Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsianett
tag
válasz TayRol #50585 üzenetére
Ha nem kopottak betétek le teljesen, akkor kiveszed a őket, alapos tisztítás féktisztító spray-vel, majd azonnal szárítsd le levegővel, vagy egy erős tüdővel. Azután a tárcsát is alaposan illik lepucolni.. A nyerget is érdemes, mivel ott is el lehet szennyeződve, ami visszakerül a betétek közé. Ezután gyengébben fog majd egy ideig, de felfékeződés után jónak kell lennie.
Még tiszta kézzel is kerülendő a féktárcsa érintése, főleg ha forró, a kezünkön lévő zsír azonnal ráolvad, több taperálás után el is rontva a fékhatást. Sokszor az is gond, hogy az agyból karbantartás után kiszivárgó feles zsír a meleg tárcsán szépen kikúszik a tárcsa küllőin keresztül a fékfelületre a centrifugális erő miatt, és előidézi a csikorgást. Féktárcsát és környékét illik mindig tisztán tartani, és néha egy-egy nagyobbat fékezni.
-
Zsianett
tag
válasz cseter #50621 üzenetére
A 70 Lumenes fejlámpa sem sok, főleg nem terepre. Azzal maximum finoman lehet menni, a részleteket nem lehet kivenni. Én is helyedbéli vagyok, múltkor voltam egy nemrég nyílt boltban, a Bush-nál, ott volt egy bivaly lámpa (kb 1000 Lumenre mondta a srác), na az durva volt. A Blackburn Super Flea-m gyertyafény volt mellette. Azt hiszem 8K-ért adja a szettet.
-
-
Zsianett
tag
válasz csabicska #51125 üzenetére
Szervizt kell váltanod Forró víz magában a zsiradékot nem mossa le, amúgy is összefogdosod utána (hacsak nem steril műtőben teszed fel). Nitro meg azért nem gyerekjáték, gyantás betétet azonnal megöl, a váz festésének sem tesz jót, ha rámegy. Féktisztító spray-vel tökéletesen le lehet mosni bármit, gyantás betétnél kell vigyázni, hogy hamar lefújd róla, amennyiben nem acetonmentes a féktisztító, de pl. a Würth gyártmányúak acetonmentesek, attól még félteni se kell. Amit a féktisztító nem old le, arra ott a benzines áztatás (gyantás pofát illik ebből is kihagyni), amit ez sem mos le, olyan nincs is, ha van, akkor kuka.
[ Szerkesztve ]
-
Zsianett
tag
11 sebességes XT hajtás lenne beépítve egy kerékpárba. A kérdésem az lenne, hogy a 8-9-10 sebességes (34,95mm-es) kazettatestre akkor rámegy a 11-es sor is? Shimano kompatibilitási tábla szerint igen, meg cikkekben is csak azt olvastam. Persze a komp. táblázat csak Shimano agyat említ, de hát mást természetesen nem ajánl. Gondolom nincs azon sem semmi extra kiképzés, amibe esetleg még valahogy beleül az az egy lánckerék.
Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Zsianett
tag
"Other current FH for 9, 10s drivertrain"
-
Zsianett
tag
válasz Normi™ #56521 üzenetére
zoli03-nak lesz igaza, hogy beljebb van a legnagyobb lánckerék. Ha megnézed a képen, látni, hogy az alubak egy kicsit beugrik a küllők felé a szegecselés után, és így rövidebb a kazettatesten fekvő szakasz, mint a lánckerekek tényleges szélessége:
Amire te gondolsz hézagoló, az az országúti agyaknál kell, amik 11 kompatibilisek, hiszen az országúti sor kisebb fogszáma miatt ütközne a küllővel a legnagyobb lánckerék ugyanebben a felállásban. Az országútival kompatibilis agy kazettatestje 1,8mm-rel szélesebb. Egyébként egyáltalán nem lötyög, ettől nem kell tartani. Például a 10mm-es ejtőpapucsba való gyorszáras Mavic Crossride szettek agya is 36,75mm-es, és 10-es sorhoz kell a gyári hézagoló, ennek ellenére nem lötyög rajta (nem úgy mint a kazettaagy a műanyagperselyén ) Többször is használtam már 7-es sort régebbi bicajokon 8-as aggyal, ott is kell 4,5mm-t hézagolni (egy lánckerék és egy műanyag hézagoló szélessége). Probléma nélkül működik.
[ Szerkesztve ]
-
Zsianett
tag
A kis műanyag lemezke pedig igen sokat meg tud fogni. Való igaz, hogy segít a megfelelő hézagolásban például, így nem kerül túlzottan kívülre a bal hajtókar, de azt észrevenni sem nehéz, idővel a csapágyelőfeszítő műanyag csavar sem fog belekapni a középtengely menetébe. Csavarmeglazulás esetén igenis helyén tartja a hajtókart, sok terhelést nem kap, hiszen a finom bordázás miatt laza hajtókar esetén sincs nagy oldalirányú erőhatás, jóformán mindent elvisz a bordázat. Húztam meg nem is olyan régen rögzítőcsavarokat egy olyan bicón, amivel a 40km-es kemény sprtintből jöttek meg, és a két 6-os imbuszt ujjal lehetett forgatni.
Amúgy ha valaki nem akar/nem tud költeni nyomatékkulcsra, akkor elég, ha egyszerű eszközt használ, 1Nm az 1N erőhatást jelent 1m-es erőkaron, tehát durván 10 dkg-nyi súlyt. 10 centis hosszon egy 5-ös imbuszon ez 1kg és így tovább. Én pl. az előfeszítő műanyag csavart is így húzom le, mivel a nyomatékkulcs nem tud oylan is értéket, igaz, azt egy digitális "halmérleggel", úgy nem kell súlyokat építgetni. De egy fizika szertárból lopott rugós erőmérő is megteszi
[ Szerkesztve ]
-
Zsianett
tag
válasz ---Lasali--- #56697 üzenetére
Én már láttam olyat, aki a bal kart ütlegelve sem tudta eltörni (nem tudta az illető, hogy ki kell billenteni, mert pöcke van )
Ez az outi tényleg hosszú, de a montik nem ekkorák, nem fog sok meneten. Igazad van, abban amit mondasz, de tényleg képes leesés ellene megvédeni a hajtókart. Itt is ezt írják fő funcióként:
A shimano 0,7-1,5 Nm-t ad meg az előfeszítőcsavar meghúzásaként. 1-el lehúzva semmi gond nem volt még, persze ez feltételezi a kefével kitisztított bordákat is. Zsírból sokat nem szoktam, csak egy filmréteget oldalról a műanyag betétnek meg egy keveset a hajtókar bordáira és vékonyan a tengelybordákra, és eddig ezzel a módszerrel egy műanyag betét sem kopott ki.
[ Szerkesztve ]
-
Zsianett
tag
A helyes oldalirány is be lett tartva? Tehát jobb irányú furatba ment a jobb oldali küllő? Előfordulhat, hogy balos a felni, bár ritka, de belefutni. Ez okozhat nagyobb szögtörést, ha fel vannak cserélve.
DT-nek van kifejezetten nagy küllőszögre tervezett anyája (gondolom más gyártónak is), ennek a feje nem csak kúpus, hanem gömbsüveg, így folyamatos körív mentén fekszik fel a küllőfuratra vagy a szegecsre, és egészen addig nem okoz feszülést, amíg a fej pereme a furatperemen felül esik.
A nyamvadt elektromos kerók agymotoros kerekekeinél szokott óriási szögtörés lenni, a 100-110 mm körüli küllők még 1 keresztre fűzve is úgy mennek be az anyába, hogy meghúzás után maradandó elhajlás marad a menetes részen. Minél nagyobb az agyperem átmérője, valamint a felni magassága, adott keresztszámnál annál jobban fog feszülni. A saját kerekemben 4 keresztre van fűzve egy 8-as Shimano agyváltó a 28mm-es profilmagasságú felnibe (559mm ETRTO), a küllők épp hogy nem fekszenek fel a mellettük lévők fején, és ott is elég nagy szögtörés van, de gond nélkül működik a mezei Sapim küllővel és réz anyával.
[ Szerkesztve ]
-
Zsianett
tag
Volt már valakinek dolga SunRace STR81 2x8-as fékváltókarral? Mik a tapasztalatok? Mondjuk egy Shimano Claris ST-2400 szetthez képest milyen? Gondolok itt anyagminőségre, tartósságra, váltás sebességére, könnyű kezelhetőségre, stb. Előre is köszönöm!
-
Zsianett
tag
válasz rétisün #62976 üzenetére
Igen, erre gondolok. Igazából nem probléma a hangos kattanás, amennyiben nem valami anyag utolsó sikolyának hallatszik, hanem olyan határozott, gépies reteszelés. Azt láttam, hogy mindkét irányú váltómozgatáshoz külön fülek vannak, tapasztalataid szerint ezek nehezítik/kényelmetlenítik a használatát a Shimanohoz képest, vagy csak szokás kérdése?
-
Zsianett
tag
válasz Tothgera30 #84867 üzenetére
Milyen hátsóváltó tudja azt oda felenni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gumi és felni topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Gitáros topic
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen videókártyát?
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest