Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Phvhun
őstag
válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére
Ha kisebb a keresztmetszet, és azonos az anyag, és az erő, akkor nagyobb lesz az elhajlás.
Angolul tanulok, ezért a szakszavakkal magyarul gondban vagyok. -
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére
Én a keresztmetszet szó érdekes használatát furcsállom egy mérnök tanonctól.
Én először rögtön a felni szelvényének keresztmetszetére asszociáltam, mert hogy ez evidens egy gépésznek.
Még soha senki nem metszett el még elképzelés szintjén sem egy kereket a síkjában.
Annak nem látom értelmét.Meg éppen háromszoros a szorzó, ez hogy jött ki?
Én direkt nem vagdalózom számokkal, elegendő csak nagyságrendileg elgondolni.(#631) Phvhun
Ez melyik egyetem? Csak kíváncsiságból. Mifelénk szakmai angolt szokás tanulni kiegészítésképp, nálatok akkor meg szakmai magyart kéne tanítani?
Mondjuk a view és a cross section az angolban is két össze nem téveszthető fogalom.
Nem kekeckedek veled, tényleg kíváncsi vagyok.(#623) Phvhun
Amiket a képen látunk (nem szó szerint, hanem már belegondolva, hogy te ebben a nézet síkban akarsz metszeni?), azok nézetek, nem metszetek, főleg nem keresztmetszetek.A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége.
A felnié igen, de a keréké már nem annyira. Gondolj egy a felnin és az agyon két ellentétes irányú forgatónyomatékot!
Mi fog történni? A tárcsa szvsz vajmi keveset jelent ebben a rendszerben, a küllők okozta torzulás nagyságrendileg nagyobb következményekkel jár.A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
Csak ugyanarra a terhelésre. Nem te mondtad, hogy a tárcsa és a felnifék esetén eltérő szorítóerők dolgoznak?
Jah meg mérnöktanoncként kell legyen némi belelátásod az anyagismeretbe is, és csak azt ne mondd, hogy ugyanabból az anyagból és -minőségből készülnek a felnik és tárcsák!
Elég megvizsgálni már két feltérő típusú felnit is -> nem hinném hogy egy fékező felületes felnit ugyanúgy terveznek, mint egy tárcsafékes felnit, elvégre más igénybevételeknek kell megfelelniük.A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
A szálirányt az anyag szálirányára érted? Bár nem tudom milyen eljárással gyártják a féktárcsákat, de nagy valószínűséggel ha a küllők száliránya nem egységes, akkor a tárcsa száliránya sem folytonos.Nem kell konyhanyelven fogalmaznod.
Gondolom akkor abban egyetértünk, hogy a tárcsafékes kerekek blokkolt tárcsa mellett is elfordulnak egy minimálisat.
És részemről innen indult az egész, hogy véleményem szerint amelyik kerék nem így viselkedik (nem torzul látványosan), azon a küllők túl feszesek lehetnek (nem jelenthetem ki tapasztalat nélkül, hogy ez vmi törvény lenne, mert nem tudom, hogy nem-e így a helyes és az én kerekeim lazák).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI AVATA Pro-View Combo - ÚJ - drón (DJI goggles 2) +Motion Controller 2 - ÚJ drón, garanciával
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - Garanciával
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
- DJI FPV Racer FMC drón - Fly More Combo
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest