- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autódiagnosztika: a gyakorlatban
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
danaboy #15726 üzenetére
Hány kiló vagy?
Mekkora hatótáv kellene?
Emelkedőn is használnád, vagy csak szinte teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton, vagy rosszabb utakon?
És végül:
Mennyit akarsz rákölteni?
Vagy minél kevesebbet?
Xiaomi Mi 3 (30km)
Xiaomi Pro 2 (45km)
Segway F sorozat (kivéve F25), D sorozat
Segway G30 (65km)
Nagyjából ezeket lehet ajánlani.
Az árakat az árukeresőn be lehet lőni.
G30 külföldi oldalról bestbuy még most is. (DHGate)
A többi n+1 féle noname, többnyire Xiaomi másolat klón roller is működhet, de ajánlani nem fogja sztem senki.
Ami az ajánlót illeti, igazad van, én ugyanígy voltam ezzel, mikor rollert kerestem; de nem írt még senki mégse. -
válasz
bajnokpityu #15731 üzenetére
A Facebookon a rolleres topicokban rendszeresen látok kitéve használtakat, akár több évnyi garival, kevés kilométerrel.
Emelkedős tesztem saját tapasztalat van róla, 10%-os emelkedőn felmegy jól az én súlyommal.
De pont ezért sejtem, h hol van a határa.
Ha nehezebb táskával megyek, már pár km/h-val lassabban megy felfelé, szóval az ő súlyával lehet egy sokkal erősebb roller kellene dombnak felfelé. :/ -
-
-
válasz
bajnokpityu #15778 üzenetére
Kugoot nem fogja senki se ajánlani ebben a topicban.
Eltörik a váza.
Valahol meg kellett fogni a pénzt.
Hát a vázon fogták meg.
A hármas sorozatnál pl. meg zsinórban kapták az emberek a kibontás után bekapcsolhatatlan rollereket.
De ettől függetlenül jó ár/érték arányú. -
-
-
válasz
sweatyy #15754 üzenetére
DHGateen a G30-as kuponokkal 250ezer.
A pálcikarollerek közt az a legnagyobb.
Inkább azt vennék az F40 helyett.
Ráadásul az már global verziós (G30P), 30km/h a vége, nem 25.Egyébként tényleg csak ezek vannak, amit Te is néztél. A 10"-os kerekei miatt a Segway jobb választás.
-
válasz
Nordik #15773 üzenetére
Elégedett voltam, de azóta már vettem egy G30-ast én is.
Itt összehasonlítottam a kettőt:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_13739-13739.html -
válasz
bajnokpityu #15770 üzenetére
Nem ismerem a pálcikarollereknél erősebb rollereket, majd inkább más megválaszolja.
E-Twow pl a következő fokozat árban.
Mekkora az az emelkedő?
Vagy mekkorák?
10%-nál nagyobb? Ki van táblázva bármelyik is?
Ha nincs, akkor 10% alattiak, (csak a nagyobbakat kell táblával jelölni).A G30 hátsókerekes, annyi előnye van, h nem kell ránehezedni a kormányra felfelé menet.
Egyébként így szokott lenni, idehaza a G30LE annyiba kerül, mintha kintről a nagyobb akksis G30P-t vennénk meg. :/
És így van, az emberek nem tudják mit jelentenek azok a betűk a G30 után, azt azt hiszik Jé, de jó, ez ugyanaz mint ami máshol 100ezerrel több volt, aztán dehogyis, az pont másik típus.
-
válasz
Somatom #15769 üzenetére
Később se.
Úgy értem, aki eddig nem vett, az már elkésett vele.
Már nem lehet olcsón venni jó rollert, mint korábban.
És azért sztem nem vicc, h egy 160-180ezret érő rollert 230-250ezerért árulnak.
Annyit már nem biztos, h megér ez.
De hát nyilván, ha nagyon kell, akkor megveszi az ember.
Csak sajnálatos, h így hazavágta a rolleres árakat a Forint árfolyama. :/ -
válasz
buherton #15756 üzenetére
Sztem is lehetne írni, nem avulna az el annyira, itt azért nem jelennek meg új és új modellek félvente, párhavonta.
A fő irányvonalat azért mégis le lehetne írni, ismertebb típusokat, vagy pro/kontra megjegyzéseket.
Az árakról meg annyit, h aki eddig nem vett még rollert, az ne most akarjon, mert nem éri meg. :/ -
-
-
válasz
Nordik #15740 üzenetére
Nem érdemes.
Nincs szükség a garira.Ami elromolhat, az a vezérlő (húszezre tétel).
Az akksiban meg cserélhető a hibás cella, tehát nem kell az egész akkut ujra megvenni.
A hibák legtöbbje úgyse lesz garis hiba, mert kb mindenre azt fogják mondani, túlterhelés, azaz nem rendeltetésszerű használat.
Akkor meg minek a gari, inkább megveszem kintröl 100ezerrel olcsóbban a G30-ast. -
válasz
bajnokpityu #15746 üzenetére
Linket légyszíves.
De elvileg igen, csak az LE az a kisebb akksis verzió (45km).
-
válasz
tatu611088 #15753 üzenetére
Vettél volna nem ilyet.
Még a nyitott rugós is jobb ennél.Vegyél hozzá egy légrugót, azzal megszűnik a hang.
-
válasz
#68216320 #15670 üzenetére
Nem írtad mennyit akarsz rászánni?
A Segway G30-ra tippelek, h az neked jo lenne.
A pálcikarollerek között ez a legnagyobb, az akkuja is a legnagyobb --> nem kell hatótávnövelésben gondolkodnod.
Ugyan nem ekkora súlyra tervezték, de kezdésnek sztem bevállalhatod.
A 65km-es hatótávval olyan 25-30km-t remélhetőleg alattad is elmegy.
A párodnak tuti meg fog felelni, te meg majd meglátod, ha túl kevés lesz az ereje, akkor legalább tudni fogod, h mennyivel kell többet rákölteni ahhoz, h olyan rollert tudj venni, ami elboldogul 120kilóval is. -
válasz
rep3at #15557 üzenetére
G30-ast vegyetek.
DHGateről kuponokkal megvan 250alatt.Ráadásul ezek már global verziók, 30km/h a vége.
Itt összehasonlítottam a Mi 3-assal:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_13740-13740.htmlPersze, árban jobb a Mi 3, de 25km-es hatótávot nem fog tudni, inkább a Pro 2. De akkor már árban nem messze van a G30-as, ha külföldről rendelitek.
Olyan roller nincs ennyiért, ami lengéscsillapítós. Da a pálcikarollerek között még mindig a G30 a legjobb, aztán ha nem felel meg, még mindig lehet rá venni később lengéscsillapítókat.
-
-
válasz
szpali #15486 üzenetére
Kroxne.com-ról, a Sharkset oldalán nem lehet rendelni. Nem is értem.
Igen, G30-hoz.
165 az első + 230 hátsó + 70 szállítás = 465 Euro.Sztem nem éri meg, de van pénz lóvéra, úgyhogy úgy voltam vele, ám legyen.
#Casseius:
Igen, tudom, hátra csak Monorim van.
Ez volt az egyik oka, h a Mi 3-asra nem vettem inkább semmit, a G30-ra meg nem nagyon kell, mert a nagyobb kerekek annyival komfortosabbá teszik a használatot, h mondom nem is nagyon fog kelleni, de már inkább nem várom meg, h 450 legyen az Euro, így végül megrendeltem.Az elsőhöz többfélét is árulnak, ahogy ki tudtam venni, azok légrugósak, és attól függ az ár, milyen rugós tagot adnak hozzá.
-
-
válasz
szpali #15422 üzenetére
Szerintem a visszatöltést ha kikapcsolod, akkor nő a hatótávod, mert ha gázelvételkor nem kezd el egyből fékezni, hanem ha kigurulni hagyod, akkor km-eket lehet nyerni ezzel.
Én is maxon használom a kerst, de nekem nem kell hatótáv, úgyhogy nekem mindegy, h mennyit vesz le a hatótávból, én az automatikus fékezés miatt használom maxra állítva, így gázelvételkor, pl váratlan dolog fellépésekor, stb azonnal elkezd megállni a roller, nekem ez így nagyon jó, h nem kell fékeznem szinte sosem, mert magától fékez.
Az egyébként nem ad hozzá az akksihoz érdemben, ha amiatt raktad a visszatöltést maxra. Ahhoz egy marha nagy lejtő kellene, ahol már érdemben százalékokat lehetne nyerni, de az meg ritka.
Így viszont azon kívül, h rongálja a vezérlőt, még indokolatlanul hamarabb is fogy el a hatótávod, mivel a kigurulás adta plusz tízméterek-százméterek-km-ek nálad nincsenek meg.
Teszteltem, van egy 10%-os lejtőnk, félig volt az akksi, kb 5-6száz méteres a lejtő, maxon levő kers 3%-ot töltött az akkuba.
Tehát volna ennek értelme, de ahhoz az kell, h lemerült akksival egy hegy tetejéről induljunk el, akkor esélyes, h hazáig nem kell tolni, mert visszatölt érdemben annyit, h lesz belőle pár km-nyi hatótáv.
De minden hozzáértő azt javasolja, h kapcsoljuk ki a kerst, mert csak legyilkolja a nem erre felkészített akkupackot, vezérlőt. -
Nyeheheee... A rolleres futárok talákozót tartanak a főbb hidakon.
Nem szokásom "gurulni" járni, de ide most elmegyek. -
válasz
janes1976 #15404 üzenetére
Na meg ez is.
Volt is már kitéve, meg is vitatták páran a cikkben leírtakat itt is.
totalcar.hu/2022/07/09/az-olcso-roller-arat-a-szervizben-fizeted-ki/
Én még bele is szoktam szerkeszteni, h rövidebb legyen a link kiírása. -
válasz
janes1976 #15405 üzenetére
Nem lehetne a "[link]" helyett betenni, h konkrétan mit is linkelsz?
https://napidroid.hu/bezior-s500-max-roller-cafago/
https://cafago.com/en/p-rtysy-s500maxb-eu.html?aid=4220Őstag vagy és ezt mondani kell?
Pont pár napja volt szó ugyanerről. -
válasz
Nordik #15392 üzenetére
A nagyobb kerék mindig jobb, mint egy kisebb kerék.
Én inkább a 38-ast vettem volna, erősebb a motorja.
Nyilván oka van, h jelentősen olcsóbb a G30-asnál, de sztem hosszútávon se lesz gond ezekkel se. Mégiscsak Segway.
Mondjuk nem tudom miért tértek át az új rollereiknél (az F sorozatnál is) az elsőkerék hajtásra.Talán ami kérdéses, az a lengéscsillapító, mármint, h a Xiaomikhoz leveszik a polcról a Monorimet, ehhez meg még csak most fogják elkezdeni kikísérletezni, de talán nem csak a negyedik verzió lesz a legkiforrottabb.
-
válasz
geotigris9 #15391 üzenetére
Hát azért ez szánalmas.
A nagy Ducati. Aztán tessék, még a Media Marktban, ahol árulják, is csak pislognak az eladók.Mondanám, h "minek ment oda", vagyis jelen esetben, h minek kellett neked különcködnöd, miért nem jó a Xiaomi, vagy egy Segway, de mondjuk én is úgy gondolnám, h a márkanév adta felár azért takar is valamit.
Azért ez mégsem egy n+1-edik noname roller, ettől azért nem ezt várom el.Megirhatnád majd, h mi lett a pin kód.
Esetleg nem a weboldalukon kell beregisztrálni, és nem mailben küldenek pin kódot?
-
-
-
válasz
PociAti #15211 üzenetére
Pálcikarollerek közt:
Xiaomi Mi 3 - 30km 150ezer
Xiaomi Pro 2 - 45km 200ezer
Segway G30P - 65km ~230ezer (30km/h)Ez utóbbi picivel erősebb, és hátsó kerekes, de idehaza 300ezerért nem éri meg.
Kuponokkal össze lehet hozni kevesebből, a maradékból meg vehetsz rá lengéscsillapítót.A nagyobbakat nem ismerem, majd ajánl más; de pl.az E-Twow nem árul a kinézett Kugoohoz hasonló tudásút annyiért, amennyiért keresel?
-
-
És ezzel mi a baj?
A pálcikarollerek közül kb ez a kettő gyártó van, amit említeni érdemes, és ebben a kategóriában kb ez a két legjobb roller. A G30 300ezerért nem valami jó ár/érték arányú, de mivel beszerezhető ~230ezer környékén, így a legjobban kb. ez éri meg - nemcsak a hatótávra gondolok, hanem pl. a nagyobb kerekek miatti komfortra.
Ezért van ajánlva boldog boldogtalannak.
Talán még az E-Twow ami következik ezek után.Ami ezeknél jobb (gyorsabb, nagyobb), az már egyrészt nem pálcikaroller, másrészt 6-8száz ezertől indulnak.
Igazából nem is értem azokat akik a Pro 2-es Xiaomit veszik, miért nem G30-at vesznek, alig kerül többe, de minden szempontból többet nyújt.
Korábban nagyobb volt az árkülönbség közöttük, de most alig kerül többe a G30-as. -
válasz
delibab #15070 üzenetére
G30D német verzió 20km/h
G30E EU verzió 25km/h
G30P global (USA) verzió 20mph
G30LE kisebb akksis EU verzió
G30LP kisebb akksis global verzió20mph = ~30km/h
Hogyhogy nem akarsz inkább G30P-t venni?
DHGateről kuponokkal 230ezer körül van.
Amit veszel G30LE meg ugyanennyi idehaza.
Hát inkább nagyobb akksival venném ha már ugyanannyiért be lehet szerezni, legalább ennek a rollernek már végre akkora a trepnije, h elfér az ember lába rajta hosszában is, meg hack nélkül is visz picivel több sebességet.Én is G30-ra cseréltem a Mi 3-ast, pedig nincs szükségem ekkora hatótávra, de hát ha ez ilyen, akkor már miért ne.
Pár év múlva, amikor már majd esetleg érdemben kezd az akkisja kapacitása csökkenni, ez a 65km-es hatótávú roller még mindig bőven fog tudni 30km-t is, miközben a kisebb akkis rollerek esetleg már túl kevés hatótávot fognak nyújtani, így azokban már elkerülhetetlen lesz az akksi csere. -
Ja, hát igen.
Eddig is volt ugyanilyen specifikációjú roller kb 1/3-al nagyobb akksival, hátsókerék-hajtással.
Úgy hívták, h Segway G30, és jóval kevesebbért megvehető volt, ill még most is kapható. (Természetesen nem a hazai kereskedőkre gondolok.)Amit meg az emelkedőkről írtak, az szégyen.
Éppen csak az emelkedő út hosszát nem szabták meg.
Illene beismerni, h ekkorka motorokkal NEM lehet érdemben felfelé menni. (Legalább lenne kétmotoros.)Hát ennyit a Xiaomi új csodájáról...
-
https://tesztarena.hu/xiaomi-electric-scooter-4-pro/
Tulajdonságok, részletes ismertető.
Legalább kiderült, h a gyártók hogy értik az emelkedő-mászási képességet... -
válasz
erik365 #14946 üzenetére
Szerintem is G30-as Segwayt vegyél. +1
Ne kinlódj a 8.5"-os kerekű Xiaomival. Ha van rá pénz, akkor nem éri meg, inkább egy 10"-os kerekű.
DHGateen kuponnal 230ezer körül ki kehet hozni, inkább ilyet vegyetek kettőt.
30km-es hatótávot amugy is csak a Pro 2 tud, úgyhogy 150ezerért nemigen van más, (max használtan Pro 2). -
-
válasz
PociAti #14842 üzenetére
Kb ugyanaz lehet a helyzet, mint az autóknál.
Olcsóbb az elsőkerék meghajtást kialakítani, mint a hátsó kerekest, pláne az összkerekest.Hátránya meg elhanyagolható.
És ugyanúgy, ahogy autóból is terepre összkerekest illik venni, rollerböl is érdemes dimbes-dombos tájakon való használatra vagy hátsókerekest, vagy esetleg összkerekest venni, bár ez utóbbi azért elég ritka.
(Ez utóbbit a pálcikarollerekre értettem.) -
-
válasz
bajnokpityu #14818 üzenetére
Amikor az Indexesek rolleres pere volt, ott írták, h a Lime 250Wattos.
Hány fokos az az emelkedő?
Felfelé menet az egyszerűbb rollerek sajnos elvéreznek.
Xiaomi Mi 3, Pro 2 300Wattosak, Segway G30 350W, de ez hátsó kerekes, legalább nem kell ránehezedni a kormányra felfelé menet. -
válasz
szadam123 #14821 üzenetére
Mekkora az az emelkedő?
Hatótávra elég kb a Mi 3 is, de a Pro 2 emelkedőn jobban teljesít.
Vagy inkább a G30, ahogy írták is már feljebb.Jelenleg nincs bestbuy, mert mindegyiknek feljebb ment az ára, és kuponokkal se kerül sokkal kevesebbe.
Rolleres csoportokban keveset használt, szinte teljesen új G30-asokat rendszeresen látok kint 200-220ezer környékén, akár még 2-3 év garanciával.
Mennyit szánnál rá?
-
-
-
válasz
Somatom #14732 üzenetére
Igen, de most azért vette meg a Segwayt, h lerontsák elsőkerekesre a választékot?
Igenis van különbség közöttük, emelkedőn egyáltalán nem mindegy, h rá kell nehezedni a kormányra, vagy nem kell, mert a hátsókerék hajtás anélkül is tolja a rollert, h foglalkoznunk kellene vele, hol a súlypontunk. :/
-
válasz
creedszl #14651 üzenetére
Mindegyik összecsukható, úgyhogy ezt kipipálhatjuk.
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is használnád, vagy csak szinte teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfalton, vagy rossz úton?Xiaomik:
Mi Essential 20km hatótáv, 250W motor, de csak 20km/h a végsebessége.
Mi 1S 30km 250W 25km/h
Mi Pro 2 45km 300W 25km/h
Mi 3 30km 300W 25km/hNeked az Essential is elég lenne kb.
A végsebesség feloldható szoftveresen, bár akkor drasztikusan csökken a hatótáv.
Én már nem vennék 300W alatti rollert.
Úgyhogy talán a Mi 3, max nem kell majd naponta töltened.Esetleg a Segwaynek vannak 10"-os kerekű verziói, de azokat annyira nem ismerem, mármint a választékot, át kellene nézni van-e 150ezer alatt rollerjuk.
A 10"-os kerék sokkal jobb, mint a 8.5"-os, még ha csak pár km-re is használnád, úgyhogy érdemes számolni vele.
És kb mindegyik vízálló. Ezzel nem lesz gond. Esőben is mennek. A pocsolyákat kerüld ki, ne merüljön a kerék bele, ne ázzon be. De 3km alatt nem tud annyi eső esni, h megártson neki.
-
-
-
-
-
-
-
válasz
Berci77 #14701 üzenetére
Ezzel nem értek egyet.
A G30-as kormányát már el merem engedni, nem félek közben, h elesek, sokkal jobb az úttartása, mint a Xiaomiké.
Itt írtam is róla:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_13740-13740.html
Azóta meg már még többet használtam, még inkább stabilabbnak érzem a Xiaomihoz képest. -
Mi ez a Xiaomi 4 Pro?
notebookcheck.net/Xiaomi-Electric-Scooter-4-Pro.htmlHát még a Mi 3-ashoz se jött ki "Pro" verzió.
-
-
válasz
phoenix1989 #14558 üzenetére
Mi értelme az ilyen cikkeknek?
Hiába dönt a rendőr tévesen, jobban jár, ha nem okoskodik.
A bíróság helyén kezelte az ügyet, az Index pert nyert a rendőrség álláspontjával szemben.
index.hu/belfold/2020/04/03/elektoromos_roller_szabalysertes_pert _nyert_az_Index/Nem a Doktorbelügyminiszerelnök úr dönti el egyszemélyben, h mi legyen az álláspont a rollerekkel kapcsolatban. Ez teljesen nyilvánvaló volt már az ominózus 2019-es kinyilatkoztatásakor is.
Szégyen, h politikai vitát csináltak egy txk ártalmatlan közlekedési kérdésből.
Ha nem egy ellenzéki képviselő kérdezte volna meg, h mi legyen a rollerekkel, gyanítom nem is ez a válasza született volna Pintérnek. -
Azért 30 a vége, mert "global" verziót vettél. A Dhgate is global verziót küld.
G30D német verzió (20km/h)
G30E EU verzió (25km/h)
G30P global (USA) verzió (30km/h)Egyébként a G30P-k mind gen2-esek.
A D és az S mód között nem csak a végsebesség különbözik, hanem D-ben lomhábban gyorsul, az S az fürgébb, plusz emelkedőn felfelé D-ben nem megy annyira, ilyenkor át kell kapcsolni S-re.
Szoftveresen lehet állítgatni, majd mások adnak hozzá linket, illetve rolleres szervizekben is tudnak segíteni, pénzért persze.
-
-
válasz
smallcurrant #14065 üzenetére
Ilyet használ mindenki.
Vagy telefon üvegfoliából/hydrogelből kivágnak egy darabot, ahogy mutatta itt feljebb valaki.
Ez a "leeső" fajta. De nekem még sose esett le, meg nem is nagyon hallottam róla, h leesne. Rászorul szépen, ill. adnak hozzá két csík kétoldalú ragasztót is, amivel oda lehet ragasztani.
A gond az vele, h alig látszik át, napsütésben egyszerűen nem látni mit mutat a kijelző.
Nem mintha nézegetném, de emelkedőn felfelé azért eleinte szerettem tudni, h mennyire lassult be a roller.A másik: ha néha leveszed, akkor már nem fog úgy tapadni. De inkább az ellopása az, ami jellemző, mármint valami idióta rongálási szándékkal leveszi róla, ha már a rollert ellopni nem tudta.. :/
Ne misztifikáld túl, elvan a kijelző ilyen nélkül is.
-
Egyébként nagyjából megegyezik.
https://youtu.be/XccIXuJLiS8Ennyiért pedig csodálom, h nem vitték még el előled.
