Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Zsianett #56696 üzenetére

    Az a pöcköt sokan kézzel kitörik a francba, mikor le akarják venni a hajtókart. Én láttam egy csomót eltörve.
    Az nem igaz hogy a felhúzó csavar menete nem kap bele, főleg hogy ha megnézel egy új shimano országúti hajtóművet, azoknak egy kilométer hosszú menete van, az akkor is belekap ha kb fent sincs a hajtókar.
    KÉP
    Felhúzó csavarra azt hiszem 3Nm van írva, én sose próbáltam kimérni.. mert minek, az is az elmebetegeknek van ráírva, akik meg akarják húzni 1 méteres gázcsővel, nehogy leesen má' az a hajtókar.. a csapágy oldalról való előfeszítését növeled ha jobban meghúzod, ami nem jó, mert szorulni fog, hamarabb tönkremenni, mivelhogy ilyen irányú terhelést, nem sokat bír a benne levő mély-hornyú golyós csapágy. Viszont annyira meg kell húznod, hogy míg meghúzod a két imbusz csavart, addig ne másszon el a hajtókar, és ne szűnjön meg teljesen az előfeszítés oldalról, mert akkor kottyanhat, mozdulhat oldalirányba, ami a csapágy és a hajtómű tengelye közti műanyag illesztést kiszoposíthatja. De azt a 3nm -t annyira befolyásolja mennyi zsírt kentél oda, mennyire szorul a bordákba a hajtókar stb, hogy igazából nem sok értelme van. Én kicsit jobban megszoktam húzni érzésre mert még sokkal jobban rá szokott igazolni a kar mint 3nm nél tenné, kitolja a zsírt, stb, közbe átpörgetve a hajtókart párszor, érzékelve nehezebben jár-e esetleg a csapágy, aztán vissza lazítom, újra megforgatom, majd csak épphogy meghúzom, és akkor húzom le az imbuszokat.
    Srácok nálunk 1 méter magas beton kerítésről lapra ugráltak az LX meg XT hajtásokkal, nem lazultak fel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés