Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz Freeman007 #29186 üzenetére

    "Sajnos észrevételem szerint nem az a jellemző, hogy az emberek ne sietnének - ki van használva az a 25km/h."
    Ezt kellene drasztikusan visszaszorítani!
    3 km-es távon alig van különbség aközött, hogy 25 vagy 20 km/h sebességgel teszi meg valaki azt az utat. Úgynevezett "last mile" közlekedési eszközről beszélünk.
    Persze, ha valaki pont lekésik egy lámpát, akkor az 1 perc veszteséget okoz. Viszont két lámpa közötti távot valószínűleg úgy se tudná szabályosan megoldani, mert az autósok tempójára méretezik. Tehát csak az a kérdés, hogy következő lámpánál 20 vagy 40 másodpercet fog ácsorogni. Így a bruttó út az 11 vagy 12 perc lesz.
    Sokkal érdekesebb inkább az, nagy tempónál mennyivel kevésbé tudja felmérni a többi közlekedő helyzetét és sebességét.

    Ahol én lakom, ott rengeteg jó minőségű védett kerékpárút van. Nem nagyon kell más közlekedési eszközhöz fanyalodnom az utak állapota miatt. Én magam is megdöbbentem azon, máshol (pl. Vácon és más túlterhelt agglomerációs településen) mennyire elhanyagoltak az utak.
    Itt az útkereszteződés 4 sarkán áll a Lidl, Penny, Auchan és 200 méterre az Aldi. Naponta elhaladok itt. Google StreetView és OpenStreetMap CycloOSM réteg. Minden irányba az út két oldalán km hosszan kerékpárutak. Ettől a ponttól - a házunk előtti 50 méteres szakasztól eltekintve - végig egyirányú kerékpárúton tudok haladni.
    Az útkereszteződések zöme szintben van (sok hibát javítottak, újakat meg már normálisan építik), tehát a kereszteződésben nem az orra esést kell elkerülni, hanem a forgalomra koncentrálhatsz.

    És még annyi, 10 évvel ezelőtt itt is sokkal-sokkal rosszabb volt a helyzet. De szerencsére javulunk, és szívből kívánom hogy máshol is legalább ilyen utak legyenek!

Új hozzászólás Aktív témák