-
-
válasz
Reggie0 #14002 üzenetére
Ez így van, de ha valóban felgyullad valami, és nyomozás indul, akkor őt is meg fogják kérdezni, h miért vállalta el a létesítést, mikor tudomására jutott, h a konnektorba majd olyan fogyasztót akarnak dugni, amit felügyelet nélkül fognak hagyni, miközben tudta, h ezt nem volna szabad a társasház többi lakójának tudomása, ill. engedélye nélkül megtennie; mivel adott helység olyan tűzveszélyességi kategóriába tartozik, ahol csak tűzjelző berendezés mellett lehet magára hagyni elektromos készüléket.
Vannak ilyen (fontoskodó) villanyszerelők, akiknek épp elég munkájuk van, nem akarnak ilyenben inkább részt venni, én megértem.
Én ilyeneket megcsinálok.
Vagyis hasonló helyzetben nem kérdezem meg, van-e engedély konnektor felszerelésére, mivel nem azzal bíztak meg, h létesítés engedélyezésnek is járjak utána, egyszerűen csak egy konnektort kértek és kész. Ha műszakilag megvalósitható, akkor tőlem mehet.A vezeték-keresztmetszet az, amiből nem szoktam engedni, ha nincs pénz a szabványok betartására, akkor nem csinálom meg vékonyabb vezetékből csak azért, mert szépen megkértek.
-
-
válasz
dzsidzsas #13803 üzenetére
Másrészt meg, hát gratulálok, h olyanok akarnak jogszabályt előkészíteni, akik még életükben nem használtak rollert.
Mert persze a civil szervezetek lennének, akik az ilyesmit előkészítik, és átadják a tanulmányaikat a döntés-előkészítőknek, de nálunk ugye ez nincs, mert a kormány tűzzel-vassal irtotta a civil szervezeteket, a zátlagember meg azt se tudja mire valók a civil szervezetek, mert csak azt hallja, h Brüsszel, meg Sorosista civilek, stb..
És persze, mi az első, ami a topa agyukban megfogan? A német szabályozást vegyük át...
Hát persze, mi mást..
Hiszen nem azért van a roller, h kiváltsuk vele az autózást rövid távokon, hanem, h szxpassuk azt aki esetleg ráfanyalodna a használatára.
Meg bukósisak.. az.. biciklizéshez meg fel sem merül. Oda akkor miért nem kötelező?
25km/h alatt ne legyen már kötelező.
Gondolom amúgy sem a biciklis sisakra gondolnak, hanem a komplett zárt motoros sisakra..
Mindenki el tudja dönteni, h akar-e viselni bukót, vagy nem. Ha meg nagyobb sebességgel halad, akkor amúgy is felveszi, meg tőlem elő is írhatják.Remélem a dupla fékkart is bevezetik, és még csak véletlenül sem olyan alapon, h a rendelet megalkotása után forgalomba állított rollerekre lesz kötelező, hanem mindegyikre, mert nincs jobb dolga az embernek, mint felszereltetni egy másodikat az egy fékkaros rollerekre.
Már a megjelenésük óta úgy kellene használni a rollereket, h biciklinek tekintik őket 25km/h sebesség alatt, és kerékpárutakon kellene velük közlekedni.
Eszemben sincs a járdán menni vele, ahogy biciklivel se nagyon szoktam, vagy max ugye 10km/h-val.
Csak hát ugye a Doktorminiszterelnök úr jobbkeze két hét alatt rendet tett a rollerek között a minden alapot nélkülöző kinyilatkoztatásával.
Ez két és fél éve volt Azóta nem sikerült az eltérő rendelkezés hiányát felszámolni, miközben bármiről képesek egy éjszaka alatt törvényt alkotni, megszavazni, és a Közlönyben kihirdetni.Hányok ettől az országtól.
-
válasz
dzsidzsas #13803 üzenetére
Amúgy miért kell bele a teljesítmény-korlát?
Miért nem elég a max 25km/h kitétel?Vagy a feltételezés miatt? Hogy mittudomén, 500W-os motor az megy 45-50km/h sebességgel is akár, és nem hiszik el, h akinek ekkora motorral lenne szerelve a roller, az nem csak 25-el menne, hanem bizonyára többel is?
Mert a 25km/h az mindenkire vonatkozik, oké.
De aki emelkedőkön is jár, az a 350W-os motorral nem tud haladni, oda már nagyobb teljesítmény kell, függetlenül attól, h a végsebesség csak 25km/h lenne.Ezért tartom szívásnak ezt a "hány wattos legyen maximum" dolgot.
-
A Mi 3-al már párszor szxrrá áztam. Esett az eső, és ugyanúgy használtam, mintha nem esne.
A pocsolyákba nem mentem bele, de azon kívül teljesen elázott a roller - ahogy én is.A G30-assal még esőben nem voltam, nem kellett (szerencsére).
De úgy olvastam, a vízállósága ugyanolyan, mint a Mi 3-é.Pocsolyákat kihagyom majd ezzel is, de amúgy rendben lesz esőben is.
-
-
válasz
Miikee #13750 üzenetére
Hát most már késő, Gshopperen emeltek a roller alapárán. Kuponnal is 247ezerre jön ki.
Jó ez a roller, de nem 300ezerért.
Ahogy PociAti is megjegyezte: #13745
Nem véletlenül ajánlgattam boldog-boldogtalannak a Facen is a rolleres csoportokban. Gyakorlatilag ez a három roller van a pálcikarollerek között, ami említésre érdemes:
150ezer Mi 3 (30km)
180ezer Pro 2 (45km)
220ezer G30P (65km) - kizárólag kuponnalEz így árban lineárisan nőtt. 300ezer már túl sok különbség a Pro 2 180ezre után.
Pedig akkor még nem tudtam, h mennyit számít a kerékméret is például.
