Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pchris

    tag

    válasz fhr #1252 üzenetére

    Én gondolkodtam rajta, hogy kellene valami használható hátsó féket készíteni az S1-re. Ezen az orosz fórumon erre, meg sokminden másra is, vannak ötletek. Én egy ilyen dobfékes kerékben gondolkodtam, de végül halasztva lett a projekt, mert nem sokat van üzemben a roller. Egy előnye van a dobféknek: szerintem könnyebben illeszthető a már meglévő rendszerhez. Vagyis itt a komplett kerék cseréjén kívül egy nyomatéktámként funkcionáló csavart, vagy csapot kell csak a hátsó villába szerelni. Meg persze a fékkar, bowden elvezetés. A tárcsaféknél szintén szükséges lehet a kerék cseréje, mert a tárcsát ahhoz kell rögzíteni (talán megoldható az eredeti kerékkel is, nem jártam utána). Ebben az esetben a féknyerget kell valahogyan rögzíteni a villára megfelelő pozícióban. Nem megoldhatatlan, de lényegesen több precizitást igényel szerintem. Cserébe a tárcsafékes rendszer valamivel könnyebb.
    Hogy valóban mennyi értelme van pénzt és energiát ölni egy ilyen fejlesztésbe, az számomra is kérdéses, mert a hatékonysága valóban nem a legjobb a vékony hátsó kerék fékezésének az eleve előre terhelődő lassulás során. Blokkoló kerék meg ugye nem túl hatékony.

Új hozzászólás Aktív témák