- Digitális Állampolgárság Program
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Android másképp: Lineage OS és társai
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- CPU-im eddig
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Intel® Core™ i9 14900K Raptor Lake-S Refresh CPU/Processor UV/DC (Optimalizálás)
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szjoci
őstag
válasz Speedhs #32220 üzenetére
De kimásolom Neked az egyik linkről a lényeget:
"Az “L” véglet beállítása
Az “L” jelű csavar szabályozza, hogy mennyire mehet a felső görgő a kerék felé. Ha a csavar túlságosan “laza” (túlságosan ki van engedve), és a görgő tovább megy az utolsó, legnagyobb fogaskerék síkjánál, akkor a lánc beeshet a fogaskerék és a küllők közé. Ennek a hibának a kerékre és a láncra nézve végzetes következményei lehetnek. Ha a csavar túl “szoros” (túlságosan be van csavarva), akkor nem, vagy csak nehezen tudjuk a láncot a legnagyobb fogaskerékre váltani.
A “H” véglet beállítása
A “H” jelű csavar szabályozza azt, hogy mi a görgő, keréktől számított legtávolabbi pontja. Ha a csavar túlságosan ki van engedve, akkor a lánc beesik a legkisebb fogaskerék és a saru közé. Bár ez a baleset megviseli a láncot és leszed egy kis anyagot a saruból is, nem olyan veszélyes, mint ha a lánc a másik oldalon esne le. A beszorult láncot kiszedni viszont nem egyszerű feladat. A pozícionált váltóknál, ha a váltó jól be van állítva, akkor a laza beállítás még nem jelent automatikus láncleesést. Ha a csavar túlságosan be van hajtva, akkor nem lehet a legkisebb fogaskereket használni. Ha ilyen problémánk van, mielőtt a csavart állítanánk, ellenőrizzük, hogy szabadon mozog-e a bowden a házában vagy nem görbült-e el a váltószerkezet, mivel más nemigen okozhat ilyen fajta elállítódást."
forrás: [link]Egyébként ennyit szerintem bőven megért a bicó.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Speedhs #32164 üzenetére
Király... Én is beújítottam egy Magellánt délután Zuglóból...)
szunya1, most azon gondolkodom, hogy a váltást átpakolom az acélvázas trekkingemre, erre az aluvázra meg ráépítem a kontrásomat, mert félig ejtő, félig csúszó papucsa van. Télen nem akarom a trekkinggel túrni a havat, a kontrás meg mindent kibír, az aluvázat meg nem eszi a rozsda...
igyvanferi, nem a DualControl-os cucc van rajta, hanem egy fékkarral egybeépített váltó. Régi fajta Deore LX, 3x7 sebis. Abból a korból való, amikor még V-fék sem volt, ugyanis canti-fékkarokkal van szerelve, és van benne anyag is, érezni, mikor váltasz. A hüvelykujjnál van két kar, a felső, kisebb vált lefelé, az alsó vaskosabb meg felfelé. Legegyszerűbb, legjobb, mindent bír és pontos mint a halál...
Nem találtam hirtelen képet róla, csak egy DX-ről, az enyém LX, és kicsit kompaktabb, nagyobb fékkarokkal:
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
tatabike
őstag
válasz Speedhs #32150 üzenetére
Gurulj vele mindenképpen, nem húz-e valamerre, ha igen, deformált a váz oldalirányban. Ez fontos, mivel ilyenkor kuka a váz sajnos. Meg azért hiába olcsó, ne legyenek rommá koptatva a felnik, és ne legyen bennük nagy tojás vagy oldalütés (nyolcas). Gondolom, a gumik nem a legjobbak, az még vállalható, állásukban is tönkremennek, ha öregek, meg kérdezd meg, ki és mire használta. És legyen működőképes állapotban legalább úgy egészében a kerékpár.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Speedhs #32148 üzenetére
A kerékméret nem annyira mérvadó, inkább a vázméret számít. Vagyis, hogy a nyerget le lehessen tenni annyira, hogy kényelmesen tudjon rajta kerékpározni, plusz a nyereg-kormány távot be lehessen lőni szintén kényelmesre, ezért előny egy állítható stucni, aminek nemcsak a magassága, hanem a dőlés szöge is variálható. Női váznál ugye átlépési magasság nincs, illetve nagyon alacsony, tehát az sem számít.
Ez is jónak tűnik, esetleg a stucni lehet hosszú lesz egy kicsit.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Új hozzászólás Aktív témák
- Daniel Wellington Classic Mesh Onyx Black karóra // Teljesen új // ÁR ALATT //
- Daniel Wellington Classic Mesh Onyx Gold karóra // Teljesen új // Ár alatt (70e Ft)
- SCOLIA HOME 2 automata darts pontozó rendszer - bontatlan - áron alul
- SEIKO CLASSIC SUR375P1 // TITÁNIUM karóra, ZAFÍR üvegezéssel // Teljesen ÚJ // 50e Ft-tal ÁR ALATT
- Oral-B OxyJet szájzuhany ÚJ (Csomagküldéssel is)