De 220ezerért nagyon megérte. -
-
válasz
sagesz93 #13739 üzenetére
LOL, hát meghirdeted, azt eladod. ;]
Ezért jó, h én a Gshopperről vettem azt is 109ezerért.
Gyakorlatilag ugyanennyiért eladhatom, és semmit se bukok rajta.Mi 3 vs G30P:
Nem gondoltam volna, h ennyit számít az, h egyiknek 8.5"-os a kereke, másiknak 10"-os. Hát menetkomfort szempontjából kb ég és föld, természetesen a Segway javára.
Többnyire ugyanazokon a megszokott, ismert utakon járok, tehát tudom hol milyen úthiba van, mit kell kikerülni, hol vannak azok a pontok, ahol le kell lassítani.
Na, hát a Segwayyel nem kell annyira lelassítani, átmehetek az úthibákon, járdaszegélyeken, térköves bicikliutakon, nem ver oda se a csuklómnak, se a térdeimben nem érzem annyira a buckákat, mint a Xiaomival korábban.
Most egyelőre ott tartok, h lehet nem is nagyon kell lengéscsillapitó, mert jóformán minek, anélkül is jól használható.
Nem gondoltam volna, h ennyit számít ez a másfél coll különbség.
Ezek szerint márpedig rengeteget számít.
Tudom, h a Xiaomira is lehet 10"-os kerekeket tenni, de na, hát csak egyszerűbb így, h már alapból eköré van tervezve az egész roller.Emelkedő:
Kb 65kg vagyok. Van egy 10%-os emelkedőnk.
Mire a Xiaomival otthonról elindulva odaértem és felmentem rajta, 20km/h-ra visszaesett a sebessége.
Mikor kocsival odavittem a rollert, h 100%- os akksival felmenjek, akkor 22-vel ment fel.
Ha már kicsit lejjebb volt az akksi, akkor 15-17, majd 50-60% körül már12-13-ra esett le a sebesség. Ez már majdnem az, h eldől az ember oldalra. Ráadásul illett "ránehezedni" az első kerékre, mert hajlamos volt kipörögni felfelé menet.
Elhiszem, h a Pro 2 jobban bírta volna a nagyobb akkupack miatt, de ettől függetlenül a Segway akármeddig van töltve, simán felmegy; tele akkuval 25-26-al, 60-80%-al 22-24-el, és még 30-40%- os állapotban is 20-al megy felfelé, a motoron sem hallok semmi erőlködő hangot. A Xiaominak felfelé a hangján is hallatszott, h nem örül a hegymenetnek.A konzekvencia az, h vagy előre is kellene egy motor, ami kapcsolható lenne, így emelkedőn bekapcsolva bizonyára jobban felmenne, vagy átépíttetni az egészet 48V-os rendszerre 500W-os motorral.
A lámpája már írtam korábban, nem gyengébb, de lejjebb világít, így sztem nem biztonságos vele sötétben, nem látni be kellő útszakaszt, fog kelleni egy biciklilámpa rá. A hátsó se valami erős, nem tudom, a "II"-es verziónál mennyit javítottak a fényerőn hátul, vajon a led is erősebb, vagy csak egy nagyobb műanyag burkolatot kapott?
Ami még tetszik, h sokkal nagyobb, magasabb, stabilabban haladok vele (176 magas vagyok), a Xiaominak pl a kormányát alig mertem elengedni, féltem, h egyből elvágódnék, ez valahogy magától is egyenesben marad, ha hátranézek pl, vagy megigazítom a pulcsit, szemüveget, nincs az az érzés, h jaj, nem szabad, mert egyszer ebből esés lesz, hát most már nem kell tartanom tőle, jobb az úttartása, talán a geometriájának köszönhetően, a nagyobb kerekek jobb centrifugális erőt fejtenek ki, emiatt stabilabban áll, nem "inog" alattam.
A sebességen észrevettem, h nem 25, hanem 30, viszont szintén úgy érzem, h ez a roller annyival "nagyobb", h magabiztosan tudnám vezetni 40-45km/h-val is, ha menne annyit.
A Xiaominál azért elvoltam a 25km/h-val, nem siettem módosított szoftvert tenni rá mindenáron.A platni pedig akkora, h hosszában is kényelmesebben tudok állni rajta, és egymás mellett is elfér a lábam, és nincs az az érzésem, h félnem kell tőle, h ráhajtva egy úthibára, lecsúsznak véletlenül kétoldalra a lábaim, és hatalmasat bukok, mert ezen már pont annyival szélesebb a talp, h nem lóg annyit le az ember lába kétoldalt.
Mivel a hajtott kerék hátul van, nem szokott kipörögni.
Elég gyakran megesett a Xiaomival, h induláskor egy pillanatra elforgott a kerék, jobban rá kell előre nehezedni, márpedig a rollernél inkább hátra kellene a súlypontot helyezni, nem előre.A gyorsulása talán egy hajszálnyival gyengébb, mint a Xiaominak volt, de ezt betudom a roller eleve nagyobb tömegének. Vicces pl. h a Xiaomit úgy szoktam "betenni" szűk helyeken, kertkapuban, garázsajtóban, h lábfejjel a hátsó kerék előtt megemelem, és beállítom a kívánt szögbe, h be tudjam tolni; na hát a Segway azért ennél jóval nehezebb, h csak úgy lábfejjel emelgessem.
De nem baj, nyilván a hatalmas akkupacknak számottevő tömege van már.
Nem zavar. Termes vonatra feladni, vagy csomagtartóba betenni már inkább kihívás, mindenfelé meg nem jár Flirt. Testépítőknek pl. lehet vele edzeni is, mármint emelgetni..Ami még tetszik, h nem kell töltögetni naponta, mert úgyis akármeddig van az akksi, az még mindig bőven több, mint amennyit megyek vele egy-egy nap.
Ennek akkor van jelentősége, amikor reggel indulás előtt veszi az ember észre, h éjszaka nem lett az elosztó bekapcsolva, amibe a tápkábel volt dugva, és így nem lett feltöltve a roller. Na, ezt nem kell naponta tölteni.Fékezés nekem ezzel jobb, mint a Xiaominál.
A Mi 3-asnak jó a féke, de ahhoz, h hatékonyan fogjon, hátra kellene a súlypontot helyezni, nem előre, így gyakran észrevettem, h a kerék szinte megáll, a roller meg megy tovább - mert csúszik a hátsó kerék.
Na a Segwaynél ilyen nem volt eddig, a fék nem veszett erős, de legalább megállítja a rollert. Ha lesatuzná az első kereket, értelme nem sok lenne amúgy sem, mivel kb azonnal fejreállnánk vele, így meg lehet "adagolni".
Meg valamiért nekem a Mi 3-as hátsó féke folyton sírt, ha használtam, mit kell vele csinálni, h néma legyen? Biciklim se nyikorog fékezéskor, a Tescos bicikliken szokott így nyöszörögni a fék. :/Kaptam hozzá egy számzáras sodronyzárat, vagy mi a neve, kormányra szerelhető tartója is van. Ez pont arra jó, h valahová az ember beugrik boltba, pár percre lezárja vele a rollert.
Asszem ennyi lenne, én azt mondom, akinek van rá pénze, az ne gondolkodjon, ég és föld a Xiaomikhoz képest egy ilyen roller. Kár a Xiaomikra egyáltalán szót fecsérelni, ez a G30P ennyiért BESTUY. És ez még mindig csak pálcikaroller.
-
-
válasz
Tamás9x #13656 üzenetére
Első lámpa a G30-on közelebbre világít, mint a Xiaomi Mi3 -as lámpája.
Talán egy árnyalattal gyengébb is, de mivel lejjebb van állítva, így közelebbre világít, ezért távolabbra már nem világít el úgy, ahogy a Xiaomié.
Xiaomi ebből a szempontból jobb lámpát szerelt be, távolabbra ellátni vele, annyira közelre hiába világít, haladás közben nem azt kell látni, ami pont előttünk van egy méterre, hanem ami kicsit távolabb van, h esetleg észlelési távon belül korrigálni tudjunk.A hátsó lámpa meg hát egyértelműen gyengébb a G30-ason, de ez még nem az új változat, azon nagyobb a hátsó lámpa.
A képen ez nem látszik igazán, de távolabb sétálva a Xiaomié jól világít, míg a másik épp csak látszik.
(Szerintem fontos, h messziről látszódjon a rolleres hátulról.) -
-
válasz
bkiky01 #13665 üzenetére
Van egy kis video a Xiaomi oldalán, ahol bemutatják a Mi 3-as roller újdonságait:
https://youtu.be/XccIXuJLiS8 -
Holnap kipróbálom azokon az utvonalakon, ahol szoktam járni, h mivel másabb a Mi 3-hoz képest, pl. van itt egy 10%-os emelkedőnk, azon hogy megy fel, ha már nincs tele az akksija (a Mi 3 pl lelassul pl. a nem teli akksival vágok neki a dombnak, 50%-os akksival pl 12-vel vánszorog fel).
Az pl txkjó, h végre akkora a fellépő, h elfér a lábam kényelmesen, nem kell attól féljek, h egy váratlan úthiba miatt lecsúsznak a lábaim kétoldalt.
-
-
válasz
DonThomasino #13654 üzenetére
Minden bizonnyal.
Megkapja majd a hármas újításait, és a kettes nagy akksiját. -
#ultio, #nemes.alex14, #sagesz93:
Megjött a G30 a Gshopperről Napidroidos kuponnal.
8 nap volt az út, Lengyelországból indult.Ez G30P verzió.
A gépen az adattáblán is G30P szerepel.
Amiket papirokat adtak, azokon kézzel van egy P betű hozzáirva a G30 után.
30km/h a vége.
Gen 2-es motor, a keréken rajt a serial, 9-essel kezdődik.
Adtak hozzá egy "Segway"-es számzáras zárat, kormányra csavarozható tartóval. Ugyanilyen.A kialakítása még a régi, tehát a hátsó sárvédőn csak lámpa van, rendszámtartó nincs.
-
-
válasz
nemes.alex14 #13633 üzenetére
Ha már a Gshopperről linkeltél.
Napidroidon a G30 kuponnal 227ezer. (Idehaza ez 300ezerről indul árukeresőn.)De ha itt lejjebb görgetsz, van aki kirakta másik oldalról is, hasonló árban (néhány 10 Dollárral kevesebbért még plusz kupon is van hozzá).
Múlt héten ketten is rendeltünk ilyen G30-ast, ma jön meg mindkettőnknek, én konkrétan dél körül várom érkezését.
Emelkedőkhöz jobb a nagyobb akksis roller, mert hiába menne fel a roller az emelkedőn, ha az akku már csak mittudomén 30-40%-on van, nagyon belassul. Viszont nagyobb akksis roller ugyanazon táv megtétele után még mindig akár 60-70%-on lehet, miközben a másik már sokkal jobban lemerült.
Amiket linkeltél Xiaomi, Segway klónok nagyon ígéretes specifikációkkal rendelkeznek, ezekből a klónokból n+1 féle van, feljebb leírták a hátrányaikat (alkatrész ellátottság, kiegészítők kérdésesek).
Lengéscsillapítót pl. nem árt rakatni rá, (majd úgyis rájössz), Xiaomikhoz, G30-hoz van, de a klónokhoz nem biztos, h jók.
-
-
-
-
-
-
-
válasz
phoenix1989 #13593 üzenetére
Például:
Mi 3 roller hatótávja kb ~25km.
A Pro 2- é ~40km.Nekem elég lenne egy 20km-es hatótávú roller, tehát elvileg a Mi 3-as is jó lenne.
DE mivel 10%- os emelkedőn is használni akarom, a Mi 3-as mégsem jó, mert amikor az akksi már csak félig van, akkor ugyan benne van még ~12-15kmnyi hatótáv SÍK terepen, de dombra fel már visszaesik a sebesség 12-13km/h körülre, ami már az, amikor az ember majdnem elborul, ha nem jól ellensúlyoz.A Pro 2 ezzel szemben 10-12 km után még mindig háromnegyedig van, így jóval tovább lehet hatékonyabban használni emelkedőkkel tűzdelt terepen, pedig hardveresen kb ugyanaz, csak az akksija nagyobb.
-
Rolleres szervizekben nem kérdezted?
Mikor a Mi 3-asra akartam Sarksetet tenni, a Rollexben mondta a srác, h nem tudja, olyat még nem csinált, és annak kicsit másabb a nyaka.
Aztán közben egy G30-at szereztem be, így a Mi 3-as maradt lengéscsillapító nélküli.
Nyomtatni nem lehet oda valamit kopásálló műanyagból?
Egy ilyen alakú közdarabot, alátétet, perselyt? Vagy hát persze cnc-vel fémből?
Ez lenne a piaci rés, amivel most nagyot lehetne kaszálni, ha a népek tömegesen elkezdenek Mi 3-at venni, a Monomrimnál meg még nem vették észre, h a jelenlegi lengéscsillapítóik nem teljesen kompatibilisek. :/ -
válasz
Miikee #13570 üzenetére
Miről
szól a vita?tanácskoztok?
Az a téma, h érdemes-e megvenni a Gshopperes G30-at?Várj még pár napot.
Ketten is rendeltünk a múlt hét elején innét a topicból.
Holnap-holnapután kapjuk meg.Tudtommal a global verziókat (G30P) az új motorokkal szerelik, és a G30E, G30D kapja a gen 1-es motorokat.
Illetve II-es verzió ez már, tehát a rendszámtábla, meg a prizmák/lámpa az újabb fajta.
De pár nap, és kiderül.Azt még várd meg, utána könnyebb lesz döntened, h itthoni garist veszel 300felett, vagy berendelsz egyet te is Gshopperről. A Napidroidon folytatódik az akció, a tegnapi listában is hirdették.
De lengéscsillapítót ehhez is fogok venni, Sharksetet. Nem nagyon izgat a garancia megléte, az ízületeim, csuklóm, (kényelmem) fontosabb, és ha ezen múlik, h ne repüljek le a rollerről egy nem időben észrevett úthiba miatt, akkor megéri az a párszáz Euro a lengéscsillapítókra.
Meg sajnálom szerencsétlen gépet is, mi mindent el kell viselnie, az úthibák miatt, így talán hosszabb távon megóvom az szétrázódástól. -
-
-
válasz
DonThomasino #13516 üzenetére
Ajánlottuk már a G30-ast, de írtad, h ~150-ből szeretnéd letudni.
Annyiért csak Mi3-ast kapsz, 8.5"-os kerekekkel.
Vagy hát Akait pl.Nem véletlenül ajánlgatom boldog boldogtalannak, mert a 300ezres ár helyett 220ezerért megvehető. Na ez egy jelentős akció, ha telik rá, nem érdemes gondolkodni, h hátha lesz jobb ajánlat, a végén addig vársz vele, míg lejár a kupon.
G30D német (20km/h)
G30E EU (25km/h)
G30P global(USA) (20mph)
G30LE kisebb akksis EU-s
G30LP kisebb akksis global20mph = ~32km/h
-
-
-
-
válasz
Csigusz 1 #13456 üzenetére
Igen, ezt én se értettem, ennek mi értelme.
Ha valaki lassabb gyorsulást szeretne, illetve elég neki a 20km/h max sebesség, még nem jelenti azt, h dombokra, emelkedőkre nem akarna felmenni.Vagy elektronikusan csak így lehetett megoldani a gyengébb gyorsulást, kisebb végsebességet, h a motorteljesitményt is korlátozták vele?
-
válasz
Csigusz 1 #13449 üzenetére
A Mi 3 -as rollerről van egy teszt, amiben lámpával, ill. anélkül is összehasonlították a hatótávot.
https://youtu.be/bj2-vXY8oFINem sokat fogyaszt sztem sem, viszont imádom, h be van építve, jó fénye van, és nem kell tőle félnem, h lelopják róla, mint biciklinél, ha esetleg nem vinném magammal. (Biciklinél jártam már úgy, h leszedték villogómat - nem szoktam levenni, aztán tessék..)
-
válasz
Sordoran #13428 üzenetére
Van egy kis video a Xiaomi oldalán, ahol bemutatják a Mi 3-as roller újdonságait:
https://youtu.be/XccIXuJLiS8Valószínűleg nemsokára lesz egy Mi 3 Pro is, amiben egyesítik végre a hármas újdonságait a 2 Pro nagyobb akksijával.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Gyúrósok ide!
- Notebook hibák
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Programozás topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nincs kill switch az NVIDIA chipekben
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- TCL LCD és LED TV-k
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Dell 5050 i5 7500 8Gb RAM 128Gb SSD
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2906, 100% Akkumulátor
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / RX 7600 / 32GB DDR4 / 1TB M.2 SSD
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest