankoláskor, ha éppen felvillan a tankolást jelző lámpa és ilyenkor tele tankolja, első kattanásig?
-
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Bocsánat, ha esetleg volt már sző erről, de én nem találtam ilyet a keresővel, ezért megkérdem, hátha...
Szóval szeretnék az autóm kulcsára ( Hyundai i30 ) egy tokot venni, egyelőre hiába keresgélek a neten, még nem találtam megfelelőt.
Tud valaki tippet, hogy esetleg hol érdemes utána nézni ennek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Megújult a PROHARDVER!
- Autós topik
- World of Warships
- Brutálisan ütős játékélményt mutatott be a 8K Association
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Ryzen 7 CPU-k
- Beszámítás! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad T14 Gen 3 üzleti notebook - i5 1245U 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XeW11
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest